Käytättekö aitojen suolakurkkujen liemen hyödyksi
Jotkut jopa hörppivät liemen sellaisenaan terveyshyötyjen vuoksi. Minä etsin vähemmän radikaaleja ratkaisuja. Eli voinko käyttää liemen ruoanlaitossa, jotenkin?
Kommentit (20)
Esimerkiksi kalakeiton mausteeksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Pienen lorauksen laitan stroganofiin.
Tämä on kyllä hyvää. Pitäs taas tehdä.
Miten erottaa aidon suolakurkkuliemen väärennetystä?
Vierailija kirjoitti:
Siinä liemessä on aitoustodistus.
^Tarkoittaisiko sitä, että puhuu suolakurkuista (maitohappokäyminen) eikä maustekurkuista. Jotkut käyttävät näitä sanoja synonyymeinä.
Sitä voi käyttää kossun lantrinkina.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan mieluummin maustekurkkujen lientä. Suolakurkkujen liemi on sen verran harmaata, että se tekee herkullisen keiton ei-herkullisen näköiseksi. Ymmärtänet eron!
Vierailija kirjoitti:
^Tarkoittaisiko sitä, että puhuu suolakurkuista (maitohappokäyminen) eikä maustekurkuista. Jotkut käyttävät näitä sanoja synonyymeinä.
Nehän on täysin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla purkin kyljestä, minkälaista kurkkua siinä on sattunut olemaan:) Nehän erottaa toisistaan erittäin helposti, jos ei satu olemaan sokea. Sokeat erottavat sen liemen laadun takuulla ihan maistamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan mieluummin maustekurkkujen lientä. Suolakurkkujen liemi on sen verran harmaata, että se tekee herkullisen keiton ei-herkullisen näköiseksi. Ymmärtänet eron!
Mulla on ollut esim. tomaattipohjaista keittoa tai keittoa, jossa on soseutettuja kasviksia pohjana (bisque), en muista, että olisi häiritsevän harmaaksi mennyt. Toisaalta osa keitoistani onkin vähän erikoisen värisiä, eikä se niin haittaa, kun kokkaan itselleni. Punakaali-kanakeitto oli oudoin värikombo tähän mennessä. Siihen olisi kai etikkaliemi vaikka noista maustekurkuista ollut hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut esim. tomaattipohjaista keittoa tai keittoa, jossa on soseutettuja kasviksia pohjana (bisque), en muista, että olisi häiritsevän harmaaksi mennyt. Toisaalta osa keitoistani onkin vähän erikoisen värisiä, eikä se niin haittaa, kun kokkaan itselleni. Punakaali-kanakeitto oli oudoin värikombo tähän mennessä. Siihen olisi kai etikkaliemi vaikka noista maustekurkuista ollut hyväksi.
Niin, niissä aitojen suolakurkkujen liemessä ei ole ollenkaan etikkaa. Kai sinä tuon verran ymmärrät eri kurkkujen eroja?
Mä laitan aina perunasalaattiin. Toimii!
🇺🇦🇮🇱
Sanovat että puolalaisten hapansuolakurkkujen liemi vie sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niissä aitojen suolakurkkujen liemessä ei ole ollenkaan etikkaa. Kai sinä tuon verran ymmärrät eri kurkkujen eroja?
Oli kai liian pitkä viesti sinun ymmärrettäväksesi.
Tiivistän 1) minua ei ole haittanut suolakurkkuliemen mahdollinen harmaus edellämainituista syistä 2) punakaalista liukenee väriä keittoliemeen ja tämä värjäsi minulla kanapalat violeteiksi. Lukemani mukaan etikka voisi auttaa tähän, joten edellisen kirjoittajan ehdottama etikkainen maustekurkkuliemi ehkä olisi ratkaisu tässä?
Kerään kylpyammeeseen ja kellun siinä kuin Kuolleessa meressä
Vierailija kirjoitti:
Molempia voi käyttää lusikallisen suolan sijasta paistettuun munakkaakkaaseen ja munakokkeliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankurkun lientä käytetään perinteisesti kalaseljankan liemessä.
Vierailija kirjoitti:
On myös suolakurkku ,joka on suolakurkku. Siis ihan suolaliemessä, eikä ne ole herkku- tai mauste- tai venäläisiä kurkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös suolakurkku ,joka on suolakurkku. Siis ihan suolaliemessä, eikä ne ole herkku- tai mauste- tai venäläisiä kurkkuja.
Mikä merkki? Felixin suolakurkuissa on ainakin etikkaliemi, mutta ilman sokeria.
Pienen lorauksen laitan stroganofiin.