Terapian tarpeeni loppui siinä hetkessä kun tajusin, että minun ei tarvitse olla ilkeiden ihmisten kanssa tekemisissä
Ja juhlissakin heidät voi ignoorata.
Todella kulutin elämästäni monta vuotta siihen, että istuin terapiassa, jossa purin jatkuvasti niitä suruja ja ahdistusta, jota nuo ihmiset olivat aiheuttaneet.
Kommentit (18)
Hengenheimolainen! Terapiaan asti en itse päätynyt, mutta onnistuin laittamaan stopin pahalle energialle. Paljon parempi olla itsellani.
Enkä ole todellakaan ihminen joka hätkähtää pienestä. Mutta näille olin antanut monta uutta mahdollisuutta. Kysymys siis pariskunnasta.
Se paheksunnan määrä, jota olen osakseni saanut kun olen katkaissut välit kaikista maailman ihmisistä vanhempiini, on ollut aivan käsittämätöntä.
Toisen kohdalla pohdin asiaa parikymmentä vuotta jokaikinen päivä ja toisen kohdalla kolmenkymmentä, ja silti ollaan sitä mieltä, että kyllä vanhempi on aina vanhempi. On joo, mutta siinäkin on raja, mitä kaikkea edes omalta vanhemmalta tarvitsee sietää.
Joillakin paheksujilla on ollut ilo nähdä vanhempieni todellinen luonne myöhemmin ja osa on jopa pahoitellut mutta osalla on ottanut väärässä oleminen niin koville, että ottivat etäisyyttä minuun.
Kannattaa päästää uhrimentaliteetista eteenpäin, ap.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ihmiset haluaa olla ilkeitä? siksi, että voivat siirtää sinuun pahan olonsa. Hyvä että pistit sille stopin
Ja pah! Kyllä me kiusaajat ollaan ilkeitä ihan vaan koska me voidaan ja siitä saa kiksit. Myös vallantunne tuntuu mahtavalta. Uhri on usein sellainen joka vaikuttaa heikolta, koska olen pelkuri ja s**tanan laiska, myös henkisesti.
Toivoo Kiusaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ihmiset haluaa olla ilkeitä? siksi, että voivat siirtää sinuun pahan olonsa. Hyvä että pistit sille stopin
Ja pah! Kyllä me kiusaajat ollaan ilkeitä ihan vaan koska me voidaan ja siitä saa kiksit. Myös vallantunne tuntuu mahtavalta. Uhri on usein sellainen joka vaikuttaa heikolta, koska olen pelkuri ja s**tanan laiska, myös henkisesti.
Toivoo Kiusaaja
Hieno elämä sulla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ap ole juuri tehnyt niin
Aloittajalla hyvä huomio, josta YLE uutisoi jo vuonna 2015
"Valitse seurasi tarkoin myrkyllisen ihmisen lähipiiristä kannattaa paeta
Negatiivisuudella voi olla yllättävän suuri vaikutus läheiseen ihmiseen. Jos lähipiirissä kytee "myrkyllinen ihminen", psykologi kehottaa toimimaan nopeasti."
Kun huomaa tilanteen ja huomaa ettei myrkynkylväjä aio parantaa tapojaan niin sitten otetaan etäisyyttä vaikka kyseessä olisi lähisukulainen.
Höh... Hyvä juttu tietysti ettet tarvitse enää terapiaa. Mutta...... itse en ymmärrä ikinä tuota, miksi välit pitää katkaista? Miksei voi jäädä sen verran väleihin, että edes tervehtii. Laittaa edes viestin joskus tms. Se ei ole paljoa vaadittu.
Kannattaa opetella asettamaan itselleen sellaiset rajat, mitä ei anna muiden ylittää. Elämä käy tosi kapeaksi, jos sulkee kaikki haastavat suhteet ja tilanteet pois elämästä. Narsistin elämä kutistuu olemattomiin tällä tavalla.
Jokainen oppii asettamaan rajat. Ei ole ikinä mitään syytä polttaa siltoja. Voi ottaa väliä, mutta kannattaa palata aina takaisin. Minkä teet toiselle, teet oikeasti itsellesi.
Mahtavaa Ap. Negatiiviset ihmiset saavat myös sinut negatiiviseksi. Seuralaisistaan kannattaa olla tarkka.
Juu, tässä on vallallaan mielenhäiriö. Minullekin ovat samat ihmiset, jotka minua pahoinpitelivät, suositelleet terapiaa. Itsekin kävivät, ensin tekivät minulle pahaa ja sitten hakivat oikeutuksen ja sääliä terapeutilta. Ei ole terveyden ja hyvinvoinnin kanssa mitään tekemistä tuollaisella
Kun on hyvien ihmisten ympäröimänä, EI TARVITSE TERAPIAA. Joskus voi olla vaikea hyväksyä, että pahantekijä on vaikka oma lähisukulainen. Mutta niin vaan on parempi vaikka ihan yksin, kuin kiinni pahantekijässä
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käsitellä traumojaan ihan niin pitkään, kuin tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ap ole juuri tehnyt niin
Tuo taitaa olla näitä peilin kääntäjiä joista ei kannata välittää.
Vierailija kirjoitti:
Höh... Hyvä juttu tietysti ettet tarvitse enää terapiaa. Mutta...... itse en ymmärrä ikinä tuota, miksi välit pitää katkaista? Miksei voi jäädä sen verran väleihin, että edes tervehtii. Laittaa edes viestin joskus tms. Se ei ole paljoa vaadittu.
Kannattaa opetella asettamaan itselleen sellaiset rajat, mitä ei anna muiden ylittää. Elämä käy tosi kapeaksi, jos sulkee kaikki haastavat suhteet ja tilanteet pois elämästä. Narsistin elämä kutistuu olemattomiin tällä tavalla.
Jokainen oppii asettamaan rajat. Ei ole ikinä mitään syytä polttaa siltoja. Voi ottaa väliä, mutta kannattaa palata aina takaisin. Minkä teet toiselle, teet oikeasti itsellesi.
Ei käy, vaan laajenee muihin suuntiin. Miksi osoittaisin mitään kiinnostusta tai hyväksyntää pahoille ihmisille? Asumme samassa valtiossa, kunnioitan heidän perusoikeuksiaan. Toisin kuin he minun. Olen silti heitä kohtaan parempi, kuin he minua, vaikka en moikkaisi. Koita kestää
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka eivät välitä pätkääkään muiden rajoista ja susta saa juuri sellaisen vaikutelman kommentointisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ei pitäisi vaikkapa narsistia hyvänpäiväntuttuna, tai miksi katkaista välit vaikkapa psykopaattiin? Elämä on paljon jännittäbämpää kun joutuu pelkäämään sitä, mitä narsisti tai psykopaatti tuttava seuraavaksi keksii...
Mitä sitten teet palstalla? Ai niin, täällä on vain hyviksiä eikä ilkeilijöitä.