Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ja lapset loukussa narsistisen isän kanssa. Miten voisin auttaa?

Vierailija
08.09.2019 |

Kyse ystävästäni.
Ei pääse/osaa lähteä suhteesta missä kontrolloidaan jo syömistä. Mua ahdistaa tämä ystävän tilanne todella paljon. Haluaisin auttaa, mutta mitä voisin tehdä?
Se ei ilmeisesti ole niin yksinkertaista, että ”pakkaa laukkus ja lähe menee”, jos jokaista liikettä vahditaan.
Lasu tai poliisi apuun?
Ystäväni on niin turtunut ja voimaton ettei itse enää osaa tehdä mitään ja on aivan kontrolloitavissa.
Isä on kuulemma lapsille aina kiltti ja hyvä, mutta en tietenkään voi olla varma.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden elämä ei kuulu sinulle. Sitä paitsi jos mies on hyvä isä, on lapsille varmasti parempi, ettei heitä eroteta hänestä

Vierailija
2/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni samassa tilanteessa, tuskin voi auttaa, jos alistetulla ei ole omaa tahtoa lähteä.

Minut blokattiin siskoni perheestä. Kummilapseni täytettyä 18 olen saanut häneen uudelleen yhteyden. Siskoni suhteen olen menettänyt toivoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden elämä ei kuulu sinulle. Sitä paitsi jos mies on hyvä isä, on lapsille varmasti parempi, ettei heitä eroteta hänestä

Mutta mä luulen et lapsetkin kärsii tilanteesta pidemmän päälle, jos äiti on jo ihan raunioina..

Tietty voi olla ettei mitään ole tehtävissä, mut en sanoin kuitenkaan noin et ”muiden elämä ei kuulu sinulle”, jos ystävä kärsii. Ja varmasti myöa ne lapset jollain tasolla.

Vierailija
4/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ystävällesi, että nyt on aika toimia. Linkkaa vaikka muiden narsistin uhrien tarinoita hänelle. Narsistin kynsistä lähteminen on yksi elämän suurimmista ja tärkeimmistä päätöksistä. Narsistia ei valitettavasti voi parantaa tai muuttaa.

Vierailija
5/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lapsetkin kärsii. Kummityttöni käy terapiassa.

2

Vierailija
6/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi on taipuvainen holtittomaan ahmimiseen, voi olla ihan hyväkin että joku vähän katsoo syömisten perään. Onko tällä ystävällä ylipainoa?

Ja jos mies on lapsille hyvä isä, niin on varmaan parasta että ystäväsi lähtee yksin ja jättää lapset toimintakykyisemmälle vanhemmalle.

Vierailija
7/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi on taipuvainen holtittomaan ahmimiseen, voi olla ihan hyväkin että joku vähän katsoo syömisten perään. Onko tällä ystävällä ylipainoa?

Ja jos mies on lapsille hyvä isä, niin on varmaan parasta että ystäväsi lähtee yksin ja jättää lapset toimintakykyisemmälle vanhemmalle.

Ymmärrätkö mitä tässä nyt tarkotetaan? Ei ole kyse siitä että mies kattois vähän et ahmiiko toinen, vaan päättää jo siitäkin että saako ruokaa ollenkaan! Tajuatko mistä on kyse narsismissa?

Narsisti päättää uhrinsa paskahädästäkin!

Tässä ei ole nyt mistään ylipainosta kyse.

Vierailija
8/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua selität?

Vierailija
9/9 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti hän ei voi noin vain lähteä lasten kanssa yhtään mihinkään. Siis pysyvästi. Lasten osoitteenmuutokseen kysytään lupa myös toiselta vanhemmalta, tuskin hän antaisi sitä.

Jos äiti muuttaa kirjansa yksin uuteen osoitteeseen - tai jos hän yrittää muuttaa omat ja lastensa kirjat toiseen osoitteeseen eikä toinen vanhempi sitä hyväksy - niin lapset jäävät kirjoille siihen alkuperäiseen kotiin. Tällöin oikeus yleensä katsoo, että erossa on paras säilyttää lasten olosuhteet mahdollisimman samanlaisina kuin ennen eroa ja isästä tulee automaattisesti lähivanhempi.

Eri asia, jos lapset ovat yli 12v, silloin heidänkin mielipidettään kuullaan.

Tiedän tapauksen, jossa toinen puoliso oli suullisesti luvannut, että hänelle ok, että lapset muuttaa äidin kanssa. Tositilanteessa ei sitten hyväksytytkään lasten muuttoa ja vaan äidin kirjat siirtyi pois yhteisestä kodista.

Vaikea tilanne.