Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin blogata lapsestaan ja elättää sillä itsensä?

Vierailija
11.09.2019 |

Tai vaihtoehtoisesti jakaa lapsestaan kuvia somessa kaupallisten yhteistöiden toivossa?

Siis jakaa kauniita kuvia ja kirjoittaa nätisti, lukijoina todennäköisesti muut äidit. Mutta loukkaako se kuitenkin lapsen yksityisyyttä? Lapsen näkökulmasta mietittynä. Mitään jaettuahan ei netistä pois saa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä. Olin itse paljon lapsena mainoksissa ( ja muutamissa dokumenteissa) ja nautin siitä kovasti. Pyystin aina itse, että voisinko päästä mukaan, sillä pidin tuotantotouhuista kovasti.

Sain myös jokaisesta mainoksesta palkkion. Ei nyt tietenkään ole ihan sama asia mutta kyllähän minäkin tuossa kaupallisissa tarkoituksissa olin.

Minulla on myös edelleen aikuisena blogi ja haluaisin pitää vlogia. 

Mutta jos esim. koulumenetystäni ( joka oli ihan hyvä), kaverijuttujani, ensi kännejäni, jne . olisi alettu puida jossain tv:ssä, olisin varmasti pahastunut.

Niin, sinä itse päätit ja itse sait palkkion. Mammablogeissa äiti päättää ja käärii rahat.

Niin sinäkin päätit kuuluttaa kaiken kaikista ihmisistä ja asioista. Kuinka sitten kävikään?

Vierailija
22/26 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä. Olin itse paljon lapsena mainoksissa ( ja muutamissa dokumenteissa) ja nautin siitä kovasti. Pyystin aina itse, että voisinko päästä mukaan, sillä pidin tuotantotouhuista kovasti.

Sain myös jokaisesta mainoksesta palkkion. Ei nyt tietenkään ole ihan sama asia mutta kyllähän minäkin tuossa kaupallisissa tarkoituksissa olin.

Minulla on myös edelleen aikuisena blogi ja haluaisin pitää vlogia. 

Mutta jos esim. koulumenetystäni ( joka oli ihan hyvä), kaverijuttujani, ensi kännejäni, jne . olisi alettu puida jossain tv:ssä, olisin varmasti pahastunut.

Niin, sinä itse päätit ja itse sait palkkion. Mammablogeissa äiti päättää ja käärii rahat.

Niin sinäkin päätit kuuluttaa kaiken kaikista ihmisistä ja asioista. Kuinka sitten kävikään?

Mainoksissa ollut ei vastannut tätä viimeistä kommenttia. Minusta oli mukavaa, että tämä keskustelu pysyi fiksuna.

Vierailija
24/26 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi joku haluaa lukea jostain randomista lapsesta

Aika moni, koska suosituimmat Suomessa näistä tienaavat sadoista euroista pariin tuhanteen kuukaudessa. Eli jopa ihan kokoaikaisen duunarin palkan verran.

Suosituimmat mammabloggaajat kuten esim. Iina Hyttinen tienaa kyllä tuplasti ellei jopa triplasti tuon verran. Lähentelee kymppitonnia kuukaudessa.

Sen lapsia kannattaakin sääliä. Joku aika sitten oli vielä vanhimman lapsen puhelinnumerokin julkisesti esillä, osoitteet ja kaikki. Kuvissa kuitenkii lapset näyttää hiuksista päätellen siltä ettei heidän hiuksia olis koskaan edes harjattu tai latvoja lyhennetty. 

Vierailija
25/26 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse inhoan kun monet vanhemmat sanovat että lapsi on ollut HEIDÄN elämänsä suurin saavutus. Ei paneminen ja synnyttäminen mitään saavutuksia ole, kaikki pystyy noihin.

Antakaa lasten olla, ne eivät ole teidän jatkeita vaan erillisiä yksilöitä. Tuntuu että hyvin harva vanhempi välittää lapsensa tunteista ja mielipiteistä. 

Vierailija
26/26 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdottoman väärin. Lapsella on oikeus yksityisyyteen kaikissa tilanteissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme