Sivut

Kommentit (113)

Vierailija

Minua pierettävät hirveästi vatsaystävällisiksi hehkutetut ruisleipä ja kaurapuuro.  Ystäväni kutsui minut kerran syömään Rossoon ja oli oli odotellessa tilanut meille pitsan, en tiennyt että ruispohjalla! Kaupungilla kierrellessä vatsani  sitten turposi kuin ilmapallo ja peräyskä kaikui joka askeleella, nolona jouduin esittämään pahoittelut ja lähtemään kotiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla teillä ruokavaliot päin honkia jos on tarve piereskellä ja röyhtäillä kokoajan. Itse muuttaisin ruokavaliota jopa koiralta jos olisi moisia vaivoja. Ihme hommaa kun ei osata pitää itsestään huolta.

Jos on ibs ja refluksi siinä ei paljon auta ruokavalion muutos, vaikka noudattaisi foodmappia sekin on melkoista arpomista että mikä sopii just sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Alkuun toki sitä pahoitteli, jos sattui Paukku pääsemään, nykyään niistä väännetään vain vitsejä.

Samoin vessassa käyty kalalla ihan avoimesti alusta lähtien.

Tuleeko siikaa, ahventa vai haukea?

Joku isompi vonkale.

Vierailija

Onko ap:n mies exäni? JOKA aamu siinä klo 6 kun herätyskellot soivat mies alkoi kaasuttaa äänitehosteiden kera ja sitä jatkui koko aamupäivän. Kävi lääkärissä tuon takia, testattiin keliakia ja tähystettiin peräpää, ei mitään. Kokeili laktoosintonta ja gluteenitonta ruokavaliota, ei mitään.  Mutta annas olla kun oltiin lomilla, sain herätä ihanan raikkaassa makuuhuoneessa ! Esim. Thaimaan reissulla saatoin jäädä miehen kainaloon köllimään ennen aamupalaa mikä oli harvinaista herkkua.

Vierailija

Minä en ole koskaan tätä harrastanut, eikä vanhempanikaan. Sama että en kaiva nenää toisen edessä tai käy vessassa ovi auki. Jos vahingossa tulee niin ei haittaa, mutta vähän nolottaa. En tiedä olenko estynyt, mutta avoin piereskely on minusta inhottavaa ja loukkaavaa, jos mies tekee sitä niin vaihtoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juuri noin sen pitää mennäkin. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja ihan varmasti pieraisemme kun pierettää. Luonnollisesti emme piere ruokapöydässä tai vieraiden kuullessa tai muissa sellaisissa tilanteussa, mutta muuten kyllä. Ei niitä pieruja koko aikaa tule, mutta emme ala niitä pidättelemäänkään tai mene vessaan paukuttamaan.

Täällä sama.

Eräs kaverini kutsui tätä "pierutasoksi" parisuhteessa eli se lopullinen varmanne et tää kestää.

Vierailija

Mikä on röyhty? Ällö sana, ikinä kuullutkaan.

Mä en pidä paskan hajusta, en omasta enkä miehen. Me ei piereskellä toistemme nokkien alla emmekä samassa huoneessa. Emme siis ole alempien sosiaaliluokkien tapaan ”pierutasolla.” Minusta tuollainen tapa on kuvottava ja toista alentava, varsinkin jossain keittiössä kahvia laittaessa ja toisen pitäisi syödä siinä käryssä, voi oksennus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla teillä ruokavaliot päin honkia jos on tarve piereskellä ja röyhtäillä kokoajan. Itse muuttaisin ruokavaliota jopa koiralta jos olisi moisia vaivoja. Ihme hommaa kun ei osata pitää itsestään huolta.

Jos on ibs ja refluksi siinä ei paljon auta ruokavalion muutos, vaikka noudattaisi foodmappia sekin on melkoista arpomista että mikä sopii just sulle.

Miehelläni on ibs, on ollut jo 21 vuotta ja vaikka hän söisi mitä, niin perä pärisee. Hän on kokeillut kaikkia lääkärien kanssa mietittyjä ruokavalioita, mutta varsinkin hieman ennen lääkityksen uutta satsia tulee pierujen mukana myös haju.

Minä en paljoa piere, mutta en kainostele kotona jos pierettää.

Vierailija

Pierujen pidättäminen voi aiheuttaa turvotusta ja joka ei sekään ole kivaa.

30 avioliittovuoden jälkeen toisen piereskely on todella ärsyttävää. Siihen  haluaa sääntöjä, sillä on hetkiä jolloin ei kaipaa toisesta ääntäkään. Saati haju, jos toinen on vedellyt valkosipulia ja lihaa kitusiinsa tai töissä ollut hernekeittopäivä. Nukkumaan mennessä tuhti palaveripieru saa minut todella raivoihini ja marssin toiseen huoneeseen nukkumaan.

Siksi äänestän piereskelyssä muiden huomioimista. Inhoan myös julkisilla paikoilla palaveripieruja, siis niitä karsean hajuisia hiljaisia, ja joita sitten tuhnutellaan metroissa ja busseissa. Voisin mätkiä syyllistä laukulla päähän. Minä en halua olla osana jonkun tollon sisäisessä elämässä, en yhtään.

Teinän anaalivaihe on nyt parhaimmillaan ja on jännää, miten toisessa oppii tuntemaan pierut ja kakat. Niistä on kiva jutella ja olla rentona, mutta jutellaan kymmenen vuoden päästä uudelleen miten hyvin haluat tietää miehestäsi kaiken.

Vierailija

Ne ketkä piereskelee toistensa kuullen, tuskin tekee sitä kuitenkaan ihan 24/7. Tää on niin hauska, kun näissä vastaavissa ketjuissa aina nää kauhistelijat on sitä mieltä, että parisuhteessa päryytellään ihan koko ajan.

Meillä voi pöräyttää kotona omassa porukassa tarvittaessa, mutta menee päiviäkin ettei kukaan ole hollilla silloin kun on tarve ilmanpäästöille. Jos on, niin on. Kommenttia saattaa kuulua, jos haju paljastaa (aina kun ei kuulu ääntä) tai pärähtää "niin että ikkunat helisee", mutta hyvässä hengessä ja huumorilla.

Pierutasolla on oltu jo pitkään ja yhteiseloa takana lähes 30 v. Silti osataan ihmisten ilmoilla käyttäytyä.

Vierailija

Meilläkin on periaatteessa vapaata, mutta mies ymmärtää paremmin kuin minä, joka taistelen edelleen nelikymppisenä häpeän kanssa. Vatsan toiminta on mitä sattuu ja kiitos crohnin, hajumaailma ei muistuta mitään eloperäistä, vaan lähinnä dieselin ja palavien autonrenkaiden sekoitusta. Sen kanssa on mahdotonta päästellä salaa, joten pakenen vessaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on röyhty? Ällö sana, ikinä kuullutkaan.

Mä en pidä paskan hajusta, en omasta enkä miehen. Me ei piereskellä toistemme nokkien alla emmekä samassa huoneessa. Emme siis ole alempien sosiaaliluokkien tapaan ”pierutasolla.” Minusta tuollainen tapa on kuvottava ja toista alentava, varsinkin jossain keittiössä kahvia laittaessa ja toisen pitäisi syödä siinä käryssä, voi oksennus.

Joo mekään ei mieheni kanssa olla vieläkään pierutasolla, vaikka ollaan oltu yli 20 vuotta naimisissa ja yhdessä vielä paljon pidempäänkin. Ei vaan tykätä haistella paskaa eikä olla niin epäkohteliaita toisiamme kohtaan, että toisen edessä kaasuteltais. Oon kyllä luullu, että meillä on hyvä ja luottamuksellinen suhde, mutta av-raadin mukaan ilmeisesti ei, kun ei viihdytä paskan käryssä.

Vierailija

Lapsuudenkodissani piereskelyä ja röyhtäiluä harrastettiin täysin estoitta, ja minusta se oli todella ällöttävää. Meitä oli kuitenkin 7 henkeä ; annan teidän kuvitella lopputuloksen. Muistan myös kuulleeni äitini sanovan monelle, monelle ystävälleen (ihmissuhde asioista vakavana puhuen), että "sellaisia ihmisiä, joiden kanssa voit piereskellä rauhassa ei ole kovin montaa", tarkoittaen siis sillä sitä, että piereskelyn taso on ystävyyden ja läheisyyden ylin taso. Tämä ällötti minua ainakin yhtä paljon.

Piereskelyn nyt vaan ei ole kivaa. Se on ärsyttävää kuunnella ja haisee pahalta. Ei ole sattumaa, että se ei ole suotavaa sosiaalisissa tilanteissa.

Tietysti on mukavaa, että kotonaan voi olla rauhassa, mutta on myös kiva kun ihmisillä, läheisilläkin, on jonkinlainen kunnioitus toisiaan kohtaan.

Vierailija

Mulle on opetettu kotona käytöstavat, joten ei meillä ei haista paskalle toisen lähellä.
Tarviiko tästä oikeesti edes keskustella.
En ole koskaan kuullut vanhempieni tai isovanhempieni piereskelevän ja todellakin jatkan heidän tiellään. Ei tarvitse pidättää, vessoja löytyy kyllä talosta tai vaikka menee ulos tai edes naapurihuoneeseen päästämään kaasunsa mutta ei toisen naamalle, ei jatkuvasti eikä edes kerran viikossa tai kuukaudessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siirryttyäni vhh-ruokavaliolle 2 vuotta sitten ei ole enää pierettänyt, närästänyt, turvottanut eikä röyhtäyttänyt.

Ei ole sellaista ketjua, johon ei joku vhh- uskovainen tulisi kertomaan ilosanomaansa. Seuraavaksi tulee sitten joku oikea uskovainen kertomaan, että jeesus parantaa pierut, ja persu-uskovainen kertomaan, että Halla-aho parantaa pierut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat