Alkiholin käyttö testaus kuumentaa tämän juopon kansan tunteita työpaikoilla.
Siinä se taas nähdään. Vain saunakalja tai lasi viiniä ruoan kanssa..hehhhee.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole niinkään juomisesta vaan puuttumisesta vapaa aikaan. Ei se kuulu työnantajille mitä ihminen tekee omalla ajallaan. Kymmenen uutisten mukaan joka viides suomalainen viihdekäyttää jotain laitonta. Niillä on aina ollut testin pelko siitä mitä tekevät omalla ajallaan. Nyt sitten meinataan testailla ainoan laillisen päihteen käyttöä.
Tulee ihan oikea työvoimapula jos työpaikoilla aletaan vaatia päihteettömyyttä vapaa-ajalla.
No, itse taas alan näyttää siltä unelmatyöntekijältä yleisellä mittarilla. Keskityn työpaikalla myös työntekoon, enkä juoruamiseen.
Vapaa-aika on selvästi ihmisille vaarallisinta aikaa. Ratkaisu on kieltää vapaa-aika. Sehän on poliitikkojen ratkaisu kaikkeen. Kielletään se mikä aiheuttaa vaaraa. Toinen mihin pitää puuttua on kotona oleminen. Kaikkein eniten ihmiset kuolee koteihinsa. Pysykää töissä aina niin elätte ikuisesti. Joo näin ne ongelmat ratkaistaan...
Höpöhöpö, ehkä se heikkolahjaiselle tuolta näyttää.
Kuten muut sanoivat. Työnantajalla ei ole oikeutta valvoa minun vapaa-aikaani työterveyshuollon kautta.
Itse käytän hyvin vähän alkoholia mutta seuraavassa työterveyden verikokeessa kieltäydyn tästä testistä ihan periaatteen vuoksi.
M60
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan oikea työvoimapula jos työpaikoilla aletaan vaatia päihteettömyyttä vapaa-ajalla.
No, itse taas alan näyttää siltä unelmatyöntekijältä yleisellä mittarilla. Keskityn työpaikalla myös työntekoon, enkä juoruamiseen.
Sama juttu minulla. Itse en juo kuin ehkä muutaman kerran vuodessa lasin, pari viiniä. En myöskään polta, enkä itse asiassa juo kahviakaan, joten ne kuppikunnat ei kiinnosta. Mitään huumeita en ole edes kokeillut, eikä ole aikomuskaan. Tervetuloa testaus minun puolestani!
Kansan terveyttä testaus parantaisi kummasti ja henkisesti heikkojen arkea, samoin parisuhteet kestäisivät paremmin, rahaa säästyy muualle, rikokset vähentyisi, jne... Ihmisillä on kuitenkin tarve säilyttää työpaikkansa ja elintasonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole niinkään juomisesta vaan puuttumisesta vapaa aikaan. Ei se kuulu työnantajille mitä ihminen tekee omalla ajallaan. Kymmenen uutisten mukaan joka viides suomalainen viihdekäyttää jotain laitonta. Niillä on aina ollut testin pelko siitä mitä tekevät omalla ajallaan. Nyt sitten meinataan testailla ainoan laillisen päihteen käyttöä.
Haluatko mitalin?
*piilotirsk* Voi kun työnantajat saisivat myös selville, jos kaljan lisäksi vedetään vielä grillimakkaraa ja muuta lihaa kilokaupalla. Siitä voisi jo antaa lopputilin, koska ei sellaista työntekijää kannata pitää, joka alkaa pian ravaamaan työterveydessä sydän- ja verisuonitautien vuoksi. Saikkuakin varmaan pukkaa maanantaisin, kun viikonloppu venähtää Keskikaljan seurassa.
Joku kommentoi toisaalla, että tällainen testaus on askel kohti "slippery slope"- aluetta. Jos hyväksymme tämän, niin mitä seuraavaksi? Pitääkö alkaa seurata myös työntekijöiden kuntoilua lomilla? Pitääkö varmistaa, että he harjoittavat riittävästi liikuntaa vapaa-aikanaan, jotta jaksavat tegdä töitään paremmin, seurata, mitä ruoka-aineita he ostavat kaupasta ja syövätkö he liikaa sokeria?
Ja tietysti ainakin nuuskaaminen ja tupakanpoltto tulee kieltää kokonaan.
Tällaisia ajatuksia tuli mieleen itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Itse en juo kuin ehkä muutaman kerran vuodessa lasin, pari viiniä. En myöskään polta, enkä itse asiassa juo kahviakaan, joten ne kuppikunnat ei kiinnosta. Mitään huumeita en ole edes kokeillut, eikä ole aikomuskaan. Tervetuloa testaus minun puolestani!
Kansan terveyttä testaus parantaisi kummasti ja henkisesti heikkojen arkea, samoin parisuhteet kestäisivät paremmin, rahaa säästyy muualle, rikokset vähentyisi, jne... Ihmisillä on kuitenkin tarve säilyttää työpaikkansa ja elintasonsa.
Parisuhteiden särkymiseen voi olla muitakin syitä kuin alkoholismi. Samoin rikollisuuteen ja rahan tuhlaukseen.
Entäpä uhkapelit? Liiallinen lottoaminen?
Ei kuulu työnanatajalle pätkääkään mitä syön tai juon omalla ajallani. Sinänsä tuo testi ei olisi minulle ongelma, mutta kysymys on periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu työnanatajalle pätkääkään mitä syön tai juon omalla ajallani. Sinänsä tuo testi ei olisi minulle ongelma, mutta kysymys on periaatteesta.
Kyllä se kuuluu. Vapaa-aika on työnantajan tarjoamaa palkatonta aikaa, jonka saat käyttää haluamallasi tavalla, kunhan se ei heikennä työsuoritustasi millään tavalla. Työnantaja voisi myös velvoittaa sinut olemaan koko ajan töissä, niin loppuisi marinat tällaisesta. Äänestän jatkossakin perussuomalaisia tai kokoomusta, jotta tämä saataisiin kirjattua ihan lakiin.
Haluaisin että myös ylipainoon puututtaisi, kaikki BMI ylipainon puolella olevat heti ulos. Myös työntekijöiden ruutuaikaa ja sivuhistoriaa voitaisiin seurata :)
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoi toisaalla, että tällainen testaus on askel kohti "slippery slope"- aluetta. Jos hyväksymme tämän, niin mitä seuraavaksi? Pitääkö alkaa seurata myös työntekijöiden kuntoilua lomilla? Pitääkö varmistaa, että he harjoittavat riittävästi liikuntaa vapaa-aikanaan, jotta jaksavat tegdä töitään paremmin, seurata, mitä ruoka-aineita he ostavat kaupasta ja syövätkö he liikaa sokeria?
Ja tietysti ainakin nuuskaaminen ja tupakanpoltto tulee kieltää kokonaan.
Tällaisia ajatuksia tuli mieleen itselleni.
Tämähän olisi hyvä! Vaikka se nyt oudoksuttaa, niin muistakaapa miten asunnot, työpaikat, kaljabaarit ja ravintolat saatiin savuttomiksi vasta muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana. Tuo mitä yllä lueteltiin, olisi looginen ja oikea askel kohti parempaa yhteiskuntaa ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin että myös ylipainoon puututtaisi, kaikki BMI ylipainon puolella olevat heti ulos. Myös työntekijöiden ruutuaikaa ja sivuhistoriaa voitaisiin seurata :)
Kansanedustajien Peth arvoja pitäisi seurata myös, ehkä paremmassa hoitotasapainossa eivät ammuskelisi baarien edustalla ja olisi krapulassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien Peth arvoja pitäisi seurata myös, ehkä paremmassa hoitotasapainossa eivät ammuskelisi baarien edustalla ja olisi krapulassa töissä.
Pääkanisteri saikuttaa ja möläyttää vahingossa mikrofoniin ettei jaksa. Huoli ilmoitus pitäisi varmaan tehdä. Mutta ottaisit sinäkin paljon kaljaa jos joutuisit persujen kanssa hallitukseen.