Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

vaatevärit jne.
13.09.2019 |

Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?

Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (260)

Vierailija
21/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi. Mustanruskeat silmät, tällä hetkellä värjätty punainentukka (oma väri tummanruskea), iho vaalea.

Mielivärit sininen (kaikki sävyt), musta ja pinkki.

Aikoinaan tuli tosiaan tehtyä tuo analyysi. Luonnostani en pidä murretuista väreistä vaatteissa (sisustuksessa kyllä jonkin verran).

Vierailija
22/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalea kevät: vihertävät silmät, kullanhohtoinen tummanvaalea tukka ja vaalea keltapohjainen iho, joka ruskettuu helpottsti.

mä myös, iho kellertävä pisamilla, kellertävän vaaleat maantie hiukset, tummat sinivihreät silmät. Olisiko siis vaalea kevät? Mieluiten olisin vaalea kesä,tykkään väreistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aika pakkomielteisen kiinnostunut kaikista tällaisista luokitteluista, ja olen joko Pehmeä Kesä tai Pehmeä Syksy.

Ihoni on kalpea, pohjasävy oliivi. Tämän ymmärsin vasta hiljattain, vaikka olen aina ajatellut olevani "niin kalpea, että olen vihertävä". En rusketu ollenkaan. Hiukset tummanvaaleat/luonnonvaaleat, silmät tummat ja kuviolliset sinivihreät.

Tarvitsen harmaalla tai ruskealla murrettuja sävyjä, ei koskaan mitään puhdasta tai kirkasta tai voimakasta. Huulipunani ovat melkeinpä ruskeita, jotta ne näyttävät kasvoillani punaiselta. Kaikki "oikeat värit" ovat aivan liikaa, "puhdas punainen" näyttää vaan pinkiltä tai fuksialta.

Varmaan jonkin verran olen säästänyt vaate- ja meikkihankinnoissa, tosin olen aina osannut välttää kaikkea voimakkaan selkeän väristä enkä edes tykkää sellaisesta.

Vierailija
24/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä minä olen? Iho on suomalaiselle ehkä hiukan tummahko, mutta kuitenkin vaalea. Silmät tummanruskeat, melkein mustat. Hiukset kastanjaan taittavat tummanruskeat.

Sun pitäisi tietää se ihon pohjasävy, se vaikuttaa tosi paljon.

Eli keltapohjainen, tai punapohjainen.

Sulla voi olla myös oliivi, eli vihreäbeige pohja ihossa, suomessa on todella paljon vaalean ihon omaavia, joiden pohjasävy on oliivi.

Mitä sitten, jos iho on neutraali vaalea?

Vierailija
25/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aika pakkomielteisen kiinnostunut kaikista tällaisista luokitteluista, ja olen joko Pehmeä Kesä tai Pehmeä Syksy.

Ihoni on kalpea, pohjasävy oliivi. Tämän ymmärsin vasta hiljattain, vaikka olen aina ajatellut olevani "niin kalpea, että olen vihertävä". En rusketu ollenkaan. Hiukset tummanvaaleat/luonnonvaaleat, silmät tummat ja kuviolliset sinivihreät.

Tarvitsen harmaalla tai ruskealla murrettuja sävyjä, ei koskaan mitään puhdasta tai kirkasta tai voimakasta. Huulipunani ovat melkeinpä ruskeita, jotta ne näyttävät kasvoillani punaiselta. Kaikki "oikeat värit" ovat aivan liikaa, "puhdas punainen" näyttää vaan pinkiltä tai fuksialta.

Varmaan jonkin verran olen säästänyt vaate- ja meikkihankinnoissa, tosin olen aina osannut välttää kaikkea voimakkaan selkeän väristä enkä edes tykkää sellaisesta.

Suosittelen syömään paljon karoteenia. Syön joka päivä porkkanaa, lehtikaalia/pinaattia, tomaattia ja muita karoteeneja sisältäviä vihanneksia. Auttaa oikeasti siihen kylmänkalpeaan vihreään pohjasävyyn ja iho näyttää lämpimämmältä ja terveeltä.

Vierailija
26/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja tytölläni on kellertävä iho. Hänellä aika vaaleat hiukset, mulla tummat.

Hänet määriteltiin kevääksi ja mut syksyksi. Määrittelijä oli kokenut värianalyysien tekijä.

Mieheni ei ottanut värianalyysi, mutta mielestäni hän on selvä kesä. Ihonsa punertava ja hiukset alunperin valeahkot, mutta nyt tummuneet ja harmaantuneet.

Vierailija
27/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee analyysia, voi kuitenkin saada viitettä sovittamalla päivänvalossa eri sävyisiä puseroita ja päättelemällä siitä, mikä sävy saa kasvot näyttämään kauneimmilta.

Huom. Kyse on siis nimenomaan sävyistä, ei väreistä. Eli kokeilkaa vaikka kaikensävyisiä punaisia, kaikensävyisiä vihreitä...

Vierailija
28/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasikiö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen syömään paljon karoteenia. Syön joka päivä porkkanaa, lehtikaalia/pinaattia, tomaattia ja muita karoteeneja sisältäviä vihanneksia. Auttaa oikeasti siihen kylmänkalpeaan vihreään pohjasävyyn ja iho näyttää lämpimämmältä ja terveeltä.

Joo, tämä on totta, itse olen syönyt romainepirtelöitä (romainessa on paljon karotenoideja) koko kesän isoja määriä ja olen siis todella ruskettunut ja keltaihoinen tällä hetkellä.

Olen siis muutenkin keltasävyinen, mutta iho on tummentunut todella paljon.

Myös tarpeeksi isot d-vitamiini tasot tummentaa ihoa. Olin ihan kalpea, kun oli d-vit puutoksinen.

Vierailija
30/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä minä olen? Iho on suomalaiselle ehkä hiukan tummahko, mutta kuitenkin vaalea. Silmät tummanruskeat, melkein mustat. Hiukset kastanjaan taittavat tummanruskeat.

Sulla voi olla myös oliivi, eli vihreäbeige pohja ihossa, suomessa on todella paljon vaalean ihon omaavia, joiden pohjasävy on oliivi.

Katsot vaan ranteen sisäpuolelta ihon läpi kuultavia verisuonia, että ovatko sinertäviä vai enemmäm sinvihreitä, jälkimmäiset ovat keväitä tai syksyjä.

Vierailija
31/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot vaan ranteen sisäpuolelta ihon läpi kuultavia verisuonia, että ovatko sinertäviä vai enemmäm sinvihreitä, jälkimmäiset ovat keväitä tai syksyjä.

Tuosta voi olla vaikeaa katsoa monilla, koska ne verisuonten värit vaihtelee niin paljon, esim. kovin rasvattomalla ihmisellä ne on aina yleensä violetit.

Itse olen huomannut helpoimmaksi verrata muiden ihoon, käsivarret vierekkäin niin sen pohjavärin näkee melko helposti. Lämpimän sävyiset on todella lämpimän sävyisiä verrattuna viileisiin vierekkäin.

Vierailija
33/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväitä:

Light Spring

https://i.pinimg.com/originals/76/fa/d4/76fad41acedc70378a49902941efb10…

Itse olen juurikin tuo light spring, taitaa olla monilla suomalaisilla sama?

Tuosta lämpimän harmaan sopivuudesta on helppoa huomata olevansa light spring, se kirkastaa täysin ihon ja silmät, on todella hyvän näköinen light spring värityksellä.

Vierailija
34/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko clear spring olla vaalea? Mistä erottaa clear springin light springistä? Mietin olisinko kuitenkin clear spring. 

Vierailija
35/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monta eri testiä, ja jokainen on antanut eri tuloksen. Niiden mukaan olen joko Clear Spring, Soft Summer, Soft Autumn tai Warm Autumn. Olen päätellyt tästä olevani onnekas, että "saan" käyttää kaikkia noita värejä. :P

Minä en osaa vastata selkeästi niihin kysymyksiin, koska minulla on esimerkiksi ihan siniset suonet (cool) mutta punastuessa tai auringossa minusta tulee ihan punakka (warm). En osaa sanoa, sopiiko minulle kulta- vai hopeakorut paremmin - käytän molempia?! Ruskeissa hiuksissani on viileän "ashy" sävy mutta myös punaisia raitoja (luonnostaan). Ota tästä sitten selvää.

Vierailija
36/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut monta eri testiä, ja jokainen on antanut eri tuloksen. Niiden mukaan olen joko Clear Spring, Soft Summer, Soft Autumn tai Warm Autumn. Olen päätellyt tästä olevani onnekas, että "saan" käyttää kaikkia noita värejä. :P

Minä en osaa vastata selkeästi niihin kysymyksiin, koska minulla on esimerkiksi ihan siniset suonet (cool) mutta punastuessa tai auringossa minusta tulee ihan punakka (warm). En osaa sanoa, sopiiko minulle kulta- vai hopeakorut paremmin - käytän molempia?! Ruskeissa hiuksissani on viileän "ashy" sävy mutta myös punaisia raitoja (luonnostaan). Ota tästä sitten selvää.

Tuo punastus ei tosiaan ole warm, vaan nimenomaan cool ihon ominaisuus.

Eli sulla on cool iho, ashy hiuksilla (kaikissa hiuksissa on punaista, vaikka ne olisi ashy), ja kyky käyttää molempia korusävyjä. Ole varmaan joku kesä? Ainakin noin arvaisin.

Vierailija
37/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin muinoin Beauty For All Seasons. Olen True Emerald Summer.

Hiustenväri, silmien väri ja ihon väri määriteltiin koodein ja ne koodit lähetettiin Jenkkeihin ja siellä teetettiin paletit joissa kesti jokunen viikko.

Ne paletit olivat tämän näköisiä, niissä oli mainittu erikseen asiakkaan parhaat metallisävyt, parhaat alusasuvärit, parhaat vastavärit silmille ja iholle, sekä parhaat bisnespukuvärit ja parhaat ilta/juhlapukuvärit.

https://2.bp.blogspot.com/-o_W0GmC7sv0/Uqc1CJDaSDI/AAAAAAAATOY/Lr2UWpKb…

Siinä paletissa oli sellainen erikoinen juttu, että mukana tulleessa lehtisessä oli luelteltu kesälle sopivat sisustuskankaat, sisustustyylit, astiastot ja hajuvedet :) Kokonaisvaltainen lifestyle-juttu Jenkeissä siis. Osaa niistä tuoksuista ei edes Suomesta tai Euroopasta saanut.

Tuolla alemmassa keskustelussa (linkki) on tarkat värikoodit kaikille BFAS-tyypeille. Harvalle asiakkaalle kai tuli ihan samanlaista karttaa eli tämä oli se ensimmäinen yksilöity palettisysteemi.

https://www.tapatalk.com/groups/seasonalcolor/bfas-beauty-for-all-seaso…

Vierailija
38/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt värianalyysissa noin 10 vuotta sitten ja olen kevät. Kiinnostaisi teettää vielä tarkempi analyysi, mikä kevään alatyypeistä olen, mutta veikkaisin vaaleaa kevättä. 

En tykkää käyttää pukeutumisessa keväälle sopivia heleitä, kirkkaita sävyjä ja niitä on myös vaikea löytää kaupoista etenkin talvella. Luottovärini ovat vaalea helmenharmaa, luonnonvalkoinen ja keväälle sopivat eri sinisen sävyt, eli neutraalimmat värit kevään paletista. Lainaan värejä myös kesän paletista, vaikka ne eivät parhaita olekaan, mutta niitä on helpompi löytää kaupoista. 

Hirveimmät värit itselleni ovat oliivi, harmaan beige, viileät murretut värit kuten malva, kanerva, vanha roosa sekä musta, mutta mustaa kyllä käytän joskus. Muita epäsopivia värejä vältän aina. 

Sinisen ja vihreän sävyt ovat helpoimpia. Vaikka niissä sävy ei olisikaan juuri se oikea kevään sävy, niin eivät näytä kovin pahalta. 

Eli pyrin noudattamaan värianalyysia, mutta en orjallisesti. Aina ei vaan löydy sopivan väristä vaatetta, joka täyttäisi muutkin kriteerit, eli istuisi hyvin, olisi laadukasta materiaalia jne. Silloin vaan täytyy ottaa se lähimmäksi paras. 

Vierailija
39/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydintalvi

Vierailija
40/260 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen diagnosoinut itseni syksyksi, mutta sitä lisämäärettä en osaa oikein määritellä (todennäköisesti warm). Ennen diagnoosiakin huomasin muutaman vaatteen näyttävän erittäin hyvältä päällä, ja nuo oli juuri noita syksyn sävyjä.