Saako lestadiolaiset joogata?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiksumiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kristitty, en lestadiolainen. En halua joogata, koska se pohjautuu väärään hengellisyyteen. Voin kyllä venytellä ja mennä venyttelytunneille, mutta joogaan en osallistu.
Onko se sinun oma hengellisyytesi sitten "oikeaa" hengellisyyttä?
Budhhalaisuus ja Hindulaisuus ovat paljon vanhempia uskontoja, joten mistä tiedät/ päättelet, että ne ovat vääriä
Vai onko kristinusko vain sinulle se oikea? Toki sitä on eniten maailmassa.
Hengellisyys joka ei pohjaudu Raamattuun on automaattisesti kristitylle väärää hengellisyyttä koska muita hengellisyyden lähteitä ei saa olla.
t.ohis
Tottakai asia on näin - Raamatin mukaan on olemassa vain Jumalan ja Jeesuksen henkivallat enkeleineen ja sitten on se Jumalan vastustaja saaatana riivaajineen eli demoneineen.
Siis Raamatun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lessut ole kovinkaan tiukkapipoisia näissä asioissa. Käyttävät paljon esim. homeopatiaa ja käyvät energiahoidoissa ja monet niitä tekee itsekin. Käyn joogassa, jossa käy monta lestadiolaista, siellä joogassa ei ole kyllä mitään ns. mystiikkaa, ellei kynttilöitäkin sitten lasketa mystisiksi. Enpä ihmettelis, vaikka näin olisi, vain kirkollisissa toimituksissa kynttilät olis ok. :D
En usko hetkeäkään, että puhut totta - tai sitten nuo mainitsemasi "lessut" eivät ole oikeasti mitään uskovia, leikkivät vaan olevansa ja näitäkin riittää.
Äläpä usko, ei haittaa. Sun kaltaisia tietämättömiä muka-uskovaisia on tämäkin maa täynnä. Luulette tietävänne just mikä on oikeaa uskoa, mutta itse elätte pimeyden ytimessä. Parempaa jatkoa sulle! Rukoile, että ymärryksesi laajenee ja löydät oikealle tielle. Se on mahdollista, kun uskoo.
Mistä ihmeestä päättelit, etten jo ole uskossa? Voin kertoa sinulle, että olen ollut Jeesuksen seuraaja jo yli 30 vuotta.
Sen tietää tasan tarkkaan silloin, kun antaa elämänsä Jeesukselle - Silloin tajuaa todella, että Hän on ainoa Pelastaja ihmiselle ja ilman Häntä, pelastusta ei ole kenelläkään.
Miksi ihmeessä et sitten tee niin? JOs tiedät, mitä pitää tehdä, niin tee hyvä ihminen niin, äläkä enää vaella pimeydessä! Toivotan todellakin parempaa tulevaisuutta sulle. Rukoile, niin löydät uskon.
En tiedä lestadiolaisten jooga-ajatuksista mitään, mutta kommentoisin sitä, kun osa tuntuu pitävän joogaa pelkkänä maallisena venyttelynä. Ihan varmasti on olemassa joogan nimellä markkinoitavia tunteja, jotka ovat pelkkää venyttelyä ilman henkisiä elementtejä. Mutta jooga liittyy kuitenkin alkuperältään hindulaisuuteen ja on uskonnon harjoittamisen muoto intialaisille. Tämä länsimais-kaupallinen versio voi olla siitä aika kaukana, intialaiset eivät varmasti pitäisi suomalaisen kuntokeskuksen fitnessjoogaa ollenkaan samana asiana kuin heidän harjoittamansa. Siis jooga on joko jollain tasolla uskonnollista/henkistä tai sitten se on epäaitoa. Itse kukin päättää, miten tähän asiaan suhtautuu.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lestadiolaisten jooga-ajatuksista mitään, mutta kommentoisin sitä, kun osa tuntuu pitävän joogaa pelkkänä maallisena venyttelynä. Ihan varmasti on olemassa joogan nimellä markkinoitavia tunteja, jotka ovat pelkkää venyttelyä ilman henkisiä elementtejä. Mutta jooga liittyy kuitenkin alkuperältään hindulaisuuteen ja on uskonnon harjoittamisen muoto intialaisille. Tämä länsimais-kaupallinen versio voi olla siitä aika kaukana, intialaiset eivät varmasti pitäisi suomalaisen kuntokeskuksen fitnessjoogaa ollenkaan samana asiana kuin heidän harjoittamansa. Siis jooga on joko jollain tasolla uskonnollista/henkistä tai sitten se on epäaitoa. Itse kukin päättää, miten tähän asiaan suhtautuu.
Mulle jooga on vain liikuntaa, siinä on hyviä liikkeitä mm. faskioille ja suolistolle. Ja ihanaa vastapainoa kovemmalle treenille. tuntuu ihan hölmöltä, että joku ajattelee länsimaistetun joogan olevan jotain henkisyyttä. Ei varmaan ole koskaan käynyt hatha-joogassa. Ei varmaan ole uskaltanut, ettei vain itse saatana luikertele sieluun. Hoh, hoh, mitähän mäkin teen tässä keskustelussa. En mitään, heippa, lähden lenkille ja sen jälkeen saatan tehdä muutaman joogaliikkeen venyttelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lessut ole kovinkaan tiukkapipoisia näissä asioissa. Käyttävät paljon esim. homeopatiaa ja käyvät energiahoidoissa ja monet niitä tekee itsekin. Käyn joogassa, jossa käy monta lestadiolaista, siellä joogassa ei ole kyllä mitään ns. mystiikkaa, ellei kynttilöitäkin sitten lasketa mystisiksi. Enpä ihmettelis, vaikka näin olisi, vain kirkollisissa toimituksissa kynttilät olis ok. :D
En usko hetkeäkään, että puhut totta - tai sitten nuo mainitsemasi "lessut" eivät ole oikeasti mitään uskovia, leikkivät vaan olevansa ja näitäkin riittää.
Äläpä usko, ei haittaa. Sun kaltaisia tietämättömiä muka-uskovaisia on tämäkin maa täynnä. Luulette tietävänne just mikä on oikeaa uskoa, mutta itse elätte pimeyden ytimessä. Parempaa jatkoa sulle! Rukoile, että ymärryksesi laajenee ja löydät oikealle tielle. Se on mahdollista, kun uskoo.
Sen tietää tasan tarkkaan silloin, kun antaa elämänsä Jeesukselle - Silloin tajuaa todella, että Hän on ainoa Pelastaja ihmiselle ja ilman Häntä, pelastusta ei ole kenelläkään.
Miksi ihmeessä et sitten tee niin? JOs tiedät, mitä pitää tehdä, niin tee hyvä ihminen niin, äläkä enää vaella pimeydessä! Toivotan todellakin parempaa tulevaisuutta sulle. Rukoile, niin löydät uskon.
Mistä ihmeestä päättelit, etten jo ole uskossa? Voin kertoa sinulle, että olen ollut Jeesuksen seuraaja jo yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jooga on vain liikuntaa, siinä on hyviä liikkeitä mm. faskioille ja suolistolle. Ja ihanaa vastapainoa kovemmalle treenille. tuntuu ihan hölmöltä, että joku ajattelee länsimaistetun joogan olevan jotain henkisyyttä. Ei varmaan ole koskaan käynyt hatha-joogassa. Ei varmaan ole uskaltanut, ettei vain itse saatana luikertele sieluun. Hoh, hoh, mitähän mäkin teen tässä keskustelussa. En mitään, heippa, lähden lenkille ja sen jälkeen saatan tehdä muutaman joogaliikkeen venyttelyksi.
Olen surullinen sanoistasi, rukoilen puolestasi - toivottavasti löydät vielä Jeesuksen elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pelkkä huijari, ei kukaan Jeesuksen seuraaja puhu tuolla tavalla. Tuolla joku sanoi, että kaltaisesi ihmiset pelottavat häntä. Olet joutunut eksytetyksi. Olet vastapuolella, en tiedä oletko sitä tietämättäsi vai tietoisesti. Rukoilen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joogassa yhtenä tavoitteena on hengellinen kasvu itämaisten oppien mukaisesti. Näillä opeilla ei ole mitään tekemistä Kristuksen kanssa.
-on myös sellasii joogatuntei, jotka on kehollisii ilman niitä henkisii juttuja. tän tyyppinen jooga sopii myös lestadiolaisille. buddhalaistyyppinen jooga ei ehkä oo sallittu lestadiolaisille siis sellanen missä ne teemat on selkeesti esillä. :D venyttely on sallittua lestadiolaisille. tanssi ei.
Mitenkäs sä eristät sen hengellisyyden? Kyseessä on nimenomaan henkisyys. Ei ihminen voi millään tavoin eristää tai erottaa sitä. Joogan juuret on hindulaisuudessa. Hindulaisuudessa palvotaan epäjumalia=demonijumalia. Kristityn ei todellakaan pidä olla missään tekemisissä epäjumalien palvelemisessa. Kahta herraa ei voi palvella samaan aikaan.
Tässä se taas tulee esille tuo monen eri suuren uskonnon edustajan usko omaan ylemmyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pelkkä huijari, ei kukaan Jeesuksen seuraaja puhu tuolla tavalla. Tuolla joku sanoi, että kaltaisesi ihmiset pelottavat häntä. Olet joutunut eksytetyksi. Olet vastapuolella, en tiedä oletko sitä tietämättäsi vai tietoisesti. Rukoilen puolestasi.
Rukoiletko Buddhaa vai hindujen miljoonia jumalia?Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli taas, kun argumetit loppuivat alettiin haukkua, surullista. Ketä muuten rukoilet?
Vierailija kirjoitti:
Mun joogaohjaaja on lestadiolainen ja aivan ihana ihminen onkin! Teillä on kummallinen käsitys, että lestoilla olis vieläkin jotenkin hirveän tiukkaa, no ei ole, paljon tiukempia ovat hellarit, jehovat, kansanlähetysläiset. Ja mitä ne räsäsläiset onkaan? Siis muuta kuin mielisairaita. Suurin osa lestoista mitä tunnen, ovat ihan mukavaa porukkaa ja monesti tuntuu, että ainoa erottava tekijä on se, että heillä on suuri perhe.
Niin typerää valhetta taas.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vain venyttelyä niin mikä ettei.
Jos siihen sisältyy mystiikkaoppeja niin ei.
Niin kauan, kun tuo "venyttely" kulkee joogan nimellä, se on sitä itseänsä eli riiivaajajoogaa.
Mutta jos liikunta kulkee nimellä "venyttely", se on silloin vain sitä.
Onpa kauheaa lukea, miten täällä joku itseään kristittynä mainostava eksynyt puhuu ihan lööperiä. Älkää hyvät ihmiset uskoko tuollaiseen eksytykseen! Tuo "Jeesuksen seuraaja" ei todellakaan ole sitä. Hänen terveisensä tulevat suoraan paholaiselta. Rukoillaan kaikki tuon ihmisparan puolesta. Jumala voi hänetkin pelastaa, jos hän vain ottaa pelastuksen vastaan. Avaa sydämesi ja ota Jeesus vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Mua aina pelottaa nämä oikeassa olevat uskovaiset. Nytkin tulee ihan kylmänväreitä. Ovatko he siksi tuollaisia, että ovat riivaajien vallassa?
Omat riivaajasi pelkäävät että tulet uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kauheaa lukea, miten täällä joku itseään kristittynä mainostava eksynyt puhuu ihan lööperiä. Älkää hyvät ihmiset uskoko tuollaiseen eksytykseen! Tuo "Jeesuksen seuraaja" ei todellakaan ole sitä. Hänen terveisensä tulevat suoraan paholaiselta. Rukoillaan kaikki tuon ihmisparan puolesta. Jumala voi hänetkin pelastaa, jos hän vain ottaa pelastuksen vastaan. Avaa sydämesi ja ota Jeesus vastaan!
Huomaatteko, miten pirullinen vain itse saaatanan riivaama voi olla. Eri
Miksi täällä aina kitistään lestadiolaisista? Ihan normaaleja ihmisiä, jotka voi osa joogata ja osa ei, osa kuuntelee poppia, osa vain hengellistä tai klassista. Oli aika, jolloin lestadiolaiset eivät saaneet esim. laulaa kirkkokuorossa tai käydä marttakerhossa, mutta ajat ovat muuttuneet. Eihän ne kaikki enää edes anna kaikkien lasten syntyä, vaan on yhä enemmän vähän pienempiä perheitä. Mulla on suvussa ja ystäväpiirissä lestadiolaisia ja minusta heidän elämänsä on monessa suhteessa parempaa kuin muiden. Ja eivät ole kyllä ainakaan ääneen tuomitsemassa ei-lestadiolaisia, toisin kuin nämä monet muut pienet lahkot. Tässäkin ketjussa siitä esimerkki.
Ainoastaan saunajooga on sallittua.
Hehän "saavat tehdä mitä vain", ihan sattumalta ei kiinnosta telkkari, meikkaaminen, ehkäisy,...
Tän palstan uskikset on sairaita yksilöitä, älkää vaan ajatelko, että edustavat yleisesti uskovaisia ihmisiä!
Tottakai asia on näin - Raamatin mukaan on olemassa vain Jumalan ja Jeesuksen henkivallat enkeleineen ja sitten on se Jumalan vastustaja saaatana riivaajineen eli demoneineen.