Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko missä olit, kun World Trade Centeriin iskettiin tasan 18 vuotta sitten

Vierailija
11.09.2019 |

?

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14. Surffailin netissä ja telkkari oli siinä vieressä auki. En muista kokeneeni kovin suuria tunteita, en ehkä ihan tajunnut, kuinka valtavasta jutusta oli kyse. Nykyään varmaan järkyttyisin huomattavasti enemmän.

Vierailija
82/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kaapattu matkustajalentokone, American Airlinesin lento 11:n Boeing 767 törmäsi Pohjoistornin pohjoispuoleen kello 8.46 paikallista aikaa (Suomen aikaa kello 15.46). Useat televisiokanavat näyttivät suoraa kuvaa onnettomuuspaikalta. Törmäyksen syystä ei aluksi ollut varmuutta, mutta seuraavan United Airlinesin lennon 175 törmätessä Etelätorniin kello 9.03 paikallista aikaa, tekojen tahallisuus alkoi olla ilmeistä. Molemmissa torneissa syttyi tulipaloja. Virallisten tietojen mukaan törmäysiskuissa vapautunut liike-energia ja syntyneet tulipalot aiheuttivat tornien rakenteessa muodonmuutoksia, jotka johtivat rakennusten sortumiseen. Ensimmäisenä kello 9.59 romahti Etelätorni yhden tunnin ja 20 minuutin palon jälkeen. Pohjoistorni romahti 30 minuuttia myöhemmin tunnin ja 42 minuutin palon jälkeen

Oletko ihmetellyt miksi se kolmas torni romahti vaikka siihen ei kohdistunut mitään iskua. Puhelinkeskusteluista on jäänyt talteen amerikkalaisten keskustelu jossa käskettiin "pull it down" eli vetäiskää sekin alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja seurasimme CNN:ltä suoraa lähetystä. Epäuskoisina, järkyttyneinä, hiljaisina.

Vierailija
84/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoksella kalastamassa sihteeri soitti asiasta Sain myös samalla reissulla otettavan taimenen Kannatti reissu

Vierailija
85/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tullut juuri amk:sta kotiin, ja laitoin tv:n päälle. En ihan heti ymmärtänyt että kyseessä oli oikea juttu, luulin että joku on tehnyt typerän pilavideon ja yrittänyt syöttää sitä oikeana tietona tms. Meni kyllä hetki että upposi oikeasti perille.

2005 kävin NY:ssä lomalla, ja kyllä ne tornien rauniot oli todella surulliset nähdä. 

Vierailija
87/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein koulupäivän jälkeen läksyjä telkkari päällä. Näin kyllä uutisista, mitä oli tapahtunut, mutta jotenkin en tajunnut, miten isosta asiasta oli kyse (en käsitä, miten olin noin ignorantti, vaikka olin jo 16-vuotias). Katsoin vain, että ”aijaa, lentokone lensi päin pilvenpiirtäjää, no eikös tuollaista tapahdu lähes joka päivä”. Tapahtuman mittaluokka aukesi vasta, kun vanhempani tulivat kotiin ja alkoivat touhottaa asiasta.

Ei se oikeasti ollut sen isompi juttu kuin Amerikan itsensä järjestämät joukkotuhot.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
88/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, mutta muistan ikuisesti iskijöiden olleen m*slimeja.

Am*rkkalaiset kouluttivat heidät. Saivat omaan nilkkaansa.

Vierailija
89/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla ja tympiinnyin siihen mediasirkukseen viimeistään seuraavana päivänä.

Yhtäkkiä olimme kaikki amerikkalaisia ja uhrit marttyyreja.

Vierailija
90/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä sairaalassa. Kamala työpäivä, itkin pukukopissa. Jaksoin kuitenkin lähteä kauppaan. Sen jälkeen kotiin, katsoin uutiset ja sieltä ne katkeavat kaksoistornit näkyivät.

Vierailija
91/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajamassa Orlandoon kun ekan koneen törmäys tapahtui. Soitin entiselle kämppikselleni ja meidän jutellessa se toinenkin sitten tapahtui. Olin varma että INS:n toimisto, johon olin matkalla, olisi suljettu koska se oli niin lähellä lentokenttää. Mutta siellä oli ihmisiä jonossa ja turvatarkastuskin oli aivan tavallinen. Hirvitti kuunnella laskeutuvien koneiden ääniä kun ei tiennyt oliko niistäkin joku kaapattu, ja kohteena Disney World. Mutta eihän ne koneet minnekään muualle enää voineet mennä, jos jostakin kaukaa olivat tulleet ja vähillä kerosiineilla siinä vaiheessa.

Myöhemmin selvisi että tuo kämppis oli käynyt samaa lentokoulua Floridassa kuin kaapparit.

Vierailija
92/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekaluokkalainen. Muistan istuneeni olohuoneen lattialla katsellen uutisia äidin kanssa telkkarista. En olisi tajunnut kyseessä olevan isompikin juttu ellei äiti olisi itkenyt telkkaria tuijottaen.

Vierailija
93/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin marketin parkkihallissa, kun isäni soitti ja sanoi, että et usko, mitä on tapahtunut. Yritin rauhoitella häntä, että kyseessä on varmaan vaan todentuntuinen elokuva. Juuri, kun astuin marketin puolelle, oli sisäänkäynnin vieressä TV-osasto, kaikki televisiot päällä ja ihmiset seisoi katsomassa, kun toinen lentokone saapui. Se oli järkyttävää, moni itki. Minäkin olin varma, että nyt alkaa kolmas maailmansota.

Vierailija
94/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri aloittanut opinnot yliopistossa ja kävelin kohti ankeaa solukämppääni kun sisko soitti asiasta. En juuri noteerannut ennen kuin kämpillä avasin pienen matkatelkkarini ja näin uutiset.

Näin jälkeenpäin ajateltuna tuo varmaan syöksi lopulliseen masennukseen: ankea uusi kaupunki, koti-ikävä ja pelko terrorismista. Huoleton lapsuus ja nuoruus olivat kerralla ohi.

Vierailija
95/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella isojen uutisten loppukesä. Heinojen murh.at, Spede ja sitten tämä. Kaikki parin viikon sisällä.

Vierailija
96/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never forget.. Töissä. Lentokentällä.

Vierailija
97/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä puhelut särkivät kyllä sydämen:

Teki yhdestä uhrista todellisen ihmisen, eikä vain osan tilastoista.

Vierailija
98/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futiskentän laidalla valmennushommissa. Hakattiin Atlantis 6-0 ja HJK 4-2

Vierailija
99/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista

Vierailija
100/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että Wikipedian mukaan WTC-torniin ensimmäisenä osuneen koneen egyptiläisellä kaappaajalentäjällä oli ilmeisesti suomalainen naisystävä, joka julkaisi tämän "sankarin" kuolinilmoituksen Hesarissa 😳 Itselleni oli ihan uutta tietoa. Wikipediasta löytyy artikkeli m0h4mmed Atta.