Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia sietämään kantapäämarssijoita naapureina

Vierailija
09.09.2019 |

Tää on kai mun karma, että joka asunnossa on ylhäällä tämmöinen kantamarssija. Tai kerran asuin itse ylimmässä niin se marssija oli seinänaapurissa. Olen eräässä edellisistä asunnoista asiasta maininnut eikä vastaanotto ollut hedelmällinen, joten täytyy kai oppia elämään näiden ilman vuorokausirytmiä elävien marssijoiden kanssa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kilinää kupolissa? kirjoitti:

Jos seinän vieressä olevassa hyllykössä lasit kilisee naapurin tallustellessa, kuvittelenko silloinkin?

Minulla taas kirjaimellisesti tärisee kattovalaisin töminän johdosta

Meillä alkoi plafondivalaisin rämisemään koska kiinnitysruuvit olivat löystyneet yläkerran norsuaskeltajan takia. Oli viittä vaille ettei lamppu tipahtanut alas, että kiitti vaan ”hyvä” naapuri..

Vierailija
42/71 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala huudattaa marssimusiikkia aamusta iltaan.

Juu eioä tässä tarvi paljoa omia ääniä murehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kokemuksia on, jos asiasta sanoo? Onhan se älytöntä, että näinkin paljon näitä marssijoita on jos elävät tietämättöminä aiheuttamastaan ärtymyksestä.

Vierailija
44/71 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen - kantapään kautta, heh heh

Vierailija
45/71 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppis oli aikanaan kuin norsu. Koko kämppä jymisi kun se käveli. Oli yksi syy miksi muutin. Nyt vuosia myöhemmin alkoi yläkerran kämpästä kuulua jytinää monen ihmisen toimesta: askeleita ja lapset juoksee ja ilmeisesti nakkelee ja pudottelee lelujaan. Naapurit tuli pari viikkoa sitten ekaa kertaa vastaan rapussa ja se on se mun entinen kämppis kahden pienen lapsensa kanssa. 😖

Vierailija
46/71 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kokemuksia on, jos asiasta sanoo? Onhan se älytöntä, että näinkin paljon näitä marssijoita on jos elävät tietämättöminä aiheuttamastaan ärtymyksestä.

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta yläkerran jyskääjänaapuri alkoi kostoksi norsukävellä entistä pahemmin. Siis oikein tahallisesti jysäyttelemään jalkoja lattiaan joka askelella. Eli en välttämättä suosittele huomauttamaan asiasta, saat vielä samaa v***lua osaksesi kun nuo tömistelijät harvoin ovat ns. tolkun ihmisiä.

Vierailija
47/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen kokoontumisajot tässä ketjussa näköjään. 

Kehtaatte puhua muiden kunnioituksesta ja suoltaa tollasta negaatiota toisten kävelytyylistä. Ei kävelemisestä voi ketään alkaa arvostella, kohdistakaa se arvostelu sinne äänieristykseen, vaikka se olisi kuinka voivoi-asia, niin pitää aikuisten ihmisten silti itsensä hillitä. 

Vierailija
48/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oisko nää ikuiset palstan v##uilijat nyt saaneet sanansa sanottua. Kysyin miten oppisi sietämään näitä marssijoita. En halua asua omakotitalossa. Ja ei tosiaan ihan joka paikassa ole vastaavaa. Jos vaikka harrastaa muuten liikuntaa eikä ole yksinkertainen kuin saapas, pystyy ehkä kävelemään niitä kantapäitä hakkaamatta. Mutta kun suuri osa ihmisistä on näitä pällejä, mietin onko joku oppinut jollakin ajatuksella sietämään tätä tyhmyyttä.

Kantapääkävely on ihmiselle ihan normaali tapa kävellä. Sinä tässä olet se epänormaali ja tyhmä. Ei ne naapurit. 

Vierailija
49/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilevat ihmisten kävelemisestä, ovat kysyvinään neuvoja kuinka sietää muita ihmisiä..

Huhhuh mitä settiä. 

Mikähän vastaus siihen nyt kelpaisi.

Miten oppia sietämään...?, pienin askelin..?

Vierailija
50/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko teillä misofonia? Se on häiriö, jonka vuoksi ihminen häiriintyy todella pahasti jostain tietystä, ihan normaalista äänestä. Ääni tuntuu kauhean isolta ja häiritsevältä, vaikka se oikeasti olis ihan normaali. Nämä henkilöt usein ihan raivostuvat näistä äänistä. Niitä on hyvin, hyvin vaikea sietää. Kanssaeläjien on sitä vaikea tajuta, koska he käyttäytyvät ja ääntelevät ihan normaalisti. Misofooniikko taas ei tajua, että hänen kuulemansa äänet ovat normaaleja ja hänen reagointinsa niihin on epänormaali.

Kannattaa miettiä olisko tässä selitys asiaan. Ekä ne naapurit käyttäytyykin ihan normaalisti ja syy löytyykin sinun omasta pääkopastasi. Siksi ne äänet seuraavat jokaiseen kerrostaloon mihin muutatkin.

Vierailija
51/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kannattaa vain kasvattaa sitää omaa henkistä toleranssiaan jos elämän pienet harmit alkavat kasvaa kohtuuttomiin mittasuhteisiin. On ihan selvää että mitään jumalatonta pauketta ei kuulu, se on vain sinun oma kokemuksesi siitä. Hiljaisessa huoneessa kellon raksutuskin voi tuntua kovalta vaikka ei se oikeasti ole.

Unohda koko juttu ja mieti jotain muuta, mieluiten elämän kannalta jollain tavalla tärkeää.

Et ole selvästikään kartalla siitä mistä täällä keskustellaan. Näitä jytistelijöitä on ihan oikeasti, eivät ole urbaanilegendaa. Ai että oman kämpän lattian tärinäkin on mielikuvituksen tuotetta, kun viereisen asunnon haltija pistää parastaan kantapääjytkeen saralla? Kaikki kerrostalot eivät ole huippuunsa äänieristettyjä bunkkereita, you know.

Olen asunut ainakin kymmenessä eri kerrostalokämpässä. Naapureina on ollut nuoria, vanhoja ja lapsiperheitä. On juostu ympäri kämppää, ajeltu erilaisilla pyörillä (lasten kolmipyörät, leikkiautot, rullaluistimet), heitelty tavaroita yms.  Ja voin kyllä kertoa että näistä elämän äänistä häiriintyminen on aivan täysin omasta asenteesta kiinni. Ihan oikeasti mikään normaali kerrostalo ei hypi, notku tai tärise naapurien takia niin paljon että se häiritsisi tavallista elämää. Toki jos alat erikseen kiinnittää huomiota asiaan niin voi jotain huomata. Mutta mikään hiton "kantapääastuja" ei kyllä pidä sellaista meteliä että siitä kannattaa suurta ongelmaa tehdä.

Vierailija
52/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muiden ihmisten mielestä täysin siedettävät ja normaalit äänet aiheuttavat jostain syystä liian voimakkaan reaktion misofoniapotilaan hermostossa. Ääni synnyttää raivoa, vihaa tai pakenemisen tarpeen. Potilas ymmärtää itsekin, että hänen reaktionsa on liian voimakas, mutta hän ei pysty järjellä sitä kontrolloimaan.

Mieleen tulee helposti ajatus, että misofonia olisikin psykiatrinen häiriö. Ylikosken mukaan näin ei ole. Misofoniassa on kyse neuro-otologiasta, eli korvan ja hermoston yhteyksistä."

https://yle.fi/uutiset/3-8191428

Vierailija
53/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, olen kokemusasiantuntija tässä asiassa. Jotka inisee, et muuta omakotitaloon, eivät tiedä, mistä puhutaan.

Jokaisena aamuna heräämme yläkerran kanta-astuntaan, hevosen kokoisten koirien tassujen töminään, lapsen juoksemisesta aiheutuvaan töminään ja tärähtelyyn.

Kyllä, muuttaisimme heti, mikäli siihen olisi mahdollisuus! Anna taivaan isä meille lottovoitto tai jotain.

No, mä kyllä herään ihan omineni. Nää marssijat on iltapainoitteisia, ei taida olla paljoa aamuheräämisiä. Marssiminen eestaas vain kiihtyy siinä 22 eteenpäin kun itse haluaisi rauhoittua nukkumaan. Eikö sitä iltalenkkiä voi vetää ihan rohkeasti ulkona?!

Suosittelen lääkityksen tarkastamista asiantuntijan kanssa.

Vierailija
54/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulpat.? 

Saisko niitä sellaista välimallia, joka vain vaimentaa ääniä?

Vierailija
55/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuriin muutti yksinhuoltaja äiti kahden lapsensa kanssa ja ihmettelen miten perheestä voi kuulua noin paljon meteliä. Perheen äiti kävelee maailman äänekkäimmin, kävelytyyli on takakeno, pakarat tiukasti yhteen puristettuna. Töminä kuulostaa valehtelematta norsulta.

Lapsilla on parvisänky ja sieltä hypitään alas noin 30 kertaa päivässä, tähän päälle kaikki muu pomppiminen ja kiljuminen. Myös koripalloa pompotetaan ja heitetään seinään heti heräämisen jälkeen.

Sanomatta selvää, meillä herätään kun naapuri herää, myös yöllä useita kertoja. Nämä eivät ole normaaleja elämisen ääniä. Asiasta on yritetty keskustella, täysin turhaan. Korvatulpat käytössä 24/7, seuraavaksi asunto menee myyntiin.

Vierailija
56/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ex-kämppis oli tällainen hc-tason kantapääastuja, voi että kävi sääliksi alapuolen asukkaita kun olivat pakotettuja kuuntelemaan sitä jytkettä. Kuten myös minäkin. En käsitä miten lyhyt ja normaalipainoinen tyttö sai aikaan niin järkyn paukkeen, kuulosti ison miehen löntystelyltä kun hän käppäili asunnossa. Ei sentään vetänyt rallia öiisin vaan ihan päiväsaikaan sekä iltaisin.

Se on tainnut muuttaa mun naapurin, hyvin hoikka ja pieni tyttö  ja hakkaa hulluna kantapäitään lattiaan.

Ja ryökäle siivoaakin jatkuvasti. No, ei siivoamisessa mitään vikaa ole, mutta se meteli, mikä siitä lähtee...

Vierailija
57/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on kaikilla pihan asfalttikin kuopalla kun tuo joukko marssiin kantapäitä maahan hakaten kotiin ja pois? Vai muuttuiko se kävelytyyli mystisesti ihan tavalliseksi kun he poistuvat kotoaan?

Vierailija
58/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuriin muutti yksinhuoltaja äiti kahden lapsensa kanssa ja ihmettelen miten perheestä voi kuulua noin paljon meteliä. Perheen äiti kävelee maailman äänekkäimmin, kävelytyyli on takakeno, pakarat tiukasti yhteen puristettuna. Töminä kuulostaa valehtelematta norsulta.

Lapsilla on parvisänky ja sieltä hypitään alas noin 30 kertaa päivässä, tähän päälle kaikki muu pomppiminen ja kiljuminen. Myös koripalloa pompotetaan ja heitetään seinään heti heräämisen jälkeen.

Sanomatta selvää, meillä herätään kun naapuri herää, myös yöllä useita kertoja. Nämä eivät ole normaaleja elämisen ääniä. Asiasta on yritetty keskustella, täysin turhaan. Korvatulpat käytössä 24/7, seuraavaksi asunto menee myyntiin.

AP pyysi neuvoja itselleen, koska hänen päässänsä se ongelma on. Ei häntä varmasti kiinnosta naapureiden pakarat, vaikka ketjusta sen kuvan vähän saakin. 

Vierailija
59/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tämä mielletään hullujen keskuudessa hyväksikin tekosyyksi alkaa puida toisten pakaroita. 

Vierailija
60/71 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se töminä ärsyttää, ei siitä pääse eroon. Loppujenlopuksi kuuntelet vaan sitä töminää "kohta se taas alkaa", etkä pysty keskittyyn mihinkään muuhun.  Mä jaksoin vuoden. Viimeinen sinetti oli kun olin kipeenä kotona enkä pystynyt edes lepäämään kun yläkerta tömpsötteli menemään. 

Muutin rivariin, eikä täällä kyllä kuulu asuntojen välinen töminä yhtään.