Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies painostaa myymään osakkeeni

Vierailija
13.09.2019 |

Olen perinyt jonkun verran osakkeita ja nyt mies painostaa myymään ne ja maksamaan niillä yhteistä talovelkaa.. olen kuulemma itsekäs kun en tähän meinaa suostua, emme ole siis naimisissa tai mitään. Hän kuulemma itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi.
Antakaa jotain neuvotteluvaltteja mitä voin käyttää??

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee osinkoja, niin lyhennät niillä velkaa.

Vierailija
62/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisten rahat  naisten omia rahoja, miesten rahat aina yhteisiä.

jumalauta että naiset on syöpää 

Sekoitat tämän tilanteen nyt siihen melko yleiseen elämäntilanteeseen, että naisen tulot ovat pienemmät yhteisten lasten takia. Silloin totta kai miehen rahat ovat yhteisiä, kun hänhän ei ole jäänyt töistä pois tai tee lyhyempää työpäivää lastensa hoitamisen takia, vaan nainen hoitaa nämä isän velvollisuudet hänen puolestaan.

Tässä taas ei ole mitään tietoa, että mies olisi isyyslomalla tai hoitovapaalla yhteisiä lapsia hoitamassa ja siksi huolissaan asuntolainastansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tuottavat reilusti enempi osinkoina kuin mitä saman summan lainan korkokulut ovat. Muita perusteluita ei tarvita.

Kertoiko ap mitä nämä osakkeet tuottaa ja onko hän nostanut näitä osinkoja?

Tuottavat ihan ok mielestäni, tonneja vuodessa, mutta ne tulevat tietysti minulle, ei miehelle. Miehestä olisi viisaampaa maksaa velkaa pois.

Ja se on sinusta painostamista, jos toinen kertoo mielipiteensä?

Syyllistäminen on aina pahasta. ”Olet itsekäs”.

Vierailija
64/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes nollakoron aikana sinä lyhentäisit tuottavalla omaisuudella velkaa? 

Vierailija
65/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on taloudellinen typerys. Sinun pitää saada hänet tajuamaan se. Omistusasunto on aina liabiliteetti ei varallisuutta. 

Vierailija
66/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on yhteinen talovelka 50/50 suhteessa, niin eipä se hänen osuuttaan miksikään muuta, vaikka sinä saisit omasi nopeammin maksettua.

...paitsi että yhteinen velka voidaan periä kummalta tahansa, jos toinen ei sitä maksa. Eli jos ap maksaisi puolet velasta pois ja mies heittäytyisi tuilla elelemään, se loppukin velka kynittäisiin siltä, jolla on tuloja tai varoja (ap). Omistusosuus asunnossa olisi silti 50/50.

Älä ihmeessä luovu sijoituksistasi, ne ovat sinun. Älä myöskään maksele osuuttasi enempää juoksevia menoja. Jos hankit auton tai kodinkoneita, säilytä kuitit: nekin ovat sinun.

Jos menette avioon, tehkää ihmeessä avioehto. Miehet ovat aina naisten kukkarolla, vaikka tienaisivat enemmän.

Vierailija
67/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi = mies painostaa myymään?

Niin, painostaa myymään osakkeet jotta niillä rahoilla voi maksaa velan pois. Itsellään ei ole rahaa, jos olisi kuulemma maksaisi velan itse.

Voisitko vielä kertoa miten painostaa sillä se ei ole painostamista jos kertoo toiselle mitä itse tekisi. 

Sanoo ”nyt myyt ne osakkeesi pois ja maksat niillä velkaa, muuten olet itsekäs.”

Mieshän tuossa itsekäs on, haluaa puolet sun osakkeiden arvosta itselleen.

Vierailija
68/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kun taas sinä odottelet korkojen nousua, jotta älyät alkaa lyhentämään 😂

Sulla ei oikein ole talousmatematiikka hallussa.

Vierailija
69/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa yrittää vaan vedättää.

Toisaalta taustalla voi olla isompikin näkemysero. Onko mies perheestä, jossa on eletty kädestä suuhun ja kaikki raha hassataan heti taivaan tuuliin? Veronpalautuksella mennään shoppailemaan, ja palkankorotuksen saadessa vaihdetaan heti auto?

Sinä olet kaiketi perheestä, jossa sijoittaan tulevaisuuden varalle ja laitetaan ehkä tuototkin kasvamaan korkoa?

Kädestä suuhun eläjille satakin tuhatta euroa on taivaallinen tilaisuus ”toteuttaa unelmia”. Alkavat selata lomalentoja ja kalliita härpäkkeitä, mielessä siintää ehkä kallis katumaasturikin....

