Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies painostaa myymään osakkeeni

Vierailija
13.09.2019 |

Olen perinyt jonkun verran osakkeita ja nyt mies painostaa myymään ne ja maksamaan niillä yhteistä talovelkaa.. olen kuulemma itsekäs kun en tähän meinaa suostua, emme ole siis naimisissa tai mitään. Hän kuulemma itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi.
Antakaa jotain neuvotteluvaltteja mitä voin käyttää??

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
22/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että voit myydä jos myös asunnon omistussuhdetta muutetaan esim. sinä omista 70% ja mies 30%. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa konkreettisia lauseita mitä voin sanoa miehelle jotka kumoaa ajatuksen että olen itsekäs jos en tee näin! Kiitos! -aloittaja

Vierailija
24/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tuottavat reilusti enempi osinkoina kuin mitä saman summan lainan korkokulut ovat. Muita perusteluita ei tarvita.

Kertoiko ap mitä nämä osakkeet tuottaa ja onko hän nostanut näitä osinkoja?

Itse jouduin olettamaan vuosikymmenien kokemuksella osakesijoittamisesta. Eikä niitä yleensä tarvitse muuten erikseen nostaa julkisesti noteeratusta firmasta. Muita kysymyksiä aiheesta? En vastaa mielelläni, kun on muutakin tekemistä.

:'DDD

Vierailija
25/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako miehesi, että sinä lyhentäisit omalla perintövarallisuudellasi myös hänen osuuttaan lainasta? Jos hän tällaista ehdottaa, sano, että myyt hänet eniten tarjoavalle, jos ei tuollainen höpötys lopu.

Vierailija
26/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa konkreettisia lauseita mitä voin sanoa miehelle jotka kumoaa ajatuksen että olen itsekäs jos en tee näin! Kiitos! -aloittaja

Voi hyvä ihminen sinä sen parhaiten tiedät miksi et halua myydä. :D

Vierailija
27/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi = mies painostaa myymään?

Niin, painostaa myymään osakkeet jotta niillä rahoilla voi maksaa velan pois. Itsellään ei ole rahaa, jos olisi kuulemma maksaisi velan itse.

Voisitko vielä kertoa miten painostaa sillä se ei ole painostamista jos kertoo toiselle mitä itse tekisi. 

Sanoo ”nyt myyt ne osakkeesi pois ja maksat niillä velkaa, muuten olet itsekäs.”

Ok ja sinä sanot tähän mitä?

Sanon etten halua myydä.

Vierailija
28/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Korot ovat nyt niin alhaalla että lainaraha on ilmaista”

”Pidetään osakkeet pahan päivän varalle”

Maksatteko tällä hetkellä puoliksi lainaa ja omistatteko asunnon puoliksi?

Vierailija
29/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ihan sama. Minä en myy."

M

Vierailija
30/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis toivoo, että lahjoittaisit hänelle puolet osakkeittesi arvosta? Näinhän tapahtuu jos myyt ne ja lyhennät lainaa. Koska yhteisesti 50/50 otetusta lainasta ei ole mahdollista lyhentää toista puolikasta enempää kuin toista. Velan arvo on tietty ja se on aina 50/50. Suhdehan muuttuisi jos toinen lyhentäisi enemmän "omaa puoliskoaan".

Mies todennäköisesti tajuaa tämän ja luulee että sinä et tajua ja yrittää huijata sinua.

Vierailija
31/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi = mies painostaa myymään?

Niin, painostaa myymään osakkeet jotta niillä rahoilla voi maksaa velan pois. Itsellään ei ole rahaa, jos olisi kuulemma maksaisi velan itse.

Voisitko vielä kertoa miten painostaa sillä se ei ole painostamista jos kertoo toiselle mitä itse tekisi. 

Sanoo ”nyt myyt ne osakkeesi pois ja maksat niillä velkaa, muuten olet itsekäs.”

Sanon etten halua myydä.

Syystä, että...

Vierailija
32/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä ei saa olla mielipidettä asiaan?

No ei saa, etenkään tuollaista, jonka ydinsisältö on, että rahat pitäisi antaa hänelle. Sitähän se on, jos meinaa että noilla rahoilla pitäisi hänen(kin) velkaansa lyhentää.

Taitaa miestä vain harmittaa, kun nainen on häntä varakkaampi.

Vierailija
33/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Korot ovat nyt niin alhaalla että lainaraha on ilmaista”

”Pidetään osakkeet pahan päivän varalle”

Maksatteko tällä hetkellä puoliksi lainaa ja omistatteko asunnon puoliksi?

Kiitos. Joo puoliksi ja puoliksi.

Vierailija
34/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon etten halua myydä.

Syystä, että...

haluan pitää ne itselläni.. tähän mies sanoo että olen itsekäs :(

Vierailija
35/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä ei saa olla mielipidettä asiaan?

Se on palstal*ssukka taas löytänyt sukupuolen perusteella sen tahon, joka on ehdottomasti oikeassa (vaikka olisi kuinka väärässä) ja miestä on nyt puolustettava vaikka länkyttämällä ja vääristelemällä jos ei muu auta. Melko säälittävää touhua.

Vierailija
36/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että lyhennät juuri yhtä paljon kuin mieskin. Tasapuolisuuden nimissä.

Sinun osakkeesi ovat sinun ja mitä niillä teet on täysin sinun asiasi.

Vierailija
37/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan säästää osakkeet tulevien lastemme perinnöksi.

Vierailija
38/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon etten halua myydä.

Syystä, että...

haluan pitää ne itselläni.. tähän mies sanoo että olen itsekäs :(

Vastaa: Niin olenkin tässä tapauksessa.

Vierailija
39/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että osakkeet ovat sinun tulevaisuutesi turva ja osingot ovat sinun eläkkeesi täydennys aikanaan. Ei niitä voi myydä, koska ne tuovat sinulle koko loppuelämäsi sitä lisätuloa ja turvaa, mitä tarvitset. Sanot että sitä on perinnön jättäjäkin halunnut ja hänen tahtoaan pitää kunnioittaa.

Asuntolaina on tuohon verrattuna pikkujuttu, sehän tulee jossain vaiheessa kumminkin maksetuksi ja olette sen kanssa tähänkin asti pärjänneet. Tai asunnon voi myydä ja muuttaa toiseen, tai mitä ikinä. Mutta osingot pysyvät.

Jos menette joskus naimisiin, suojaa perintöosakkeesi avioehdolla.

Vierailija
40/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieshän ilmiselvästi yrittää, että maksaisit myös hänen lainaansa pois? Nyt lopeta tuo vässykkänä olo, ja sano että haluat pitää osakkeet itselläsi vaikka eläkepäiviä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi