Anoppi tarjoaa lapsille ja pojalleen...
Anoppi vie lapsiamme konsertteihin ja näytöksiin.. ja miestäni kulttuuritilaisuuksiin. Minut jätetään täysin ulkopuolelle.
Yrittääkö anoppi näyttää että ei hyväksy minua? Vai onko tämä ihan normaalia käytöstä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ei itseäsi kiinnosta moiset riennot, anna ukkosi mennä jos sitä kerran kiinnostaa. Ihan sama kenen kanssa menee. Ehkä heillä on äitinsä kanssa sama maku ja osaavat keskustella asioista.
Ihmettelen vain sitä, että moinen kuvio on yleensä päässyt tavaksi. Kyllä lapsia saa ja pitääkin viedä erilaisiin tapahtumiin, mutta olisi kuvitellut, että mies ei enää vaimon saatuaan viitsisi äitinsä kanssa mihinkään lähteä. Ihmettelee sitä varmaan muut ihmisetkin, että miksei tuo mies ole perheensä kanssa.
Tai sitten on niin, että koko stoori on keksitty.
Tai sitten anoppi on yhden tai kaksi kertaa pyytänyt poikaansa mukaan, kun ei muita ole saanut lähtemään eikä yksin ole kehdannut mennä. Ja poika on sitten lähtenyt. Jolloin miniä on kilahtanut ja alkaa se sama vanha kätinä siitä, kuinka anoppi aina ja jatkuvasti ja ikipäiviin asti ja plää plää plää.
Mun mielestä taas on aika omituista, jos parisuhteeseen menon jälkeen ei saisi tehdä enää mitään vanhempiensa kanssa ilman, että retuuttaa puolisonsakin mukaan. Eihän puolisoa edes kiinnosta kaikki samat asiat.
Toki saa, mutta oman perheen on oltava ykkönen. On nähty jo, mitä siitä seuraa, että perheelliset miehet istuvat viettämässä säännöllisesti viikonloppua vanhempiensa kanssa. On ihme, jos siitä ei tule avioero jossain vaiheessa.
Onnea vaan kun olet onnistunut tuohon sukuun itsesi liittämään. Pakene kun vielä voit.. Suomessa kyllä riittää noita sodanjälkeisissä maningeissa kasvaneita sairaita vanhoja naisia jotka ovat mielestääni oikeutettuja huonoon käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako sua ihan oikeasti erilaiset kulttuuritapahtumat, joissa miehesi käy äitinsä kanssa? Voiko olla mahdollista, että miehesi on joskus maininnut äidilleen, että sua ei pahemmin kiinnosta kulttuuri? Ja tämä sitten syy, miksi anoppi ei pyydä sinuakin mukaansa? Entä vietkö itse lapsiasi konsertteihin ja näytöksiin? Jos et, anopilla voi olla käsitys, ettei sua kiinnosta sellainen ja sen vuoksi anoppi vie. Mitäpä jos juttelisit miehesi kanssa asiasta.
Joopajoo.. Miksi luulet että ei kiinnostaisi? miksi yrität keksiä tekosyitä anopin toiminnalle? Pelkästään itseään ajatteleva anoppi, jonka kultapojulle vaimo ei ole tarpeeksi hyvä.
Siksi, että miehen vuoksi ei viitsi nähdä vaivaa lastenvahdin hankkimiseen päästäkseen kulttuuritapahtumaan, mutta anopin vuoksi viitsisi. Eli kumpi on oikeasti tärkeämpää: päästä kulttuuritapahtumaan (koska kulttuuri kiinnostaa) vai päästä sinne anopin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako sua ihan oikeasti erilaiset kulttuuritapahtumat, joissa miehesi käy äitinsä kanssa? Voiko olla mahdollista, että miehesi on joskus maininnut äidilleen, että sua ei pahemmin kiinnosta kulttuuri? Ja tämä sitten syy, miksi anoppi ei pyydä sinuakin mukaansa? Entä vietkö itse lapsiasi konsertteihin ja näytöksiin? Jos et, anopilla voi olla käsitys, ettei sua kiinnosta sellainen ja sen vuoksi anoppi vie. Mitäpä jos juttelisit miehesi kanssa asiasta.
Joopajoo.. Miksi luulet että ei kiinnostaisi? miksi yrität keksiä tekosyitä anopin toiminnalle? Pelkästään itseään ajatteleva anoppi, jonka kultapojulle vaimo ei ole tarpeeksi hyvä.
Siksi, että miehen vuoksi ei viitsi nähdä vaivaa lastenvahdin hankkimiseen päästäkseen kulttuuritapahtumaan, mutta anopin vuoksi viitsisi. Eli kumpi on oikeasti tärkeämpää: päästä kulttuuritapahtumaan (koska kulttuuri kiinnostaa) vai päästä sinne anopin kanssa?
Tottakai käymme myös mieheni kanssa, mutta valitettavan harvinaista herkkua se on kaiken kiireen keskellä. Ymmärtäisit varmasti jos sinulla olisi useampi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käymme myös mieheni kanssa, mutta valitettavan harvinaista herkkua se on kaiken kiireen keskellä. Ymmärtäisit varmasti jos sinulla olisi useampi lapsi.
Okei, eli sulla on niin kiireinen elämä, että et ehdi käydä useammin. Miten kiireesi lakkaisi, jos anoppisi alkaisikin pyytää myös sua mukaansa? Tai jos ongelmana on vaikeus saada lapsenvahtia, miten tilanne muuttuisi, jos anoppisi alkaisikin pyytää myös sua mukaansa? Ei kai kiire ja lapsenvahtiongelmat ole mitenkään anopista kiinni?
Ja kyllä, mulla on useampi lapsi. En silti ymmärrä, miten anopin kanssa tekemiseen riittäisi aikaa ja mahdollisuuksia, jos niitä ei oikein tahdo riittää miehenkään kanssa tekemiseen. Mulla on ihan sama määrä ihmisiä, joita voin kysyä lapsenvahdiksi, ja sama määrä aikaa, pyysipä anoppi mua johonkin vai ei.
Onko kyse nyt kuitenkin siitä, että mielestäsi miehesi on liian usein pois kotoa? Haluaisit, että hän olisi enemmän kotona ja osallistuisi enemmän kiireiseen elämäänne?
Vierailija kirjoitti:
ukm48v kirjoitti:
Meillä on täysin päinvastainen tilanne. Appiukko vie pelkästään vaimoa tai mukeloita, ja minä hoidan muksut.
Tämä tuntuu sopivan täällä oleville paljon paremmin, kuin se että anoppi vie poikaansa....
Tässä tämä kaksinaismoralismi kukoistaa.... naiselle ei saisi tehdä näin... mutta mitä väliä jos mies jää kelkasta...
Ihan normaalia, kun poika on poika äidilleen ikuisesti.
Jos on kerran yhteiset mielenkiinnon kohteet niin mikä sen mukavampaa. Lapset saavat myös mummun seuraa ja hyvällä tuurilla oppivat nauttimaan musiikista ja missä nyt sitten käyvätkin. Mikset ap ajattele niin, että saat samalla itse omaa rauhaa ja aikaa.
Jos taas on jotain sellaista että sinuakin kiinnostaisi lähteä, niin mikä estää hankkimasta lippua? Jos anoppi piffaa poikansa ja lasten liput, niin tehän olette silloin vielä reilusti voiton puolella.
Oma perhe ensin ennen vanhempia ja sisaruksia!
Vierailija kirjoitti:
Oma perhe ensin ennen vanhempia ja sisaruksia!
Ettekö sitten tee perheenä mitään yhdessä. jos silloin tällöin kulttuuririennoissa käynti anopin kanssa tallaa miniän varpaille noin pahasti?
49/51
Minun nenille tuollainen anoppi ei hyppisi! Ja meidän perheemme todellakin harrastaa yhdessä monenmoista, mutta yleensä ilman anoppeja ja appiukkoja!
49/51 kirjoitti:
49/51
Minun nenille tuollainen anoppi ei hyppisi! Ja meidän perheemme todellakin harrastaa yhdessä monenmoista, mutta yleensä ilman anoppeja ja appiukkoja!
Minäkin ihmettelen, miksi juuri anopin kanssa kulttuuritapahtumiin pääseminen on niin täkeää. No joo, mulla ei ole kovin läheiset välit anoppini kanssa ja varmaan sen vuoksi en ymmärräkään. Kun mä saan järjestettyä lapsenvahdin, en todellakaan mieti, mennäänkö miehen kanssa kahdestaan vai otettaisko anoppikin mukaan. Ei oteta.
Molempian vanhempien luona käydään kyläilemässä koko perheenä ja se on ihan ok. Mä teen joskus asioita omien vanhempieni kanssa ja mies omiensa. Mutta kun haluan lähteä miehen kanssa jonnekin ilman lapsia, ei hitto vieköön mun eikä miehen vanhempia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös anoppi joka jättää minut aina mainitsematta. Puhuu minun kuullen esim talomme olevan poikansa, samoin lasten, auton ja kaiken arvokkaan. Kun antaa pojalleen rahaa lahjaksi, sanoo kuulleni että "tämä raha on sitten vain sinulle".
Sama täällä. Kaikki omaisuutemme on anopin mielestä mieheni, lapset myös. Velat on tietysti yksin minun.
Meillä on äitienpäivisin aina sama farssi, anoppi varaa ravintolasta pöydän ja sinne kutsutaan syömään miehen sisko (eronnut) lapsensa kanssa, anopin sisko tyttärensä (eronnut) kanssa, minun mies ja meidän lapset. Minua ei koskaan ole pyydetty mukaan. On varmaan pahin mitä anoppi on suinkin voinut keksiä, jättää minut yksin äitienpäivänä. Vuosi vuodelta onnistuu tämän tekemään. Kyynelsilmin ja värisevällä äänellä selvittää, että kun on jo niin vanha ja sairas ja että on varmaan viimeinen äitienpäivänsä, jos nyt vielä kerran saisi olla rakkaittensa kanssa. Hänellä ei siis ole mitään pahaa sairautta, kunhan manipuloi. Säälistä nuo muut sitten sinne menee ja anoppi saa taas kerran paistatella päivän sankarina.Sinuna varaisin jo ensi äitienpäiväksi jonkun Ruotsin-risteilyn tai pöydän vain teidän perheellenne jostakin kartanoravintolasta. Olisi kiva sanoa anopille sitten, ettei oikein sovi kun on jo muuta sovittuna...
Sitten olis kiva mennä sinne risteilylle tai kartanoravintolaan yksin, kun anoppi menisi poikansa ja lastenlasten kanssa muualle?
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan kun olet onnistunut tuohon sukuun itsesi liittämään. Pakene kun vielä voit.. Suomessa kyllä riittää noita sodanjälkeisissä maningeissa kasvaneita sairaita vanhoja naisia jotka ovat mielestääni oikeutettuja huonoon käytökseen.
Se anoppi voi olla hyvinkin 60/70-luvulla syntynyt. Joten en ehkä puhuisi enää mistään sodanjälkeisistä mainingeista.
Onko anoppi muutoin ilmaissut että olet huono miniä?
Selkeäasti anoppi haluaa määrätä ja hallita pojan elämää vielä avioliitossasikin. Itse keskustelisin mieheni kanssa ja kertoisin että en hyväksy tuollaista.
Mielestäni ei ole miehesi tehtävä pitää äidilleen seuraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös anoppi joka jättää minut aina mainitsematta. Puhuu minun kuullen esim talomme olevan poikansa, samoin lasten, auton ja kaiken arvokkaan. Kun antaa pojalleen rahaa lahjaksi, sanoo kuulleni että "tämä raha on sitten vain sinulle".
Sama täällä. Kaikki omaisuutemme on anopin mielestä mieheni, lapset myös. Velat on tietysti yksin minun.
Meillä on äitienpäivisin aina sama farssi, anoppi varaa ravintolasta pöydän ja sinne kutsutaan syömään miehen sisko (eronnut) lapsensa kanssa, anopin sisko tyttärensä (eronnut) kanssa, minun mies ja meidän lapset. Minua ei koskaan ole pyydetty mukaan. On varmaan pahin mitä anoppi on suinkin voinut keksiä, jättää minut yksin äitienpäivänä. Vuosi vuodelta onnistuu tämän tekemään. Kyynelsilmin ja värisevällä äänellä selvittää, että kun on jo niin vanha ja sairas ja että on varmaan viimeinen äitienpäivänsä, jos nyt vielä kerran saisi olla rakkaittensa kanssa. Hänellä ei siis ole mitään pahaa sairautta, kunhan manipuloi. Säälistä nuo muut sitten sinne menee ja anoppi saa taas kerran paistatella päivän sankarina.
Anteeksi nyt, mutta itse olet sallinut tuon sekä urpo miehesi. Mun anoppi pyytää myös aina äitienpäiväbrunssille, ja mies sanoo kiitos, mutta mulla ja lapsilla on jo suunnitelmat juhlia "Selmaa" (minua). Ensi vuonna sano ettei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ei itseäsi kiinnosta moiset riennot, anna ukkosi mennä jos sitä kerran kiinnostaa. Ihan sama kenen kanssa menee. Ehkä heillä on äitinsä kanssa sama maku ja osaavat keskustella asioista.
Ihmettelen vain sitä, että moinen kuvio on yleensä päässyt tavaksi. Kyllä lapsia saa ja pitääkin viedä erilaisiin tapahtumiin, mutta olisi kuvitellut, että mies ei enää vaimon saatuaan viitsisi äitinsä kanssa mihinkään lähteä. Ihmettelee sitä varmaan muut ihmisetkin, että miksei tuo mies ole perheensä kanssa.
Tai sitten on niin, että koko stoori on keksitty.
Tai sitten anoppi on yhden tai kaksi kertaa pyytänyt poikaansa mukaan, kun ei muita ole saanut lähtemään eikä yksin ole kehdannut mennä. Ja poika on sitten lähtenyt. Jolloin miniä on kilahtanut ja alkaa se sama vanha kätinä siitä, kuinka anoppi aina ja jatkuvasti ja ikipäiviin asti ja plää plää plää.
Mun mielestä taas on aika omituista, jos parisuhteeseen menon jälkeen ei saisi tehdä enää mitään vanhempiensa kanssa ilman, että retuuttaa puolisonsakin mukaan. Eihän puolisoa edes kiinnosta kaikki samat asiat.
Eihän tässä ole tuosta kysymys lainkaan.