Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?
Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?
Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?
Kommentit (260)
Tämä analysointi tarkoittaa periaatteessa sitä että ne sinulle parhaiten todetut värit toimivat parhaiten kasvojasi vasten (hiukset, silmät, kasvojen iho), eli paidat, puserot, mekot ja takit ovat niitä jotka kannattaa katsoa tarkemmin. Samoin korut sillä hopea saa lämpimän ihon helposti sairaan näköiseksi.
Ja meikit. Huulipunan väri myös ratkaiseva, ja jokaiselle ihon sävylle on olemassa kaunis, täydellinen kirkkaan punainen huulipuna, sen oikean löytäminen voi vaan olla hankalaa.
Alaosilla ei ole niin merkitystä, eikä kengillä tai laukuilla :)
Esim. Kesälle saattaa sopia vaaleanharmaat tai roosat alusasut paremmin ihoa vasten, samoin petrolinvihreät uima-asut, kun taas esim. Keväälle sopii persikkaiset tai luonnonvalkoiset alusasut ja turkoosi uima-asu.
Mutta eikö kirkkaalla keväällä ole tummanruskeat hiukset, hyvin tummat ainakin?
(En osaa linkittää sitä linkkiä jonka näin täällä äsken.)
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö kirkkaalla keväällä ole tummanruskeat hiukset, hyvin tummat ainakin?
(En osaa linkittää sitä linkkiä jonka näin täällä äsken.)
Ei, se on ihan yleistäkin, että on vaaleat hiukset. Mutta tässä värianalyysijutussa on eri koulukuntia. Itse kannatan sellaista, joka sanoo että hiusten väriin ei kannata liikaa tuijottaa, koska kyse on ennen kaikkea siitä, miten iho reagoi väreihin.
Itsehän olen siis vaaleahiuksinen kirkas talvi, ja joidenkin mielestä tämän ei pitäisi voida olla mahdollista.
Tässä joitain sivustoja:
Tätä kyselyä oon itse käyttänyt.
https://30somethingurbangirl.com/free-quiz-what-is-your-seasonal-color/…
Olen talvi. Vaalea iho ja hyvin tummat silmät. Hiukset myös tumman ruskeat. Alta puskee vähän punapää-taipumusta kun aurinko tuo iholle pisamia ja hiuksiin aavistuksen punertavaa, mutta silti lämpimät sävyt saavat mut näyttämään ihan keltatautiselta. Esim. musta, kirkas valkoinen, laventeli, sitruunankeltainen ja mintunvihreä sekä ns. "jalokivisävyt" taas sopivat hienosti.
Oon saanut kuulla kohteliaisuuksia siitä, etten ole "maantien värinen" tai "sekoitu seinään", mutta toisaalta harmi kun tykkäisin kovasti käyttää myös joitakin syksyn ja kevään sävyjä.
Mielestäni tässä ketjussa mietitään liikaa ihonväriä ja silmienväriä, niitä kun ei oikein sanat kuvaa hyvin. Parhaiten tosiaan tuloksen näkee sovittamalla eri värisävyjä ylleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen talvi. Vaalea iho ja hyvin tummat silmät. Hiukset myös tumman ruskeat. Alta puskee vähän punapää-taipumusta kun aurinko tuo iholle pisamia ja hiuksiin aavistuksen punertavaa, mutta silti lämpimät sävyt saavat mut näyttämään ihan keltatautiselta. Esim. musta, kirkas valkoinen, laventeli, sitruunankeltainen ja mintunvihreä sekä ns. "jalokivisävyt" taas sopivat hienosti.
Oon saanut kuulla kohteliaisuuksia siitä, etten ole "maantien värinen" tai "sekoitu seinään", mutta toisaalta
harmi kun tykkäisin kovasti käyttää myös joitakin syksyn ja kevään sävyjä.
Samoin. Joslus vaihtelunhalusta käytän korallia tai ruskeaa palatakseni vain pian takaisin omiin sävyihin...
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aika pakkomielteisen kiinnostunut kaikista tällaisista luokitteluista, ja olen joko Pehmeä Kesä tai Pehmeä Syksy.
Ihoni on kalpea, pohjasävy oliivi. Tämän ymmärsin vasta hiljattain, vaikka olen aina ajatellut olevani "niin kalpea, että olen vihertävä". En rusketu ollenkaan. Hiukset tummanvaaleat/luonnonvaaleat, silmät tummat ja kuviolliset sinivihreät.
Tarvitsen harmaalla tai ruskealla murrettuja sävyjä, ei koskaan mitään puhdasta tai kirkasta tai voimakasta. Huulipunani ovat melkeinpä ruskeita, jotta ne näyttävät kasvoillani punaiselta. Kaikki "oikeat värit" ovat aivan liikaa, "puhdas punainen" näyttää vaan pinkiltä tai fuksialta.
Varmaan jonkin verran olen säästänyt vaate- ja meikkihankinnoissa, tosin olen aina osannut välttää kaikkea voimakkaan selkeän väristä enkä edes tykkää sellaisesta.
Pehmeä syksy taitaa olla näistä vaikein, juuri mikään yleisesti hyväksi havaittu ei käy, musta tekee suorastaan sairaan näköiseksi, harmaat ei, eikä valkoiset, eikä punaiset, siniset, keltaiset tai edes oranssit, liian kovia, mutta ei sitten pehmeät pastellitkaan, liian pliisuja. Nutria on ainut mikä menee.
Tiedättekö, missä pääkaupunkuseudulla on luotettava värianalyysipaikka ? Eikä saisi olla kauhean kallis.
Voiko kirjaston kirjojen avulla itse analysoida itsensä ? Tiedättekö, mitään erinomaista verkkosivustoa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut kuulla kohteliaisuuksia siitä, etten ole "maantien värinen" tai "sekoitu seinään", mutta toisaalta
Samoin. Joslus vaihtelunhalusta käytän korallia tai ruskeaa palatakseni vain pian takaisin omiin sävyihin...
Mä haluaisin värjätä hiukset kuparipunaisiksi, mutta ei taida oikein sopia talvi-tyypille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin värjätä hiukset kuparipunaisiksi, mutta ei taida oikein sopia talvi-tyypille?
Eikö se juuri sopisi? Kupari on vähän metallinen ja kylmä väri. Sellaiset sopii vaalean ihon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se juuri sopisi? Kupari on vähän metallinen ja kylmä väri. Sellaiset sopii vaalean ihon kanssa.
Kupari on kyllä lämmin väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkaalle talvelle sopii kyllä usein tietynlaiset kupari/mahonkisävyt ihan hyvin. Esim. Sophie Turner ja Sophie Ellis-Bextor. Tummalle talvellekin, luulisin. Viileälle talvelle ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupari on kyllä lämmin väri.
Ne hiusvärit joita myydään kuparina ovat kylmiä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tiedättekö, missä pääkaupunkuseudulla on luotettava värianalyysipaikka ? Eikä saisi olla kauhean kallis.
Voiko kirjaston kirjojen avulla itse analysoida itsensä ? Tiedättekö, mitään erinomaista verkkosivustoa ?
http://www.flowwithnature.com/
Mutta kallista puuhaahan se on.
Itsensä analysoiminen on vaikeaa, mutta ei mahdotonta, varsinkaan jos saa avuksi ystävän, jolla on silmää väreille. Täällä on ollut linkkejä sivustoihin, joista voi olla apua.
Vierailija kirjoitti:
Eka kerta, kun kuulen tämmösestä. Pidän eniten luonnollisista pehmeistä lämpimistä väreistä. Kylmät ja räikeät eivät sovi mulle. Mulla on keskivaaleat hiukset, vihreät silmät ja kellertävä lämminsävyinen mutta melko vaalea iho.
Tutustuin jonkun linkkaamaan värianalyysikyselyyn ja aika nappiin meni. Olin ajatellut olevani lämminsävyinen, mutta tuon kyselyn perusteella olen enemmän soft autumn. Googlasin siihen sopivat värit ja juuri vihreän ja ruskean luonnollisia eri sävyjä käytänkin paljon.
Nuorempana käytin paljon hopeaa koruissa, koska se näyttää mun silmään paremmalta. Mutta on totta, ettei se ehkä sovi mulle kovin hyvin. Värjäsin myös hiuksiani kylmillä sävyillä, kuten oranssilla ja vaalealla. Näytin aina vähän oudolta. Nykyään pidän hiukset luonnollisessa värissään, ja ne sopivat kyllä paljon paremmin!
Katsokaa pinterestista noita värianalyysijuttuja, siellä on todella paljon linkkejä testeihin, artikkeleihin ja listoihin.
Dynamic Contrasting Winter (Jeuniquen analyysissa)
Taidan olla kevät. Nuorena luulin olevani kesä. Osa kesän väreistä sopi hyvin mutta osa ei. Nykyään yritän löytää pehmemmän ja kirkkaamman kevään värejä vaatteisiini. Ne tuntuvat sopivan paremmin.
Mistä katsotte näitä ja missä voin tehdä testin?