Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koneeni ei olekkaan YO-kirjotus sopiva vaikka toisin luvattiin.

12.09.2019 |

Moi,
Minulla on Applen Macbook Pro 2019 vuoden mallia. Ostaessani tämän koneen myyjä minulle lupasi, että kone on on abitti yhteensopiva. Tällä viikolla kuitenkin konetta yhdistelin abittii, eikä se onnistu. Tarvitsisi siis ostaa näppäimistö, hiiri, adaptereja yms. Eikä näidenkään kanssa ole varmaa toimiiko. Onko muilla kokemuksia Applen koneista, että ei olekkaan abitti yhteen sopiva, niin miten tilanteessa pitäisi toimia. Korvaako kyseinen myymälä, josta tämän olen ostanut minulle uuden abitti yhteensopivan koneen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen yo-kirjoituksia kehottaisin sinua vakavasti syventymään äidinkielen oppikirjoihin, etenkin yhdyssanoja käsittelevään lukuun. Ja vielä tuo ”olekkaan”. Voi voi.

Vierailija
2/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat mäkit ei sovi yhteen abitin kanssa. Tämä on todella iso ongelma kaikissa lukioissa tällä hetkellä. Voisin takaisin kauppaan ja sanoisin että ratkaiskaa ongelma, lupasitte että toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parin vuoden ajan on ollut ihan yleistä tietoa, että Apple ei juttele Abitin kanssa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
4/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä yrittää palauttaa vedoten siihen, että se ei ole sellainen, millaisena se sinulle myytiin. Voi olla, ettei palautus onnistu, mutta yrittänyttä ei laiteta!

Se on olekaan. Eli yhdellä k-kirjaimella. Oletko provo, joka on kateellinen Applen omistajille. Tai sit sulla on lukihäiriö. Jompi kumpi, sillä abi ei kirjoittaisi tuota väärin ilman lukihäiriötä.

Vierailija
5/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo parin vuoden ajan on ollut ihan yleistä tietoa, että Apple ei juttele Abitin kanssa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Minä kuulin tästä eka kertaa pari päivää sitten lehdestä.

Ei se ole yleistä tietoa, mutta myyjien kyllä pitäisi tietää.

Vierailija
6/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen yo-kirjoituksia kehottaisin sinua vakavasti syventymään äidinkielen oppikirjoihin, etenkin yhdyssanoja käsittelevään lukuun. Ja vielä tuo ”olekkaan”. Voi voi.

2 nominatiivissa olevaa substantiivia kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
7/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MNäin kävi munkin lapselle. Ostettaessa sanottiin, et on Abitin kans skulaava. Eipä oo. Olis saanut eahat takas, mut ei halunnut enää palauttaa, kun kaikki tsydeemit oli jo koneella. Ei ku uuden, toisen koneen ostoon.

Ja teille oikeakielisille sanoisin, et suksikaa kuuseen.

Vierailija
8/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meillä on tullut lukioon hyväksynnästä tieto, ollaan saatu myös ohjeet mm. tietokoneen hankkimiseen ja linkit, joista saa lisätietoa. Esim. Abitin omilla sivuilla tämä tieto lukee ihan selkeästi: https://www.abitti.fi/fi/ohjeet/tietokoneen-hankinta/

Ollaan käyty näitä nuorten kanssa yhdessä läpi ja tutkittu ennakkoon tarjolla olevaa konevalikoimaa. Kauppaan ollaan menty pari kolme vaihtoehtoa mielessä.

Ehkä ei kannata mennä lukioon, jos ei ole edes alkeellisia tiedonhankintataitoja.

Vierailija
9/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meillä on tullut lukioon hyväksynnästä tieto, ollaan saatu myös ohjeet mm. tietokoneen hankkimiseen ja linkit, joista saa lisätietoa. Esim. Abitin omilla sivuilla tämä tieto lukee ihan selkeästi: https://www.abitti.fi/fi/ohjeet/tietokoneen-hankinta/

Ollaan käyty näitä nuorten kanssa yhdessä läpi ja tutkittu ennakkoon tarjolla olevaa konevalikoimaa. Kauppaan ollaan menty pari kolme vaihtoehtoa mielessä.

Ehkä ei kannata mennä lukioon, jos ei ole edes alkeellisia tiedonhankintataitoja.

Hohhoijaa. Minäkin olen tuleva abi, aika vanha sellainen. Ostin koneen ja kyllä mun pitää pystyä luottamaan siihen, että tämä kone käy, kun se 100 % sellaisena luvattiin.

Vierailija
10/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamaatio myyjälle.

Vierailija
11/11 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulu niin köyhä, että sillä ei ole sopivia koneita? Esim. tietoturvallisuustenteissä ei tulisi kyseeseenkään oman koneen käyttö. Niitähän viritellä mitä tahansa. Unix-koneissa voi olla piilotettuja tiedostoja, mutta asiantuntija nekin löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi