Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postista tuli outo saapumisilmoitus maksullisena ennakkokirjeenä

Vierailija
11.09.2019 |

Ei ole lähettäjän nimeä ollenkaan ja lunastaminen maksaisi 4,50 euroa. Tiedän varmasti, etten mitään ole tilannut.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tiedän, että mulle saattanut tulla ehkä Hesburgerin lahjakortti yhdestä arvonnasta, jonka laittanut. Oon voittanut yhden kerran aiemmin tossa arvonnassa. Katoin voittajat ja paikkakunta viittaaisi ehkä muhun. Ehkä tosiaan jäänyt laittamatta tarpeeksi postimerkkejä. Mutta, jos arvaukseni osuu oikeaan, ei ole sen arvoista lunastaa, koska viimeksi lahjakortti oli 5 euron arvoinen. Eli vain 50 senttiä voittaisin.

Tossa lahjakortissa oli viimeksi vielä semmonen juttu, että arvon näki vasta Hesburgerin kassalla. Ja tommosen lahjakortin takia en viittisi muutenkaan lunastaa oli arvo mikä tahansa.

Vierailija
82/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä tapauksessa voisi tosiaan käydä postissa kysymässä onko jotain konkreettista pakettia todella olemassa. Voiko postille käteisellä maksamalla päätyä tilausansaan?

Joo, pyydän saada mahdollisuuden nähdä paketin tiskillä. Kysyn saanko niin tehdä ilman, että se maksaa mitään. Mutta jos lähettäjää ei näy paketin päälläkään

, en ota vastaan. Tuntuu silti, että huijaus kyseessä. Kuka muka normaalisti vaatii lunastusmaksua?

Minulle tuli kerran myös mysteerilappu postilta että odottaa viiden euron lunastusta postissa paketti.

Postin chatin kanssa asioisti ei tuottanut tulosta koska minulla tai lapulla ei ollut lähetystunnusta.

Lopulta selvisi että minulle oli lähettänyt lahjan entinen työnantaja mutta väärällä osoitteella niin että paketti meni postin selvityspisteen kautta josta minulle oli lähetetty se tiedote että voin maksu vastaan paketin lunastaa itselleni.

Tästä jopa kirjoitin avlle ja päivitin käänteitä ja mitä lopulta sieltä tuli 😁

Oli lahja maksun arvoinen?

Oliko?

Oli noin 50€ arvoinen plus sain uteliaisuuden tyydytettyä eli todellakin.

Posti oli ilkeästi siellä selvityspaikassa laittanut uuteen pakettiin lähettäessään lähipostiini eli en nähnyt päältä päin edes alkuperästä mitä oli kirjoitettu pakettiin mutta onneksi antoivat nähdä ja vähän hipelöidä ennen maksua edes muuten olisin varmaan jättänyt maksamatta.

Sen postin paketin avattua selvisi ettei alkuperäiseen pakettiin oltu laitettu lähettäjää miksi se meni selvitykseen kun ei heti minulle löytänyt.

Sulle kävi sitten hyvin. Saa nähdä mitä huomenna sanovat, kun ite meen postiin asiaa selvittämään. Vaikka näkisin lähettäjän en silti välttämättä tunne sitä, jos kyseessä esim joku voitto.

Jos sinulle ei se ilmoitus tullut Jyväskylästä niin sitten taitaa olla ihan erillainen tapaus ja toivottavasti eli ole peitetty alkuperäistä pakkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tiedän, että mulle saattanut tulla ehkä Hesburgerin lahjakortti yhdestä arvonnasta, jonka laittanut. Oon voittanut yhden kerran aiemmin tossa arvonnassa. Katoin voittajat ja paikkakunta viittaaisi ehkä muhun. Ehkä tosiaan jäänyt laittamatta tarpeeksi postimerkkejä. Mutta, jos arvaukseni osuu oikeaan, ei ole sen arvoista lunastaa, koska viimeksi lahjakortti oli 5 euron arvoinen. Eli vain 50 senttiä voittaisin.

Ehkä kannattaa arvonnan tekijälle laittaa viestiä?

Vierailija
84/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid kannattaa kirjoitti:

Isä sai tuollaisen tekstiviesti. Huijaussivusto, jos maksat sen tullimaksun sun tili tyhjenee. Mulle noita ei tuu koska prepaid

miten LÄHETTÄJÄ tietäisi että liittymäsi on prepaid? se numero on ihan samanlainen kuin muutkin numerot ja nuo numerot lähetetään massana isoon joukkoon numeroita. Ihan samalla tavalla se tulee salaiseen tai prepaid numeroonkin.

Vierailija
85/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä tapauksessa voisi tosiaan käydä postissa kysymässä onko jotain konkreettista pakettia todella olemassa. Voiko postille käteisellä maksamalla päätyä tilausansaan?

Joo, pyydän saada mahdollisuuden nähdä paketin tiskillä. Kysyn saanko niin tehdä ilman, että se maksaa mitään. Mutta jos lähettäjää ei näy paketin päälläkään

, en ota vastaan. Tuntuu silti, että huijaus kyseessä. Kuka muka normaalisti vaatii lunastusmaksua?

Minulle tuli kerran myös mysteerilappu postilta että odottaa viiden euron lunastusta postissa paketti.

Postin chatin kanssa asioisti ei tuottanut tulosta koska minulla tai lapulla ei ollut lähetystunnusta.

Lopulta selvisi että minulle oli lähettänyt lahjan entinen työnantaja mutta väärällä osoitteella niin että paketti meni postin selvityspisteen kautta josta minulle oli lähetetty se tiedote että voin maksu vastaan paketin lunastaa itselleni.

Tästä jopa kirjoitin avlle ja päivitin käänteitä ja mitä lopulta sieltä tuli 😁

Oli lahja maksun arvoinen?

Oliko?

Oli noin 50€ arvoinen plus sain uteliaisuuden tyydytettyä eli todellakin.

Posti oli ilkeästi siellä selvityspaikassa laittanut uuteen pakettiin lähettäessään lähipostiini eli en nähnyt päältä päin edes alkuperästä mitä oli kirjoitettu pakettiin mutta onneksi antoivat nähdä ja vähän hipelöidä ennen maksua edes muuten olisin varmaan jättänyt maksamatta.

Sen postin paketin avattua selvisi ettei alkuperäiseen pakettiin oltu laitettu lähettäjää miksi se meni selvitykseen kun ei heti minulle löytänyt.

Sulle kävi sitten hyvin. Saa nähdä mitä huomenna sanovat, kun ite meen postiin asiaa selvittämään. Vaikka näkisin lähettäjän en silti välttämättä tunne sitä, jos kyseessä esim joku voitto.

Jos sinulle ei se ilmoitus tullut Jyväskylästä niin sitten taitaa olla ihan erillainen tapaus ja toivottavasti eli ole peitetty alkuperäistä pakkausta.

Pitää selvittää.

Vierailija
86/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa arvonnan tekijälle laittaa viestiä?

No, käyn huomenna postissa kysymässä ja jos selviää lähettäjäksi arvaamani yritys en lunasta, mutta laitan viestin, että niillä taisi unohtua postimerkki enkä siksi voi ottaa vastaan.

Vierailija
87/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin netistä, että jos jää postimerkki jollain pois kirjeestä, tulee vastaanottajalle maksettavaksi 3 euron lunastusmaksu+postimaksu. Eli 3e+1,50e=4,50e eli just se summa mikä multa vaadittaisiin. Näin ollen jollakin tod näk jäänyt merkki laittamatta.

Mutta, jos lähetys palautuu takaisin lähettäjälle, peritäänkö lähettäjältä tuo 4,5 euroa?

Vierailija
88/109 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin netistä, että jos jää postimerkki jollain pois kirjeestä, tulee vastaanottajalle maksettavaksi 3 euron lunastusmaksu+postimaksu. Eli 3e+1,50e=4,50e eli just se summa mikä multa vaadittaisiin. Näin ollen jollakin tod näk jäänyt merkki laittamatta.

Mutta, jos lähetys palautuu takaisin lähettäjälle, peritäänkö lähettäjältä tuo 4,5 euroa?

Vai vielä enemmän?

Vierailija
89/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi ap?

Vierailija
90/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi ap?

Oli sieltä mistä arvelinkin eli paikasta, johon osallistuin arvontaan. En ottanut vastaan, koska hyöty olisi ollut vain 50 senttiä lunastusmaksun jälkeen, kun lahjakortti todennäköisesti 5 euroa. Laitoin niille viestin ja kysyin onko jäänyt postimerkki pois.

Vierailija
91/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kun muutatte että annatte osoitteen kaikille tarpeellisille sukulaisille ja tarkistatte yhteystietonne esim. nettitilauksiin sillä paketteja ei koske postin uudelleenlähetyspalvelu. Eli vanhaan osoiteeseen mennyt paketti ei käänny automaattisesti uuteen. Tosin postilla on tuo pakettien ohjauspalvelu apissaan, joten jos tarkistaa itse, saa ehkä käännettyä oikeaan paikkaan ajoissa. 

Vierailija
92/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, pyydän saada mahdollisuuden nähdä paketin tiskillä. Kysyn saanko niin tehdä ilman, että se maksaa mitään. Mutta jos lähettäjää ei näy paketin päälläkään, en ota vastaan. Tuntuu silti, että huijaus kyseessä. Kuka muka normaalisti vaatii lunastusmaksua?

Esimerkiksi postimerkki irronnut, vahingossa pudotettu postilaatikkoon ilman merkkiä tai maksettu liian pieni postimaksu. Käy katsomassa lähettäjä.

Voihan tietysti niinkin olla. Mutta miksi en näe lähettäjää? Eikä kukaan sukulaiseni tai tuttuni ole ilmoittanut minulle lähettävänsä mitään pakettia.

Eihän niissä paperisissa saapumisilmoituksissa ikinä lue edes lähettäjää? Ei Matkahuollon saapumisilmoituksissakaan lue mitkä tulevat tekstiviestitse. Muista en nyt muista. Mutta paperisissa ei koskaan ole lukenut. Olen tilannut niin monia asioita postin kautta, että tiedän kyllä nämä asiat. :D

Mä tilasin maton Wishiltä ja siinä paperisessa saapumisilmoituksessa kyllä luki lähettäjän paikalla Kiina. Arvasin, että tästä matosta oli kyse. Viime viikolla tuli tämä matto. 

Vierailija
93/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, että jos ei lunasta lähetystä ja palautuu lähettäjälle, pitääkö lähettäjän maksaa toi lunastusmaksu vai miten menee? Mietin vain viitsivätkö lähettää uudestaan mulle tuota kuorta postimerkillä täydennettynä, mutta eivät varmaan, jos pitää ensin maksaa 4,5 euroa siitä uuden postimaksun lisäksi.

Vierailija
94/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, että jos ei lunasta lähetystä ja palautuu lähettäjälle, pitääkö lähettäjän maksaa toi lunastusmaksu vai miten menee? Mietin vain viitsivätkö lähettää uudestaan mulle tuota kuorta postimerkillä täydennettynä, mutta eivät varmaan, jos pitää ensin maksaa 4,5 euroa siitä uuden postimaksun lisäksi.

Vai palautuuko lähettäjälle takaisin?

Vierailija
95/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hait paketin? Jään seuraamaan!

Vierailija
96/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko hait paketin? Jään seuraamaan!

Kävin postissa kysymässä, mutta ei ollut sen arvoista eli en lunastanut. 5 euron Hesen lahjakortti ja 4,5 maksettava lunastuksesta.

Vierailija
97/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketeista joutuu maksamaan eli lunastamaan uudelleen saman hinnan jos vastaanottaja ei haekaan pakettia. Ja paketteja säilytetään nykyään vain 7 päivää myös posteissa, joten jos meinaa lähettää jollekin paketin postitse pitää tarkistaa etukäteen ettei ole pitkällä lomalla. Lisäviikon säilytykseen saa kun maksaa ennen lähetystä lisää. Ei tee mieli lähettää kellekkään mitään kun luin ton. Jos ei lunasta ja maksa pakettiaan uudestaan takaisin, se säilytetään 3kk ja sitten tuhotaan.

Kirjeistä en tiedä.

Vierailija
98/109 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketeista joutuu maksamaan eli lunastamaan uudelleen saman hinnan jos vastaanottaja ei haekaan pakettia. Ja paketteja säilytetään nykyään vain 7 päivää myös posteissa, joten jos meinaa lähettää jollekin paketin postitse pitää tarkistaa etukäteen ettei ole pitkällä lomalla. Lisäviikon säilytykseen saa kun maksaa ennen lähetystä lisää. Ei tee mieli lähettää kellekkään mitään kun luin ton. Jos ei lunasta ja maksa pakettiaan uudestaan takaisin, se säilytetään 3kk ja sitten tuhotaan.

Kirjeistä en tiedä.

Hirveetä rahastusta!

Vierailija
99/109 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain SPR nimissä ilmoituksen kirjeestä jossa tuo postiennakko, en taida hakea.  Ennenkin saatu postikorttilajitelma SPR ja se tuli postiluukusta.

Vierailija
100/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain SPR nimissä ilmoituksen kirjeestä jossa tuo postiennakko, en taida hakea.  Ennenkin saatu postikorttilajitelma SPR ja se tuli postiluukusta.

Vielä kun avasin PDF tidoston se oli tallentunut automaattisesti, poistin kiireesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi