YT:t pyörii ja ihmisiä joutuu ulos
UPM sulkee paperikoneen Raumalla, Aktia-pankissa, Lehto-yhtiössä ja Strora-Ensolla YT:t ja väkeä vähennetään, Imatran kaupunki irtisanoo 40... Ei hyvältä näytä.
Kommentit (51)
Oman paikkakuntani kaksi suurinta työnantajaa, molemmilla YT päällä. Arvioitu henkilöstövähennyksen tarve 110 henkilöä yhteensä. Näillä nykypäivänä mennään.
Läppähän tämä on mutta silti kiinnostaa mikä se muu ala on kun joka alalta pistetään jengiä pihalle?
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautukaa muille aloille, niin löytyy töitä. Tai menkää työhön johonkin ekologiseen firmaan, vai eikö vassari halua tehdä asioita ilmastonmuutoksen eteen?
sosiaaliterapeutti kirjoitti:
tiedättekö työttömät mitä
minä nautin kun näen työttömien seisovan leipäjonoissa ja KÄRSIVÄN
Onko suljetulla osastolla ikkuna leipäjonoon päin?
sosiaaliterapeutti kirjoitti:
Tiedätkö mitä, olen ollut ollut useamman kerran elämässäni työtön enkä ole ikinä ollut leipäjonossa, sen sijaan olen nauttinut suunnattomasti vapaudesta jota olen käyttänyt mm. lukemiseen ja kuntoiluun. Vapaus on taas useamman vuoden työrupeaman jälkeen koittamassa parin viikon päästä, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Halutaan vaihtaa suomalaiset, eu:n ulkopuolelta tulevaan halpatyövoimaan. Orjamarkkinoiden aika on taas täällä.
Pohjoiskorealaiset ovat jo Puolassa. Video ei ole näkyvissä mutta siinä työnjohtaja tms. iloitsee kun pohjoiskorelaisilla ei ole kiire viikonlopun viettoon eivätkä muutenkaan vaadi mitään toisin kuin puolalaiset. Mainittiin että jokin estää pohjoiskorealaisten työskentelyn esim. Saksassa eli siellä puolen rajaa eivät voineet työskennellä. Lienee vain ajan kysymys koska voivat.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/05/ulkolinja-pohjois-korean-orjat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimiehillä on ollut mielettömät palkat, on heidänkin aika tulla todellisuuteen palkkakehityksessä.
Se mahdollistui silloin, kun paperi Suomesta meni hyvin vientiin, osasivat vaatia itselleen hyvät edut.
Eipä ne palkat silti koskaan ole ylittäneet 8% tuotantokustannuksista. Puu se kallein komponentti on.
Jep. Raaka-aineet ja logistiset kulut, palkat murto-osa. Ollut töissä paperitehtaassa ja muutamat budjetit nähnyt.
"Wärtsilä kertoo laajentavansa tehostamistoimenpiteitään ja aloittavansa yhteistoimintaneuvottelut. 200 työpaikka uhattuna Suomessa"
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006250232.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on aina kun sosialistit ovat vallassa. Oikeistohallituksen aikana työllisyys lisääntyy. Aina näin on ollut.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Holkerin_hallitus
Siitä vaan lukemaan.
Poikkeus vahvistaa säännön.
Kokoomus ajoi Suomen suurimpaan lamaansa ja tuhannet itsemurhaansa.
Itseasiassa kyseisen hallituksen demari vvm oli suurin syyllinen asiaan., "Historian Tekijät II" kirjassa toinen demari eli presidentti Koivisto määrittelee tyypin "selkärangattomaksi pelkuriksi joka katosi Brysseliin kun kaivattiin miestä siivoamaan aiheuttamansa sotku..."
Nousussa kun myynti kasvaa palkataan ihmisii. Laskun aikaan kun myynti lasker vähennetään ihmiset