Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa tosissaan opettajana mietiä, ottaako koulukiusattua mukaan luokkaretkelle tai leirikouluun.

Sijaisope vaan
12.09.2019 |

Jos yhtä kiusataan jatkuvasti, se ei ole hyvä asia, mutta ei opettaja ehdi mitenkään kaikkialle ja kaikkia vahtimaan. Siksi olisi hyvä miettiä, onko kiusatun kannattavaa osallistua toimintaan, missä aikuisen jatkuva läsnäolo ei ole mahdollista. Juurikin luokkaretket ja leirikoulut.
Loppujenlopuksi siitä kärsivät kaikki ja liikaa aikaa vievää ja vaikeaa jälkiselvittelyä.
Jos kiusattu itse ymmärtää jäädä pois, niin vahinko on pienempi, mutta ikävää, jos sen joutuu tekemään ns "väkisin" että ei oteta mukaan, koska se on turvallisuusriski.
tämäkin riippuu paljon kiusatun vanhempien yhteiskunnallisesta asemasta.
Mutta jos vahinko sattuu, opettajahan se vastuun kantaa, vaikka olisi tekohetkellä muualla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdearvo on siinä että tämä on fiktiota ja kukaan ei oikeasti kärsinyt.

Vierailija
22/24 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan opettaja ei kirjoittaisi tuollaista tekstiä, kuin ap.

Luokkaretkillä on aina mukana lasten vanhempien edustaja / edustajia.

Provo taas.

Ehkä sinä olet käynyt jotain erityiskoulua, kun on kerran ollut vanhempia mukana luokkaretkellä. Minä en ole eläissäni ollut sellaisessa koulussa oppilaana tai opettajana, että olisi pitänyt ottaa huoltajia mukaan retkille. Ihan on menty opettaja per luokka -systeemillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Itse harkitsisin irtisanoutumista, jos tuollaisista ajatuksista itseni löytäisin. Antaisin ehkä tilaa jollekin toiselle, joka vielä uskoo itseensä.

Vierailija
24/24 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluihin pitäisi palkata työttömiä kurinpitäjiksi rajattomin kuritusvaltuuksin, jotta kiusaamisesta päästäisiin. Esim. 5 työtöntä per luokka takaisi jo aika hyvän valvonnan tason.

Ihan riittäisi, jos opettajille annettaisiin rajattomat valtuudet kurinpitoon. Tai määriteltäisiin lakiin luokkakokojen maksimiksi esim. 15 oppilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi