Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat tuhlasivat säästönsä 15v pojan kevytautoon jolla tämä ajaisi 10km kesätöihin - vaativat nyt valtiota lunastamaan auton

Vierailija
09.09.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006232353.html

Voiko olla surkuhupaisampaa? Vastuu valtiolle joo kun minisäästöt meni tuliterään autoon eikä poika pyöräile kesätöihin ENSI KESÄNÄ :D

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ku jollain on vähän massia päällä, on joku läski vinkumassa.

Vierailija
82/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän ihmeellä minä selvisin aikanaan 15 km matkan kesätöihin kun ei ollut kevytautoa? Ja ei, en asunut pk seudulla. Kuljin mopolla kuten 15 vuotiaat usein tekevät. Se olisi ilmeisesti liian rahvaanomaista tälle nuorelle?

Sinä et vielä ollut pullamössösukupolvea, nykylapsukaiset ovat. Curling-vanhempien pullamössöjä.

Nykyajan lapset ei tiedä pullamössöstä mitään. Itse olen 70-luvulla syntynyt enkä itsekään kyseistä tuotetta muista nauttineeni. Toki 50v lähenee uhkaavasti ja ihan kaikkea ei liki puolen vuosisadan takaa muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän ihmeellä minä selvisin aikanaan 15 km matkan kesätöihin kun ei ollut kevytautoa? Ja ei, en asunut pk seudulla. Kuljin mopolla kuten 15 vuotiaat usein tekevät. Se olisi ilmeisesti liian rahvaanomaista tälle nuorelle?

Sinä et vielä ollut pullamössösukupolvea, nykylapsukaiset ovat. Curling-vanhempien pullamössöjä.

Nykyajan lapset ei tiedä pullamössöstä mitään. Itse olen 70-luvulla syntynyt enkä itsekään kyseistä tuotetta muista nauttineeni. Toki 50v lähenee uhkaavasti ja ihan kaikkea ei liki puolen vuosisadan takaa muista.

Pullamössöä on sen sijaan käytetty nuorison haukkumasanana jo jotain 40 vuotta. Eli moni sen nykyinen käyttäjä on itsekin pullamössösukupolvea

Vierailija
84/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on kesätöissä liksa kunnossa kun kannattaa noin kallis auto ostaa sitä varten..

Meneväthän jotkut armeijaankin, vaikka sillä on kovat vaihtoehtoiskustannukset

Vierailija
85/85 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on kesätöissä liksa kunnossa kun kannattaa noin kallis auto ostaa sitä varten..

Meneväthän jotkut armeijaankin, vaikka sillä on kovat vaihtoehtoiskustannukset

Tätä ei välttämättä tule ajatelleeksi.

Jos olet töissä menetät vuoden liksan, mutta samalla menetät myös työkokemuksen ja sitä kautta kertyvät ikälisät yms.

Voisi ajatella, että eläkettä ei menetä, koska sitä ei kerry noin nuorena, mutta välivuoden takia kaikki siirtyy vuodella eteenpäin, joten käytännössä jokaisen vuoden palkka on vähintään yleiskorotuksen verran huonompi ja siten laskennallisesti eläkettä kertyy jokaiselta vuodelta vähemmän kuin ilman pakollista välivuotta.

Samalla tavalla, jos olet opiskelija, valmistuminen siirtyy vuodella ja menetät vuoden tulot jne...

Ainoa tapa kompensoida tulojen menetys on siirtää eläkkeelle jäämistä eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan