Luottotiedot meni kiitos isäni.
Äitini kuoli ja pesää ei jaettu mutta koska ”perin” osan äitini ja isäni asunnosta, lankesi perintöverot maksettavaksi.
Isäni sanoi ennen kun verolasku tuli, että soita kun saat laskun niin järjestetään asia. Sanoi vielä että ”älä huoli, asia järjestyy”.
Lasku tuli ja soitin isälle. Vastaus oli ”no, siinäpä maksat sit”. Ei puhettakaan avusta tai muustakaan.
Nyt meni sit luottotiedot ja työpaikka (työssäni ei saa olla luottohöiriömerkintää).
Että sillä lailla. Turha isän kuvitella että autan kun siihen pisteeseen päästään. Laitospaikan hommaan ja sillä selvä. Voin käydä ehkä kerran kaks vuodessa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mikse pesää jaettu? Vaadi sen jakoa!
Pesää on vaikea jakaa kun kuppanen leski asuu siellä. Jos ei siis muuta ole kuin esim. omakotitalo. Tämän vuoksi perintöveron pitäisi tulla maksuun vasta kun oikeasti saa jotain myytävää.
Ei muuta kuin välit poikki äijään. Ei tarvitse edes hoitaa laitospaikkaa myöhemmin eikä käydä paria kertaa vuodessa katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin missä duunissa muka tarkistetaan jatkuvasti luottohäiriömerkintä?
Esimerkiksi pankki- ja rahoitusalalla.
Meillä tarkastettiin työhon tullessa, mutta ei niitä työsuhteen kestäessa säännöllisesti tarkasteta (siihenhän tarvitaan asianosaisen lupa).
Säännös on muuttunut. Nykyisin on ns nuhteettomuusseuranta eli niistä joista on tehty selvitys työtehtävän myötä uuden säännöksen voimassa ollessa tuota nuhteettomuutta seurataan kokoajan. Muutokset nuhteettomuuden statuksessa ilmoitetaan työnantajalle automaattisesti.
Pötyä. Nuhteettomuusseuranta liittyy turvallisuuselvitykseen ja siinä seurataan rikosepäilyjä.
Huokaus. Se että nuhteettomuusseuranta liittyy myös Supon tekemiin turvallisuusselvityksiin ei tarkoita sitä etteikö sitä tehtäisi myös näissä selvityksissä nykyisin.
Toki hienoa että pääsit pätemään tiedoillasi turseleista.
Verottaja ei onnistunut ulosmittamaan perintöveroasi?
En usko.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Luottotiedot siinäkin menee.
Mahtaa olla tyyris kämppä. Mun piti maksaa 42000 egen (verotusarvo) kiinteistöperinnöstä peräti tonni veroa. Ilman lesken hallintaoikeutta summa olisi ollut kaksinkertainen.
Mutta tämä on näitä perintöveron ongelmia; mitään et saavuosikymmeniin, mutta vero on maksettava per heti.
Se kämpänpuolikas muuten kelpaa lainanvakuudeksi. Tarvitaan vain perikunnan jäsenten suostumus.
Minkä arvoisesta kämpästä oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Luottotiedot siinäkin menee.
Menee jos ulosmittaus ei onnistu. Ei mene jos onnistuu.
Ollaan rahoitusalalla töissä eikä saada jotain rintaperillisen olematonta perintöveroa järjesteltyä maksuun?
Kuulostaa kyllä oudolta, miten suuri vero mahtoi olla kyseessä?
Aika arvokas asunto että ei saa järjesteltyä verojen maksuun rahaa ja aika heikosti jos vain asunnon perii eikä mitään muuta omaisuutta ole.
Hallintaoikeusvähennys on todella merkittävä leikkuri tuohon veroon.
Verojen määrä reilu 10 000€. Kämppä arvokas arvoalueella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä vit-tua, et saa kahdessa vuodessa kasaan kymppitonnia? Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan rahoitusalalla töissä eikä saada jotain rintaperillisen olematonta perintöveroa järjesteltyä maksuun?
No mulla mitätön rintaperillisen perintövero oli yli 50 000€...
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eipä tuo nyt mikään huippuarvokas ole jos vain reilut 200k arvoinen.
Perintöä ei tarvitse ottaa vastaan. Ei sinun eikä myöskään lapsesi. Olisitte kummatkin voineet kieltäytyä siitä. Asioista kannattaa ottaa aina selvää muualta kuin sukulaisilta.
Ymmärrän tilanteen silti. Suomessa ei missään vaiheessa ihmisiä valmenneta ottamaan vastuuta omista asioistaan ja selvittämään niitä. Tässäkin ketjussa näkee että on monta vastaajaa joilla ei ole hajuakaan miten asiat menevät mutta silti on vastattava ja kirjoitettava paskaa. Pääasiana saada ap tuntemaan olonsa muita huonommaksi. Pääosin ne jotka onnistuvat asiansa hoitamaan ovat onnistuneet pääsemään asioissaan ilman ongelmia ja /tai vanhemmat ovat auttaneet. Tai joku auttamishaluinen viranomainen.
Mulle kävi nuorena niin että asuin vielä vanhempieni luona kun isäni pyysi minua ottamaan sähkölaskun nimiini ja hän maksaa. No hän ei ollut maksanut. Minä olin jättänyt laskut pöydälle jotta hän ne siitä voi sitten ottaa maksettavakseen. Muutin pois kotoa. Sain haastemieheltä kirjeen. Sydän pamppaillen vein sen vanhemmilleni. Juu, he hoitavat.On jäänyt epähuomiossa maksamatta, Muuttoni jälkeen olivat ottaneet sähkösopimuksen taas omiin nimiinsä tai jotakin. En oikeasti tiedä. Omaan kotiin en ollut sähkösopimusta tehnyt, sen teki silloinen miesystäväni.
Sitten minulle tuli kirje että olen menettänyt luottotietoni. Tähän kaikkeen meni yli 20 vuotta sitten puoli vuotta. Nykyään ei varmaan asiat samalla lailla mene mutta silloin olin yhtäkkiä luottotiedoton. Opiskelija. Kysyin ulosottomieheltä että mitä voin asialle tehdä kun minulla ei ollut rahaa niin paljon. Sähkölasku perintäkuluineen ja muineen oli kasvanut todella suureksi.
Tämä ulosottomies otti todella ivallisen asenteen ja sanoi että et sä nyt voi tehdä muuta kuin etsiä jostain sen rahan kun olet asiasi noin kussut. Ei mitään puhetta siitä että voisin maksaa sen erissä eikä minulla ollut itsellä tajua sellaista kysyä. Niinpä se helvatin lasku nousi korkoa kokoajan. Makselin sitten palkoista kun työn sain ulosottoa pitkään. Sanottakoon että kyseinen ulosottomies pyysi minulta anteeksi jälkeenpäin kun olin vanhempi ja häntä korkeammassa virassa kun tiemme kohtasivat.
Niin että kertokaa hyvät ihmiset lapsillenne että jos joutuvat moiseen tilanteeseen että siitä voi selviytyä ehjin nahoin ennenkuin asiat menevät todella huonoiksi. Ja lopettakaa käyttämästä hyväksenne niitä juuri täysikäistyneitä lapsianne kun teidän omat raha-asiat ovat solmussa. Tätä nimittäin tapahtuu Suomenmaassa hävettävän paljon. Itse en koskaan, milloinkaan tekisi omille lapsilleni niin. He ovat nyt juuri ja juuri täysikäisiä. Raha on tiukassa. Se on mun homma opastaa heitä ja auttaa. Olispa minunkin vanhemmat ajatelleet niin eivätkä käyttäneet hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Perintöä ei tarvitse ottaa vastaan. Ei sinun eikä myöskään lapsesi. Olisitte kummatkin voineet kieltäytyä siitä. Asioista kannattaa ottaa aina selvää muualta kuin sukulaisilta.
Ymmärrän tilanteen silti. Suomessa ei missään vaiheessa ihmisiä valmenneta ottamaan vastuuta omista asioistaan ja selvittämään niitä. Tässäkin ketjussa näkee että on monta vastaajaa joilla ei ole hajuakaan miten asiat menevät mutta silti on vastattava ja kirjoitettava paskaa. Pääasiana saada ap tuntemaan olonsa muita huonommaksi. Pääosin ne jotka onnistuvat asiansa hoitamaan ovat onnistuneet pääsemään asioissaan ilman ongelmia ja /tai vanhemmat ovat auttaneet. Tai joku auttamishaluinen viranomainen.
Mulle kävi nuorena niin että asuin vielä vanhempieni luona kun isäni pyysi minua ottamaan sähkölaskun nimiini ja hän maksaa. No hän ei ollut maksanut. Minä olin jättänyt laskut pöydälle jotta hän ne siitä voi sitten ottaa maksettavakseen. Muutin pois kotoa. Sain haastemieheltä kirjeen. Sydän pamppaillen vein sen vanhemmilleni. Juu, he hoitavat.On jäänyt epähuomiossa maksamatta, Muuttoni jälkeen olivat ottaneet sähkösopimuksen taas omiin nimiinsä tai jotakin. En oikeasti tiedä. Omaan kotiin en ollut sähkösopimusta tehnyt, sen teki silloinen miesystäväni.
Sitten minulle tuli kirje että olen menettänyt luottotietoni. Tähän kaikkeen meni yli 20 vuotta sitten puoli vuotta. Nykyään ei varmaan asiat samalla lailla mene mutta silloin olin yhtäkkiä luottotiedoton. Opiskelija. Kysyin ulosottomieheltä että mitä voin asialle tehdä kun minulla ei ollut rahaa niin paljon. Sähkölasku perintäkuluineen ja muineen oli kasvanut todella suureksi.
Tämä ulosottomies otti todella ivallisen asenteen ja sanoi että et sä nyt voi tehdä muuta kuin etsiä jostain sen rahan kun olet asiasi noin kussut. Ei mitään puhetta siitä että voisin maksaa sen erissä eikä minulla ollut itsellä tajua sellaista kysyä. Niinpä se helvatin lasku nousi korkoa kokoajan. Makselin sitten palkoista kun työn sain ulosottoa pitkään. Sanottakoon että kyseinen ulosottomies pyysi minulta anteeksi jälkeenpäin kun olin vanhempi ja häntä korkeammassa virassa kun tiemme kohtasivat.
Niin että kertokaa hyvät ihmiset lapsillenne että jos joutuvat moiseen tilanteeseen että siitä voi selviytyä ehjin nahoin ennenkuin asiat menevät todella huonoiksi. Ja lopettakaa käyttämästä hyväksenne niitä juuri täysikäistyneitä lapsianne kun teidän omat raha-asiat ovat solmussa. Tätä nimittäin tapahtuu Suomenmaassa hävettävän paljon. Itse en koskaan, milloinkaan tekisi omille lapsilleni niin. He ovat nyt juuri ja juuri täysikäisiä. Raha on tiukassa. Se on mun homma opastaa heitä ja auttaa. Olispa minunkin vanhemmat ajatelleet niin eivätkä käyttäneet hyväkseen.
Lyhennän muille ettei tarvitse lukea.
"Olin tyhmä. Menetin siksi luottotietoni. "
Vierailija kirjoitti:
Onko isäsi normaali?
On. Ja etunimi on Eppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin missä duunissa muka tarkistetaan jatkuvasti luottohäiriömerkintä?
Esimerkiksi pankki- ja rahoitusalalla.
Jos AP moisella alalla olisi, niin olisi itse osannut huolehtia perintöveron hoitonsa.
Eipä näytä olevan.
Ap