Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies painostaa myymään osakkeeni

Vierailija
13.09.2019 |

Olen perinyt jonkun verran osakkeita ja nyt mies painostaa myymään ne ja maksamaan niillä yhteistä talovelkaa.. olen kuulemma itsekäs kun en tähän meinaa suostua, emme ole siis naimisissa tai mitään. Hän kuulemma itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi.
Antakaa jotain neuvotteluvaltteja mitä voin käyttää??

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Korot ovat nyt niin alhaalla että lainaraha on ilmaista”

”Pidetään osakkeet pahan päivän varalle”

Maksatteko tällä hetkellä puoliksi lainaa ja omistatteko asunnon puoliksi?

Ei mitään ”pidetään osakkeet pahan päivän varalle”, kun eivät ne ole mitään yhteistä omaisuutta. Vaan _pidän_ osakkeet tulevaisuuden turvaksi.

Vierailija
42/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään myy! Sori vaan mutta mies on helvetin paska! Et ole itsekäs kun et myy, päinvastoin! jos ei mene jakeluun niin suksikoon mies v*ttuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole tilivelvollinen avopuolisollesi siitä, mitä teet perintönä saamallesi omaisuudelle.

Jos hän vielä yrittää painostaa sinua niiden suhteen yhtään millään tavalla, on aika pistää se yhteinen asunto myyntiin, ja alkaa etsimään kummallekin omaa.

Vierailija
44/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Totta. Ei siitä niin kauaa ole kun tämä sama aloitus oli täällä. Keksikää nyt jotain uutta välillä. Jos osakkeet tuottaa tonneja vuodessa niin se on jo tosi hyvin. Takaisin Porvooseen!

Vierailija
45/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
46/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työtön etkä lyhennä lainaa?

Vierailija
47/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoo siihen kun toteat, että ethän sinä HÄNEN velkaansa maksa pois missään tapauksessa?

Vierailija
48/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä pois, että olet itsekäs eikä siinä ole tässä tapauksessa mitään pahaa sillä osakkeet on sinun perintöä ja parisuhteessa saa olla jotain omaakin.

Vierailija
49/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten rahat  naisten omia rahoja, miesten rahat aina yhteisiä.

jumalauta että naiset on syöpää 

Vierailija
50/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tuottavat reilusti enempi osinkoina kuin mitä saman summan lainan korkokulut ovat. Muita perusteluita ei tarvita.

Kertoiko ap mitä nämä osakkeet tuottaa ja onko hän nostanut näitä osinkoja?

Tuottavat ihan ok mielestäni, tonneja vuodessa, mutta ne tulevat tietysti minulle, ei miehelle. Miehestä olisi viisaampaa maksaa velkaa pois.

Asuntolainojen korot ovat nyt niin matalalla, että ei ole mitään syytä yrittää maksaa velkaa pois mahdollisimman äkkiä.

Meillä on muun muassa tällaisten tilanteiden välttämiseksi omat lainat yhteiseen asuntoomme. On selkeää, kun kumpikin maksaa pois vain omas osuuttaan itse valitsemaansa tahtiin.

Vierailija
51/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei ole mitään oikeutta tulla sinua neuvomaan. Maksatte kumpikin lainan 50 %/50 % osuudella ja muilla rahoille. Jätä ihmeessä ne osakkeet itsellesi vaikka vanhuuden turvaksi. Sano, että verkkopankin kautta hänkin voi ostaa osakkeita ihan miten paljon vain, jos kateus iskee.

Vierailija
52/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tuottavat reilusti enempi osinkoina kuin mitä saman summan lainan korkokulut ovat. Muita perusteluita ei tarvita.

Pitääkö niitä oikein erikseen nostaakin? Minulle osingot tupsahtavat tilille yllättäen ja pyytämättä pari kertaa vuodessa. 

Vierailija
53/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on periaatekysymys. Sinun omaisuutesi on sinun, teidän yhdessä vaikka puoliksi hankkima omaisuus on teidän yhteistä ja teistä molemmat hoitaa lainan pois. Jos joudut vaikkapa työttömäksi, on hyvä olla vararahastoa olemassa - puhumattakaan mahdollista erotilannetta varten.

Minä olen sitä mieltä, että molemmilla olisi hyvä olla vaikkapa yksilö tai pörssiosakkeita pahoja päiviä varten. Tosin monet ovat niin köyhiä, että useita asuntoja ei ole vara pitää. Siis sijoitusasunto, vuokrattuna ja kun ero kuitenkin tulee, kummallakin on oma asunto odottamassa.

Vierailija
54/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuottavat ihan ok mielestäni, tonneja vuodessa, mutta ne tulevat tietysti minulle, ei miehelle. Miehestä olisi viisaampaa maksaa velkaa pois.

Ei näillä koroilla. Ja Draghi juuri lupaili, ettei nollasta nousta vuosiin.

Nykyään vain pikavippi kannattaa maksaa pois osakkeita myymällä.

Vierailija
55/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paras neuvotteluvaltti on pistää lusikat jakoon. Välittömästi.

Hyi mikä äijä. Vaikka Porvoossahan tää taas...

Vierailija
56/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt niin hullu ole ,että myyt osakkeesi nyt pois. Ja mitä se kumppanille kuuluu, ei se hänen velkaansa pienennä centtiäkään ,jos sinä vähennät velkaasi. Jos satutte menemään naimisiin ,eikä teillä ole avioehtoa, voit joutua maksamaan tasinkoa hänelle ,jos olet varakkaampi.siis ehdottomasti avioehto ,varsinkin jos olet varakkaampi.

Vierailija
57/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Korot ovat nyt niin alhaalla että lainaraha on ilmaista”

”Pidetään osakkeet pahan päivän varalle”

Maksatteko tällä hetkellä puoliksi lainaa ja omistatteko asunnon puoliksi?

Kiitos. Joo puoliksi ja puoliksi.

Asunnosta kumpikin omistaa puolet, mutta de facto tuosta lainasta molemmat vastaavat täyteen määrään saakka. Jos lainaa lyhentää, niin molempien vastuu siitä pienenee.

Voit vastaavasti kysyä mitä sillä lainanlyhentämisestä seuraavalla käteenjäävällä rahalla sitten haluaisi tehdä? Onko viisasta luopua tuottavasta pääomasta siksi, että haluaa käyttöön vähän enemmän rahaa? Eikö tuollainen osakesalkku olisi hyvä olemassa elämän yllättäviä tilanteita varten?

Vierailija
58/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niitä oikein erikseen nostaakin? Minulle osingot tupsahtavat tilille yllättäen ja pyytämättä pari kertaa vuodessa. 

Olen ihan lähihistoriassa joutunut leikkelemään osikokuponkeja osakkeista ja menemään pankkiin nostamaan (tai tallettamaan tilille) osinkoja. Melko uusi on osakkeiden arvo-osuustili. Harvasta firmasta tupsahtaa muuten osinkoja kahdesti vuodessa.

Vierailija
59/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti myy lypsävän lehmän , joka tuottaa tonneja vuodessa kuten ap kertoi.

Vierailija
60/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on yhteinen talovelka 50/50 suhteessa, niin eipä se hänen osuuttaan miksikään muuta, vaikka sinä saisit omasi nopeammin maksettua.

Anteeksi, mutta vaikutatte lapsellisen tietämättömiltä finanssialasta. Kyse on siis sinun omaisuudestasi, joka on vain sinun vallinnassasi, ei kenenkään muun  !