Nyt on hauskuus kaukana.. multa joudutaan poistaa NÄKYVÄ HAMMAS
Eikä todellakaan ole nyt varaa johonkin implanttiin tms. Oon aivan shokissa en tiedä miten voin jatkaa normaalisti elämää. En kai mitenkään! En voi nauraa hymyillä tai avata edes suuta julkisesti enää. Huomenna on poisto.. ylhäältä 5 hammas..
Kommentit (50)
Olisiko joku (väliaikainen)silta halvempi kuin implantti. Alat heti säästämään siihen rahaa.
Muovailuvahaa ja liimaa, jos se auttaa. Haha
Siltaa varten joudutaan tuhoamaan niitä viereisiä hampaita hiomalla, että ei sekään ole kovin hyvä vaihtoehto. Etkö saisi pankista tai sukulaisilta pari tonnia lainaa implanttiin?
No.. kai sitä pahempaakin on. Kysy voiko siihen kelasta saada taloudellista tukea, vetoat juuri siihen että on näkyvällä paikalla.
Ei viides pahemmin näy. Riippuu tietysti koko suuvärkin muodosta. Mutta periaatteessa näkyy vain kunnolla nauraessa.
Lopeta nauraminen ja hymyile vain vienosti.
Jos kovasti naurattaa, niin laita käsi suun eteen. Ei muuten maksa kunta mitään implantteja viidennelle hampaalle. Jos aivan edestä lähtee, niin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Siltaa varten joudutaan tuhoamaan niitä viereisiä hampaita hiomalla, että ei sekään ole kovin hyvä vaihtoehto. Etkö saisi pankista tai sukulaisilta pari tonnia lainaa implanttiin?
Miksi muka? Mulla on kevytsilta, toinenkin on ollut, mutta se on korvattu implantilla, eikä ole hiottu mitään.
Itselläni on jouduttu poistamaan juurikin biides ylähammas. Kun se oli poissa kukaan, edes omat lapseni ei kiinnittänyt asiaan huomiota. Paikalla on ollut nyt silta noin 5 vuotta joka nayttaa todella luonnolliselta. Jos irtoaa jossain vaiheessa niin sitten mietin josko laitatan implantin.
Ylhäältä viides on poistettu multakin ja nauraa hohotan kuin ennenkin. Ihan sama mulle huomaako joku eikä kukaan ole sanonut päin naamaa mitään.
Minä ottaisin tuossa tilanteessa vaikka pankista lainan että saisin implantin. Pienen summan kun lyhentää kerran kuussa niin joku päivä se laina on maksettu ja implantti toivottavasti suussa vielä kauan sen jälkeenkin.
EN suosittele hymyilemisen (tai nauramisen) lopettamista. Itsellä on epävarmuus omasta ulkonäöstä ollut myös syy tähän. Mutta arvaapa, onko parempi että perusilmeesi on valahtanut, ilmeetön kivikasvo. Sitäkään ei ihan heti korjata. Mieluummin puuttuva hammas kuin hymytön ihminen.
Minulla on silta, alhaalla edessä neljä hammasta, ollut jo toistakymmentävuotta, hyvin toimii.
Anna olla vaan. Jos joku kyselee aukosta, sanot että ymmärsit vähän väärin kun piti heittää ylävitonen.
Kuitumuovisilta. Kuulemma nopea, edullinen ja säästää viereiset hampaat.
Itsellä kolmas hammas edessä ylhäällä, muka "kuollut" tai jotain. En antanut poistaa kun ei ole kipuja tai tulehduksia. Samalla tavalla kiinni kuin muutkin hampaat ja ollut siinä 8 vuotta.
Tuon ihmeen hammaslääkärin jälkeen.
Minulta poistettiin ylhäältä 4. hampaat ja alhaalta 5. hampaat. Minuakin hieman epäilytti, miltä näytän. Ei niitä edes juurikaan näy, ellet nyt ylettömän leveästi hymyile.
Viides hammas on täälläkin poistettu. Yritän muistaa etten hymyile leveästi. Muutoin sitä ei huomaa. Implanttiin ei ole varaa tällä hetkellä ja jonkin verran myös pelkään siihen liittyviä toimenpiteitä. Kuitusiltaa hammaslääkärikin ehdotti mutta sanoi myös, että eipä tuo hampaan puuttuminen juurikaan näy.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla vaan. Jos joku kyselee aukosta, sanot että ymmärsit vähän väärin kun piti heittää ylävitonen.
Haha tää oli hyvä 😂👌👍🏼
Kysy hammaslääkäriltä siitä implantista. Monessa tapauksessa kunta kustantaa.