Pitkäjänteiselle sijoittajalle sata tonnia on hyvä alku. Mielessä raksuttaa, että tuotto voi olla kolmekin sataa kuussa, ja sillähän saattaisi saada kohta vielä sijoitusasunnon tai jotain...

Tuhlarin voi olla todella vaikea tai jopa mahdoton ymmärtää, ettei autoa nyt tule, tai sillä kolmella sadalla kuussa saa pikku skodan kyllä, mutta mieluummin senkin rahan laitta johonkin järkevämpään.

Jos mies on tuommoinen tuhlari, niin ehdotus lainan lyhentämisestä voi olla hänen näkökulmastaan jo hirveän järkevä. Tosin tavoitteena on tietysti päästä tuhlaamaan ”säästyvillä” rahoilla.

Tähän perintöosakeasiaan tuolla ei ole tietenkään mitään merkitystä, koska osakkeet ovat sinun eikä yhteisiä. Mutta jos näkemyserot ovat suuria muutenkin, kannattaa asiaa työstää ja keskustella.

Vierailija
70/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...kun taas sinä odottelet korkojen nousua, jotta älyät alkaa lyhentämään 😂

Sulla ei oikein ole talousmatematiikka hallussa.

Eiköhän se ole sinä jolla ei ole hallussa. Korot ei ole nousemassa, kuten ne ei ole nousseet yli 20 vuoteen.

Vierailija
71/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että "minusta sinä olet itsekäs kun vaadit minua myymään perinnöksi saamani, tuottoisat osakkeet. Olen ajatellut pitää ne turvana eläkepäivien tai pahan päivän varalle."

Vierailija
72/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on taloudellinen typerys. Sinun pitää saada hänet tajuamaan se. Omistusasunto on aina liabiliteetti ei varallisuutta. 

Liabiliteetti 😂😂😂 en tiedä mitä yrität sanoa, kun nykysuomen sanakirjakaan ei tuota sanaa tunnista.

Tarkoititko "likviditeettiä" eli maksuvalmiutta? Omistusasunto on ihan validia varallisuutta, mutta ei se kyllä likviditeettiä nosta. Likvidiä omaisuutta on kaikki nopeasti rahaksi muutettava.

Vierailija
73/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedämme, että miten te olette oman taloutenne asiat sopineet? Tyypillinen sympatiakalastelu-aloitus, jossa yksipuolisella tapahtumakuvauksella haetaan mamma-armeijan hyväksyntää omalle näkökannalle. Vastenmielistä. Ja vielä ohje: jos vastaat ketjun kommentteihin, niin kerro olevasi ap, emme ole selvännäkijöitä.

Vierailija
74/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaikki oikeus pitää osakkeet itselläsi ja nimenomaan osakkeina. Mies yrittää päästä osingoille eikä teillä ole avioliittoa tai avioehtoa turvana. Älä taivu!

75/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perinyt jonkun verran osakkeita ja nyt mies painostaa myymään ne ja maksamaan niillä yhteistä talovelkaa.. olen kuulemma itsekäs kun en tähän meinaa suostua, emme ole siis naimisissa tai mitään. Hän kuulemma itse maksaisi velan pois heti jos ylimääräistä olisi.

Antakaa jotain neuvotteluvaltteja mitä voin käyttää??

Kai tämä(kin) aloitus trolli on?

Jos itse haluat niin muuta oma varallisuutesi teidän yhteiseksi varallisuudeksi mutta jos et halua niin et, sinustahan se on kiinni ja se on ihan sama mitä miehesi vaatii tai painostaa! 

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
76/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että "minusta sinä olet itsekäs kun vaadit minua myymään perinnöksi saamani, tuottoisat osakkeet. Olen ajatellut pitää ne turvana eläkepäivien tai pahan päivän varalle."

Joo, ja muokkaisin vielä sen verran että ei "Olen ajatellut pitää ne..." Vaan "Pidän ne..."

Vierailija
77/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin miehelle, ettei hänellä ole mitään sanomista osakkeiden kohtaloon ja että asia on käsitelty loppuun. Mikäli yrittäisi jatkaa asiasta inttämistä, lähtisin hemmettiin. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta käyttää omia osakkeitasi miehen lainojen maksuun. Kerro miehelle, että hänhän tässä käyttäytyy itsekkäästi yrittäessään painostaa sinua oman elämänsä helpottamiseen. Ihmeellinen loinen.

Vierailija
78/78 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istut sen neuvotteluvaltin päällä.

Mikä ihmeen neuvottelu? Neuvottelu vaatii että ois toisella jotain tarjottavaa joka kiinnostaa. Rahan ruinaaminen on vain ruinaamista.