Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

vaatevärit jne.
13.09.2019 |

Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?

Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (260)

Vierailija
221/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt pinterestistä ja netistä tutkinut näitä värianalyysejä. Olen tullut tulokseen että olen kirkas kevät/clear spring.

Ja kaikista kirkkaimmat ja puhtaimmat värit parhaita. Ei mitään murrettua. Warm spring liian lämmin ja light spring liian vaalea.

Iho hyvin vaalea norsunluu, silmät valosta riippuen turkoosin siniset tai kirkkaan siniset, hiukset kirkkaan vaaleat raidoitetut.

Olisi kiva tietää kuin yleinen tämä kirkaa kevät tyyppi on Suomessa? Tietääkö joku?

Esim. Musta käy kirkkaalle keväälle, tosin ei yksinään.

Onko kyseessä sama kuin bright spring? Olen kotoisin suvusta, missä paljon vaaleita ihmisiä, vihreine ja sinisine silmineen.

Toinen suku on hyvin tummaa johtuen kai siitä, että romaneja esivanhempina mummon puolelta.

En osaa sanoa minkä väriset silmät minulla on, jotain sinisen, harmaan ja vihreän sekoitusta, ilmeisesti vihreät. Ihoni on tummempi kuin suomal. keskimäärin. Tukka on tumma, ilman toista vaaleaa sukua se voisi olla jopa musta.

Katsoin karttoja ja huomasin, että olen bright spring ja siitä ei päästä mihinkään. Miksi se väri ei voisi kuitenkin olla yleinen Suomessa?

Bright spring ja clear spring on samoja. Riippuu sivustosta mitä nimitystä käytetään. Yleisimmin bright spring on tummahiuksinen mutta voi olla myös kirkas blondi mikä otse olen. En ole oikein koskaan tykännyt aivan perus kevään väreistä mutta tämä bright spring värit onkin kirkkaammat. Olen myös saanut kehuja kun olen ollut mustadsa värissä.

Vierailija
222/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt pinterestistä ja netistä tutkinut näitä värianalyysejä. Olen tullut tulokseen että olen kirkas kevät/clear spring.

Ja kaikista kirkkaimmat ja puhtaimmat värit parhaita. Ei mitään murrettua. Warm spring liian lämmin ja light spring liian vaalea.

Iho hyvin vaalea norsunluu, silmät valosta riippuen turkoosin siniset tai kirkkaan siniset, hiukset kirkkaan vaaleat raidoitetut.

Olisi kiva tietää kuin yleinen tämä kirkaa kevät tyyppi on Suomessa? Tietääkö joku?

Onko kyseessä sama kuin bright spring? Olen kotoisin suvusta, missä paljon vaaleita ihmisiä, vihreine ja sinisine silmineen.

Toinen suku on hyvin tummaa johtuen kai siitä, että romaneja esivanhempina mummon puolelta.

En osaa sanoa minkä väriset silmät minulla on, jotain sinisen, harmaan ja vihreän sekoitusta, ilmeisesti vihreät. Ihoni on tummempi kuin suomal. keskimäärin. Tukka on tumma, ilman toista vaaleaa sukua se voisi olla jopa musta.

Katsoin karttoja ja huomasin, että olen bright spring ja siitä ei päästä mihinkään. Miksi se väri ei voisi kuitenkin olla yleinen Suomessa?

Jäi se huomio pois, että ihoni on myös lämpimän sävyinen ja tosiaan tummempi kuin mitä suomal. keskimäärin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bright spring ja clear spring on samoja. Riippuu sivustosta mitä nimitystä käytetään. Yleisimmin bright spring on tummahiuksinen mutta voi olla myös kirkas blondi mikä otse olen. En ole oikein koskaan tykännyt aivan perus kevään väreistä mutta tämä bright spring värit onkin kirkkaammat. Olen myös saanut kehuja kun olen ollut mustadsa värissä.

Ihan sama juttu minulla. Tykkään myös pukeutua kirkkaisiin puhtaisiin väreihin.

Mustaa väriä en käytä ihan vaan siitä syystä että se ei ole lempivärini.

Vierailija
224/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mä voisin olla?

Kalpea pinkkipohjainen iho, vihreänharmaat silmät ja tummahko hiekanruskea tukka punapigmentillä.

Mulle sopii tai missä omasta mielestä näytän kauneimmalta on

hopeanharmaa, khakinvihreä, musta, magenta, sähkönsininen, petroolinsininen, valkoinen, viininpunainen.

Mitkään pastellit tai lämpimät värit eivät käy, väri katoaa kasvoista ja näytän ihan kuolleelta.

Vierailija
225/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä?

Syvän tummanruskeat punasävyiset hiukset, ruskeat silmät, hyvin valkoinen pinkkiin taittava iho, ei pisamia.

Vierailija
226/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mä voisin olla?

Kalpea pinkkipohjainen iho, vihreänharmaat silmät ja tummahko hiekanruskea tukka punapigmentillä.

hopeanharmaa, khakinvihreä, musta, magenta, sähkönsininen, petroolinsininen, valkoinen, viininpunainen.

Mitkään pastellit tai lämpimät värit eivät käy, väri katoaa kasvoista ja näytän ihan kuolleelta.

Kuulostat talvelta. Kirkkaalta talvelta.

Vierailija
227/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mä voisin olla?

Mä en varmaati osaa sanoa, khakinvihreä on syksyn väri. Muut talven värejä. Voisit olla joku talvista. Googleta clear winter, cool winter tai dark winter, varmaan joku noista.

Vierailija
228/260 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kate Middleton mikä tämän analyysin mukaan? Onko hän warm vai cool toned? Kummassa näyttää paremmalta

"viileä" -värinen asu https://heartmycloset.me/collections/dress/products/belinda

"lämmin"-värinen asu https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1366&bih=654&tbm=i…:

Heti jo nopeasti vilkaistuna ilman muuta viileä sävy sopii hänelle hienosti.

Tämä värianalyysijuttu on tosi mielenkiintoinen.

Vierailija
229/260 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain näin analyysin Margot Robbiesta. Oli sen mukaan kesä. Eli viileä ihoinen.

Vierailija
230/260 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light summer. Tukka vaaleanruskea ja silmät harmaat/vihertävät. Aluksi luulin olevani soft summer /autumn koska tykkään pölyisistä väreistä mutta tajusin että tarvitsen hieman enemmän kirkkautta.

Kesien kannattaa varoa liian vaaleita värejä. Pastellit käyvät mutta esim jäinen vaaleanpunainen on talvi-ihmisen väri.

Ymmärrän jos vuodenaikoihin perustuva värianalyysi ei toimi kaikille. Yksi vaihtoehto on Your color style- menetelmä. Henkilö voi olla bright tai soft, cool tai warm ja light, medium tai deep. Itse olisin ilmeisesti bright, cool ja light. Ehkä oudointa on tuo että on vain bright ja soft, ei mitään välimallia. Mutta joillekin tuo on ilmeisesti toimiva malli.

Vierailija
231/260 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas kevät, eli kirkkaat värit ja kontrastit imartelevat. Minulla on vihreät silmät ja kullanruskeat hiukset. Palan helposti auringossa.

Vierailija
232/260 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värianalyysi mukaan syksy.

Katselin myös netistä niitä tarkempia 00luokituksia niin olen lämmin syksy eli retkeilykaupat syksyisin on täynnä värejäni. Helppo ostaa suomalaisena itselle sopiva tuulipuku ;)

Oliivinvihreä on luottosävy.

Vierailija
233/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neiti kevät. Olen käynyt värianalyysissa, mutta arvasin olevani juuri kevät ennen testiä.

Tuosta on aikaa kymmeniä vuosia ja muistan, kuinka etsin kaupoista sopivan värisiä vaatteita. Niitä oli aika vähän tarjolla.

Vierailija
234/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkas kevät, eli kirkkaat värit ja kontrastit imartelevat. Minulla on vihreät silmät ja kullanruskeat hiukset. Palan helposti auringossa.

Musta kirkas kevät tai kirkas talvi on kaikista kauneimmat väreiltään. Molemmat voi myös pitää mustaa!! Ite oon suomalaisittain vaalea ,siniharmaat silmät, lämpimän vaaleat hiukset ja pisamainen iho. En tiedä olenko light spring vai light summer. Mikä ne erottaa?

Vierailija
235/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mä voisin olla?

Kuulostat ihan minun väritykseltä. Olen viileästi kesästä valunut kohti viileää talvea, sillä hiukseni ovat tummuneet mitä vanhemmaksi olen tullut. Lempiväritkin ovat samat (savuinen vaaleansininen ja hotpink vain puuttuvat.

Vierailija
236/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kirkas kevät tai kirkas talvi on kaikista kauneimmat väreiltään. Molemmat voi myös pitää mustaa!! Ite oon suomalaisittain vaalea ,siniharmaat silmät, lämpimän vaaleat hiukset ja pisamainen iho. En tiedä olenko light spring vai light summer. Mikä ne erottaa?

Näin mulle selitti eräs jenkki joka toimi myös kouluttajana aikoinaan, eli otin hänen suomalaiselta konsultiltaan värianalyysin ja sattui olemaan paikalla tarkistamassa ja valvomassa :)

Kesän verisuonet näyttää sinertäviltä roosahtavaa ihoa vasten, ja kesän rusketus on usein hieman tunkkaisen näköinen, joskus punaiseen menevä. Kesät palaa useimmiten auringossa.

Kevään verisuonet näyttää sinertäviltä kellertävän neutraalia ihoa vasten, ja he ruskettuvat heleän  kullansävyiksiksi ja palavat harvoin.

Kesän vaalennetut raidat hiuksissa eivät mene keltaiseen vaan niistä tulee tuhkaisempia, mutta jos kevät raidoittaa hiuksensa niin siitä tulee usein keltasävyjä läpi ja kevät joutuu useimmiten käyttää hopeashampoota jos haluaa ne epäsävyt vaalennuksista pois.

Vierailija
237/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain näin analyysin Margot Robbiesta. Oli sen mukaan kesä. Eli viileä ihoinen.

Margot Robbie on Light Spring

https://i.pinimg.com/originals/4b/17/0d/4b170d9669a358fa53f5e1a36f5ddb8…

Esimerkiksi Naomi Watts on Light Summer

https://i.pinimg.com/736x/eb/a6/2e/eba62e8d87a22df3b815d342a54b0d1f--no…

Vierailija
238/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mulle selitti eräs jenkki joka toimi myös kouluttajana aikoinaan, eli otin hänen suomalaiselta konsultiltaan värianalyysin ja sattui olemaan paikalla tarkistamassa ja valvomassa :)

Kesän verisuonet näyttää sinertäviltä roosahtavaa ihoa vasten, ja kesän rusketus on usein hieman tunkkaisen näköinen, joskus punaiseen menevä. Kesät palaa useimmiten auringossa.

Kevään verisuonet näyttää sinertäviltä kellertävän neutraalia ihoa vasten, ja he ruskettuvat heleän  kullansävyiksiksi ja palavat harvoin.

Kesän vaalennetut raidat hiuksissa eivät mene keltaiseen vaan niistä tulee tuhkaisempia, mutta jos kevät raidoittaa hiuksensa niin siitä tulee usein keltasävyjä läpi ja kevät joutuu useimmiten käyttää hopeashampoota jos haluaa ne epäsävyt vaalennuksista pois.

Mulla on myös meikkivoide kellertävää eli kait sitten se light spring. En voi siis pitää punasävyistä meikkivoidetta.

Käsivarret kellertävät. Harmi kun en yhtään tykkää noista light spring väreistä.

Minkä väriset hiukset sopii light springille? Jotenkin kaipaisin muutosta.

Vierailija
239/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on hyvät esimerkit

https://colorwise.me/

Minulla on Cameron Diazin väritys, ja olen vaalea kevät.

Vierailija
240/260 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös meikkivoide kellertävää eli kait sitten se light spring. En voi siis pitää punasävyistä meikkivoidetta.

Käsivarret kellertävät. Harmi kun en yhtään tykkää noista light spring väreistä.
Minkä väriset hiukset sopii light springille? Jotenkin kaipaisin muutosta.

Esimerkiksi nämä

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/54529d9ee4b0e174aa5485f4/…