- Elä enää kiusaa mua tai hakkaa - Vi##u katotaan heti ku tuut kouluun
Mitä ajatuksia tämä luokkakavereiden välinen viestitely teissä herättää?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kiusaaminen loppui kun kehotin lastani lyömään takaisin. Surullista, mutta se oli viimeinen keino.
Mulla siro tyttö, jota poika kiusasi. En vaan uskaltanut kehoittaa tuota tekemään, koska poika vahvempi. :(
No oliko se poika sinuakin vahvempi?
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miksei näiden kiusattujen vanhemmat tee asialle mitään?! Omaa lasta kiusattiin ala-asteella ja koska opettaja ei uskaltanut asialle mitään tehdä, menin itse seuraavana päivänä koululle ja tein "Käsi joka kehtoa keinuttaa" -ratkaisun. Kiusaaminen loppui siihen.
Niin minkä ratkaisun? En tajunnut.
Joku vois kertoa tälle pojalle miten naisten hakkaajille käy vankilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
– Myös koulu haluaa kiusaamisen loppuvan heti. Kiusaamista yritetään lopettaa luokkatilamuutoksilla heti ensi viikolla.
Mitähän tämäkin sitten tarkoittaa? Istumapaikkoja luokkatilassa muutetaan vai mitä ihmettä!?!
Kiusattu pistetään yksin verhon taakse istumaan.
Tässäpä oiva ratkaisu ongelmaan
Vierailija kirjoitti:
Meillä kiusaaminen loppui kun kehotin lastani lyömään takaisin. Surullista, mutta se oli viimeinen keino.
Mulla on omasta lapsuudesta sama kokemus ja olen aikanaan omille lapsilleni sanonut ja nyt lastenlapsisille, että antaa maistaa omaalääkettä. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miksei näiden kiusattujen vanhemmat tee asialle mitään?! Omaa lasta kiusattiin ala-asteella ja koska opettaja ei uskaltanut asialle mitään tehdä, menin itse seuraavana päivänä koululle ja tein "Käsi joka kehtoa keinuttaa" -ratkaisun. Kiusaaminen loppui siihen.
Elokuvassa Käsi joka kehtoa keinuttaa, nainen menee lapsen koululle, vetää kiusaajan sivuun ja sanoo jotenkin niin että jos vielä kosket, katsot tai puhutkin lapselle, hän tulee ja tappaa kiusaajan.
Kiusaajapojalle vaihto- ehto, mikä on koulukoti. Jos kiusaaminen ei lopu edessä on koulukotiin sijoitus . Luulis sen olevan riittävä rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvassa Käsi joka kehtoa keinuttaa, nainen menee lapsen koululle, vetää kiusaajan sivuun ja sanoo jotenkin niin että jos vielä kosket, katsot tai puhutkin lapselle, hän tulee ja tappaa kiusaajan.
Eiköhän tuosta tulisi vanhemmalle seuraamuksia. Pahimmassa tapauksessa menettäisi oman lapsensa viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Selvittäisin heti kenestä on kysymys ja kävisin nostamassa sitä uhkaajaa kurkusta seinälle. Saman kävisin myös tekemässä hänen isälleen.
Tämä lienee lähes ainoa toimiva keino, toinen voisi olla että tuo kiusaaja siirretään kouluun toiselle paikkakunnalle.
Kyllä tällainen kiusaaminen on saatava loppumaan. Tuo väkivalta on hirveää. Se vaikuttaa tekojen kohteena olevaan myöhemmin elämässä tavalla tai toisella.
Mua kiusattiin koko kouluajan, olen nyt nelikymppinen. Muutamat pojat löivät mua, kerrankin niin kovaa että olin ilmat pihalla. Asiasta kertominen ei auttanut mitään koska kukaan ei puuttunut. Sairastuin anoreksiaan ja olin todella huonossa kunnossa. Myöhemmin aikuisena ajattelin et en saa uhriutua, en saa antaa kiusaajien voittaa. Olen pärjännyt ihan hyvin, opiskellut mieleisen ammatin ja mulla on koulutusta vastaava työ. Kuitenkin huomaan usein jonkinlaista epävarmuutta uusien ihmisten seurassa. Mietin että miten mua katsotaan, arvostellaanko mua. Nämä ajatukset yritän sulkea pois mutta sieltä lapsuudesta ne kumpuavat.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu useinkin auttavan, mutta siinäkin kannattaa käyttää harkintaa, että jos menee lyömään jotakuta, niin saako sitten pian turpiinsa isommalta joukolta. Jotkut "kovat jätkät" haluaa aina päästä kostamaan sen jos nokkiinsa saavat. Itse monesti pyörittelin päässäni sitä, että nakkaan kiusaajaani nenään, mutta tiesin sen, että jos niin teen niin saan häneltä kyllä takaisin, tai sitten tulevat kavereineen hoitamaan homman loppuun. Voittajan viittaa ei minulle ollut jaossa mitenkään.
Terveisin Naispelko26
No onpahan edes kerran antanut takaisin ja kostaa myös jatkossa mahdollisen uuden pahoinpitelyn, ja vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii. Loppui aikalailla kerrasta parin vuoden piina, kun oma selkäranka viimein löytyi ja kiusanhenget pyöri lattialla koulutovereiden katsellessa.
Tällaisia on aina mukava lukea. Hyvä kun puolustit itseäsi.
Jos oma lapseni tuollaisen viestin saisi, niin etsisin kiusaajan käsiini ja kävisin paiskaamassa puhelimen seinään. Eipä tarvii hetkeen mitään viestejä laitella.
Vierailija kirjoitti:
Sisartani kiusattiin ala-asteella. Olen isoveljenä hakannut kolme kiusaajaa. Kiusaaminen loppui siihen.
Juuri noin isoveljen pitääkin toimia, arvostan tuollaista suoraselkäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvittäisin heti kenestä on kysymys ja kävisin nostamassa sitä uhkaajaa kurkusta seinälle. Saman kävisin myös tekemässä hänen isälleen.
Tämä lienee lähes ainoa toimiva keino, toinen voisi olla että tuo kiusaaja siirretään kouluun toiselle paikkakunnalle.
Sadan kilometrin edestakainen bussissa istuminen päivittäin ja uuden kaveripiirin hommaaminen uudesta koulusta saisi pojan miettimään tekojensa kannattavuutta. Kannatan ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla siro tyttö, jota poika kiusasi. En vaan uskaltanut kehoittaa tuota tekemään, koska poika vahvempi. :(
Aina pitää lyödä takaisin tai kostaa muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitin tuon niin, että tämä vanhempi antoi tuolle kiusaajalle vakavasti otettavan varoituksen, koska opettaja ei puuttunut asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma lapseni tuollaisen viestin saisi, niin etsisin kiusaajan käsiini ja kävisin paiskaamassa puhelimen seinään. Eipä tarvii hetkeen mitään viestejä laitella.
Myös se kiusaaja pitäisi paiskata seinään.