Miten oppia sietämään kantapäämarssijoita naapureina
Tää on kai mun karma, että joka asunnossa on ylhäällä tämmöinen kantamarssija. Tai kerran asuin itse ylimmässä niin se marssija oli seinänaapurissa. Olen eräässä edellisistä asunnoista asiasta maininnut eikä vastaanotto ollut hedelmällinen, joten täytyy kai oppia elämään näiden ilman vuorokausirytmiä elävien marssijoiden kanssa.
Kommentit (71)
Jos seinän vieressä olevassa hyllykössä lasit kilisee naapurin tallustellessa, kuvittelenko silloinkin?
Meilläkin tärisee lattia, tuntuu sohvassa asti, kun alakerran norsu tallustaa. Jotkut ihmiset eivät vain kykene hillitsemään itseään ja kroppaansa, vaan heiltä puuttuu eräänlainen voimansäätelyn taito. Hyvänä esimerkkinä tämä järjetön marssiminen, ovien paukuttelu ja kolistelu. Jotkut vaan tekevät kaiken hirveällä volyymilla. Yksinkertaista sakkia, sanon minä.
Mua raivostuttaa kantapääkävelijät.
Onneksi nykyisessä asunossa (ylin kerros), ei kuulu mistään kantapääkävelyä.
Tiedän, että päivällä meidän koko perheestä saattaa lähteä askelten ääniä, mutta viimeistään klo 20 illalla meillä "hiivitään" eli astellaan tarkoituksella päkiä edellä lattiaan, ettei edes samassa asunnossa olevat kuule toisiaan. Näin siis teemme, että alakerran naapurit saavat ilta- ja yörauhan.
Päkiäkävelen ja hiivin myös aamuisin, mikäli kello vähemmän kuin 7.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, olen kokemusasiantuntija tässä asiassa. Jotka inisee, et muuta omakotitaloon, eivät tiedä, mistä puhutaan.
Jokaisena aamuna heräämme yläkerran kanta-astuntaan, hevosen kokoisten koirien tassujen töminään, lapsen juoksemisesta aiheutuvaan töminään ja tärähtelyyn.
Kyllä, muuttaisimme heti, mikäli siihen olisi mahdollisuus! Anna taivaan isä meille lottovoitto tai jotain.No, mä kyllä herään ihan omineni. Nää marssijat on iltapainoitteisia, ei taida olla paljoa aamuheräämisiä. Marssiminen eestaas vain kiihtyy siinä 22 eteenpäin kun itse haluaisi rauhoittua nukkumaan. Eikö sitä iltalenkkiä voi vetää ihan rohkeasti ulkona?!
Minulla ihan samanlainen naapuri, jonka aktiivisuustaso vaan lisääntyy mitä enemmän kello näyttää. Tämä henkilö tuntuu enimmäkseen hengailevan kotona, joten ei ole ajanpuutteesta kiinni etteikö voisi purkaa liiat energiat vaikka lenkillä tai kuntosalilla tms. Miksi, siis miksi, täytyy ravata ja rymytä öisin ympäri asuntoa kuin pillastunut biisoni?? Eräänkin kerran jouduin kuuntelemaan 1,5 tunnin ajan tautotonta ja erittäin tarmokasta kantapääravia välillä keittiö-eteinen-olohuone. Kattolamppu vaan heilahteli askeltamisen tahtiin. Luulisi että jalat ovat hemskatin kipeät ja arat noin pitkästä paukutussessiosta..?! On meitä kyllä moneen junaan.
Mulla oli samanlainen yläkerran naapuri. Se ravaaminen alkoi käydä todella psyykeen päälle. Viikonloput oli kaikkein pahimpia, kun pissis oli lähdössä ulos puolen yön aikaan. Jumalaton ravaaminen alkoi alkuillasta ja kesti siihen keskiyöhön. Siinä kohti oli muutama seuraava tunti rauhallista, kunnes aamuyöllä rymyttiin kotiin kahta kauheammalla askelluksella. No sitten tietysti jatkot. Tätä kesti monta vuotta, alkoi jo vaikuttamaan koko omaan elämään.
Mistä johtuu että nää kantapääpaukkaajat on usein hoikkia/normaalipainoisia naisia? :D vierusnaapurissa ja yläkerrassa asuu tällaisia. Kerran vierusnaapurin nainen paukutteli hirveetä vauhtia melkein 4 h putkeen edestakaisin 35 neliön kämpässään. Siis mitä ne siellä tekee, koko ajan edestakaisin kävelyä pienessä asunnossa? Hauskaa että pariskunnan miehen kävelystä ei kuulu mitään, mutta naisen kyllä tunnistaa heti.
Minustakin tuntuu oman asumishistorian perusteella, että pahimmat askeltajat ovat nimenomaan naispuolisia. Tömistellään mahdollisimman raskaasti ja voimalla ympäriinsä, pitkään ja hartaasti. Ja mitä myöhäisempään aikaan, niin sitä tarmokkaammin. Melkein laastit tippuu niskaan jos käy niin huono tuuri, että oma katto on rymistelijän lattia. Todella piittaamatonta ja itsekeskeistä käytöstä, eipä taida juuri muu kiinnostaa kuin oma napa.
Onkohan nää samoja tyhjäpäitä joiden on kopisteltava myös sen asunnon ulkopuolella jollain kop kop kengillä. Usein mitä tyhjempi sisältö sitä suuremmalla elämöinnillä sitä yritetään peitellä.
Puhutaan faktat faktoina,suurin osa varsinkin näistä yö-kantapäähyppijöistä on mielenterveystapauksia. Normaali ihminen ei keskellä yötä aloita meuhkaamaan ja ravaamaan ympyrää siinä pienessä kopperossa. Myöskin tahallinen ovien yli-paiskominen kertoo ongelmasta..loput ovatkin sitten vähän jälkeenjääneitä jotka eivät ymmärrä että alapuolella asuu joku,hyppivät sun katolla. Perus kerrostaloja ei pitäisi olla enää olemassakaan,kidutuskammioita normaali ihmisille.
Rakennusmääräyksissä on tiukennettu askeläänien eristystä ajan kuluessa. 2000-luvulla rakennetut vaimentavat paremmin kuin sitä vanhemmat, en muista milloin viimeisin tiukennus on tullut. Ylin kerros, uusi talo, muuten se on tuurista kiinni että minkälaisia marssijoita naapureissa on. Itse olen aika hyvin onnistunut välttämään pahimmat tömistelijät, tosin olen saattanut itse joskus piinata naapureita levottomien jalkojen oireyhtymän takia ennenkuin opettelin kävelemään kevyemmin. Muu kolistelu kuitenkin kuuluu kaikenikäisissä taloissa.
Mitäs asut tuollaisessa paskaluukussa? Meillä omakotitaloasujilla ei ole tuollaisia ongelmia.
Tuttua on, nykyisessä asunnossa astiat helisee kaapissa kun yläkerran norsu tömistelee. Ja entisessä asunnossa yläkerran naapuri käveli ilmeisesti korkokengillä kotonaan jonkin aikaa aina kun oli lähdössä ulos, onneksi nyt ei sentään muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, olen kokemusasiantuntija tässä asiassa. Jotka inisee, et muuta omakotitaloon, eivät tiedä, mistä puhutaan.
Jokaisena aamuna heräämme yläkerran kanta-astuntaan, hevosen kokoisten koirien tassujen töminään, lapsen juoksemisesta aiheutuvaan töminään ja tärähtelyyn.
Kyllä, muuttaisimme heti, mikäli siihen olisi mahdollisuus! Anna taivaan isä meille lottovoitto tai jotain.No, mä kyllä herään ihan omineni. Nää marssijat on iltapainoitteisia, ei taida olla paljoa aamuheräämisiä. Marssiminen eestaas vain kiihtyy siinä 22 eteenpäin kun itse haluaisi rauhoittua nukkumaan. Eikö sitä iltalenkkiä voi vetää ihan rohkeasti ulkona?!
Minun yläkerrassani kanssa marssiminen jatkui öisin monta tuntia putkeen, ei minuuttiakaan paikoillaan, se johtui siitä että se tytteli käytti pi.riä
kilinää kupolissa? kirjoitti:
Jos seinän vieressä olevassa hyllykössä lasit kilisee naapurin tallustellessa, kuvittelenko silloinkin?
Minulla taas kirjaimellisesti tärisee kattovalaisin töminän johdosta
Minun yläkerran nuoriherra on todella hoikka, mutta tömistelee kävelessään kuin norsu. Ja illalla kymmenen jälkeen alkaa armoton huonekalujen siirtely. Asia viety isännöitsijän tietoisuuteen useamman asukkaan voimin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs asut tuollaisessa paskaluukussa? Meillä omakotitaloasujilla ei ole tuollaisia ongelmia.
Omakotiasuminen on epäekologista. Toivottavampaa olisi, että ihmiset vain kehittyisivät sieltä apinan tasolta sivistyneempään ja muita huomioivampaan suuntaan.
Kaiken huipuksi viikko sitten aamuyöstä kotiutuessaan jäi jompikumpi yläkerran tyypeistä tuohon käytävään patteria tömistelemään. Tällöin kävin kyllä seuraavana aamupäivänä soittamassa ovikelloa, kevyempää askellusta kuului silloinkin että kotona oltiin, muttei ollut pokkaa avata ovea.
Muutin rivariin kun yläpuolella asui norsulauma, niin kappas, nyt asuu kantapää-astuja seinänaapurissa ja vielä tosi touhukas tyyppi joka ei käy edes töissä. No tämä on silti siedettävämpi kuin yläpuolella asuvat, tämä kun sentään nukkuu yöt, vaikka herääkin aikaisin aamulla.
On aika kiusallista kun tietää niin tarkkaan milloin naapuri on hereillä ja moneltako hän menee nukkumaan. Mutta ei kai sille mitään voi, enpä murehdi omistakaan askeleista ollenkaan, tömisee jos tömisee.
Vierailija kirjoitti:
Muutin rivariin kun yläpuolella asui norsulauma, niin kappas, nyt asuu kantapää-astuja seinänaapurissa ja vielä tosi touhukas tyyppi joka ei käy edes töissä. No tämä on silti siedettävämpi kuin yläpuolella asuvat, tämä kun sentään nukkuu yöt, vaikka herääkin aikaisin aamulla.
On aika kiusallista kun tietää niin tarkkaan milloin naapuri on hereillä ja moneltako hän menee nukkumaan. Mutta ei kai sille mitään voi, enpä murehdi omistakaan askeleista ollenkaan, tömisee jos tömisee.
Niin, luulen että monet näistä ei käy töissä. Jää energiaa liikaa ja sillä tampataan lattioita kuin aasit.
meillä oli kans tommonen yläkerrassa oli vielä vinttiasunto ilman minkäänlaisia eristeitä sai kuunnella dunk-dunk-dunk askeleita kooooko ajan.
Muutimme pois emme jaksanut vuotta pidempää