Anoppi tartutti vauvaani herpeksen
Anoppini, joka viimeiseen asti tärkeilevänä aina lapsenlapsilleen sanonut ettei samoista mukeista juoda ettei kariesta tule tuli pitkästä aikaa visiitille ja alkoi mummonrakkaudesta jaella pusuja lapsilleni. Olen raivona niin etten sanoiksi osaa pukea sillä nyt vauvalleni lehahtanut häneltä huuliherpes! Tapahtunutta ei voi korjata, miten tässä toimia? Nielläkö vain vauvalle tullut elinikäinen riesa, järkipuhe ei anopille ennenkään auttanut eikä korjaa tullutta vahinkoa :/
Kommentit (106)
Oletko varma ettei ollut huulikuppa vaan?
Voi sitä anoppia taas. On ne kamalia otuksia. Onneksi appiukot eivät ole niin kamalia.
Anoppihullulla alkaa käydä mielikuvitus kohta vähäksi, kun ei enää muuta keksi
Kuka pönttö ei nykyään tiedä kuinka helposti huuliherpes tarttuu!!!!
Itse olen saanut huuliherpeksen pikkulapsena ja se on kyllä ikuinen vaiva ja kamaluus. Äkkiä lääkäriin sillä vauvoille herpes on vaarallinen.
Omat lapseni ovat jo aikuisia ja olen ollut hysteerisen tarkka etteivät he ole saaneet tartuntaa.
Ai kamala, ompa ajattelematon mummeli jos suulle vauvaa pussaillut 😲😢 ja tekopyhä jos mukipuheissa tärkeillyt pöpöjä
Olisi voinut olla yhtä lailla äiti tai isä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei ollut huulikuppa vaan?
Huulet punoittavia näppyjä täynnä, ei rokkoa kun ei näppyjä muualla kasvoja/kehossa
-ap
Eikös 80% väestöstä kanna tuota virusta ihan tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pälli muka pusuttelee vauvaansa suulle?!
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se ole mieheltäsi peräisin, on käynyt rakasttaren luona. Tai sitten sinulta itseltäsi-jos olet viruksen kantaja tietämättäsi.
Voi toki olla joku tur viskin lastentarhassa käyttänyt hyväkseen.
Minulla ja miehelläni ei huuliherpestä. Anopilla olen nähnyt muutaman kerran aiemmin herpeksen kukkivan ennen tätä tapahtunuttakin. Ja mieheni ei ole pettäjä vaikka aasinsiltana sellaista mietit
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pälli muka pusuttelee vauvaansa suulle?!
Sitä myös ihmetellyt, vauva vuoden ikäinen
-ap
Nyt jos tää ei tapahtunut porvoossa, niin lääkäriin ja heti. Kosta se herpes on vauvan silmissäkin. Nyt lääkäriin.
Ihan sama mihin pussailee jos on aktiivinen huuliherpes. Kyllä se tarttuu mihin vaan! Eikä tarvitse edes olla vielä rakkuloita kun jo tarttuu.
Varasin ajan nyt pikkujättiin jossa saavat katsoa tilannetta
-ap
ihan ekana soittaisin sinne lastentarhaan ja kysyisin onko siellä hoitajalla virusta. Jos ei, niin sitten on joku harjoittelija siellä laittanut lapsesi suun alapäähänsä. Näitähän juuri on tullut ilmi. Tämä on ihan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se ole mieheltäsi peräisin, on käynyt rakasttaren luona. Tai sitten sinulta itseltäsi-jos olet viruksen kantaja tietämättäsi.
Voi toki olla joku tur viskin lastentarhassa käyttänyt hyväkseen.
Minulla ja miehelläni ei huuliherpestä. Anopilla olen nähnyt muutaman kerran aiemmin herpeksen kukkivan ennen tätä tapahtunuttakin. Ja mieheni ei ole pettäjä vaikka aasinsiltana sellaista mietit
-ap
Onko testattu? Monella se on täysin oireeton.
Tosiaan jos vauva koskee käsillään siihen herpekseen ja sitten silmiinsä niin voi tulla sokeaksi.
Tiedän tapauksen jossa tavallinen huuliherpes meni aivoihin ja kuolema tuli. Herpes ei ole niin pikkujuttu kuin monet luulee jos huono säkä käy.
No nyt löytyi se syy, miksi en voi ottaa vauvaa hoitoon. Minullahan voi olla huuliherpes ja minä voin tartuttaa sen vauvaan, joten voivoi sentään, ei ole minusta apua väsyneille vanhemmille. Vauvan terveys ennenkaikkea! Aina sitä ryppyjen keskeltä joku näppy löytyy ja on syytä epäillä tarttuvaa tautia.
No ainakin lääkäriin heti, vauvoille herpes on tosi vaarallinen.