Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko missä olit, kun World Trade Centeriin iskettiin tasan 18 vuotta sitten

Vierailija
11.09.2019 |

?

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan tämä siis Suomen ajassa tapahtui?

Vierailija
42/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kotona koneella kuten nytkin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisjo ollut joskus neljän ja puoli viiden välillä ensimmäisen koneen törmäys. Olin töistä tulossa kun ensimmäiset uutiset tulivat.

Vierailija
44/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Silloisessa kodissani - joka on edelleen lapsuudenkotini - koulupäivän jälkeen kotitehtäviä tekemässä. Olin sitten läksyjen tekemisen lomassa, kellon lähestyessä viittä iltapäivällä laittamassa TV:tä päälle lastenohjelmien katsomisen merkeissä, niin sieltä tulikin lähetys tulessa olevista WTC-torneista.

Vierailija
45/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 17-18 aikoihin luullakseni alkoi tulla uutisia.

Vierailija
46/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin tulla kotiin lukiosta, kun avomies oli katsomassa telkkua ja yritti selostaa tapahtumat. Vasta jälkikäteen koko kauhistus selvisi minulle.

Lukiolaisella avomies?

Vierailija
47/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivällä, muistaakseni 15-16 välillä tultiin miehen kanssa kotiin ja avattiin telkkari (CNN kanava kun mies englanninkielinen ja katsoo sieltä aina uutiset). Yhteen torniin oli jo törmätty ja siinä silmiemme edessä tuli pian toinen kone ja törmäsi toiseen torniin. Täysin absurdi järkyttävä epäuskoinen tunne katsoa sitä, loppupäivä menikin siinä sitä ja tornien luhistumista seurassa, ne ihmiset jotka hyppi torneista 😥

Vierailija
48/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut Tampereelta Sastamalaan parikymppisenä. Tv:stä tuli uutisia ja jossain vaiheessa heikotuksen /pienen huimauksen vuoksi piti mennä lattialle makaamaan. 

Vierailija
49/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Olin koko iltapäivän eläinklinikalla kun koirani sai syöpäänsä ensimmäisen sytostaattihoidon. Klinikalla kuulin joidenkin puhuvan jostakin tornien romahtamisesta, mutta en jaksanut yhtään kiinnostua asiasta. Kotimatkalla veli soitti ja kysyi, olenko kuullut uutiset. Tapahtuman traagisuus ja laajuus alkoi pikkuhiljaa upota ja kotona tuijotinkin loppuillan töllöä.

Tornitaloja saa aina uusia, mutta kuinka Koiran kävi - selvisihän?

Vierailija
50/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kaapattu matkustajalentokone, American Airlinesin lento 11:n Boeing 767 törmäsi Pohjoistornin pohjoispuoleen kello 8.46 paikallista aikaa (Suomen aikaa kello 15.46). Useat televisiokanavat näyttivät suoraa kuvaa onnettomuuspaikalta. Törmäyksen syystä ei aluksi ollut varmuutta, mutta seuraavan United Airlinesin lennon 175 törmätessä Etelätorniin kello 9.03 paikallista aikaa, tekojen tahallisuus alkoi olla ilmeistä. Molemmissa torneissa syttyi tulipaloja. Virallisten tietojen mukaan törmäysiskuissa vapautunut liike-energia ja syntyneet tulipalot aiheuttivat tornien rakenteessa muodonmuutoksia, jotka johtivat rakennusten sortumiseen. Ensimmäisenä kello 9.59 romahti Etelätorni yhden tunnin ja 20 minuutin palon jälkeen. Pohjoistorni romahti 30 minuuttia myöhemmin tunnin ja 42 minuutin palon jälkeen

Vierailija
51/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona vielä nukkumassa, ja puoliso oli valmistautumassa töihin lähtöön, oli suihkussa. Puhelin soi, ja nousin vastaamaan. Soittaja pyysi avaamaan television ja sulki puhelimen. Avasin television, ja olin hetken aikaa ihan sekaisin, että mitä tapahtuu. Huusin puoisolleni, että tule katsomaan, että mitä kauheata täällä tapahtuu. Onko sota syttynyt? Ne kauhun hetket, kun se yksi kone lensi sinne Pentagoniin, ja se yksi, joka oli menossa White House, mutta tippui pellolle, kun matkustajat yrittivät saada koneen hallintaan. Siinä sohvalla sitten istuttiin täristen ja peloissaankin pitkälle iltapivään asti, sitten puoliso lähti työpaikalla käväisemään. Lentokoneet eivät lentäneet, oli aavemaisen hiljaista, mutta satunnaisesti kuului sotilaskoneiden ääniä. Kaikki ne tapahtumat vyöryvät yhä mieleen, ja tapahtumien jälkeiset päivät ja viikot menivät uutisia seuratessa.

Vierailija
52/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin tulla kotiin lukiosta, kun avomies oli katsomassa telkkua ja yritti selostaa tapahtumat. Vasta jälkikäteen koko kauhistus selvisi minulle.

Lukiolaisella avomies?

Onhan niitä aikuislukioitakin. 

Vierailija
53/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töistä kotiin, mies istui sohvalla ja katsoi telkkaria. Mun mies ei telkkarista katso kuin elokuvia, joten ensin hämmennyin että miksi hän katsoo elokuvaa (ilman minua!) tähän aikaan ja mikä ihmeen elokuva tuo nyt on. Miehen kerrottua mikä juttu oikein on menossa, muistan ensimmäiset mietteeni olleen kaksijakoiset. ensinnäkin hiukan vahingoniloisesti että kerrankin Amerikkaan hyökätään mutta heti perään, että ei helvetti ne kostaa tämän koko maailmalle, tulee kolmas maailmansota.

Vierailija
54/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa luennolle, mutta jämähdin käytävän tv:n ääreen koko päiväksi.

Arvelin, että näinköhän tästä saadaan Kolmas Maailmansota aikaiseksi..

Vierailija
55/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lomalla Kreetalla, tulin suihkusta ja mies huusi telkkarin ääreen katsomaan cnn:n uutisia - luuli ensin elokuvaksi kuten näköjään moni muukin. Baareissa ja ravintoloissa oli sen illan kaikkialla telkkari päällä uutisia päivittäen. Ja melko tiukkaa oli meiniki lentokentällä, kun muutaman päivän päästä kotiin lennettiin. Lennot myöhässä ja jonot jumitti.

Vierailija
56/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanpa hyvinkin. On ihan hyvin säilynyt muistissa.

Vierailija
57/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin television n klo 15:15. Uutiskuvaa tornia päin lentävistä lentokoneista ja räjähdykset. Menin hoitajien kansliaan sanomaan että tulisitteko katsomaan. Eka eivät olisi tulleet kun vuoronvaihto ja rapsa alkamassa mutta kun sanoin mitä siellä juuri näin, tulivat kaikki päivähuoneeseen television ääreen. Olin siis osastohoidossa. Muistan hyvin tarkasti työntekijöiden järkytyksen. Omani toki myös vaikka tosi huonossa kunnossa olin muutenkin.

Vierailija
58/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Tampereen Stockmannilla ja tarkoitus oli kait ostaa jotain kun lähetys tuli suorana Stockan tv:stä (siellä oli yksi tv katonrajassa urheiluosastolla). Olin palannut jenkeistä kotiin muutama viikko takaperin lomamatkalta.

Vierailija
59/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalisti koulussa ja koulussa opettaja kertoi tapahtuneesta. En osannut suhteuttaa asiaa yhtään tai ymmärtänyt asian traagisuutta. Päiväkirjamerkintä löytyy edelleen ja menee muistaakseni jotenkin näin: "Niihin kahteen torniin osui tänään lentokone. Saas nähdä tuleeko kolmas maailmansota!"

Olin 10v ja ajatukset sen mukaiset.

Vierailija
60/143 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin television n klo 15:15. Uutiskuvaa tornia päin lentävistä lentokoneista ja räjähdykset. Menin hoitajien kansliaan sanomaan että tulisitteko katsomaan. Eka eivät olisi tulleet kun vuoronvaihto ja rapsa alkamassa mutta kun sanoin mitä siellä juuri näin, tulivat kaikki päivähuoneeseen television ääreen. Olin siis osastohoidossa. Muistan hyvin tarkasti työntekijöiden järkytyksen. Omani toki myös vaikka tosi huonossa kunnossa olin muutenkin.

Korjaan, n klo 16:15.