Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on viimeiset n.30 vuotta juonut ulkona aamukahvin ja polttanut tupakan. Nyt uusi naapuri valittaa

Vierailija
07.09.2019 |

Ja koettaa saada koko taloyhtiön mukaan kieltämään tupakoinnin etupihalla. Äiti siis polttaa tuolilla keittiön ikkunan alla. Tuoli on vaihtunut, mutta paikka ollut sama sen 30 vuotta minkä ovat tuossa asuneet.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä välitä tupakkaniuhottajista niin kauan, kuin lomalentäminen on sallittua. Jokainen saa saastuttaa omalla tavallaan tai sitten ollaan kaikki saastuttamatta. Se on kuulkaa jokotai.

Meillä ei juuri suihkukoneen vanat makkarissa haise. Sen sijaan sapettaa, kun joka ilta nukkumaan mennessä saa haistella tupakan savua, kun naapuri savuttaa juuri meidän raitisilman oton alla.

Vierailija
62/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman keittiönsä vai sen naapuri ikkunan alla?

Ulloa polttaminen tietysti ok noin periaatteessa, mutta tietenkään ovien/ikkunoiden välittömässä läheiyydessä ei saa polttaa.

Koko pihapiirin tupakointi tuskin tulee onnistumaan, vaikka tietyllä tapaa hieno idea onkin.

Jos haluat vielä jatkossa nautia äitisi seurasta, olisi ehkä korkea aika suostutella hänet lopettamaan tupakointi? Tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuoleminen ei ole kaunista katseltavaa.

Saattokodissa ei ole peilejä sängyn vieressä joten viestisi valistava painoarvo on nolla.

Olen ollut aikoinani töissä sairaalan kanttiinissa.

Sillä asioi paljon ihmisiä, jotka olivat tupakalla tuhonneet terveytensä, mutta saappaita ei ollut (kaikilla ei jalkojakaan); joku teki tilauksensa puhumalla kurkussaan olevasta reiästä - hyvällä tahdolla sai selvää, mitä hän halusi ostaa.

Ei oltu vielä saattohoitovaiheessa, muttei näyttäneet kovin kaksisilta ne elämän viimeiset vuodet.

Oliko paljonkin hyväkuntoisia sairaalapotilaita asiakkaina :)

En ole kuullut kenestäkään täysin terveenä kuolleesta pl. onnettomuudet. 

Kommentti koski tupakoitsijan luuloa lähteä kitumatta saappaat jalassa. Käytännössä näytti siltä, ettei välttämättä ole toimiva suunnitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hajuton ja mauton elämä edes elämä? Nautinnot on ainoa syy miksi viitsii elää. Tarkoitukseni on lähteä ns. saappaat jalassa eikä kitua viimeisiä vuosia jossain vanhusten säilöntälaitoksessa.

Nauti niin paljon kuin lystäät, mutta onko muiden pakko osallistua sinun nautintoosi, jos se ei tuota heille nautintoa?

On varmasti asioita, joita tekemällä ihmiset häiritsisivät sinua. Sietäisitkö vain vuodesta toiseen? Kun se on heidän pyhä tapansa nauttia elämästä, piittaamatta siitä, että sinä kärsit heidän tavastaan.

Öö, en ole tuo jolle vastasit, mutta etkö oikeasti tiennyt, että normaalisti ihmiset kyllä sietävät kaikenlaisia häiritseviä toisten tapoja? Valittajat tietysti valittavat niin tupakasta kuin kaikesta muustakin, mutta silti hieman yllättää, ettette ole edes huomanneet että me muut kyllä joustamme jatkuvasti.

Minä kärsin metelistä ja pakokaasuista, joita taloyhtiön autot aiheuttavat ikkunani alla, mutta en valita. Kärsin myös käristetyn lihan hajusta jota tulee naapurin grillistä, mutta en valita. Siedän vuodesta toiseen, koska elämään nyt vaan kuuluu myös sellaiset jutut jotka eivät itselle ole niin mieleen. Jos jollekin saastuttavalla autolla ajaminen on hänen pyhä tapansa nauttia elämästä, niin kyllä minä siedän sen valittamatta. Itse en autolla aja enkä paista lihaa, mutta kun en ole valittaja niin suon sen kyllä toisille.

En valita, ei ole tarvis, koska lähinaapuritaloissakaan ei polteta ja tontit ovat isot, ettei haittaisi vaikka poltettaisiinkin.

Esim. yksi syy, miksi asumme joka suhteessa väljästi, on, että harrastamme musiikkia.

Uskon, että valittaisit, kun soittaisimme mielestäsi aivan liikaa, vaikka noudattaisimmekin jotain taloyhtiön hiljaisuussääntöjä. Vaikka sattuisikin olemaan mielimusaasi (tosin en usko :D). Emmekä ole ammattilaisia, joten taitotasommekin saattaisi ärsyttää, ainakin annoksina, jotka hipoisivat sietokykyäsi.

Minkään sortin lihaa emme paista, joten se voisi olla plussaa meille.

No minun naapurissani asuu jonkinlainen wannabe-räppäri, joten kuuntelen epämääräistä karjuntaa ja mökellystä useimpina iltoina viikoista. Minun asuntooni tulee myös tupakanhajua aina toisinaan jos joku polttaa kadulla tai ulkona. En ole valittanut kummastakaan. Kuten en ole valittanut niistä autoistakaan tai kärventyvän lihan hajusta. Aikuisuuteen kuuluu, että osaa hillitä hermonsa ja sietää myös epämukavia asioita.

Jo ihan oman mielenterveyden takia kannattaa opetella edes vähän sellaista hällä väliä -asennetta. Hajut haihtuvat kyllä äkkiä ja mökätkin loppuvat aikanaan. Kun sietokyky aistihavaintoja kohtaan alenee, se on pitkälle psyykkistä. Ihminen ikään kuin lietsoo itsensä äärirajoille ja yhtäkkiä haju tai ääni jota hän ei ennen huomannutkaan, on hänelle nyt sietämätön kun hän keskittyy vain tarkkailemaan ja ahdistumaan siitä. Sellainen ei tee kenenkään pääkopalle hyvää.

Vierailija
64/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on vaikea masennus ja nyt tämän naapurin takia soittelee päivittäin ja itkee. Minusta on älytöntä  70 v naista kiusata aamurutiinistaan !  Hölmöähän se on polttaa mutta  äiti sitä sukupolvea jota ei varoiteltu .

Alunperin äiti alkoi tupakoida etupihalla , koska  tuolloisilla naapureilla oli vauva joka nukkui takapihalla eikä äiti halunnut savujen menevän pikkuisen päälle. Siirsi tuolin ja tuhkiksen  keittiön ikkunan alle ja siihen ne jäi.

Ap

Tupakan lukuisien myrkkyjen imeminen keuhkoihin varmaan ainakin edesauttaa pahaa oloa ja masennusta.

Ja vielä erityisen karseen tyhmän näköistä, kun vanha kurttunen muija polttaa röökiä.

N59

Minusta puolestaan on pahannäköistä, kun kaunis, sileäihoinen nuori vetää posket klommolla tupakkaa. 

Vanhempien ihmisten tupakanpotto ei herätä mitään tuntemuksia. Niin erilailla me koemme ympäristömme. 

Minua ei myöskään yhtään pätkää häiritse tupakansavu. Ei edes sisätiloissa. Mun luona saa vieraat polttaa halutessaan. Vanhanaikaisesti vien vain tuhkakupin pöytään. 

Itse en enää polta. Poltin kyllä vielä viitisen vuotta sitten. 

N57

Vierailija
65/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on vaikea masennus ja nyt tämän naapurin takia soittelee päivittäin ja itkee. Minusta on älytöntä  70 v naista kiusata aamurutiinistaan !  Hölmöähän se on polttaa mutta  äiti sitä sukupolvea jota ei varoiteltu .

Alunperin äiti alkoi tupakoida etupihalla , koska  tuolloisilla naapureilla oli vauva joka nukkui takapihalla eikä äiti halunnut savujen menevän pikkuisen päälle. Siirsi tuolin ja tuhkiksen  keittiön ikkunan alle ja siihen ne jäi.

Ap

Olisiko sitten ihan liikaa näin toisen kerran 30 vuoden sisällä muuttaa sitä röökipaikkaansa?

Vierailija
66/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä välitä tupakkaniuhottajista niin kauan, kuin lomalentäminen on sallittua. Jokainen saa saastuttaa omalla tavallaan tai sitten ollaan kaikki saastuttamatta. Se on kuulkaa jokotai.

Lentokoneen savua saakin hengittää joka paikassa..?

No kyllä (...jo sillä yhdelläkin) Thaimaan lennolla aiiiiii.......ka monen tupakkakartongin edestä savua ja kaasua ilmaan tupruaa ilmakehäämme ja vaikutusta sillä  on kaikelle elämälle koko maapallon pinnalla

Vierailija
67/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hajuton ja mauton elämä edes elämä? Nautinnot on ainoa syy miksi viitsii elää. Tarkoitukseni on lähteä ns. saappaat jalassa eikä kitua viimeisiä vuosia jossain vanhusten säilöntälaitoksessa.

Nauti niin paljon kuin lystäät, mutta onko muiden pakko osallistua sinun nautintoosi, jos se ei tuota heille nautintoa?

On varmasti asioita, joita tekemällä ihmiset häiritsisivät sinua. Sietäisitkö vain vuodesta toiseen? Kun se on heidän pyhä tapansa nauttia elämästä, piittaamatta siitä, että sinä kärsit heidän tavastaan.

Öö, en ole tuo jolle vastasit, mutta etkö oikeasti tiennyt, että normaalisti ihmiset kyllä sietävät kaikenlaisia häiritseviä toisten tapoja? Valittajat tietysti valittavat niin tupakasta kuin kaikesta muustakin, mutta silti hieman yllättää, ettette ole edes huomanneet että me muut kyllä joustamme jatkuvasti.

Minä kärsin metelistä ja pakokaasuista, joita taloyhtiön autot aiheuttavat ikkunani alla, mutta en valita. Kärsin myös käristetyn lihan hajusta jota tulee naapurin grillistä, mutta en valita. Siedän vuodesta toiseen, koska elämään nyt vaan kuuluu myös sellaiset jutut jotka eivät itselle ole niin mieleen. Jos jollekin saastuttavalla autolla ajaminen on hänen pyhä tapansa nauttia elämästä, niin kyllä minä siedän sen valittamatta. Itse en autolla aja enkä paista lihaa, mutta kun en ole valittaja niin suon sen kyllä toisille.

En valita, ei ole tarvis, koska lähinaapuritaloissakaan ei polteta ja tontit ovat isot, ettei haittaisi vaikka poltettaisiinkin.

Esim. yksi syy, miksi asumme joka suhteessa väljästi, on, että harrastamme musiikkia.

Uskon, että valittaisit, kun soittaisimme mielestäsi aivan liikaa, vaikka noudattaisimmekin jotain taloyhtiön hiljaisuussääntöjä. Vaikka sattuisikin olemaan mielimusaasi (tosin en usko :D). Emmekä ole ammattilaisia, joten taitotasommekin saattaisi ärsyttää, ainakin annoksina, jotka hipoisivat sietokykyäsi.

Minkään sortin lihaa emme paista, joten se voisi olla plussaa meille.

No minun naapurissani asuu jonkinlainen wannabe-räppäri, joten kuuntelen epämääräistä karjuntaa ja mökellystä useimpina iltoina viikoista. Minun asuntooni tulee myös tupakanhajua aina toisinaan jos joku polttaa kadulla tai ulkona. En ole valittanut kummastakaan. Kuten en ole valittanut niistä autoistakaan tai kärventyvän lihan hajusta. Aikuisuuteen kuuluu, että osaa hillitä hermonsa ja sietää myös epämukavia asioita.

Jo ihan oman mielenterveyden takia kannattaa opetella edes vähän sellaista hällä väliä -asennetta. Hajut haihtuvat kyllä äkkiä ja mökätkin loppuvat aikanaan. Kun sietokyky aistihavaintoja kohtaan alenee, se on pitkälle psyykkistä. Ihminen ikään kuin lietsoo itsensä äärirajoille ja yhtäkkiä haju tai ääni jota hän ei ennen huomannutkaan, on hänelle nyt sietämätön kun hän keskittyy vain tarkkailemaan ja ahdistumaan siitä. Sellainen ei tee kenenkään pääkopalle hyvää.

Tupakan haju sisältää myös myrkyt.

Yritäpä tuulettaa kuumaa asuntoa ja nukuttaa lasta, kun raitista ilmaa ei tule mistään.

Vierailija
68/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi pitäisi kieltää ja tupakan viljelyyn käytetty maa ottaa hyötykäyttöön.

Vierailija
69/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te tupakoijat ette voi polttaa paikoissa, jossa se savu ei mene muiden asuntoihin sisälle? Kävelisitte siitä ulkp-ovelta 5-10 metrin päähän. Lyökää siihen vaikka penkki niin voitte istua ja juoda aamukahvit ulkona.

Se haju on oikeasti hirveä, jos ei itse polta. Ja sehän tarttuu kaikkiin tavaroihin ja vaatteisiin. Painovoimaisen ilmastoinnin taloyhtiöissä ei mikään ikkunan sulkeminen auta, koska ilmastointiventtiilejä ei saa sulkea. Yksi tyypillisin sisäilmaongelmien syy on suljetut venttiilit.

Vierailija
70/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sakotetaanko tästä ? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneen savua saakin hengittää joka paikassa..?

No kyllä (...jo sillä yhdelläkin) Thaimaan lennolla aiiiiii.......ka monen tupakkakartongin edestä savua ja kaasua ilmaan tupruaa ilmakehäämme ja vaikutusta sillä  on kaikelle elämälle koko maapallon pinnalla

Totta, mutta lentoliikenne on yhtiöiden järjestämää. Sitä tarvitaan. Sitä voidaan kehittää. Thaimaan matkoja järjestetään joka tapauksessa, eikä iso osa ihmisistä käy siellä. Ainakaan joka vuosi.

Tupakanpoltto on täysin turhaa, tupakoitsijan itsensä aloittamaa ja sitä voi harrastaa missä tahansa. Myös kauempana muista ihmisistä. Siitä voi myös päästä eroon.

Vierailija
71/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi voisi siirtyä 20 m kauemmas ovista ja ikkunoista.

Vierailija
72/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on jo korkea aika stumpata lopullisesti!

73/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee vaan äidilles tuskallisille eläkepäiville, itse olen mieluummin raitis ja absolutisti ja aion antaa ääneni joka kerta kun äänestetään taloyhtiössä tupakointia vastaan!.

Vierailija
74/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut 30 vuodessa aika paljon, mutta ilmeisesti tämä on jäänyt ap:ltä ja äidiltään huomaamatta?

Vierailija
75/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan polttaa vain yhden tupakan ikkunan alla joka aamu, niin ihan ok. Oma naapurin polttaa parvekkeella vahvaa tupakkaa välillä vartin välein ja haju tulee sisään, vaikka ikkuna olisi kiinni.

Vierailija
76/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimimerkistä päätellen sun kannattaa ensin keskittyä omiin mielentervysongelmiin.

Vierailija
77/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin pahana siitepölykautena sisään tuleva tupakansavu tekee olon tukalaksi. Koko lapsuuteni kärsin isäni tupakoinnista sisällä ja 10 vuotta jatkuneesta korvatulehduskierteestä, jolle tupakointi altisti. Isä tiesi sen, mutta oli itsekäs. Äitini kuoli nelikymppisenä syöpään tupakoituaan vain 20 vuotta. Yhtään en halua enempää altistua tupakansavulle. Lapsena minua ei kuunneltu, nykyään osaan itsekkäille huomauttaa. On törkeää tulla ikkunan eteen käryttämään.

Vierailija
78/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnainen (joka oli ammatiltaan hammaslääkäri) kuoli 80-vuotiaana keuhkosyöpään. Ikänään ei ollut polttanut. Toinen tuntemani nainen ,entinen työnjohtajani, (joka suorastaan  inhosi tupakansavua ja tupakoitsijoita) kuoli hänkin samoin ja vielä 50-vuotiaana.    

Vierailija
79/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi pitäisi kieltää ja tupakan viljelyyn käytetty maa ottaa hyötykäyttöön.

Entäs sotateollisuus ja huumeiden ( esim. oopiumunikon ja kokaiinin) viljely sitten ?

Vierailija
80/163 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

70 vuotias ei ole vanha, mutta tottakai huonoilla elämäntavoilla ikä on lyhyt. Ja ihan varmasti äitisi on tiennyt jo vuosikymmeniä tupakoinnin vaaroista. Aika outo aikuinen saa olla, jos ei muka tietäisi. Sitä asiaa on siis aivan turhaa yrittää puolustella mitenkään.

Masennus taas ei ole muiden syy millään tapaa ja en usko, että tupakointi ainakaan parantaa sitä, joten hohhoijaa taas.

Hanki mummelilla nikotiinilaastari ja silppua tupakat roskikseen.

70 ,v ei vanha? Minkä ikäinen sitten mielestäsi on vanha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan