Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää olet keskimäärin sairaslomalla töistä vuodessa?

Vierailija
13.09.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006237429.html

Kuulostaa tosi paljolta jos keskimäärin siivoojat on poissa 30 päivää vuodessa.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

365 päivää, jo neljättä vuotta.

Vierailija
22/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1-2 itseni ja saman verran lapsen sairauden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna yksi päivä viisurileikkauksen vuoksi, tänä vuonna 4 pv: 1 mahataudissa, 1 sappikivikivun takia lähdin kesken päivän, 2 flunssan/kuumeen takia - näistä toisena päivänä olisin ehkä voinutkin mennä töihin, mutta kun lapsikin oli sairaana niin ei ollut järkevää että minä menen puolikuntoisena töihin ja mies jää terveenä sairaan lapsen kanssa kotiin. Sitten vielä muistaakseni yksi päivä lapsen sairastamisen takia.

Vierailija
24/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla =  7 kpl

90-luvulla = 23 kpl, leikkaushoitoja 2 kpl

2000-luvulla = 0 kpl

Siinä kaikki.

Vierailija
25/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä tervettä porukkaa! Toisaalta mitä järkeä on sairaana mennä töihin, yhtään kirkkaampaa kruunua et saa vaikka et olisi kertaakaan poissa 40 vuoden työuralla.[/quote

Ihan normaalilta määriltä kuulostaa ihmiselle, joka pitää itsestään huolta. Ei ehkä kruunua saa, mutta paljon helpompaa hoitaa töitä seuraavalla viikolla, jos on kiireisimmät saanut alta pois. Ja toki varmistaa sen, että niitä töitä jatkossakin on.

Vierailija
26/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tässä duunissa ollut kohta 5v eikä yhtään poissaoloa, sairaspäivää tms. En tajua, miksi en sairasta 😂 Luulin jo joku viikko sitten saavani flunssan, kurkku kipee pari päivää ja nenä tukossa, mut se oli siinä. Yks työkaveri kerran sanoikin, että oot niin tunnollinen...no ei se siitä johdu, vaikka toki oon tunnollinenkin, mut en vaan sairasta. Lapset on niin isoja, ettei edes niiden takia oo tullut poissaoloja, tosin ei nekään sairasta. Työaikaliukumalla pystyy hoitaan arkipäivisin asioita eli ei mistään hammaslääkärikäynneistä yms myöskään tarvi poissaoloja ottaa.

Vierailija
27/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-10 päivää. Opettaja olen joten lasten flunssat pyörähtää pari kertaa vuodessa itelle myös, mun flunssat on valittevasti aina niin kuumepainotteisia että tulee muutama päivä poissaoloja.

Vierailija
28/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja olen päiväkodissa töissä

Vierailija
29/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 0-2 kertaa vuodessa kuumessa. Usein olen tällöin vapaalla, joten poissaolopäiviä ei kerry. Jos olen poissa kuumeen takia, niin olen poissa 1-4 päivää.

Edellisen kerran olin saikulla viimekesänä. Sairastuin lauantaina ja olin maanantain vain pois töistä.

Vierailija
30/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsen syntymää olin töissä samalla firmalla 5 vuotta, saikkupäiviä oli sinä aikana yhteensä 10. (Mulla on jostain syystä tapana sairastaa kerran vuodessa, ja ihan aina marraskuussa, flunssa joka kestää 2 päivää.)

Nyt lapsen kanssa on näiden 3 vuoden aikana (palasin töihin lapsen ollessa 2) saikkupäiviä ollut sama määrä. Lapsi on ollut kipeänä kerran.

Vierailija
31/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin 2 (joku syysflunssa, joka veti kunnolla sängyn pohjalle), sitä edellisenä vuonna puolikas (tapaturma, tuli murtuma + vekkiä sen verran ihoon, että jouduin perjantaipäivänä lähtemään kesken työpäivän paikattavaksi.) Tänä vuonna ei vielä ole ollut ainoatakaan.

Tosin täytyy todeta, että olen lapseton, joten päiväkodeissa/kouluissa vuosittain kiertävät flunssa-aallot ja mahataudit välttyy ihan sillä.

Vierailija
32/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lottovoitto syntyä Suomeen, maito on terveellistä aikuiselle ja mitä näitä "kansallistotuuksia" meillä onkaan. Sama pätee sairaslomiin. Se on työn sankari, joka ei tule koskaan sairaaksi ja jos sairastuukin, niin töihin mennään vaikka pää kainalossa. Vain "huonot työntekijät" ovat sairaslomalla.

No ei todellakaan näin. Kun ihminen on sairas, hänen tulee sairastaa kotona. Pienten päiväkoti-ikäisten lasten vanhemmilla on flunssaa, noroa ja ties mitä rokkoa. Myös muilla saattaa immuniteetti olla sellainen, että taudit tarttuvat hanakammin. Lisäksi tuki- ja liikuntaelinsairauksien kohdalla sitä ei voi mitenkään itse päättää, että milloin selkä on täysin jumissa ja pää ei käänny.

Suomalainen ei mene edes kuumeessa lääkärille, kun se vain ottaa Buranaa kuumeen laskemiseksi ja lompsii töihin. Täysin edesvastuutonta. Sitten tartutetaan puoli toimistoa vain siksi, että halutaan olla "hyvä työntekijä, joka ei saikuta".

Sairauspäiviä tulee juuri niin monta päivää, kun on aidosti sairaana. Tämä ei tietenkään ole puolustuspuhe valehtelulle ja kyseisen "edun" väärinkäyttämiselle. Ja se on etu! Vaikkapa Yhdysvalloissa töistä maksetaan vain jos on töissä. Poikkeuksia ei tunneta.

Varsinaiseen kysymykseen: itse olen sairauden takia poissa töistä keskimäärin 5-10 päivää. Tavallisimmat syyt ovat 1-2 flunssaa syksyllä ja mahdollisesti yksi flunssa tai vatsatauti myös keväällä. Kun olen sairaana, niin töihin en mene. Enkä laske sairautta edes pelkän kuumeen avulla. Jos pää on täynnä räkää ja paikkoja särkee, niin silloin olen pois.

Vierailija
33/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta, varmasti ainakin 10-20 riippuen minkäikäisiä lapset ovat olleet. Tänä vuonna oon sydänlihaksen tulehduksen takia ollu saikulla 3vko yhteen putkeen ja viime talvena lumitöissä saadun noidannuolen takia toista viikkoa kun en autolla päässyt ajamaan.

Vierailija
34/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojathan nimenomaan saa kaikki taudit ja flunssat. Plus paikat hajoilee epäergonomiasta.

Olen vuodessa sairaslomalla 1-4 päivää.

35/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin ehkä 7 päivää.

Välillä ollut vuosia, jolloin en ole saikuttanut yhtään päivää. Silloin oksutautikin tuli talvilomalla :(

Pisin saikku 3 viikoa laskimotukoksen takia (istumatyö).

Vierailija
36/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut  työelämäni aikana sairaslomalla 1kk ja olen tehnyt töitä 40v.Siis jos kaikki yhteensä lasketaan.

Vierailija
37/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2 päivää. Vastustuskyky on hyvä ja sairastun lähinnä lomien alla. Flunssia on 0-3 vuosittain mutta yleensä niissä nousee kuume vain ensimmäiseksi yöksi.

Vierailija
38/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa vuonna yhteensä viikon verran (murtuman ensimmäiset 3 päivää ja to-pe oksennustauti.

Viime vuonna kolme flunssapäivää.

Tänä vuonna ei vielä saikkua.

Teen toimistotyötä.

Vierailija
39/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin 13 päivää. Koko kesän tuurasin työkavereita, kun olivat saikulla ja kun vihdoin väheni vuorot, olin 13 päivää putkeen saikulla. Ensin akuutti nielutulehdus, josta tuli kolme päivää saikkua ja kolmantena päivänä tulehtui korvat ja päivystävä lääkäri kirjoitti 10 päivää lisää, jottei tulehdus etene keuhkoihin. Viidentenä päivänä tulehtui silmätkin. :'D

Tälle vuotta olen ollut saikulla 7 päivää. Viisi päivää kuumeessa ja 2 päivää, kun en päässyt kävelemään, kun nyrjäytin nilkkani.

Vierailija
40/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiseen viiteen vuoteen en ole sairastanut yhtään. Kerran flunssa osui jouluun. Yksittäisiä päiviä ollut joskus ennen. Koskaan en ole tarvinnut sairauslomatodistusta kun meillä saa olla kolme päivää omalla ilmoituksella. Satun olemaan perusterve, ei juuri sairaudet tartu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän