Meillä on miehemme kanssa ollut suhteen alusta asti vapaata piereskelyä, etenkin aamuisin törisee. En ymmärrä ihmisiä jotka joutuvat salailemaan sitä että ovat vain ihmisiä (= pierevät)
Muistan kun vasta seurustelimme ja päästin kahvia laittaessa kunnon paukun, totesin vain että "sori" johon mies vastasi pieraisemalla pöydän äärestä :D Meillä molemmila maha ärtyy etenkin aamuisin kun pitää nousta aikaisin, ei tarvitse edes kahvia juoda kun jo rutisee.
En ole teini-iän jälkeen salaillut sitä että naisetkin pieree ja röyhtäilee, en ole mikään possu mutta mutta jos kokiksesta tulee röyhty en aio rynnätä vessaan. Enkä lähteä muka tupakalle kun pierettää.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Siirryttyäni vhh-ruokavaliolle 2 vuotta sitten ei ole enää pierettänyt, närästänyt, turvottanut eikä röyhtäyttänyt.
Mätät kaksin käsin lihaa ja rasvaa - sori nyt vaan, mutta en usko, että ilma ympärilläsi on erityisen raikasta. Ehkä et vhh-hurmassasi huomaa sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on röyhty? Ällö sana, ikinä kuullutkaan.
Mä en pidä paskan hajusta, en omasta enkä miehen. Me ei piereskellä toistemme nokkien alla emmekä samassa huoneessa. Emme siis ole alempien sosiaaliluokkien tapaan ”pierutasolla.” Minusta tuollainen tapa on kuvottava ja toista alentava, varsinkin jossain keittiössä kahvia laittaessa ja toisen pitäisi syödä siinä käryssä, voi oksennus.
Huomenta, rouva hienopieru.
Piereskely ei johdu huonosta ruokavaliosta. Piereskely on ihan normaalia, ruoan sulatukseen kuuluva tapahtuma, jota tapahtuu aikuisella noin 30 kertaa päivässä. Ihminen on vaan niin vieraantunut normaalista, että pierutkin pitää diagnosoida.
Siltikään pieru hajuineen ei kuulu kanssaihmisten neniin. Joku yksityisyys sentään ei kaikkea tarvitse jakaa muiden kanssa, varsinkaan niiden kaikkein rakkaimpien ei kuulu joutua kärsimään takiasi!!! Tuhnuttele sitten vaikka sen työpaikan ärsyttävimmän muijan naamalle mut älä kaasuta rakasta perhettäsi. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä paskan hajusta, en omasta enkä miehen. Me ei piereskellä toistemme nokkien alla emmekä samassa huoneessa. Emme siis ole alempien sosiaaliluokkien tapaan ”pierutasolla.” Minusta tuollainen tapa on kuvottava ja toista alentava, varsinkin jossain keittiössä kahvia laittaessa ja toisen pitäisi syödä siinä käryssä, voi oksennus.
Huomenta, rouva hienopieru.
No moro moro, ihanan raikasta, entä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Piereskely ei johdu huonosta ruokavaliosta. Piereskely on ihan normaalia, ruoan sulatukseen kuuluva tapahtuma, jota tapahtuu aikuisella noin 30 kertaa päivässä. Ihminen on vaan niin vieraantunut normaalista, että pierutkin pitää diagnosoida.
Siltikään pieru hajuineen ei kuulu kanssaihmisten neniin. Joku yksityisyys sentään ei kaikkea tarvitse jakaa muiden kanssa, varsinkaan niiden kaikkein rakkaimpien ei kuulu joutua kärsimään takiasi!!! Tuhnuttele sitten vaikka sen työpaikan ärsyttävimmän muijan naamalle mut älä kaasuta rakasta perhettäsi. Oikeesti.
Ilmavaivat johtuvat nimenomaan huonosta ruuasta. Ei piereskely ole mitään normaaliin ruuansulatukseen kuuluvaa. Yleistä se on, ihmiset syövät nykyisin niin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirryttyäni vhh-ruokavaliolle 2 vuotta sitten ei ole enää pierettänyt, närästänyt, turvottanut eikä röyhtäyttänyt.
Mätät kaksin käsin lihaa ja rasvaa - sori nyt vaan, mutta en usko, että ilma ympärilläsi on erityisen raikasta. Ehkä et vhh-hurmassasi huomaa sitä itse.
Joillakin löytyy kyllä vankka mielipide, vaikka tieto puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmavaivat johtuvat nimenomaan huonosta ruuasta. Ei piereskely ole mitään normaaliin ruuansulatukseen kuuluvaa. Yleistä se on, ihmiset syövät nykyisin niin huonosti.
Et oo tosissas noin kujalla? Ota nyt hyvä ihminen asioista selvää ennenku tuut tänne nolaamaan ittes!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kelle vastasit, mutta hienosti osoitit tietämättömyytesi, onneksi olkoon! Kommenttisi kertoo omista (vääristä) käsityksistäsi, ei mistään muusta. On totta että jotkut kokevat, että VHH:lla vedetään kermaa, voita ja pekonia eikä muuta. Enkä kiellä että varmasti joku onneton niin tekeekin, tulee huonovointiseksi ja haukkuu koko ruokavalion. Kun VHH:lla saa ja pitääkin syödä kasviksia, ainoastaan ne korkeahiilariset jätetään pois. Itse syön nyt tiukkaa ketogeenista ja paljon kasviksia. Ei se kaikille sovi, mutta voin nyt itse paremmin ja kuten aiempikin kommentoija, olen huomannut ettei pieretä enää melkein ollenkaan. Eli kyllä se hiilarien vähentäminen auttaa joillakin, minulla maha turpoili aiemmin milloin mistäkin ja ilmaa kertyi, nyt maha on rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Taidettiin tuossa aiemmin mainita, että pierutaso ei tarkoita sitä, että piereskeltäisiin toisen edessä, kun tämä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista ketjua, johon ei joku vhh- uskovainen tulisi kertomaan ilosanomaansa. Seuraavaksi tulee sitten joku oikea uskovainen kertomaan, että jeesus parantaa pierut, ja persu-uskovainen kertomaan, että Halla-aho parantaa pierut.
Ruokavalio nyt vaan on juurikin se asia, joka sattuu liittymään tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla teillä ruokavaliot päin honkia jos on tarve piereskellä ja röyhtäillä kokoajan. Itse muuttaisin ruokavaliota jopa koiralta jos olisi moisia vaivoja. Ihme hommaa kun ei osata pitää itsestään huolta.
Jos on ibs ja refluksi siinä ei paljon auta ruokavalion muutos, vaikka noudattaisi foodmappia sekin on melkoista arpomista että mikä sopii just sulle.
Miehelläni on ibs, on ollut jo 21 vuotta ja vaikka hän söisi mitä, niin perä pärisee. Hän on kokeillut kaikkia lääkärien kanssa mietittyjä ruokavalioita, mutta varsinkin hieman ennen lääkityksen uutta satsia tulee pierujen mukana myös haju.
Minä en paljoa piere, mutta en kainostele kotona jos pierettää.
Sairaudelle ei tietenkään voi mitään jos ei löydy sopivaa ruokavaliota. Itse vaan suhteen alussa jätän ne pieruveikot muiden harmiksi. Minua oksettaisi kodissani piereskelijä. Ei ole seksuaalisesti haluttavaa ja ruokahalu ja tunnelma kärsii. Jos nykyinen mieheni yhtäkkiä sairastuisi, en tietenkään jättäisi häntä sairauden takia vaan yrittäisin kestää. Raja se tulee kuitenkin niiden sairauksienkin katselemisessa joskus vastaan.
"Miehemme"? Onko se mies monenkin kumppanin kesken yhteinen?
En kyllä tykkää piereskellä miehen seurassa, vaikka ollaan oltu 15 vuotta naimisissa eikä varmasti ole miehelle mikään yllätys, että minäkin piereskelen. En vaan tykkää, vaikka huumorintajua löytyykin.
En myöskään kauheasti arvosta, jos mieheni päästelee lähelläni haisevia pieruja. Toivon, että menee vähän kauemmaksi minusta, koska en niistä tuoksuista nauti vaikka pieruhuumori naurattaakin.
Jokainen tavallaan, mutta ei se kenenkään parisuhteen tasosta mitään kerro, että piereskeleekö avoimesti vaiko ei.
Toki sairaudet erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keliakia. Syön gluteenitonta ruokavaliota ja laktoositonta myös. Silti maha kuin pallo iltaisin ja ilmaa täynnä. En tiedä, mitä tekisin ettei ilmaa kertyisi.
Syöt ruokavaliota?
Vierailija kirjoitti:
"Miehemme"? Onko se mies monenkin kumppanin kesken yhteinen?
Tämän takia avasin ketjun, kun kiinnosti vaimot jotka yhdessä kirjoittavat av:lle yhteisen miehensä pieruista. Mutta koko ketju olikin täysi pettymys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoosi-intoleranssi?
Juu sekin löytyy mutta lähinnä maha ärtyy kun pitää herätä töihin, lomilla ei tule samanlaista pierukonserttoa kun saa nukkua kymmeneen. Ap
Huonosta ruuasta se vatsa ärtyy eikä töihin heräämisestä.
Vatsa voi ärtyä valvomisesta tai siitä, että joutuu herämään ennen luonnollista heräämisaikaa, vaikka ruokavalio pysyisi samana/hyvänä/normaalina. Ihmisen nukkuessa suolisto ajaa "yönaikaista puhdistusohjelmaa" ja jos kesken sen joutuu heräämään, suoli voi olla hyvin aktiivinen. Näin sanoi suolistosairauksiin erikoistunut lääkäri minulle.
Minusta se on vaan tosi huonotapaista pierrä seurassa tahallaan. Niin junttia yök. En kavereiden tai perheen seurassakaan ole sika niin miksi kumppanin?? Ei se hirveää ole jos vahingossa pääsee tai toisessa huoneessa ja toinen kuulee sen, mutta että tahallaan Ja ihan oma lajinsa ovat nämä ”lämmin kuppi naamalle ähähäh” hyi he.lvetti mitä porukkaa 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla teillä ruokavaliot päin honkia jos on tarve piereskellä ja röyhtäillä kokoajan. Itse muuttaisin ruokavaliota jopa koiralta jos olisi moisia vaivoja. Ihme hommaa kun ei osata pitää itsestään huolta.
Jos on ibs ja refluksi siinä ei paljon auta ruokavalion muutos, vaikka noudattaisi foodmappia sekin on melkoista arpomista että mikä sopii just sulle.
Miehelläni on ibs, on ollut jo 21 vuotta ja vaikka hän söisi mitä, niin perä pärisee. Hän on kokeillut kaikkia lääkärien kanssa mietittyjä ruokavalioita, mutta varsinkin hieman ennen lääkityksen uutta satsia tulee pierujen mukana myös haju.
Minä en paljoa piere, mutta en kainostele kotona jos pierettää.
Sairaudelle ei tietenkään voi mitään jos ei löydy sopivaa ruokavaliota. Itse vaan suhteen alussa jätän ne pieruveikot muiden harmiksi. Minua oksettaisi kodissani piereskelijä. Ei ole seksuaalisesti haluttavaa ja ruokahalu ja tunnelma kärsii. Jos nykyinen mieheni yhtäkkiä sairastuisi, en tietenkään jättäisi häntä sairauden takia vaan yrittäisin kestää. Raja se tulee kuitenkin niiden sairauksienkin katselemisessa joskus vastaan.
Okei, sinä jättäisit miehesi, jos hänellä tulisi joku suolistosairaus. Tosi syvää rakkautta.
Oksentele rauhassa vain. Oksentelu on kyllä mielestäni ällöttävämpää kuin piereminen.
Laita kuva, muuten en usko, että kukaan on noin tyhmä. Siis aloittaja.
No ei ihme jos maha on sekaisin, kun kalalla käydään vessassa.