Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

vaatevärit jne.
13.09.2019 |

Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?

Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (260)

Vierailija
201/260 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin syksy: punertavat hiukset, vaalea oliivinsävyinen iho, kultaan vivahtavat vihreät silmät

Vierailija
202/260 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukamas lämmin syksy, ja vaikka ehdotettu väripaletti mulle sopiikin, mulle sopii todella hyvin myös kaikki värit joita kehotettiin välttämään 🤷🏻‍♀️ Kummallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/260 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mukamas lämmin syksy, ja vaikka ehdotettu väripaletti mulle sopiikin, mulle sopii todella hyvin myös kaikki värit joita kehotettiin välttämään 🤷🏻‍♀️ Kummallista.

Minulle sanottiin että vanhemmiten oikeiden värien merkitys korostuu. Eli nuorena menee väärätkin värit periaatteessa meikin kanssa. Vanhemmiten väärät värit tekee nyrpeän ilmeen ja juonteet korostuu. Myös tummat silmänaluset saattaa korostua. Tärkein myös on että meikin värit sopii omaan väritykseen ja ihonväriin.

Voi olla kohdallasi myös että tulos on väärä. Oliko lämpimän syksyn värit mieleisiä? Itse pidän pastelleista ja olenkin kevät, myöhemmin opin että jotkut ns kesän sävyt sopivat myös kuten baby blue ja lämmin tai neutraali pinkki. olen tarkemmin vaalea kevät eli light spring. Joku warm springin melkein sinapinkeltainen tai oikein lämmin ruskea saa ihoni näyttämään kalpeammalta ja harmaammalta. Eli kaikki kevään värit ei sovi itselleni ja jotkut kesän värit taas sopii. Kokeilemalla itse pääsee pitkälle. Itse kyllä turvauduin ulkomaalaiseen sivustoon joka kohtuu maksulla selvitti parista kuvasta mikä keväistä olen.

Vierailija
204/260 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen BFAS-analyysin mukaan vaalea kevät, mutta minulle sopii myös jotkut kesän vaaleat sävyt myös, sellaiset jotka on vähän kirkkaampia eikä niin kesälle tyypillisiä utuisia sävyjä :)

Johtuu siitä kun ihoni sävy on neutraali, silmät ovat sinivihreät eli eivät lämpimän eikä viileän sävyiset, ja hiukseni ovat luonnostaan sellaiset että niissä on hieman sekaisin tuhkan ja kullan sävyä. Kun katsoo ihoni verisuonia niin niistä on vaikea sanoa että onko vihreät vai sinertävät. Rusketukseni on hieman kultaan eikä punertavaan menevä niin sen perusteella luokiteltiin kevääksi.

205/260 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä ketjussa mietitään liikaa ihonväriä ja silmienväriä, niitä kun ei oikein sanat kuvaa hyvin. Parhaiten tosiaan tuloksen näkee sovittamalla eri värisävyjä ylleen.

Kokeilemalla tosiaan saa luotettavammin selville, mitkä värit ja sävyt sopivat. Olen itse tuon ranteiden verisuonet -teorian mukaan lämminsävyinen, mutta sopivimpia minulle ovat tummansinisen sävyt, jotka ovat siis kylmiä. Vai onko näiden tarkempien teorioiden mukaan sinisen sävyjä, jotka ovat lämpimiä?

Vierailija
206/260 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kate Middleton mikä tämän analyysin mukaan? Onko hän warm vai cool toned? Kummassa näyttää paremmalta

"viileä" -värinen asu https://heartmycloset.me/collections/dress/products/belinda

"lämmin"-värinen asu https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1366&bih=654&tbm=i…:

Vierailija
207/260 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Middleton on kylmä sävyinen, tietääkseni tumma kesä. hänelle ei sovi lämpimät värit.

Vierailija
208/260 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmeä syksy

Vierailija
209/260 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa onko tämä tubettaja kevät Vai kesä?

https://www.youtube.com/watch

Hänellä keltainen iho omien sanojensa mukaan. 

Vierailija
210/260 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman analyysin mukaan soft autumn tai deep autum (muutkin on sanoneet, että olen syksy). Mulla on tummat, ruskeat hiukset, ympärivuoden ruskettuneen näköinen oliivi-iho, mutta silmät on siniset, tummat tosin nekin. Sinisten silmien takia olisin enemmän soft autumn, mutta koska ne on tummat ja muut sävyni on tummia, olen enemmänkin deep autumn. Mun sävyt on melko neutraalit, mutta olen kuitenkin enemmän lämmin kuin kylmä.

Vierailija
211/260 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kuullut joltain että Suomessa olisi luonnostaan eniten Lämpimiä Keväitä ja Pehmeitä Syksyjä. Pehmeän Syksyn värikartta on itse asiassa hieman Kesään päin mutta lämpimämmät ja murretummat sävyt.

Ruotsissa olisi taas Vaaleita tai Heleitä Kesiä eniten. Värittömämmät hiukset, hailakat (kalan)silmät, ja roosapohjainen iho joka punoittaa ruskettuessa.

Suomalaisilla on hieman lämpimämmän ja kellertävämmän sävyiset ihot kuin ruotsalaisilla. Suomalaisten rusketussävy usein vähän kultaisempi.

Suomalaisten silmien sävy usein syvempi kuin ruotsalaisten hailakka yksivärinen.

Luin aikoinaan värianalyysi kirjasta että skandeissa itse asiassa paljon lämmin ihoisia, irlantilaisissa kylmäihoisia puolestaan. 

Vierailija
212/260 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi. Lähes mustat hiukset, tummanvihreät silmät, oliivinsävyinen medium beige iho. Isäni on saamelainen ja äitini varsinaissuomalainen.

Vierailija
213/260 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi. Tietäähän sen jo etukäteen mitkä värit sopii parhaiten. Lumivalkea ja hiilenmusta. Mua on luultukin italialaiseksi, venäläiseksi ja japanilaiseksi. Helppo meikata ja pukea.

Vierailija
214/260 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan olevani syväsyksy.

Tummanvihreät silmät ja tummanruskeat hiukset.

Iho oliivin värinen.

Hailakan harmaansininen saa minut näyttämään pystyyn kuolleelta.

Vierailija
215/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
216/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt pinterestistä ja netistä tutkinut näitä värianalyysejä. Olen tullut tulokseen että olen kirkas kevät/clear spring.

Ja kaikista kirkkaimmat ja puhtaimmat värit parhaita. Ei mitään murrettua. Warm spring liian lämmin ja light spring liian vaalea.

Iho hyvin vaalea norsunluu, silmät valosta riippuen turkoosin siniset tai kirkkaan siniset, hiukset kirkkaan vaaleat raidoitetut.

Olisi kiva tietää kuin yleinen tämä kirkaa kevät tyyppi on Suomessa? Tietääkö joku?

Esim. Musta käy kirkkaalle keväälle, tosin ei yksinään.

Vierailija
217/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Soft Autumn: you are Autumn woman who flows into Summer, You also have a 'mousy' (mix of warm and cool) coloring like Soft Summers have but with golden skin undertone and reddish highlights in your hair, You can also have darker hair color but because of you have warmth in your hair, maybe in your eyes as well, the soft and warmer colors suit you better,

En koskaan löytänyt itseäni noista perustyypeistä (kevät, kesä,syksy, talvi) mutta sitten kun luin näistä alatyypeistä, löytyi oma värikartta.

Vierailija
218/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bright spring.

Vierailija
219/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt pinterestistä ja netistä tutkinut näitä värianalyysejä. Olen tullut tulokseen että olen kirkas kevät/clear spring.

Ja kaikista kirkkaimmat ja puhtaimmat värit parhaita. Ei mitään murrettua. Warm spring liian lämmin ja light spring liian vaalea.

Iho hyvin vaalea norsunluu, silmät valosta riippuen turkoosin siniset tai kirkkaan siniset, hiukset kirkkaan vaaleat raidoitetut.

Olisi kiva tietää kuin yleinen tämä kirkaa kevät tyyppi on Suomessa? Tietääkö joku?

Esim. Musta käy kirkkaalle keväälle, tosin ei yksinään.

Onko kyseessä sama kuin bright spring? Olen kotoisin suvusta, missä paljon vaaleita ihmisiä, vihreine ja sinisine silmineen.

Toinen suku on hyvin tummaa johtuen kai siitä, että romaneja esivanhempina mummon puolelta.

En osaa sanoa minkä väriset silmät minulla on, jotain sinisen, harmaan ja vihreän sekoitusta, ilmeisesti vihreät. Ihoni on tummempi kuin suomal. keskimäärin. Tukka on tumma, ilman toista vaaleaa sukua se voisi olla jopa musta.

Katsoin karttoja ja huomasin, että olen bright spring ja siitä ei päästä mihinkään. Miksi se väri ei voisi kuitenkin olla yleinen Suomessa?

Vierailija
220/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä syksy ja kevät menee noissa tosi paljon ristiin. Muutenkin aika ristiriitaisia eri sivustoilla. Mulla on vaaleahko mutta kellertävä iho, eli oliivi. Silmät ovat viherharmaat ja aika tummat. Hiukset ovat kai kullanvaaleat. Noi hiusvärienkin määritelmät vaihtelevat ihan hirveästi. Eli piirteeni sopivat sekä kevääseen että syksyyn, joku soft/muted tms. Vaatetukseeni kuuluu pääasiassa syksyn värejä, koska mulle ei sovi kirkkaat värit. Kevään värit eivät mielestäni sovi mulle ollenkaan, eli kai olen sitten syksy. Mielenkiintoista on, että mustan väitetään sopivan kaikille. Mulle musta on kaikkein pahin väri. Pyrin välttämään sitä yläosissa, koska se saa mut näyttämään ihan sairaalta.