Äitini on viimeiset n.30 vuotta juonut ulkona aamukahvin ja polttanut tupakan. Nyt uusi naapuri valittaa
Ja koettaa saada koko taloyhtiön mukaan kieltämään tupakoinnin etupihalla. Äiti siis polttaa tuolilla keittiön ikkunan alla. Tuoli on vaihtunut, mutta paikka ollut sama sen 30 vuotta minkä ovat tuossa asuneet.
Kommentit (163)
Juu, meidänkin taloyhtiössä oli pakko erikseen kieltää etupihalla tupakointi, kun tupakoitsijat eivät pyynnöistä huolimatta tajunneet siirtyä kauemmas. Savu menee sisään muiden asuntoihin. Ihmeen kauan äitisi on saanut naapureita kiusata.
No miksi pitää juuri ikkunan alla polttaa. Ei voi tulla yllätyksenä, että asenne tupakointia kohtaan on kiristynyt paljon 30 vuodessa. Ei pitkäaikaiseen tupakointiin vedoten voi alkaa poltella ravintolassa tai bussissakaan.
Taloyhtiön kieltoja ei tarvitse miettiä, jos tupakoitsijat osaavat olla huomaavaisia. Minulla on tupakoivia naapureita, jotka eivät aiheuta haittaa muille, kiitos siitä.
No voi voi. Tuskinpa se tupakointi jää siihen yhteen tupakkaan päivässä ja muiden ei tarvitse sitä lemua haistella. Äitisikin voisi päästä tupakoinnista eroon, se olisi fiksua, mutta tuskinpa häneltä voi niin paljoa fiksuutta vaatia.
Äitee voi mennä tupakoimaan vaikka jonnekin metsän reunaan, jos niin on pakko tehdä.
Ja mä olen 30vuotta juonut aamukahvini ikkuna auki ja uudes kämpäs ei huvita haistella käryä.
Nih.
Oman keittiönsä vai sen naapuri ikkunan alla?
Ulloa polttaminen tietysti ok noin periaatteessa, mutta tietenkään ovien/ikkunoiden välittömässä läheiyydessä ei saa polttaa.
Koko pihapiirin tupakointi tuskin tulee onnistumaan, vaikka tietyllä tapaa hieno idea onkin.
Jos haluat vielä jatkossa nautia äitisi seurasta, olisi ehkä korkea aika suostutella hänet lopettamaan tupakointi? Tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuoleminen ei ole kaunista katseltavaa.
Äidilläni on vaikea masennus ja nyt tämän naapurin takia soittelee päivittäin ja itkee. Minusta on älytöntä 70 v naista kiusata aamurutiinistaan ! Hölmöähän se on polttaa mutta äiti sitä sukupolvea jota ei varoiteltu .
Alunperin äiti alkoi tupakoida etupihalla , koska tuolloisilla naapureilla oli vauva joka nukkui takapihalla eikä äiti halunnut savujen menevän pikkuisen päälle. Siirsi tuolin ja tuhkiksen keittiön ikkunan alle ja siihen ne jäi.
Ap
Meillä on vähän sama tilanne mun isän kanssa, parvekkeilla tupakointi kiellettiin taloyhtiössä viime syksynä ja tästähän isä on tuohtunut . Eihän kuusikymppinen ukko ymmärrä, miksi yht`äkkiä ei saisi tupakoida omalla parvekkeellaan. Polttaa nyt sitten liesituulettimen alla ....
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni on vaikea masennus ja nyt tämän naapurin takia soittelee päivittäin ja itkee. Minusta on älytöntä 70 v naista kiusata aamurutiinistaan ! Hölmöähän se on polttaa mutta äiti sitä sukupolvea jota ei varoiteltu .
Alunperin äiti alkoi tupakoida etupihalla , koska tuolloisilla naapureilla oli vauva joka nukkui takapihalla eikä äiti halunnut savujen menevän pikkuisen päälle. Siirsi tuolin ja tuhkiksen keittiön ikkunan alle ja siihen ne jäi.
Ap
70 vuotias ei ole vanha, mutta tottakai huonoilla elämäntavoilla ikä on lyhyt. Ja ihan varmasti äitisi on tiennyt jo vuosikymmeniä tupakoinnin vaaroista. Aika outo aikuinen saa olla, jos ei muka tietäisi. Sitä asiaa on siis aivan turhaa yrittää puolustella mitenkään.
Masennus taas ei ole muiden syy millään tapaa ja en usko, että tupakointi ainakaan parantaa sitä, joten hohhoijaa taas.
Hanki mummelilla nikotiinilaastari ja silppua tupakat roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähän sama tilanne mun isän kanssa, parvekkeilla tupakointi kiellettiin taloyhtiössä viime syksynä ja tästähän isä on tuohtunut . Eihän kuusikymppinen ukko ymmärrä, miksi yht`äkkiä ei saisi tupakoida omalla parvekkeellaan. Polttaa nyt sitten liesituulettimen alla ....
Ihan varmasti kuusikymppinen tajuaa miksi ei saa polttaa parvekkeella. Jos ei tajua, niin aika imbesilli äijä on.
Ot, olen 42-vuotias ja minun ikäiseni tupakoijat ovat niitä 30 vuotta polttaneita. Miksi nelikymppinen nainen on aloittanut tupakoinnin 90-luvun vaihteessa ja ei ole muka silloin ollut tietoinen tupakoinnin vaaroista. Laatua provoihin, kiitos!
Luulisi järkevän ihmisen ymmärtävän oman terveytensä ja muiden viihtyvyyden.
Vierailija kirjoitti:
Ot, olen 42-vuotias ja minun ikäiseni tupakoijat ovat niitä 30 vuotta polttaneita. Miksi nelikymppinen nainen on aloittanut tupakoinnin 90-luvun vaihteessa ja ei ole muka silloin ollut tietoinen tupakoinnin vaaroista. Laatua provoihin, kiitos!
Luin aloituksen tarkemmin ja tuota etupihatupakointia on siis jatkunut. Äiti on viimeiset 40 vuotta kuullut tupakoinnin vaaroista. Ymmärrettävää, että tupakointia moni ei saa lopetettua, mutta valtaosalla tupakoitsijoilla onneksi käsityskyky riittää ymmärtämään, miksi muut eivät halua osallistua heidän tupakointiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ikävää tietysti, että äitisi sairastaa masennusta, mutta ei se oikeuta häntä tupakoimaan toisten ikkunoiden alla.
Sen aamukahvin voi juoda ilman tupakkaa kun tai mennä sen kupin kanssa kauemmas.
Itse en kyllä välitä tupakkaniuhottajista niin kauan, kuin lomalentäminen on sallittua. Jokainen saa saastuttaa omalla tavallaan tai sitten ollaan kaikki saastuttamatta. Se on kuulkaa jokotai.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että löytyy asennetta. Jos ei saa polttaa parvekkeella tai pihalla niin poltetaan sitten sisällä.
Juuri hörppäsin aamukahvit niin sehän on röökin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti kuusikymppinen tajuaa miksi ei saa polttaa parvekkeella. Jos ei tajua, niin aika imbesilli äijä on.
Tupakointi ja riski vaskulaariseen dementiaan... Terveet samanikäiset ovat skarppeina työelämässä.
Taloon muutti siis vihdoinkin joku järkevä ihminen.
Aivan törkeää piittaamattomuutta tupakoida niin, että muille aiheutuu haittaa. Passiivinen tupakointi pitäisi rinnastaa pahoinpitelyksi, sekä vamman ja kuolemantuottamuksen aiheuttajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Luepa uudelleen ajatuksella tuo aloitus.
Nikotiinilaastari tai purkkaa. Ap voi vaikka hommata ne mutsilleen ja huolehtia, että mamma pysyy niissä. Kahvikupillisen voi kyllä juoda parvekkeellaan.
Tuleeko savu valittajan ikkunasta sisään?