Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkin kun avaa on siellä useita valmistajia ja niillä monia mallistoja. Minkä firman talosta on kysymys?

Muutaman kerran yritin hakuammunnalla löytää pohjaa, sitten luovutin.

Vierailija
2/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pieni tuulikaappi -> saako kuistin muutettua lämpimäksi kuistiksi?

- tuo olkkarin viereinen makkari on aikas pieni. Mielestäni lastenhuoneen ei tarvitse mikään halli ollakaan, mutta itse pidän, että 10 neliötä on minimi.

- näkyykö olkkarista suoraan tiskipöydälle ja kaikki sotkut? Haittaako tämä?

- tiskipöytä on suoraan kiinni jääkaapissa eli jääkaapin viereen ei jää yhtään laskutilaa esim. voileivän tekoa varten.

- kaappitilaa ei keittiössä myöskään juurikaan ole vaikka pöytätilaa keittiössä onkin varsin paljon.

- mun ikuinen kammotukseni eli kulku khh:een keittiön kautta. Haluatteko tosiaan näin?

- sauna tuolla asunnon " sisällä" eli sinne ei saa ikkunaa.

- khh kovin käytävänomainen, itse pidän neliömäisemmästä.

- khh:ssa paljon pöytätilaa, mutta ei korkeita kaappeja. Korkeat kaapit ovat käytännöllisemmät esim. liinavaatteiden säilyttämiseen kuin vaikka yläkaapit.

- ei teknistä tilaa eli kaikki meluavat kapistukset tulevat sitten khh:een ja vievät vielä tilaa sen vähäisistä neliöistä.

- tuleeko olohuone etelään päin? Silloin 2 makkaria ja monitoimihuone tulevat eteläänpäin myös eli ovat sitten tolkuttoman kuumia kesällä.

+ kaksi vaatehuonetta

+ kaksi vessaa

+ kaksi suihkua

+ kuistin voi kaiketi muuttaa lämpimäksi kuistiksi, jolloin pukemistilaa tulee enemmän.

+ kulmatakka

+ kulmahella

+ keittiössä pöytätilaa ikkunan edessä

+ jos ette ehdottomasti halua saunaan puukiuasta, niin saunan voisi vaihtaa päikseen vessan ja pesuhuoneen kanssa, jolloin saunaan saisi ikkunan.

+ pikkuvessa on " erillinen huone" eli saunojien ei tarvitse katsella kun joku istuu tarpeillaan.

+ khh:sta kulkuyhteys pihalle

+ iso terassi, josta isohko alue katettua

+ monitoimihuoneen saa muutettua lastenhuoneeksi tarvittaessa

Et kertonut millaiselle perheelle talo on tulossa, mutta tuollaiset yleiset asiat mulle nyt tulivat ensimmäisenä mieleen tästä pohjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suihkua ja suihkutilasta erillinen wc oli plussaa ja sauna oli aika iso, tosin siinä taisi olla talon ainoa hukkatila kiukaan kohdalla oli aika paljon tilaa. Kaksi vaatehuonetta on hyvä. Pienen tuulikaapin ratkaisisin siten että siirtäisin ovia hiukan, niin että kaappitilat saataisiin toisen puolen seinustoille ja tuo toinen vaatekaappi aukeaisi tuulikaappiin. Näin ulkovaatteille ja muulle saataisiin lisätilaa. Lastenhuoneeseen sitten laittaisin vain vaatekaapit. Aikuisten makuuhuoneessa on minusta tarpeen olla tuo vaatehuone.

Keittiö-kodinhoitohuoneyhdistelmä oli se mistä itse pidin vähiten. Takka on hyvin keskellä ja jakaa kivasti tilan, mutta ei peitä koko näkymää. Keittiö näkyy hyvin olohuoneeseen. Koneiden sijoittelu (jääkaappi/pakastin-astianpesukone-tiskiallas -pötkö) ei jätä siihen paljoakaan laskutilaa, näiden sijoittelua voisi vielä miettiä tarkemmin. Myös tuo kulmahella vie kulmasäilytystilaa. Ja itse en myöskään pidä siitä että kodinhoitohuone on keittiön takana (mutta tosiaan tässä pohjassa se säästää neliöitä) ja hyvä puoli on tuo monitoimihuone, josta pääsee sitten myös vessan kautta pesutiloihin (ei tosin ihan vieraskäyttöön kulkureitti, mutta eihän sitä vieraille taloa rakennetaan ja toisaalta toimii hyvin vierashuoneena muuten).

Terassi oli kiva, ei ihan pienimmästä päästä. Talo itsessään on hyvin säästeliään muotoinen ja liikoja kulmia yms. ei ollut.

Vierailija
4/9 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko etelä/länsi olohuoneen puolelle vai keittiön puolelle? Jos oh:n puolelle makuuhuoneiden ikkunoihin ja ilmanvaihtoon/jäähdytykseen kannattaa panostaa tosissaan.

Kodinhoitohuone kauhean pieni, ehkä tuollainen toimii kahden aikuisen perheessä, ei isommassa.

Makuuhuoneet oikeita koppeja, eli yksi lapsi yhteen huoneeseen ja leikkitilaa ei kyllä jää yhtään.

Jos jostain syystä tuollaisen pohjan joutuisin ottamaan leventäisin taloa niin, että makuuhuoneet ja kodinhoitohuone kasvaisivat.

Sauna ihan ok. Parempi noin kuin ikkunallinen seinällä. Oikeasti sitä ikkunaa tarvitsee siellä suihkutilassa enemmän kuin saunassa ja saunan oven läpi näkee kyllä pihallekin jos haluaa. Laittaisin ikkunan myös siihen vessaan joka kylppärin vieressä.

Keittiöön ei taida mahtua yhtään korkeaa kaappia, eli mikään astian keräilijän koti tuo ei ole.

Vierailija
5/9 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tekninen tila tulee ulkovarastoon, joka lisättiin autokatoksen kanssa talon päätyyn. Huoneet tosiaan pieniä, mutta halusin ehdottomasti tuon monitoimihuoneen.

Keittiön kaappien ja kalusteiden paikat on uusimmassa suunnitelmassa muutettu.

Tuulikaappi, totta, liian pieni.

Rahaa ei ole paljon, mutta tämä oli suht. sopivan kokoisista (=halvoista) malleista mielestämme paras.

KOmmentoikaa ja ennen kaikkea antakaa hyviä vinkkejä, vielä voimme tehdä pieniä muutoksia :)

Vierailija
6/9 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin itse, että lasten huoneet olisivat kaukana olkkarista ja muista oleskelutiloista.

En mä oikeestaan muuta negatiivista keksi (jos se tekninen tila on hoitunut). Yleisilmeeltään toimivan tuntuinen talo. Se monitoimihuone siinä olkkarin sivussa on kiva.

Vierailija
7/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiottiin tyo pohja ottaa Omatalolta, mut päädyttiin sit pikkusen isompaan ja väljempään... elikkästä tähän:

http://www.k-rauta.com/index.asp?id=95D2A1C7BD7C4B2797F8F93A78684B1F&it…

Ja mallihan on sieltä omatalo sivuilta nettimalli ja malli oj134-5-N

Tuulikaappia isonnetaan, elikkä siinä vieressä oleva makkari pikkusen pienenee... otetaan siitä lisää tilaa tuulikaappiin. Keittiö pikkusen muuttuu... Keskelle tulee takka/leivinuuni sydeemi ja noita kaappeja ei tule siihen ollenkaan, myös kodinhoitohuoneesta siirretään vessa pesutilaan, saadaan enemmän tilaa kodinhoitohuoneeseen ;)

Vierailija
8/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten päin tuo talo tulisi teidän tontille? Tuleeko ulko-ovi ja olohuone molemmat etelään vai haluatteko olohuoneesta näkymän kadulle? No, tehän tämän tiedätte itse parhaiten...

plussaa:

+ kelvollisen kokoiset makuuhuoneet (ei liian isoja eikä liian pieniä)

+ terassin voi halutessaan varmaan muuttaa lämpimäksi?

+ säilytystilaa eteisessä paljon

+ vaatehuone, 2 vessaa ja 2 suihkua

+ lastenhuoneet erillään aikuisten makuuhuoneesta

+ kulku khh:n ja pesutiloihin ei ole aivan keittiöstä vaan vähän ikäänkuin sivummalta

+ sekä saunassa, että pesuhuoneessa on ikkuna ulos

+ khh:sta pääsee myös ulos eikä khh ole liian pieni

+ olohuoneessa paljon yhtenäistä seinätilaa, huonekalujen sijoittelu helpottuu.

miinusta:

- tuulikaappia ei saa tosi isoksi ilman, että viereinen makkari pienenee todella paljon. Välimuotona mainitsemasi kompromissi, jossa makkari pienee hieman ja tuulikaappikin kasvaa sitten vaan vähän. onneksi siinä on tuo terassi.

- nuo ilmansuunnat mua mietityttää. Riippumatta siitä kumpi tulee eteläänpäin, keittiö vai olohuone, niin talon kaksi makuuhuonetta on myös sillä samalla aurinkoisella puolella eli kuumia kesällä.

- olkkarista näkyy suoraan tiskipöydälle, haittako tämä? Siivoatko oikeasti joka ruuan jälkeen, ettei likaisia astioita ja ruuan muruja näy koko ajan?

- en pidä ajatuksesta, että vessa ois suihkujen vieressä. Ole siinä sitten tarpeillasi kun lauteen täydeltä ihmisiä kyttää vieressä. Tai nauti siinä sitten löylyistä, jos toinen naama punaisena vääntää pytyllä... Nykyinen vessanpaikka on mielestäni käytännöllisempi ja miellyttävämpi.

Kaikkiaan varmaan varsin toimiva pohja tämäkin, jos tykkää. Minua itseäni vaan kiusaa tuo, etten tiedä miten tuo asettuu noiden ilmansuuntien ja ajotien kanssa siihen tontille siis, että mitkä huoneet tulevat minnekin päin.

Vierailija
9/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat tässä ketjussa esitetyt. Ajattelin vain huomauttaa sellaisesta selkeästä erosta, että toiseen saa oikean puusaunan ja toiseen ei. Eli mielestäni tämä oleellisempi mietittävä kuin se, onko saunassa ikkunaa vai ei. Meidän asumisasioissamme tämä oli yksi tärkeimmistä huomioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi