Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- Elä enää kiusaa mua tai hakkaa - Vi##u katotaan heti ku tuut kouluun

Vierailija
06.09.2019 |

Mitä ajatuksia tämä luokkakavereiden välinen viestitely teissä herättää?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiusaaminen loppui kun kehotin lastani lyömään takaisin. Surullista, mutta se oli viimeinen keino.

Vierailija
22/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska totta puhuen, mun kiusaamiskokemuksesta alkaa olla jo 10 vuotta aikaa, enkä ole vieläkään antanut anteeksi niille sivustakatsojille.

Jopa kiusaajan kanssa on mahdollista saavuttaa sovinto, mutta pelkurimaista hangaround-sivustakatsojalammaslaumaa ei pysty koskaan kunnioittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunan taakse

Vierailija
24/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirveellä selkään.

Vierailija
25/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkoa kainaloon.

Vierailija
26/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiusaaminen loppui kun kehotin lastani lyömään takaisin. Surullista, mutta se oli viimeinen keino.

Toimii. Loppui aikalailla kerrasta parin vuoden piina, kun oma selkäranka viimein löytyi ja kiusanhenget pyöri lattialla koulutovereiden katsellessa.

Vierailija
27/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu useinkin auttavan, mutta siinäkin kannattaa käyttää harkintaa, että jos menee lyömään jotakuta, niin saako sitten pian turpiinsa isommalta joukolta. Jotkut "kovat jätkät" haluaa aina päästä kostamaan sen jos nokkiinsa saavat. Itse monesti pyörittelin päässäni sitä, että nakkaan kiusaajaani nenään, mutta tiesin sen, että jos niin teen niin saan häneltä kyllä takaisin, tai sitten tulevat kavereineen hoitamaan homman loppuun. Voittajan viittaa ei minulle ollut jaossa mitenkään.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
28/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle henkilökohtainen bodyguard myös välitunneille ja koulumatkoille.

Oliskohan aika hankkia kouluihin tukiavustajia, jotka eivät puuttuisi mitenkään opetukseen vaan olisivat jatkuvasi nuorten seurassa ja tarkkailisivat mitä niiden välillä tapahtuu? Ilkeät katseet ja väkivaltainen käytös ja kiusaaminen olisi se johon he puuttuisivat ja heillä olisi valtuudet myös fyysisesti mennä tarvittaessa väliin. Minua hämmästyttää ettei opettajat huomaa näe ja kuule sitä kiusaamista.

Kyllä ne huomaa ja näkee. Ei välitä.

Vierailija
29/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu useinkin auttavan, mutta siinäkin kannattaa käyttää harkintaa, että jos menee lyömään jotakuta, niin saako sitten pian turpiinsa isommalta joukolta. Jotkut "kovat jätkät" haluaa aina päästä kostamaan sen jos nokkiinsa saavat. Itse monesti pyörittelin päässäni sitä, että nakkaan kiusaajaani nenään, mutta tiesin sen, että jos niin teen niin saan häneltä kyllä takaisin, tai sitten tulevat kavereineen hoitamaan homman loppuun. Voittajan viittaa ei minulle ollut jaossa mitenkään.

Terveisin Naispelko26

Olen tosi pahoillani puolestasi

Vierailija
30/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään käsitä tätä, että jos lasta hakataan, pahoinpidellään, puhutaan kiusaamisesta. Pahoinpitely se on. Jos siellä opehuoneessa opettaja löis toista vaikka kepillä selkään ja huutelis päälle, olis taatusti työsuojelu paikalla, rikosilmoitus tehtäis, ja lyönyt opettaja sais potkut. No mitä tekee nää opettajat ja rehtori, kun lasta toistuvasti lyödään, nimitellään ja ties mitä? Sanovat että yrittävät saada kiusaamisen loppumaan. Yrittävät.

Vierailija
31/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan aika hankkia kouluihin tukiavustajia, jotka eivät puuttuisi mitenkään opetukseen vaan olisivat jatkuvasi nuorten seurassa ja tarkkailisivat mitä niiden välillä tapahtuu? Ilkeät katseet ja väkivaltainen käytös ja kiusaaminen olisi se johon he puuttuisivat ja heillä olisi valtuudet myös fyysisesti mennä tarvittaessa väliin. Minua hämmästyttää ettei opettajat huomaa näe ja kuule sitä kiusaamista.

Totta. Ainoa mikä opettajia kiinnostaa työssään on pitkät lomat

Vierailija
32/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kiusaaja pitää siirtää toiseen kouluun. Joku parikymmentä kilometriä koulumatkaa antaa mukavasti aikaa miettiä tekojaan.

Vierailija
33/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan sama touhu kouluissa jatkuu kun kymmeniä vuosia sitten. Kiusaamisesta kyllä puhutaan mutta itse kiusaajille ei tehdä yhtään mitään. Ja kuvio saa jatkua..Mikään puhuttelu kun ei niitä kiusaaja ä*äriä paranna. 

Vierailija
34/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ainoa mikä opettajia kiinnostaa työssään on pitkät lomat

Totta. Ennen arvostin opettajia, kunnes oma lapsi joutui kiusatuksi. Välinpitämättömänpää suhtautumista en ole kohdannut ennen, enkä jälkeen.

Vierailija
35/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sankari jätkä kun hakkaa tyttöä. Pitäis pari mopokerhon miestä käydä sanomassa pari valittua sanaa tuolle niin eiköhän kiusaaminen loppuis äkkiä.

Juuri näin! Pissit housussa tämän jälkeen luokan eteen seisomaan

Vierailija
36/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisartani kiusattiin ala-asteella. Olen isoveljenä hakannut kolme kiusaajaa. Kiusaaminen loppui siihen.

Vierailija
37/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla siro tyttö, jota poika kiusasi. En vaan uskaltanut kehoittaa tuota tekemään, koska poika vahvempi. :(

Vierailija
38/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukka jätkä kun tyttöjä hakkaa ei ilmeisesti uskalla käydä isompiensa kimppuun kun pelkää saavansa selkäänsä.

Vierailija
39/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä ei ole isompia sisaruksia niin ystäväpiiristä varmasti löytyy. Jos asuisin Oulussa, pyytäisin yv:llä kiusaajan nimen ja osoitteen. Pieni keskustelu ja kiusaaja tietäisi että seuraan tilannetta ja tulen taatusti puuttumaan siihen jos se jatkuu. Se millä tavalla, riippuu täysin kiusaajasta mutta tavalla tai toisella kiusaaminen loppuisi tähän.

Vierailija
40/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä vanhempana tönisin  tai löisin lastani, olisi lastensuojelu hyvin äkkiä ovella ja minä syytteessä pahoinpitelystä ja pahimmillaan lapsi huostaanotettuna, koska kotiolot eivät olisi turvalliset.

Koulussa toinen oppilas syyllistyy samanlaiseen pahoinpitelyyn, niin se on vain kiusaamista. Ja jos et halua lastasi sinne kouluun päästää, koska häntä pahoinpidellään, niin johan on taas senkin takia lastensuojelu ovella. Kyllähän lapsella nyt oppivelvollisuus on. Pakko mennä kouluun.

Kiusaaminen ei välttämättä edes sanana ole niin tuomitseva kuin pahoinpitely. Voisin esimerkiksi sanoa kaverilleni kiusallani, että onkos sulla jotkut treffit kun oot noin laittautunut ? Taidat olla tykästynyt? Ja heittää siihen muutaman vastaavan kysymyksen. Toinen kaveri voisi sanoa tässä tilanteessa, että älä nyt kiusaa Liisaa. Ehkä vähän haparoiva esimerkki, mutta ymmärtänette. Se olisi sellaista pientä kiusaa.

Se, mitä koulussa tapahtuu on vain ja ainoastaan pahoinpitelyä. Fyysistä (ja/tai henkistä) väkivaltaa. Ei mitään kiusaamista. Mielestäni sanan kiusaaminen voisi poistaa koulumaailmasta ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Pahoinpitely on väkivaltaa. Se on lain vastaista ja siihen pitäisikin minun mielestä AINA puuttua rikosilmoituksella. 

Tokihan siinä olisi sekin puoli, että koska alle 15v ei ole rikosoikeudellisesti vastuussa, nämäkin tapaukset siirtyisivät lastensuojelun puolelle, mikä kuormittaisi vielä lisää ennestäänkin täysin ylikuormitettua lastensuojelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän