Entisen vuokralaisen kirjeet
Löysin asunnostani entisen vuokralaisen kirjeitä. Ainakin yksi niistä on vuodelta 2017; tämä näkyy kuoren ikkunan läpi. Saako kirjeet hävittää, vai pitäisikö ne palauttaa postiin? Esimerkiksi tämä vuoden 2017 kirje on veroilmoitus, joka sinällään on kai vanhentunut.
Kommentit (8)
Minä laittaisin kaikki postin huoleksi toimittamalle ne postilaaikkoon. Mutta sitä ennen merkitsemällä jokaiseen kuoreen / vieraaseen postiin huolellisesti osoite muutunut. En jaksiasi alkaa aprikoimaan ja arvailemaan, mikä on jollekin tärkeä mikä vähemmän tärkeä kun ei kirjeiden/ postin sisältö kuuluisi minulle muutoinkaan.
Aloittaja kirjoitti:
Pitäisi kai ruksia osoite yli ja pudottaa kirjeet Postin oranssiin postilaatikkoon? Onko sillä merkitystä, että kirjeet voivat olla ainakin pari vuotta vanhoja elleivät vanhempia? Käsitteleekö posti kirjeet siitä huolimatta?
Pitäisi sen ainakin ne käsitellä.
Itse olen tehnyt niin kun on edellisen asukkaan postia tullut, että sutannut osoitteen yli, kirjoittanut viereen "Ko. henkilö ei asu enää apilakujalla". Ei ole palautunut enää ja pikku hiljaa noiden postien tulo lakkasi. En kokenut että oli suuri vaiva, jos jostain syystä omia postejani menisi edelliseen osoitteeseeni niin haluaisin nykyisen asukkaan toimivan noin: kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan 😊
Palautin kaikki postilaatikkoon. Harmi vaan vastaanottajalle, ettei kukaan löytänyt kirjeitä aiemmin. En mitään tietoa, kuka ne on tuonne ylähyllyn perimmäiseen nurkkaan jättänyt.
Tuppaan takaisin postiin ja kirjoitan kuoreen väärä osoite
Haluaisitko, että sinun kirjeesi lojuisivat jonkun uteliaan luettavana?
lue ne ja vastaa jotain romanttista
Pitäisi kai ruksia osoite yli ja pudottaa kirjeet Postin oranssiin postilaatikkoon? Onko sillä merkitystä, että kirjeet voivat olla ainakin pari vuotta vanhoja elleivät vanhempia? Käsitteleekö posti kirjeet siitä huolimatta?