Miksi naisille ei kelpaa työtön joka tulee toimeen...
...omillaan, niin ettei naisen tarvitse kustantaa tälle mitään.
Työpaikat katoavat automatisoinnin tieltä, ja tarpeellisen työn absoluuttinen määrä tulee pienenemään.
Työttömiä tulee siis olemaan vaikka päällääm seisoisi. Jos yksi työllistyy, nii joku toinen ei saa työpaikkaa.
Miksi siis ei sellaisen henkilön kannattaisi pysyä työttömänä joka siihen hyvin sopeutuu?
Naiset vain tuntuvat syrjivän työttömiä deittimarkkinoilla. Jos toisin päin, niin ei tunnu haittaavan
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä tai ei, mutta jos on sairaan pihi valittaja ja tinkii kaikessa, en jaksa edes ensimmäisiä treffejä.
Siinä syy, miksi se, että mies edes tarjoutuu treffeillä maksamaan minunkin kahvini, on suuri helpotus. Tarjoan mielelläni sitten seuraavan!
On nimittäin kokemuksia mm. minua paremmin tienaavasta puolisosta, jonka palkka ei riittänyt edes omiin menoihin. Yhteiset ja lasten kulut jäivät siis minulle. Ei enää ikinä!
Jos mies valittaa esim. 2 e kahvikupin hinnasta treffeillä, ei ole kyllä muuta kuin ankeutta tiedossa.
Itse valitat 2€ kahvin hinnasta etkä voi edes treffeillä kahviasi maksaa saati miehelle tarjota, mutta silti kuvittelet olevasi kuumaa ja kivaa seuraa? Kerrotko millä logiikalla teidän lokkien puheita pitäisi uskoa mitä rahaan tulee? Itse olet antelias, mutta et edes miehelle kahvia ensitreffeillä tarjoa, just joo...
Teillä päin varmaan tarjotaan käteistä jopa ennen treffejä ja homoillaan jättäen nainen naimaan muita suurella nautinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan idiootit sensorit ovat työttömiä!
Älkää pariutuko niiden kanssa!Itse olet työtön idiootti ja in_cel. Sun kanssas ei pariudu kuin oma syyläinen kätesi.
En ole työtön, en ole idiootti, eikä minulla ole syyliä kädessä.
Se ketä itse sanoo niin on itse sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä pakko sanoa että minulle on kyllä aika sama se onko nainen työtön tai töissä käyvä. Toki jos nainen on työtön eikä edes pyri työelämään mukaan niin se on melko "tunr-off" koska suomessa ei nykyään perheet pärjää pelkillä miehen tuloilla ellei mies tienaa tosi paljon rahaa.
Tälläisenä perus työmiehenä kenen kuukausitulot on 2800e-3500e bruttona on vaikea saada hyvä palkkaista naista koska naiset yleensä tuppaavat pariutumaan ylös päin, eli heitä korkeammassa asemassa olevien miesten kanssa.Väitteesi on virheellistä mutua. Lienemme yhtä mieltä siitä, että usein (useimmiten) koulutustaso korreloi tulotason kanssa, ja tutkitusti nimenomaan naiset pariutuvat alaspäin:
" Näyttää siltä, etteivät korkeasti koulutetut naiset jää liittojen ulkopuolelle, vaan he ottavat itseään matalammin koulutetun miehen. - - [S]ellaisissa tapauksissa, joissa puolisot ovat eri koulutustasolta, yleensä naisella (35 % pareista) on korkeampi koulutus. Tutkituista pareista vain joka viidennen kohdalla miehellä on parempi koulutus."
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/nyt-se-on-tutkittu-koulutus-nakyy…
Tässä ehkä on kuitenkin syytä ottaa huomioon, että naisten tulotaso voi korreloida heikommin koulutuksen kanssa kuin miesten, koska suurempi osa heistä kouluttautuu aika keskinkertaisesti palkattuihin sosiaali- ja terveysalan korkeakoulutusta edellyttäviin töihin. Käytännössä esimerkiksi putkimiehellä tai sähkömiehellä on usein korkeampi palkka kuin vaikka lastentarhanopettajalla, jolta edellytetään alempaa korkeakoulututkintoa. Korkeakoulutetut miehet ajautuvat korostuneen usein sellaisille aloille, jotka takaavat hyvän palkan ja työllisyyden.
Niin. Onko putkien rassaaminen arvokkaampaa työtä kuin varhaiskasvatus ja opetus, vanhusten ja sairaiden hoitaminen? Vai arvostaako yhteiskuntamme edelleen miesten tekemää työtä enemmän kuin naisten tekemää? Miten tällaisessa tilanteessa nainen voi millään valinnoillaan taata itselleen edes kohtuullisen toimeentulon, kun edes korkea koulutus ei sitä mahdollista? Kaikki naiset opiskelemaan putkareiksi ja sähkäreiksi ja hoidettavat heitteille? Tuossakin tosin kävisi samoin kuin niin monella muullakin alalla ennen tätä: alan arvostus laskisi ja palkat alenisivat.
Sitten täällä ulistaan, että naiset ovat hypergamisia. WTF meidän pitäisi tehdä? Ihan oikeasti pariutua joukolla kaiken maailman pultsareiden ja työnvieroksujien kanssa?
Mieluummin yksin.
Tätä hypergamia-asiaa minäkin olen ihmetellyt. Korkeasti koulutettu nainen ottaa korkeasti koulutetun miehen --> hypergamiaa koska koulutus. Korkeasti koulutettu nainen ottaa alemmin koulutetun miehen --> hypergamiaa koska palkka.
Minkä naiset sille voivat, että miehille maksetaan parempaa palkkaa? Tälläkö perusteella tosiaan pitäisi alkaa katsella elämäntapatyöttömiä - siinä kaksi köyhää sitten ihmettelee, että milläs sitä perhettä elättäisi. Joopajoo.
Vierailija kirjoitti:
En lähtökohtaisesti arvosta tervettä ihmistä, joka loisii huvikseen. Se kertoo henkisestä ja fyysisestä laiskuudesta, moraalittomuudesta ja vähälahjaisuudesta.
Ihan sama mitä työtä tekee tai opiskeleeko, kunhan ei ole jouten.
Joutilaisuuden suon niille, joilla ei muita vaihtoehtoja ole, kuten vammaisille ja sairaille.
TÄMÄ! Itse olin samassa tilanteessa. Tapasin mukavan miehen. Hän on oikein hauska, komea ja pitkä. Mutta hän on elinikäinen opiskelija, lapseton poikamies. Jonka varakas äiti on huolehtinut pojan pärjäämisestä. Jotenkin vaan se toisenlainen ote puuttuu elämästä. Kun tekee töitä ja on oikeasti vastuussa lapsista ja asioista niin on siinä ihan valtava ero. Onhan sellaisen 40+ miehen poikamaisuus herttaista ja hurmaavaakin.
Jäätiin ystäviksi
Pidän ihmisistä jotka ovat kunnianhimoisia, sellaisia jotka saa asioita aikaiseksi, samalla pyörittävät perhettä ja kantavat vastuuta ilman mitään isompia huuteluita.
.
No, miksiköhän? Miehen, ja yleensäkin ihmisen, on oltava osa tätä yhteiskuntaa ja siihen kuuluu työskentely sekä verojen maksaminen. Miehuuteen kuuluu myös menestyminen ja jatkuva eteenpäin pyrkiminen. Työtön on laiska, saamaton ja muiden ihmisten työpanosta hyväksikäyttävä. Kuka sellaista arvostaisi tai saati katselisi elämänkumppanina? Normaaliin ihmiselämään kuuluu kouluttautuminen, työpaikan saanti ja uralla jatkuva eteenpäinmeno. Ei työtön mies ole mies. Hän on hyödytön ja täysin vailla vetovoimaa.
On ehkä ok olla väliaikaisesti työtön, mutta yli vuoden pätkät työhistoriassa ja haluttomuus tehdä tilanteelleen mitään esimerkiksi kouluttautumalla tai muuttamalla työn perässä kertovat kyllä ihan tarpeeksi tuollaisesta "miehestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaansaamaton vätys laiska, ei ole kiinnostunut mistään asioista. Ehdoton ei.
On siis työttömien miesten vika kun työpaikkoja ei ole enempää ja kaikille tarjolla, varsinkin niitä helppopääsyisiä. Luuseriäijän vika kun ei edes töissä käy.
Jokapäivä sitä oppii uuden tason AV-mammojen miesvihasta.
Jos ei saa töitä niin sitten opiskellaan uusi ammatti. Tai tehdään osa-aikatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä JOKA kerta menee jankkaukseen siitä, kuinka ei haluta elättää miestä VAIKKA aloituksessa selkeästi sanottiin että naisen ei tätä tarvitsisi tehdä?
Jos työttömällä jää vuokran jälkeen käyttöön 900-1000e, niin eikö se riitä?
Myös työtön voi hankkia lisätuloja erilaisilla erilaisilla aktiviteeteilla esim. Marjanpoiminta tai pullojen keruuJos työttömällä jää vuokran jälkeen käyttöön 1000 e/kk niin hänen täytyy olla ansiosidonnaisella eli hän on pikemmin "between jobs" kuin pitkäaikaistyötön. Minä käyn töissä ja asumiskulujen jälkeen jää käteen alle 2000.
Minä olen ollut lähes koko elämäni työtön, mutta vuokran jälkeen jää tuo 1000e käteen koska hankin tuloja juuri noista marjanpoiminnoista sun muista
Jos olet aktiivinen ja löydät lisäansioita niin miksi et siis työllisty?
Koska minulla ei ole lukion lisäksi muuta koulutusta, ja lisäksi olemattomasta työhistoriasta seuraa tuttu noidankehä; en saa töitä koska työttömyys, ja sama toisin päin
Sama.
Ja kun tuon historian lisäksi ikää on yli neljäkymmentä niin aika minimaaliset ovat mahdollisuudet työllistyä. En toki ajattele, että kenenkään naisen pitäisi kiinnostua kaltaisestani luuserista, mutta joskus asiat ovat vain menneet niin pitkälle, että niiden korjaaminen on mahdotonta. En minä edes kehtaisi yrittää löytää seuraa, koska silloin joutuisi paljastamaan tilanteensa toiselle ihmiselle ja tiedän miten tilanteessani olevaa ihmistä katsotaan ja mitä hänestä ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä JOKA kerta menee jankkaukseen siitä, kuinka ei haluta elättää miestä VAIKKA aloituksessa selkeästi sanottiin että naisen ei tätä tarvitsisi tehdä?
Myös työtön voi hankkia lisätuloja erilaisilla erilaisilla aktiviteeteilla esim. Marjanpoiminta tai pullojen keruuJos työttömällä jää vuokran jälkeen käyttöön 1000 e/kk niin hänen täytyy olla ansiosidonnaisella eli hän on pikemmin "between jobs" kuin pitkäaikaistyötön. Minä käyn töissä ja asumiskulujen jälkeen jää käteen alle 2000.
Minä olen ollut lähes koko elämäni työtön, mutta vuokran jälkeen jää tuo 1000e käteen koska hankin tuloja juuri noista marjanpoiminnoista sun muista
Koska minulla ei ole lukion lisäksi muuta koulutusta, ja lisäksi olemattomasta työhistoriasta seuraa tuttu noidankehä; en saa töitä koska työttömyys, ja sama toisin päin
Sama.
Ja kun tuon historian lisäksi ikää on yli neljäkymmentä niin aika minimaaliset ovat mahdollisuudet työllistyä. En toki ajattele, että kenenkään naisen pitäisi kiinnostua kaltaisestani luuserista, mutta joskus asiat ovat vain menneet niin pitkälle, että niiden korjaaminen on mahdotonta. En minä edes kehtaisi yrittää löytää seuraa, koska silloin joutuisi paljastamaan tilanteensa toiselle ihmiselle ja tiedän miten tilanteessani olevaa ihmistä katsotaan ja mitä hänestä ajatellaan.
Eli oma vika.
Ei kannata valittaa, jos omalla toiminnallaan on aiheuttanut saamattomuuden.
Maailma on täynnä parempia miehiä, miksi kukaan valitsisi sinut?
Juttu on niin että ihminen ei voi valita huonompaa vaihtoehtoa. Toki ihmisen valinnat voi olla ulkopuolisen mielestä suorastaan älyttömiä, mutta ihmisen omassa todellisuudessa on aina valittu vaihtoehdoista paras sillä arvostelukyvyllä ja historialla mikä ihmisellä on. Jos sulle tarjotaan kahta jäätelöä joista toinen on pahaa ja toinen on hyvää eikä ole muita kriteerejä jotka vaikuttaa valintaan, montako kertaa valitset sen pahan jäätelön - nolla kertaa. Näin yksinkertaistettuna. Samalla periaatteella mikään määrä ulinaa ei tuu muuttamaan sitä tilannetta ettei uli mene kaupaksi.
Työttömyys ja vakityöpaikan puute on hyväksyttävää, jos mies on alle 25-vuotias tai vielä opiskelee korkeakoulututkintoa. Työttömyys ja vakityöpaikan puute ei ole hyväksyttävää, jos mies on lähes tai yli 30-vuotias. Siinä vaiheessa pitäisi olla jo useampi vuosi työuraa takana ja pitää olla asuntoa, autoa ja muutenkin elää kunnollista aikuisen miehen elämää. Työttömyys kertoo ihmisestä paljon ja pitkäaikaistyöttömyys kaiken. Se kertoo, että mies ei ole mies ollenkaan ja ei ole valmis tai kykenevä suhteeseenkaan.
Ei kelpaa koska itselläni on kaksi työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sinä pimität tulojasi niin verottajalta kuin kelaltakin.
Olen itse tk-eläkkeellä ja kotona päivät, en haluaisi toista siihen viereen 24/7. Tarvitsen omaa aikaa ja rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Eli oma vika.
Kannattaisi ehdottomasti alkaa miettiä ajatustulvaansa ennen, kuin sylkee sen ulos. Tässä on kyse tavallisesta ihmisestä, jolla elämä ei ole mennyt samaa kaavaa, kuin jollain toisella. Ei hän mikään murhamies ole.
Missä vaiheessa aikuiset ihmiset unohtivat miten toiselta pyydetään anteeksi. Nyt olisi selkeästi anteeksipyynnön ja pienen tuumaustauon paikka.
Toivon kaikkea hyvää elämässä sille miehelle näiden kirjoitusten takana.
AP
Varmaan samasta syystä kuin miehet syrjii deittimarkkinoilla läskejä naisia tai itseään vanhempia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Eli oma vika.
Kannattaisi ehdottomasti alkaa miettiä ajatustulvaansa ennen, kuin sylkee sen ulos. Tässä on kyse tavallisesta ihmisestä, jolla elämä ei ole mennyt samaa kaavaa, kuin jollain toisella. Ei hän mikään murhamies ole.
Missä vaiheessa aikuiset ihmiset unohtivat miten toiselta pyydetään anteeksi. Nyt olisi selkeästi anteeksipyynnön ja pienen tuumaustauon paikka.
Miten mennyt samaa kaavaa? Me valitsemme itse kaavamme. Tietenkin on poikkeuksia, mutta suurimmalla osalla työllistyminen onnistuu, jos tekee omia valintoja. Jos valinta on jättää koulut käymättä ja olla ilman ammattitaitoa, niin minusta se on oma vika.
En minäkään tykkää naisista jotka ovat varakkaita ja etsivät helpointa tietä helpoimmalle ja parhaimmalle nautinnolle. Nainen voi vaikka heti värjätä hiukset ja tunkea piilarit ja hommata prepaidin ja mennä vastaanottokeskukseen pitämään lystiä toiselle kaupungille eikä tämän tarvi kärsiä tästä. Vasemmisto on rakentanut maapallon liian feministiseksi. En tykkää tästäkään modesta joka poistaa kommenttini koska hän valitsee helpoimman tien elämässä ja pahan koska oikeasti hyvään tarvitaan asennetta ja itsekuria mihin ei haluta takertua ja itsekurin puute on maailman suurin tappaja.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää naisista jotka ovat varakkaita ja etsivät helpointa tietä helpoimmalle ja parhaimmalle nautinnolle. Nainen voi vaikka heti värjätä hiukset ja tunkea piilarit ja hommata prepaidin ja mennä vastaanottokeskukseen pitämään lystiä toiselle kaupungille eikä tämän tarvi kärsiä tästä. Vasemmisto on rakentanut maapallon liian feministiseksi. En tykkää tästäkään modesta joka poistaa kommenttini koska hän valitsee helpoimman tien elämässä ja pahan koska oikeasti hyvään tarvitaan asennetta ja itsekuria mihin ei haluta takertua ja itsekurin puute on maailman suurin tappaja.
Rakkaus on itsekurinen asia, ei se ole mitään kuninkaan linnassa elämistä.
Itsekurin puute on ihmiskunnan suurin tappaja. Jos rakastaa toista niin se on ihan sama jos mies tai nainen on köyhä tai työtön. Jos ei tee itsekurista työtä oman rakkauden eteen niin silloin lipsuu pois omasta itsekurista ja valitsee helpomman tien. Mielikuvituksella, miten me sen näemme toiselle niin siinäkään ei ole mitään rajaa kuin rakastamme toisia, niin hyvässä kuin pahassa, enkä tarkoittanut hyvällä ja pahalla maapallon hyvää ja pahaa vaan esim. Sänkyä ja työpaikkaa. Kaikki, koko tämä maapallo on mielikuvituksen tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Eli oma vika.
Ei minulta tarvitse pyytää anteeksi. Kiitos silti, että olit puolellani.
Kyllä mä tunnustan, että olen hyödytön yhteiskunnalle ja tunnustan myös, että kenenkään ei tarvitse kaltaisestani kiinnostua. Yritän olla hyvä ihminen, mutta kyllä tämä tilanne on oma vikani ja ansaitsen siitä kohoavat kommentit, negatiivisetkin. Ehkä joskus vielä aurinko mullekin paistaa, mutta tiedän kyllä, että se vaatisi omaa aktivoitumista.
Niin. Onko putkien rassaaminen arvokkaampaa työtä kuin varhaiskasvatus ja opetus, vanhusten ja sairaiden hoitaminen? Vai arvostaako yhteiskuntamme edelleen miesten tekemää työtä enemmän kuin naisten tekemää? Miten tällaisessa tilanteessa nainen voi millään valinnoillaan taata itselleen edes kohtuullisen toimeentulon, kun edes korkea koulutus ei sitä mahdollista? Kaikki naiset opiskelemaan putkareiksi ja sähkäreiksi ja hoidettavat heitteille? Tuossakin tosin kävisi samoin kuin niin monella muullakin alalla ennen tätä: alan arvostus laskisi ja palkat alenisivat.
Sitten täällä ulistaan, että naiset ovat hypergamisia. WTF meidän pitäisi tehdä? Ihan oikeasti pariutua joukolla kaiken maailman pultsareiden ja työnvieroksujien kanssa?
Mieluummin yksin.