Suomalaisten naisten viehtymys epäluonnollisiin hiusväreihin!
Miksi, oi miksi? On niin harva, jolle sopii se musta tai tummanruskea. Jos valitset kuvastosta hiusvärin " keskiruskea", niin sekin on jo useimmille liian tumma, näyttää siis ihan tummanruskealta. Samaten kaikki mahongit yms näyttää aivan hirveiltä suomalaisen harmaanvalkoisessa ihossa. Jostain jäänyt ihme pinttymä, että kun hiuksia värjätään, niin se pitää sitten tehdä niin, että tulos loistaa kilometrin päähän, että "Pirkko-Liisa on värjännyt tukkansa". Ja samalla ne kulmakarvat on kuitenkin jäänyt piirtämättä muusta meikistä puhumattakaan. Sama se on vaalean värin kanssa. Se vitivalkoinen tai kusenkeltainen kypärä ei pue ketään.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta, mulla on luonnonmusta kuontalo.. Kesällä sävytän vieläpä mustaksi kun aurinko kulottaa ruskeita raitoja päällihiuksiin.
On kyllä myös oliivi-iho ja mustat kulmat, joten kaikki suomalaiset - yleistys meni taas kertaalleen päin honkia. Ja toisaalta olen sitä mieltä, että eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, miten tukkansa värjää. Ehkä ne valjut suomi-ihoiset haluaa vähän väriä elämäänsä sillä erottuvalla värjäyksellä?
No tässä ei puhuttu sinunlaisistasi. Jos on oliivinvärinen iho ja tummat kulmat, niin sinulle musta sopiikin ja sehän sinulla on luonnostaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä tosiaan, miten monet pitävät erilaisia ruskean sävyjä "luonnollisena" ja kauhistelevat esim. punaisia tai sinisiä hiuksia, kun suurin osa niistä ruskeistakin väreistä on todella epäluonnollisia. Varsinkin suomalaisilla geeneillä
No mikä hiustenväri suomalaiseen ihonväriin oikein sopii????
Semmoinen Jennifer Anistonin tyylinen väri, ei liian tumma eikä liian vaalea vaan sopivasti siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä näin noin nelikymppisen siron naisen jolla luonnollisen ruskeat hiukset mutta pitkän polkkatukan latvoissa oli vähän violettia. Pirteän näköiset, hyvällä maulla ja hiukset näytti hyväkuntoisilta. Varmaan on varaa hoidattaakin niitä. Aina kun värjää erikoisella värillä niin pitäisi olla varaa erikoistuotteisiin joita hiukset saattaa vaatia sen seurauksena.
Violetti tuntuu olevan maakuntien keski-ikäisten tätien suosiossa. Esimerkkinä Pia Nykänen...blondattu ja ”pirteät” violetit latvat.
Olen värjännyt hiuksiani 15 vuotiaasta asti ja värisävyissä on ollut paljon vaihtelua. Nyt hiukseni ovat vain kastanjan ruskeat ja ne ovat aivan ihanat! Minulle hiukset ovat sellainen kiva persoonallinen juttu, joista voin kehitellä erilaisia kampauksia ja joiden väriä voin vaihdella kun siltä tuntuu. Olen ollut nuorena myös hiusmalli ja silloin niistä tuli välillä todella erikoiset, mutta sekös vain hymyilytti! Hiukseni ovat puoleen väliin selkää ulottuvat paksut ja luonnonkiharat, joita on ilo viritellä ihan miten vain. Käyn kampaajalla noin kerran kuukaudessa värjäyttämässä hiukseni.
En jaksa olla niin tosikko ja muiden sanomiset tai ajattelemiset eivät ole koskaan mietityttäneet. Pukeutumisenikin on varmaan joidenkin mielestä hieman erikoista, mutta olen oikein onnellinen ja perheeni, ystäväni ja lähimpäni ovat yhtä persoonallisia ihania ihmisiä.
Miten ihmeessä voi ihmisiä ärsyttää toisten ihmisten hiusten väri näin paljon... Miksi tällainen asia ylipäätään kiinnostaa? Ei tarvitse vastata, kunhan vaan hämmästelen. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa minkä värinen tukka jollain random Riitalla on, joka tuolla kadulla vastaan kävelee.
Ihan kiva että on erilaisia kampauksia ja värejä, esimerkiksi Ruotsissa kaikki tuntuu näyttävän samalta hiusväreineen, kloonatuilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin noin nelikymppisen siron naisen jolla luonnollisen ruskeat hiukset mutta pitkän polkkatukan latvoissa oli vähän violettia. Pirteän näköiset, hyvällä maulla ja hiukset näytti hyväkuntoisilta. Varmaan on varaa hoidattaakin niitä. Aina kun värjää erikoisella värillä niin pitäisi olla varaa erikoistuotteisiin joita hiukset saattaa vaatia sen seurauksena.
Violetti tuntuu olevan maakuntien keski-ikäisten tätien suosiossa. Esimerkkinä Pia Nykänen...blondattu ja ”pirteät” violetit latvat.
Tuossa luki että VÄHÄN violettia.
Maantienvärinen hyvinhoidettu hius on todella kaunis mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tommonen voi sopia jollekin tosi nuorelle. Muuten tulee mieleen esim. Pia Nykänen valko-liloine hiuksineen. Ei sovi, ei. Piakin olisi todella kaunis jos leikkaisi vaikka polkkatukan jossa esim. vaaleanruskea viileä sävy, kaikki turhat korvikset ja nenärenkaat ja hammaskorut pois. Kaunis piirteiltään.
Olin siskoni kanssa Alpeilla. Siskoni oli paikallisille kummajainen, ihmettelyn aihe. Kun hänellä oli sellainen punaruskeaksi värjätty tukka, jollaisia on Suomessa about joka viides...
Vierailija kirjoitti:
Shokkivärit nyt on asia erikseen. Ne ( esim. kirkkaanvihreät) on jopa paremman näköiset kuin sellaiset muka luonnollista tummuutta jäljittelevät mustat. Jos pidätte mustia tai kirkkaanpunaisia hiuksia, niin kyllä se vaatisi jo ulkonäöltä muutakin laittamista. Harmaat kulmakarvat, valkoinen naama ilman meikin häivää, ei vaan sovi.
Oletko ajatellut, ettei kaikkia naisia välttämättättä kiinnosta näyttävätkö he maitokaupassa erityisen seksikkäältä? Joillekin on tärkeintä mikä näyttää hyvältä silloin, kun on ykköset päällä ja iltameikit naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi ei sanota"epäluonnollinen" vaan luonnoton, jos halutaan ylioppilaaksi.
Kelpaa Kielitoimiston sanakirjan laatijoille. Mutta eihän ne Kotimaisten kielten keskuksen elämänkoululaiset tiedä mitään av-mammaan verrattuna.
Joo on kyllä tyhmän näköinen sellainen 40-v meikitön nainen jolla ei ole edes näkyviä kulmakarvoja ja tumman kastanjan väriset hiukset. Jos kerran panostaa hiustenväriin niin pitää sitä muuhunkin... eli juuri meikkiin. Toki jos ei meikkaa niin hiuksetkin voivat olla yhtä huomaamattomat ja näyttää harmaalta hiirulaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voi ihmisiä ärsyttää toisten ihmisten hiusten väri näin paljon... Miksi tällainen asia ylipäätään kiinnostaa? Ei tarvitse vastata, kunhan vaan hämmästelen. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa minkä värinen tukka jollain random Riitalla on, joka tuolla kadulla vastaan kävelee.
Kun oma elämä on tylsää ja harmaata, niin muillakaan ei saisi olla mitään mukavaa. Eli arvostelijat ovat jotain masentuneita ja yksinäisiä ihmisriepuja, joita pitää yrittää ymmärtää.
Vastaani tulee aika ajoin Pirkko Liinamaan tyyppinen vanhempi rouva, jolla on nyt violetit hiukset. Ne ovat oikeasti todella tyylikkät ja sopivat hymyilevälle rouvalle mainiosti. Rouva ei ole muutenkaan ihan perusmummo ja hänestä tulee jo kaukaa olo, että mummolla on mukava elämä. Sellainen mummo minäkin haluan olla sitten +70 vuotiaana!
Ootteko muuten ajatelleet, että joillakin ihmisikkä voi olla semmonen "kusen"kellertävä hiusväri ihan luonnostaan? Itsellä on ollut koko iän keltaiset hiukset, isällä on punaiset, että se pigmentti varmaan tulee sieltä. Mieluimmin ottaisin ne punaiset hiukset. Iho on punahiuksisen pisamainen kyllä. Ei ole kovin mukavaa lukea aina tota massutusta kamalista keltasista hiuksista, kun ne on sellaiset ihan luonnostaan ja ilman värjäämistä. Pitäis varmaan sitten värjätä ne vaikka mustiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo on kyllä tyhmän näköinen sellainen 40-v meikitön nainen jolla ei ole edes näkyviä kulmakarvoja ja tumman kastanjan väriset hiukset. Jos kerran panostaa hiustenväriin niin pitää sitä muuhunkin... eli juuri meikkiin. Toki jos ei meikkaa niin hiuksetkin voivat olla yhtä huomaamattomat ja näyttää harmaalta hiirulaiselta.
Tai sitten ne hiukset voi näyttää ihan siltä miltä niiden hiusten omistaja haluaa niiden näyttävän. Ihan ilman av-palstan tyylipoliisien lupia.
Vierailija kirjoitti:
Maantienvärinen hyvinhoidettu hius on todella kaunis mielestäni.
Jo tuo sana kertoo sen olennaisen, eli tylsä tylsä tylsä. Siihen vielä keskijakaus ilman otsahiuksia, mitättömät rillit, näppyläinen naama ja kierrätyskeskuksen alelaarin vaatteet, niin ah mikä nainen!
Oma väri ei aina ole se imartelevin. Olin värjännyt hiuksia monta vuotta kun päätin kasvattaa oman värin päähän ja ajattelin, että se tulee näyttämään niin hyvältä ja luonnolliselta, mutta vielä mitä. Se maantieharmaa liru, jossa muutama harmaa hius seassa ei todellakaan pukenut millään tavalla. Hirveästi vaan aikaa ja vaivaa meni.
Luulen, että suurin virhe mikä suomalaisilla naisilla näiden värien kanssa sattuu on se, että kaupan värit nyt vaan on ihan kamalaa kuraa. Paketin kuvaan ei voi yhtään luottaa, väristä tulee juurikin liian tumma tai luonnoton.
Vierailija kirjoitti:
Olin siskoni kanssa Alpeilla. Siskoni oli paikallisille kummajainen, ihmettelyn aihe. Kun hänellä oli sellainen punaruskeaksi värjätty tukka, jollaisia on Suomessa about joka viides...
No ei herättänyt mitään ihmetystä, höpsistä heijaa vaan.
Jaa, mietitäänpä; sanoisin ”epäluonnollinen” juuri vaikkapa hiustenväristä, ja ”luonnoton” miehen tarpeesta yhtyä lampaan kanssa.
Molemmille on paikkansa.
T: Täydet pisteet yo-aineesta.