Meillä on miehemme kanssa ollut suhteen alusta asti vapaata piereskelyä, etenkin aamuisin törisee. En ymmärrä ihmisiä jotka joutuvat salailemaan sitä että ovat vain ihmisiä (= pierevät)
Muistan kun vasta seurustelimme ja päästin kahvia laittaessa kunnon paukun, totesin vain että "sori" johon mies vastasi pieraisemalla pöydän äärestä :D Meillä molemmila maha ärtyy etenkin aamuisin kun pitää nousta aikaisin, ei tarvitse edes kahvia juoda kun jo rutisee.
En ole teini-iän jälkeen salaillut sitä että naisetkin pieree ja röyhtäilee, en ole mikään possu mutta mutta jos kokiksesta tulee röyhty en aio rynnätä vessaan. Enkä lähteä muka tupakalle kun pierettää.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskunta olleet naimisissa 10+ vuotta, eikä mies ole koskaan kuullut vaimonsa pieraisevan, romanttinen mielikuva vaimosta kärsisi kuulemma. Myös kakalla käynti on tietysti tabu.
Onneksi mieheni ei ole tuollainen vaan näkee minut ihmisenä eikä jonain mystisenä olentona. Toki en kylläkään tarkoituksella piereskele hänen nenänsä edessä, mutta fakta nyt vaan on se, että ihmiset tuppaavat piereskelemään unissaan, itsehän sitä ei huomaa mutta vieressä nukkuva hereilläollessaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskunta olleet naimisissa 10+ vuotta, eikä mies ole koskaan kuullut vaimonsa pieraisevan, romanttinen mielikuva vaimosta kärsisi kuulemma. Myös kakalla käynti on tietysti tabu.
Onneksi mieheni ei ole tuollainen vaan näkee minut ihmisenä eikä jonain mystisenä olentona. Toki en kylläkään tarkoituksella piereskele hänen nenänsä edessä, mutta fakta nyt vaan on se, että ihmiset tuppaavat piereskelemään unissaan, itsehän sitä ei huomaa mutta vieressä nukkuva hereilläollessaan kyllä.
Eivät kaikki piereskele unissaankaan.
t. pahoista uniongelmista kärsivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehemme"? Onko se mies monenkin kumppanin kesken yhteinen?
Tämän takia avasin ketjun, kun kiinnosti vaimot jotka yhdessä kirjoittavat av:lle yhteisen miehensä pieruista. Mutta koko ketju olikin täysi pettymys!
Minäkin tulin tähän ketjuun vain koska ajattelin, että täällä olisi kerrankin erilainen näkökulma polyamoriasuhteeseen :D
Höh.
Vierailija kirjoitti:
Pierettekö myös saunoessa?
Ei kannata saunassa pierrä, kiva sitten heittää lisää löylyä siellä hikisessä kuolemanhajussa.
Angelina Joliekin on varmaan pieraissut Brad Pittin edessä. Eikä juossut koko luksuskämppää läpi vessaan tuhnauttamaan .D
Siis oikeastikko kun pieru tekee tuloaan syöksytte pois huoneesta "tupakalle" tai "pissalle" vain parin sekunnin pierun takia? Ymmärrän toki jos vieraita, mutta en oman perheen kesken !
Ällöttävää. Kyllä piereminen eli haiseminen pitää hoitaa jotenkin niin, etteivät muut kärsi.
Kyllä se pieraisun ääni kuuluu sieltä vessan oven takaatakin ja ihan yhtä pahan kuuloista se on silloinkin.
Ainakin vuoden sinnittelin kun aloimme seurustelemaan, etten pieraissut miehen kuullen. Mutta sitten se vaan joskus pääsi (oli pakko päästää), ja siitä lähtien on piereskelty ihan rauhassa. Mutta vain kotona kun ollaan keskenämme, eikä kuitenkaan esim. ruokapöydässä. Vatsa ei kyllä tykkää jos ei anna pierun tulla. Mua pierettää ruisleipä ja kaaliruoat, molempia rakastan, ja jatkan niiden syömistä ja piereskelyä. Kyllä kotonaan pitää voida elää vapaasti.
Ei meilläkään ollut ongelmaa asian suhteen. Mutta kun lopetin maitotuotteet, loppui myös haiseminen. Tää on paljon kivempaa, kun ei tarvii piereskellä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on vaan tosi huonotapaista pierrä seurassa tahallaan. Niin junttia yök. En kavereiden tai perheen seurassakaan ole sika niin miksi kumppanin?? Ei se hirveää ole jos vahingossa pääsee tai toisessa huoneessa ja toinen kuulee sen, mutta että tahallaan Ja ihan oma lajinsa ovat nämä ”lämmin kuppi naamalle ähähäh” hyi he.lvetti mitä porukkaa 🤮
Sinulla ei taida olla lapsia? He kun saattavat vaikka kakatakin vauvana päällesi ja muutenkin pieraisevat juuri silloin kuin pierettää. Niin se sinäkin olet tehnyt hienohelma hyvä, kysy vaikka äidiltäsi. Samanlainen pieruliisa siis sinäkin olet vaikka kuinka yrität hienostella. :D
On minulla lapsia. Toki heillekin opetetaan että yleensä hyviin tapoihin kuuluu piereskellä vessassa / ulkona tai omassa rauhassa, ei siitä toki mitään numeroa tehdä jos piereskelevät seurassa, pieniä ovat vielä. Jokainen ihminen piereskelee, en missään väittänyt etten minäkin. Tuo seurassa tahallaan piereminen nyt vaan on alempien sosiaaliluokkinen juttu 🤷🏼♀️
Teillä on siis vielä työmaata lapsissa. Älkää siis vain hirveästi närkästykö, jos joku teidän lapsi teininä päräyttää pierun lähellänne, vahingossa tai tahallaan. Ja harva muuten niitä pieruja tahallaan ajankulukseen pärryyttää, ei se niin mukavaa puuhaa ole, kun vatsa möyrää ja kuplii.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Alkuun toki sitä pahoitteli, jos sattui Paukku pääsemään, nykyään niistä väännetään vain vitsejä.
Samoin vessassa käyty kalalla ihan avoimesti alusta lähtien.
Ootteko saanu hyvin kalaa?
Vierailija kirjoitti:
Angelina Joliekin on varmaan pieraissut Brad Pittin edessä. Eikä juossut koko luksuskämppää läpi vessaan tuhnauttamaan .D
Tai sitten hän on Muumi.
Vierailija kirjoitti:
Piereskely ei johdu huonosta ruokavaliosta. Piereskely on ihan normaalia, ruoan sulatukseen kuuluva tapahtuma, jota tapahtuu aikuisella noin 30 kertaa päivässä. Ihminen on vaan niin vieraantunut normaalista, että pierutkin pitää diagnosoida.
Siltikään pieru hajuineen ei kuulu kanssaihmisten neniin. Joku yksityisyys sentään ei kaikkea tarvitse jakaa muiden kanssa, varsinkaan niiden kaikkein rakkaimpien ei kuulu joutua kärsimään takiasi!!! Tuhnuttele sitten vaikka sen työpaikan ärsyttävimmän muijan naamalle mut älä kaasuta rakasta perhettäsi. Oikeesti.
Mikään nisäkäs ei kyllä piereskele 30 kertaa päivässä jos ruokavalio on kohdillaan. Ihmiset vaan kuvittelevat että tuo on normaalia koska tykkäävät mättää kurkusta alas mitä sattuu ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua pierettävät hirveästi vatsaystävällisiksi hehkutetut ruisleipä ja kaurapuuro. Ystäväni kutsui minut kerran syömään Rossoon ja oli oli odotellessa tilanut meille pitsan, en tiennyt että ruispohjalla! Kaupungilla kierrellessä vatsani sitten turposi kuin ilmapallo ja peräyskä kaikui joka askeleella, nolona jouduin esittämään pahoittelut ja lähtemään kotiin.
Kuka ihme on väittänyt että ruisleipä on vatsaystävällistä. Sehän on aivan juurikin toisinpäin. Hiiva ei yleensäkään ole kovin mahalle sopiva saati sitten ruis.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hajun takia mieluummin vessassa, kiitos.
Varsinkin keittiössä ja saunassa piereminen tuntuu ajatuksenakin kuvottavalta. Samoin piereskellyt sohva ja pehmustetut tuolit.
Lähihoitajana pierut ja kakanhajut ovat tuttuja, yksityisesti en niitä mielelläni haistele.
No jos vaikkapa illalla nukkumaan mennessä sängyssä alkaa pierettämään, en todellakaan lähde enää erikseen vessaan yhden pierun takia. On sulla rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on vaan tosi huonotapaista pierrä seurassa tahallaan. Niin junttia yök. En kavereiden tai perheen seurassakaan ole sika niin miksi kumppanin?? Ei se hirveää ole jos vahingossa pääsee tai toisessa huoneessa ja toinen kuulee sen, mutta että tahallaan Ja ihan oma lajinsa ovat nämä ”lämmin kuppi naamalle ähähäh” hyi he.lvetti mitä porukkaa 🤮
Sinulla ei taida olla lapsia? He kun saattavat vaikka kakatakin vauvana päällesi ja muutenkin pieraisevat juuri silloin kuin pierettää. Niin se sinäkin olet tehnyt hienohelma hyvä, kysy vaikka äidiltäsi. Samanlainen pieruliisa siis sinäkin olet vaikka kuinka yrität hienostella. :D
On minulla lapsia. Toki heillekin opetetaan että yleensä hyviin tapoihin kuuluu piereskellä vessassa / ulkona tai omassa rauhassa, ei siitä toki mitään numeroa tehdä jos piereskelevät seurassa, pieniä ovat vielä. Jokainen ihminen piereskelee, en missään väittänyt etten minäkin. Tuo seurassa tahallaan piereminen nyt vaan on alempien sosiaaliluokkinen juttu 🤷🏼♀️
Teillä on siis vielä työmaata lapsissa. Älkää siis vain hirveästi närkästykö, jos joku teidän lapsi teininä päräyttää pierun lähellänne, vahingossa tai tahallaan. Ja harva muuten niitä pieruja tahallaan ajankulukseen pärryyttää, ei se niin mukavaa puuhaa ole, kun vatsa möyrää ja kuplii.
Juurihan sanoin ettei siitä mitään numeroa tehdä, mutta ei se hyviin tapoihin kuulu TAHALLAAN pierrä muiden edessä. Lukekaa nyt ne viestit kunnolla ennenkuin vastaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki piereskele unissaankaan.
t. pahoista uniongelmista kärsivä
Oliko nimimerkkisi tarkoitus kertoa, ettet pysty nukkumaan, kun pitää vahtia, ettet piereskele? Vai onko uniongelmiasi tutkittu sairaalaolosuhteissa, jossa samalla selvisi, että kuulut harvinaiseen vähemmistöön, joka ei piereskele unissaan? Tai ehkä tarkotit, että valvot suuren osan yöstä ja siten kuulet, ettei kumppanisi piereskele.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla teillä ruokavaliot päin honkia jos on tarve piereskellä ja röyhtäillä kokoajan. Itse muuttaisin ruokavaliota jopa koiralta jos olisi moisia vaivoja. Ihme hommaa kun ei osata pitää itsestään huolta.
Terveen suoliston omaava ihminen pieree noin 15 kertaa päivässä. Mitään tarkkaa rajaa ei ole, koska se on yksilöllistä. Piereskely on terveen suoliston merkki.
Lisäksi joillakin ihmisillä on herkkä vatsa. Joku ei voi esim. syödä papuja eikä herneitä - jotka ovat terveellisiä ja ravitsevia - koska ne pierettävät niin paljon. Samoin ruisleipä voi olla joidenkin vatsalle liikaa, vaikka se vähentääkin suolistosyövän riskiä jne.
Toisaalta itse syön paljon sokeria ja hiilareita, eikä minulla ole mitään erityisiä ongelmia tämän asian kanssa. Yksilöllistä, kuten kaikki suolen toiminta.
No se rippuu myös kumppanista, miten vapautunut haluaa olla. Oon mun kahden eksän seurassa pierryt avoimesti, mutta nykyisen seurassa en. Luulen, että siihen on syynä miehen tietty estoisuus: esim. menettää ruokahalun jos niistän toisessa huoneessa niin että hän kuulee. Muutenkin on jotenkin tarkka tuollaisista asioista eikä hän itse piere mun seurassa, vaikka välillä kuulen että hänellä on mahassa ilmaa.
Oon miettinyt,että onkohan meidän suhteessa jotain vikaa kun ollaan tällaisia. Mutta jos miestä inhottaa kaikki ruumiintoiminnot (valittaa jopa jos tulen pissalle kun hän on vessassa), niin sitten inhottaa. Oon ajatellut, että parempi näin päin kuin niin että äijä pierisi koko ajan. Se kuulemma voi tappaa jopa halut.
Onneksi mua ei enää pieretä läheskään niin paljon kuin aiemmin, kun en juo maitoa tai syö ruisleipää... Mutta varoitin miestä, että paskat saattaa sitten tulla sängylle kun pian pitäisi mennä synnyttämään : D