Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko sinulle kovempi kuri vain siksi, että olit tyttö?

Vierailija
08.09.2019 |

Mielestäni veljen (vuoden vanhempi) touhuja katsottiin läpi sormien paljon enemmän. Itse saatoin pitkälle kouluiässäkin saada piiskaa siitä, että "olin käyttäytynyt huonosti" ikään kuin tytön pitäisi lähtökohtaisesti käyttäytyä paremmin. Veli tuntui saavan tehdä tyhmiä, koska oli poika. En ole katkera, mutta...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/25 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöille ei ollut tiukempi kuri, mutta kovemmat odotukset käytöksen suhteen. Veljien ei koskaan tarvinnut osallistua siivoamiseen koska eivät kuitenkaan tee kunnolla, kokkaamiseen kun eivät kuitenkaan osaa tai muuhunkaan auttamiseen. Asenne oli ikään kuin sellainen että pojat ovat luonnostaan tyhmiä ja huonokäytöksisiä kun taas tytöt viisaita, tottelevaisia ja nöyriä. Poikia ei uskallettu kasvattaa eikä heihin luotettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua tähän. Veljeni vuoden nuorempi sähläsi, lintsasi jo peruskoulussa, ei käynyt mitään ammattikoulua tms loppuun ja silti vaan päätä siliteltiin. Voi voi kun ymmärretään erolapsi ja kaikkea.

No miten minä ihan samalla tavalla erolapsi ja selkään tuli jatkuvalla syötöllä, vaikka koulussa pärjäsin ja ennenkaikkea edes kävin. Arestissa jatkuvasti tosin huoneessani oli ikkuna josta pääsin huomaamatta häipymään kavereille ja aamuksi takaisin.

Nyt aikuisina veljeni ei edelleenkään pysy missään työpaikassa, ei tutkintoa, rikosrekisteri ja huumeita. Päätä silitellään.

Minä perus perheellinen sama mies ollut 20 vuotta, omakotitalo yms, muutama erikin tutkinto hankittuna ja rakastama ammatti. Äidin mukaan ei tarvitse kehua tiennyt aina, että pärjään. No menee se näinkin.

Vierailija
24/25 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen nuorin viidestä lapsesta ja totta puhuakseni kaikki kasvettiin pellossa. Kaikista muista tuli ihan yhteiskuntakelpoisia, paitsi yksi veljistä kuoli ja toinen sairastui alkoholismiin. Tytöt pärjäsi.

Vierailija
25/25 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juoppo isä hakkasi hanakammin meikäläistä koska olin perheen ainoa poika. Kaksi sisartani säästyi siltä jatkuvalta nössöttelyltä, h.inttitelyltä ja että kuinka minussa on jotain vikaa ja voi kunpa hänellä olisi joku toinen poika. Säästyivät myös pihatöiltä, saunanlämmittelyiltä ja kesätöiltä koska kuulemma miehen pitää jo nuorena oppia ansaitsemaan rahaa mutta naisen ei tarvitse.

Toista siskoistani nykyään vihaan koska hän kehtaa vielä puolustella isää. Pahaa tekee kun olin häntä ja toista siskoa suojellut kun isä humalassa oli käynyt kimppuun. Nuoremman siskon kanssa tosin olen vielä hyvissä väleissä.