Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen kanssa vielä yhdessä saunaan?

Vierailija
10.09.2019 |

Meillä 10v tyttö, jolla murroiän fyysiset merkit alkaneet näkyä. Lähinnä tissit alkaneet kehittyä, hieman karvoitusta alapäässä.

Yritin varovasti kysäistä vieläkö haluaa saunaan minun (eli äidin) ja isänsä kanssa vai kenties yksin/vain minun kanssa. Ei yhtään ymmärtänyt kysymystä tai siis että miksi tällaista kysyn. Ei siis vielä ole nähtävästi ajatustakaan että pitäisi "kainostella".

Meille vanhemmille toki sopii saunoa yhdessä edelleen mutta mutta.. mitä mieltä olette, tuleeko mielestänne lasta ohjata tässä asiassa siihen suuntaan että on nyt saavuttanut tietyn kehitysvaiheen? Vai onko parempi antaa lapsen henkisesti kypsyä huomaamaan asia ja odottaa että tekee itse päätöksen siitä, milloin alkaa kaipaamaan "fyysistä yksityisyyttä" tai miten tuon nyt ilmaisisi..

Ajatuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ohjata, kyllä se lapsi itse kertoo, kun ei halua enää vanhempien kanssa saunoa.

Tämä. Meillä 17-v poika tulee ihan luontevasti vielä saunaan äidin kanssa, 15-v tyttö taas haluaa saunoa yksin. 11- ja 10-v pikkusiskot saunoo ihan sujuvasti kaikkien kanssa.

Luontevaa äiti ja poika 17 v 🤔

Joidenkin perheessä tuo on luontevaa.

Meillä ei enää ole sen jälkeen tullut kun on 13-täyttänyt. Silloin oli vielä pikkupoika kun viimeksi saunottu yhdessä.

Nyt 12-vuotias (kohta täyttää siis) saunoo meidän kanssa ja suihkuunkin tulee joskus mukaan. Hänellä ei vielä mitään murrosiän merkkejä ole vartalossa eli ihan lapsi vielä.

Me ei kyllä usein saunota mutta veikkaisin siis että vielä tulee. Vuoden päästä ei ehkä enää. Tai sitten tulee.

Tyttö 9-vuotias ja hänkin tulee mutta on selvästi häveliäämpi itsensä suhteen. Tuskin tulee enää kauaa. Toivottavasti minun eli äidin kanssa tyttö saunoisi kuitenkin aina.

Itse en saunonut enää 10-vuotiaana edes äitini kanssa. Lapsuuden kodissa oltiin häveliäämpiä kun meillä ylipäänsä.

Vierailija
42/45 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin vanhempieni kanssa saunassa käymisen joskus 12 vuotiaana, mutta omat teinini eivät ole asiaa vielä stressanneet.

On ihan normaalia, että 18 vuotias menee ekana saunaan mietoihin löylyihin ja on valmis kun minä menen kuumempiin löylyihin. Sitten yleensä mies tulee saunaan ja pian 13 vuotias poikakin ja kun suihkussa on taas tilaa, niin 16 vuotias tyttö valtaa suihkun ja mene saunan jälkilöylyihin.

Ei meillä kukaan häpeä itseään ja lapsetkin ovat tottuneet mm. kesämökkisaunoissa siihen, että meitä on monen näköisiä ja kokoisia ja pääasia on, että saunassa on mukava tunnelma. Ei kukaan kenenkään ulkonäköä tuijota.

On se luonnotonta, että 18-vuotias poika saunoo 16-vuotiaan siskonsa kanssa. Vaikka niin tarkkaan tiedätkin, että poju ei ole ikinä vilkaissutkaan tyttöä ei sitä ikinä tiedä mihin silmät eksyvät. En vihjaa mistään rutsauksesta mutta vaikka te sukusaunojat muuta väitätte, tuo ei ole normaalia. En tunne ketään joka myöntäisi vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni ei tykkää saunasta, mutta minä tykkään käydä naisystäväni 14 vuotiaan tyttären kanssa yhdessä saunassa. Itse olen hyväkuntoinen 40 vuotias mies, joten kyllähän se tämmöisen kanssa tykkää siellä aikaa viettää.

Vierailija
44/45 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä käyn 12v poikani kanssa vielä yhdessä saunassa. Hänellä on adhd ja joutuu uimahallireissuilla tulemaan naisten puolelle ja sielläkin saunominen hoituu hyvin yhdessä.

Niin varmaan teidän mielestä. Ovatko muut asiakkaat samalla linjalla? Onko esim 12v tyttöjen mielestä tämä ihan ok ratkaisu että samanikäisen teinipoika on tiirailemassa heidän saunomisiaan? Eikö löydy isää, isoisää tai muuta miestä viemään poikaa miesten puolelle?

Olen yh. Ei ole kuulunut vielä kenenkään suusta mitään valitusta. Näillä mennään nyt ainakin pari vuotta vielä.

Mieskaveripalveluita on ollut jo vuosikaudet. Sieltä löytyy luotettava mies joka vie pojan uimahallin miesten puolelle.

Vierailija
45/45 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan isän kuulu nähdä naiseksi kehittyvää tyttöään alasti tai edes vähissä vaatteissa! Vaikka tyttö ei itse asiassa näkisikään mitään pahaa niin häntä pitää suojella isänsä seksuaalisilta haluilta jotka taatusti kohdistuvat hänen tyttäreensäkin kun isä huomaa että tyttö on kehittymässä naiseksi. Niin kiimaisia ja kiimansa vietäviä miehet kuitenkin ovat että eivät tuossa tilanteessa taatusti pysty hillitsemään himojaan kun isää alkaa oman tytön kehittyvä keho himottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän