Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat tuhlasivat säästönsä 15v pojan kevytautoon jolla tämä ajaisi 10km kesätöihin - vaativat nyt valtiota lunastamaan auton

Vierailija
09.09.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006232353.html

Voiko olla surkuhupaisampaa? Vastuu valtiolle joo kun minisäästöt meni tuliterään autoon eikä poika pyöräile kesätöihin ENSI KESÄNÄ :D

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään en antaisi 15 -vuotiaan ajaa autolla muun liikenteen seassa. Hölmö idea, onneksi kaatui.

Aivan. Eikä tässä pelkkä nuoruus ole riski, vaan kaikki liikenteen seassa olevat kaistapäät, jotka näkevät punaista joutuessaan hitaamman auton taakse. Sitä on kaikenlaista tullut todistettua vuosien varrella, kuten vaikkapa rekkojen epäonnistuneita ohitusyrityksiä, kun huippunopeus ei riitä 85 km/h ajavaa autoa ohittamaan.

Vierailija
62/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja koska valtio (tai ainakin sen verkertymä) olen minä, niin vastaanpa vain että en aio maksaa yhdenkään perheen pieleen menneitä (kevyt)autobisneksiä.

Entäs jos valtio kieltäisi jonkun sinulle tärkeän tavaran käytön heti sen jälkeen, kun olet sellaisen ostanut?

Tulisiko edes hieman kusetettu olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja koska valtio (tai ainakin sen verkertymä) olen minä, niin vastaanpa vain että en aio maksaa yhdenkään perheen pieleen menneitä (kevyt)autobisneksiä.

Entäs jos valtio kieltäisi jonkun sinulle tärkeän tavaran käytön heti sen jälkeen, kun olet sellaisen ostanut?

Eikö se nyt vain lykkääntynyt?

Vierailija
64/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ostanu fillarin. Tai jos pyöräily on liian rahvaanomaista niin jonkun hienon skootterin.

Vierailija
65/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt vain lykkääntynyt?

Eikö se ole käyttökielto se lykkäyskin?

Vierailija
66/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran, jota ei nytkään saa käyttää? Jos olisin sellaisen ennakkoon ostanut, pitäisin häpeissäni mölyt omassa mahassani ja kärsisin seuraukset. Jos ei malta odottaa vahvistusta näin voi käydä, ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.

Vierailija
67/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa ei lukenut, mutta mielestäni toisessa sanottiin ettei autoon olla laitettu vielä rajoitinta, joten sillä voi ajaa aikuiset. En kyllä ymmärrä mikä silloin on niin kamalaa. Muutama vuosi ja pojalla on käytössä tämä auto.

Vierailija
68/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikohan täällä olevista oikeasti ajaa 10 km mennentullen  fillarilla päivittäin ?    hyvin harva.

Teininä ajoin fillarilla 20km suuntaansa kesätöihin kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Muistelen kaiholla, kuinka hoikka ja hyväkuntoinen olin siihen aikaan.

Vierailija
69/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikohan täällä olevista oikeasti ajaa 10 km mennentullen  fillarilla päivittäin ?    hyvin harva.

Teininä ajoin fillarilla 20km suuntaansa kesätöihin kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Muistelen kaiholla, kuinka hoikka ja hyväkuntoinen olin siihen aikaan.

Miksi lopetit tavallisen elämän ja lihoit ja tulit huonoon kuntoon?

Vierailija
70/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kateellista ja surkeaa porukkaa.

Toivottavasti laki tulee voimaan, ostan molemmille lapsille uudet bemarin pikkumaasturit, kunhan täyttävät sen vaaditun 15 vuotta.

Vierailija
71/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran, jota ei nytkään saa käyttää? Jos olisin sellaisen ennakkoon ostanut, pitäisin häpeissäni mölyt omassa mahassani ja kärsisin seuraukset. Jos ei malta odottaa vahvistusta näin voi käydä, ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.

Jos noin yleisesti on juuri säädetty uusi laki, niin onko se kansalainen tyhmä, joka ennakolta varautuu lain velvoittamaan tai sallimaan asiaan?

Vai onko silloin vika lainsäädäntömenettelyssä?

Vierailija
72/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin yleisesti on juuri säädetty uusi laki, niin onko se kansalainen tyhmä, joka ennakolta varautuu lain velvoittamaan tai sallimaan asiaan?

Eipä ollut kellään kiire täyttämään paskalain velvoitteita. Päinvastoin alkoi vetkuttelu ja vatulointi.

Vierailija
73/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän ihmeellä minä selvisin aikanaan 15 km matkan kesätöihin kun ei ollut kevytautoa? Ja ei, en asunut pk seudulla. Kuljin mopolla kuten 15 vuotiaat usein tekevät. Se olisi ilmeisesti liian rahvaanomaista tälle nuorelle?

Sinä et vielä ollut pullamössösukupolvea, nykylapsukaiset ovat. Curling-vanhempien pullamössöjä.

Vierailija
74/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eiköhän tuolla ollut tarkoitus ajaa muutakin ajoa kuin nuo työmatkat :D Ja vähän harjoitella syrjäseuduilla ennen kuin kortti on taskussa. Värikynät on oikein oivallinen ja mielenkiinnoinen lelu aikuistenkin käyttöön, kun he haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja täten he myös liioittelevat itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Vaasan kaupunki on tästedes syrjäseutua? Riiighttt...

Vierailija
75/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Osta kevytauto koko perheen säästöillä odottamatta joko laki menisi ENSIN läpi tai ei

>Matka töihin joku 10 km jonka voi ihan pyöräilläkin, 13 tonnilla olisi saanut varmaan monen vuoden taksimatkat töihin ja takas, ehkä vanhemmat olisivat voinet heittää töihin samalla jne. (en tiedä missä asuvat ja miten julkiset menevät)

Päivän darwin-palkinto menee tälle perheelle. Toisaalta onpahan auto valmiiksi katsottu sitten kun jätkä täyttää 18.

Vastustan kevytautoja. Kirjoituksessasi on kuitenkin virhe. Laki olisi jo mennyt läpi suurella enemmistöllä ediskunnassa. Ei vaan olut astunut voimaan vielä.

Kevytautot ovat liian vaarallisia muille tienkäyttäjille, Miksi 15-vuptkaat pitää saada ajamaan tavalliset henkilöautoa minimaalisella ajokoulutuksella.

Vastaan itse: kaikki hölmö, mistä nuoret tykkää, menee eduskunnassa läpi siksi, että ne on tulevaisuuden äänestäjiä eikä mikään puolue uskalla Vastustaa. Hölmöä.

Kansanäänestyksessä kevytautoja ei olisi hyväksytty.

Vierailija
76/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Osta kevytauto koko perheen säästöillä odottamatta joko laki menisi ENSIN läpi tai ei

>Matka töihin joku 10 km jonka voi ihan pyöräilläkin, 13 tonnilla olisi saanut varmaan monen vuoden taksimatkat töihin ja takas, ehkä vanhemmat olisivat voinet heittää töihin samalla jne. (en tiedä missä asuvat ja miten julkiset menevät)

Päivän darwin-palkinto menee tälle perheelle. Toisaalta onpahan auto valmiiksi katsottu sitten kun jätkä täyttää 18.

Vastustan kevytautoja. Kirjoituksessasi on kuitenkin virhe. Laki olisi jo mennyt läpi suurella enemmistöllä ediskunnassa. Ei vaan olut astunut voimaan vielä.

Kevytautot ovat liian vaarallisia muille tienkäyttäjille, Miksi 15-vuptkaat pitää saada ajamaan tavalliset henkilöautoa minimaalisella ajokoulutuksella.

Vastaan itse: kaikki hölmö, mistä nuoret tykkää, menee eduskunnassa läpi siksi, että ne on tulevaisuuden äänestäjiä eikä mikään puolue uskalla Vastustaa. Hölmöä.

Kansanäänestyksessä kevytautoja ei olisi hyväksytty.

Korjasn laki *oli mennyt läpi eduskunnassa

Vierailija
77/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vois olla aprillipila paitsi ettei naurata että noin typeriä on olemassa.

Vierailija
78/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eiköhän tuolla ollut tarkoitus ajaa muutakin ajoa kuin nuo työmatkat :D Ja vähän harjoitella syrjäseuduilla ennen kuin kortti on taskussa. Värikynät on oikein oivallinen ja mielenkiinnoinen lelu aikuistenkin käyttöön, kun he haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja täten he myös liioittelevat itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Vaasan kaupunki on tästedes syrjäseutua? Riiighttt...

Porukat ostanu tuliterän menopelin ja aatelleet "lainailla" :D

Vierailija
79/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätä voi tajuta

Vierailija
80/85 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut kellään kiire täyttämään paskalain velvoitteita. Päinvastoin alkoi vetkuttelu ja vatulointi.

Tottakai koska kyseessä velvoittava laki. Mutta näköjään tässä sääntöjen luvatussa maassa pilkataan ihmisiä, jotka innostuvat sallivasta laista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme