Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit, mitä panette leivän päälle?

Vierailija
09.09.2019 |

Olen lopen kyllästynyt hummukseen, pestoon, tomaattiin ja kurkkuun. Avocado on meneillään ja se on ihan hyvää, mutta lisää ideoita kaivattaisiin. En ole tykännyt mistään noista tekomakkaroista, viime vuosina en ole edes kokeillut niitä vai onko tullut jokin erityisen herkullinen uutuus? Tai tahnoihin? Muinoin oli Tartexilla yksi hyvä, mutta ei ole enää.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen keiju-margariini, vegaaninen majoneesi, tahini tai maapähkinävoi

Vierailija
2/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita luettelemiasi asioita. Enemmän siinä on variaatiota, kuin kinkku-juusto-kurkku-tomaatti. Joskus teen vegaanisella juustolla lämpimiä voileipiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis tuore guacamole on hyvää, välillä teen itse tahnoja mm. aurinkokuivatuista tomaateista tai pavuista ja yrteistä. Käytän myös Tartexia ja hummusta:)

Erilaisia pähkinä ja mantelitahnoja on sikana Ruohonjuuressa ja muissa vastaavissa.

Vierailija
4/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta, harissaa, avocados...

Vierailija
5/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurawurstia

Vierailija
6/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju+rehut

Vierailija
7/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ylähuulen

Vierailija
8/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noita luettelemiasi asioita. Enemmän siinä on variaatiota, kuin kinkku-juusto-kurkku-tomaatti. Joskus teen vegaanisella juustolla lämpimiä voileipiä.

Mikä vegaanijuusto on suosikkisi? Vähemmän tullut niitäkin ostettua, kun on monesti kaikki jäänyt syömättä, koska ei ole mielestäni hyviä. Lämpimät leivät on hyvä idea, sitä pitää kokeilla. 

Välillä olen tosi kyllästynyt koko syömiseen, aina pitää syödä, harmi kun ei voi pitää siitä parin kuukauden taukoa :D

Vierailija
9/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta. Välillä teen itse, silloin en laita tahinia, välillä Lidlin hummusta. Kurkkua, joskus tomaattia, viikonloppuisin paistan myös tofua. Mutta tästä nyt ei ollut sinulle apua, sori.

Vierailija
10/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta meillä laitetaan leivän päälle vihanneksia monipuolisemmin:

- kesäkurpitsaa, punaista paprikaa ja kevätsipulia

- kurkkua ja kalamataoliiveja

- tomaattia, punaista paprikaa ja avokadoa

- mantelivoita (ekokaupoista ym. voi ostaa) - nam!

- punainen pesto itse tehtynä (paahdettuja manteleita, aurinkokuivattuja tomaatteja, rosmariinia, valkosipulia + öljyä)

Kaupan vegaanisista "leikkeleistä" ehdottomasti parast on Bon Soya Savustettu kasvisleikkele. Vähän niinkuin vegaanimeetvursti. 

Vierailija
11/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmis tuore guacamole on hyvää, välillä teen itse tahnoja mm. aurinkokuivatuista tomaateista tai pavuista ja yrteistä. Käytän myös Tartexia ja hummusta:)

Erilaisia pähkinä ja mantelitahnoja on sikana Ruohonjuuressa ja muissa vastaavissa.

Hyviä ideoita, kiitos. 

Vierailija
12/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariinia, juustosiivu ja kinkkua. Välillä kurkkua lisäksi. Ilman näitä en söisi leipää ollenkaan.

Vierailija
13/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hummusta. Välillä teen itse, silloin en laita tahinia, välillä Lidlin hummusta. Kurkkua, joskus tomaattia, viikonloppuisin paistan myös tofua. Mutta tästä nyt ei ollut sinulle apua, sori.

Tofu on hyvä idea, kiitos. Minustakin Lidlin perushummus on parasta. Yleisimmin laitan aamiaisleivälle vain Keijua ja suolaa. Jotenkin sellainen olo ollut pitkään, että rasittaa koko syöminen. Huh huh.

Vierailija
14/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti ylähuulen

Mutta sehän on lihaa!

Vierailija
15/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani, mutta meillä laitetaan leivän päälle vihanneksia monipuolisemmin:

- kesäkurpitsaa, punaista paprikaa ja kevätsipulia

- kurkkua ja kalamataoliiveja

- tomaattia, punaista paprikaa ja avokadoa

- mantelivoita (ekokaupoista ym. voi ostaa) - nam!

- punainen pesto itse tehtynä (paahdettuja manteleita, aurinkokuivattuja tomaatteja, rosmariinia, valkosipulia + öljyä)

Kaupan vegaanisista "leikkeleistä" ehdottomasti parast on Bon Soya Savustettu kasvisleikkele. Vähän niinkuin vegaanimeetvursti. 

Paljon ideoita, kiitos.

Vierailija
16/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vegaani terveyssyistä(esim. punainen liha linkautuu mm. syöpiin ja sydäntauteihin), joten en ole asian suhteen niin tarkka, ja ole leivällä käyttänyt esim. oivariiniä.

Vierailija
17/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vegaani terveyssyistä(esim. punainen liha linkautuu mm. syöpiin ja sydäntauteihin), joten en ole asian suhteen niin tarkka, ja ole leivällä käyttänyt esim. oivariiniä.

Oivariini ei ole vegaanista

Vierailija
18/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita, jotka tulee pahoinvoiviksi ihan vain lukiessaan näitä vegaanien ruokavinkkejä?

Keijumargariini... yöks

Vegaaninen majoneesi....tuplayöks

Tahimi -- mitä se on, mutta yöks joka tapauksessa

Maapähkinävoi -- ylimakeaa jenkkiläskien ruokaa

Leivälle voita tai Oivariinia, kinkkua, juustoa, graavilohta, kananmunaa, makkaraa ja paprikaa, suolakurkkua, tuorekurkkua, tomaattia jne. 

- normaalipainoinen sekasyöjä N55

Vierailija
19/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita, jotka tulee pahoinvoiviksi ihan vain lukiessaan näitä vegaanien ruokavinkkejä?

Keijumargariini... yöks

Leivälle voita tai Oivariinia, kinkkua, juustoa, graavilohta, kananmunaa, makkaraa ja paprikaa, suolakurkkua, tuorekurkkua, tomaattia jne. 

Dorka. Tahini on siemenistä tehtyä tahnaa ja maapähkinävoissa ei ole aina lisättyä sokeria/suklaata tai mitään.

”Mitä se on, mutta yöks joka tapauksessa” sanoo rouva 55v

Vierailija
20/61 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keijumargariini... yöks

Toivottavasti olet ainoa. Järkyttävää, että 55-vuotias voi olla noin lapsellinen. "En tiedä mitä se on mutta YÖK". Ihan kuin pieni lapsi. 

Miksi muuten vaikkapa pähkinöistä tehty tuote on "yök", mutta esimerkiksi makkara, jossa on ties mitä teurasjätettä, ei ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi