Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on hauskuus kaukana.. multa joudutaan poistaa NÄKYVÄ HAMMAS

Vierailija
08.09.2019 |

Eikä todellakaan ole nyt varaa johonkin implanttiin tms. Oon aivan shokissa en tiedä miten voin jatkaa normaalisti elämää. En kai mitenkään! En voi nauraa hymyillä tai avata edes suuta julkisesti enää. Huomenna on poisto.. ylhäältä 5 hammas..

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä poistettiin iso puruhammas ja ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu. :( Sen puuttuminen näkyy jos tosi leveästi hymyilee, mutta  enemmän ikävää on se, että syöminen on hankalaa ison kolon takia ja ties mitä seurauksia siitä sitten tulee, kun ei ole enää vastahammasta tukena sille toisella puolella olevalle ja alkaako ne hampaat vieressä kallistua. Minä jotenkin vaistomaisesti oon alkanut piilottelemaan sen puuttumista monesti laittamalla suun käden eteen jos vaikka nauran.

Olen pienituloinen ja takana epäonnistunut juurihoito, johon pistin tosi paljon rahaa. Ei todellakaan ole implanttiin varaa, ja joutuu tekemään päätöksen haluaako elää tosi tiukasti vai olla ilman hammasta ja vaikka se aiheuttaisi ongelmia, niin en pysty sitä implanttihammasta hankkimaan. Maksoin jo itseni kipeäksi juurihoidosta. Jos hammas poistetaan tai menee juurihoitoon joka on yhtään hankalampi, niin saa maksaa tähtitieteellisiä summia Suomessa.

Vierailija
22/50 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovailuvahaa ja liimaa, jos se auttaa. Haha

Idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymättömien hampaiden poisto olisi paljon vaikeampaa. Vuosien terapiat ja lääkitykset. Ole onnellinen!

Vierailija
24/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut Eikös sen aukon mikä jää hampaan poistosta niin pidä olla sen 6kk ilman implanttia? Tai muita viritelmiä

Vierailija
25/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvä hammas? Joku syöksyhammasko?

Vierailija
26/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään! Minulta on poistettu 4 hammasta kerralla.

Vierailija
27/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy hammaslääkäriltä siitä implantista. Monessa tapauksessa kunta kustantaa.

Kuule ei kustanna. Sillan saa, mutta itse sekin maksetaan.

Vierailija
28/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kanssa, implantti rozkalle 😂

Vierailija
29/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Implanttihomma kestää aika pitkään ja siinä on eri vaiheita.

Itse maksoin aina sen vaiheen, joka kulloinkin tehtiin. Ei siis tarvinnut kerralla sitä paria tonnia maksaa.

Vierailija
30/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin taisi olla juuri se viides hammas ylhäältä, mikä jouduttiin ottamaan pois.  Ei se nyt niin kauheasti näkynyt, mutta häiritsevää oli se, että viereinen hammas, siis se neljäs, oli voimakkaasti sisäänpäin kääntynyt ja se teki yhdistelmästä hieman häiritsevän.  Kerran sanoi hammaslääkäri mulle, että jos tuohon puuttuvan hampaan kohdalle tekisi sillan, niin silloin voisi oikaista sen viereisenkin hampaan, eli hioa se piikiksi, niin kuin siinä tehdään, ja sitten muotoilla siitä suorassa oleva hammas.  Näin tehtiin ja olin enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen.  Mulla on oikein kaunis hymy ainakin siltä osin.

En muista että se olisi kamalan kallis operaatio ollut.  Ei se nyt tonneja ainakaan maksanut eikä edes yhtäkään tonnia.  Mulle on jäänyt mieleen joku 400 euroa, mutta en ole varma kuitenkaan.

Kysy nyt kuitenkin, mitä se tulisi maksamaan.  Silta on ihan hyvä vaihtoehto, sehän ei muuta väriäkään ikinä.  

Vierailija
31/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kaikille, joiden mielestä säästäminen on turhaa, kun käärinliinoissa ei ole taskuja.

Vierailija
32/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on niin isot hevosen hampaat että viiden hammas ei edes näy kun hymyilen tollona suu auki. 

Vierailija
33/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme ihmistä joilta toi sama hammas on poistettu ja ei sitä kyllä huomaa/tule ajateltua.

Vierailija
34/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut Eikös sen aukon mikä jää hampaan poistosta niin pidä olla sen 6kk ilman implanttia? Tai muita viritelmiä

Ne laittaa siihen metallisen implantin puoleksi vuodeksi (noin) luutumaan.

Kun on luutunut, värkätään kruunu, se hampaan näköinen osa.

Vierailija
35/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuitusilta. Ei mikään esteettisin ratkaisu, mutta ajaa asiansa. Hinta yksityisellä n. 400-500 eur (En kilpailuttanut, eli halvemmallakin voi irrota).

Hammaslääkärit vaan aina muistuttaa, että se pitäis mahd pian vaihtaa implanttiin. 2500-3000 eur on vaan ihan hirveä hinta hampaasta.

Vierailija
36/50 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliselta puoleltakin coi saada implantin vaikka sitä ei kauheesti missään mainosteta. Ota yhteyttä asuinkuntasi johtavaan hammaslääkäriin tms. ja selvitä asia. Kriteereitä omalla paikkakunnallani on esim. että vaikuttaa purentaan, lisäksi pitää olla hoidettu suu eikä saa tupakoida. Tosin se tulee maksamaan sulle kunnallisella puolellakin, mutta ei niin paljon koska lääkärikulut laskutetaan kunnallisen taksan mukaan. Mutta ylipäänsä implantti on niin prosessi että maksut tulevat harvakseltaan n. vuoden sisällä. Lisäksi sun kannattaa, jos kumminkin oot implanttiin päätymässä, sanoa asiasta jo hampaan postovaiheessa koska silloin voudaan samalla kertaa laittaa sinne aukkoon luuainesta luutumaan että saadaan heti tehtyä implantille pohjaa. Tällä taballa säädtyt mahdollisesti yhdeltä toimnpiteeltä implantoinnissa, mikäli todetaan, että luuta täytyy sulle laittaa.

Vierailija
37/50 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnalliselta puoleltakin coi saada implantin vaikka sitä ei kauheesti missään mainosteta. Ota yhteyttä asuinkuntasi johtavaan hammaslääkäriin tms. ja selvitä asia. Kriteereitä omalla paikkakunnallani on esim. että vaikuttaa purentaan, lisäksi pitää olla hoidettu suu eikä saa tupakoida. Tosin se tulee maksamaan sulle kunnallisella puolellakin, mutta ei niin paljon koska lääkärikulut laskutetaan kunnallisen taksan mukaan. Mutta ylipäänsä implantti on niin prosessi että maksut tulevat harvakseltaan n. vuoden sisällä. Lisäksi sun kannattaa, jos kumminkin oot implanttiin päätymässä, sanoa asiasta jo hampaan postovaiheessa koska silloin voudaan samalla kertaa laittaa sinne aukkoon luuainesta luutumaan että saadaan heti tehtyä implantille pohjaa. Tällä taballa säädtyt mahdollisesti yhdeltä toimnpiteeltä implantoinnissa, mikäli todetaan, että luuta täytyy sulle laittaa.

Minä vähän epäilen tätä väittämää. Itselleni lääkäri suositteli purennan takia hammassiltaa. Minut laitettiin jonoon asiaa koskien. Sitten tuli puhelu joltain en tiedä keltä, joka soitti minulle ja sanoi että ei kai sinulle tarvitse siltaa tehdä ja otetaanko minut pois jonosta. Kieltäydyin ja sanoin, että lääkäri suositti tätä asiaa. Oli todella tympääntyneen kuuloinen asiakaspalvelija kunnallisella. Että kyllä se taitaa yksityisen hommiksi mennä, jos haluaa implantin.

Vierailija
38/50 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mukaan, mitä nopeammin implantti asennetaan, sen nopeammin se luutuu. https://hammasoskari.fi/hammastieto/other/hammasimplantti/

Googlaa implanttihoidot alueellasi, ja jos oikeasti haluat tilalle implantin kysy onko olemassa maksusuunnitelmaa tai erillistä lainaa yksityishammashoitolassa jos taloutesi antaa siihen mahdollisuuden.

Vierailija
39/50 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymättömän hampaan poisto voisikin olla hankala jobi, kun pitää tuntumalla kaivella.

Vierailija
40/50 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä info hammasimplanteista: on tilanteita jolloin niitä ei suositella. Esim. tupakoitsijoiden ei kannata tuhlata implanttiin rahaa, voi irrota koska tupakointi on suunterveydelle huono asia. https://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-hoitotoimenpitee…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä