Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö mielenterveys ongelmaisen ihmisen käytöksestä tai olemuksesta?

Vierailija
05.09.2019 |

Olen kuullut sanottavan ettei sitä näe vaikka kävelisi kadulla vastaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset näyttävät usein piiloagressiivisilta ja masentuneilta.

Kalpeita tosikkoja. Kyräileviä ja kateellisia kylähulluja kaikkia. Viime vuosina on onneksi vähän iloisempaa meininkiä. Aika sairas paikka asua. Tosi masentava

Vierailija
22/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaisissa ei ole mitään masentavaa. Olemme hiljainen ja vakaa kansa. Minusta on mukavaa, kun esim. bussissa saa istua hiljaa ja rauhassa omien ajatustensa kanssa. Ei kaikkien tarvitse koko ajan pitää hirveää meteliä ja olla yltiösosiaalisia ja positiivisia. Ihmisissä on pikemminkin jotain vikaa, jos ei kestä elämää, joka ei ole jatkuvaa karnevaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain näkee, toisista ei. Kyllä vahvasti rauhoittavissa lääkkeissä olevan tunnistaa. Tyhjä, väsynyt katse, kumara ryhti. Skitsofreenikot usein haisee, se voi olla perushygienian puutetta, mutta myös ihan lääkitys aiheuttaa pahaa hajua, kun lääkeaineet puskee ihosta läpi hien mukana. Samoin jotkut lääkkeet voi aiheuttaa runsasta syljeneritystä tai motorista levottomuutta.

Vierailija
24/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä ainakin itse hyvin varovainen tulkistemaan ja ai pitämään keään mielenterveyden ongelmista kärsiväksi vain ja ainoasaan sen peruseella hän näyttää tai on näyttämättä.

Mutta tokihan sitä voi uskotellaa ja luulla yhtä ja toista itselleen näkemistään ihmisistä.

Itse olen joitain kertoja vastaavasti pyytänyt kertomaan täällä heiltä jotka kertovat erottavansa ja näkevänsä ihmisen sukupuolisen suuntautuneisuuden., että mistä he sen oikein näkevät tai erottavat mutta olen parhaimmissakin vastauksissa saanut vain enemmän ja vähemään tahdikkaita ennakkoluuloja.         

En myöskään pysy erottamaan kenenkään seksuaalisen kokemusten tai vaikka seksikumppaneiden määrää. Muta niin vain täällä olen kohdannu heitä, jotka ainakin erottavat sen onko jollain neitsyys tallella. (- Vai mien muuoin osaisiva pitää heitä yksi-silmäisesi jotenkin vajaina ja puutteessa olevina).   

Vierailija
25/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suomalaisissa ei ole mitään masentavaa. Olemme hiljainen ja vakaa kansa. Minusta on mukavaa, kun esim. bussissa saa istua hiljaa ja rauhassa omien ajatustensa kanssa. Ei kaikkien tarvitse koko ajan pitää hirveää meteliä ja olla yltiösosiaalisia ja positiivisia. Ihmisissä on pikemminkin jotain vikaa, jos ei kestä elämää, joka ei ole jatkuvaa karnevaalia.

Kokeile, niin tiedät. Osta lippu Portugaliin ja tule takaisin Suomeen marras-joulukuussa. Istu aamuruuhkabussiin ja kerro havaintosi asiasta. En todellakaan kirjoittanut hiljaisuudesta, vaan pelkästään suomalaisten ulkonäöstä ja olemuksesta pimeimpinä talvikuukausina. Ei se minustakaan mitään hauskaa ole, mutta sitä turtuu asiaan, eikä huomaa muutosta.

Vierailija
26/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen tukka ja muutenkin epäsiisti olemus kertoo jostain mt-ongelmasta. Myös tietysti, jos käytös on harhaista ja esim. puhelee itsekseen jotain sekavia... Viiltelyarpia voi näkyä käsissä...

Vierailija
27/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten mt-ongelmaisuuden yleensä huomaa yhdyssanavirheistä.

Vierailija
28/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntematon mies kommentoi vasta, että minulla on vikaa päässä ja olen hullu. Kävelyn perusteella teki diagnoosinsa. Minulla on ollut aivoinfarkti, joten kävelen erikoisesti apuvälineen kanssa. Mielenterveysongelmia minulla ei kuitenkaan ole. Esimerkki siitä, kuinka jonkun diagnosointi voi mennä täysin pieleen.

Vierailija
29/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan ei.

Tapasin jodelin mielenterveyskanavan kautta naisen ja hän olisi kelvannut suoraan vaikka muotinäytökseen.

Suomi24-palstan mielenterveysosion kautta tavattu nainen oli myös kaunis ja huoliteltu.

Vierailija
30/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja hän näyttää ihan sinulta :D

Vierailija
31/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kyllä näyttävät tosi masentuneille. Ja jos eivät näytä, kohta näyttävät: kiusaamisen ja haukkumisen vuoksi. Outo ja seko kansa.

Vierailija
32/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä, mitä mielensairautta potee. Kaikki ei näy ainakaan koko aikaa.

Skitsofrenia ja kaksisuuntainen näkyvät ainakin ajoittain. Masennuskin näkyy, mutta huonommassa vaiheessa henkilö yleensä pysyttelee sisätiloissa.

Vierailija
33/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hokee kävellessään koko ajan "Ei näe, ei näe, ei näe, ei näe, ei näe, ei näe..........", niin ei näe, mutta sen kuulee :D

Vierailija
34/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin lukee kaikissa psykiatrin lausunnoissa että vastaanotolle tulee siististi pukeutunut ja asiallisesti keskusteleva nainen. Kaikilla psykiatreilla lukee tuo ja olen niitä aika monta tavannut. Kun on päästään sekaisin niin panostaa enemmän siihen että ulkoisesti olisi normaalin näköinen ja näyttää "reippaalle". 

Vierailija
35/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu lääkäri osasi ennustaa yhdestä toisesta henkilöstä hyvin että hän tulee juuri saamaan burn outin. Näin tosiaan kävi ja jäin itse miettimään mitkä merkit viittasivat tulevaan työuupumukseen, sillä en itse huomannut tuossa henkilössä mitään erikoista silloin kun ko. lääkäri "ennusti" tuon asian. Eli ainakin tosiaan työuupumuksen voi nähdä, jos osaa katsoa.

Vierailija
36/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Ei varmaan mistään voi päätellä varmaksi. Alalla olevan hoitsun kanssa tästä kerran keskustelin ja hän mainitsi huonon hygienian ja räikeän meikin mahdollisiksi tunnusmerkeiksi.

En usko. Monella mt-ongelmaisella on hyvin vahva pelko, että erottuu joukosta eikä halua, että muut tarkkailevat, koska herättää huomiota. Joten silloin kun on pakko mennä julkisille paikoille vaikkapa kauppaan, lääkäriin, apteekkiin jne. pyritään olemaan huomaamattomia. Se takoittaa myös siistiä ulkoasua. 

Vierailija
37/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä koulutuksessa ja siellä oli vanha rouva luennoimassa ja hän sanoi että jonkun mt-ongelman näkee siitä että hipelöi kaulakoruaan, ja kyllä, mä juurikin hipelöin juuri kaulakoruani.

Vierailija
38/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka luulevat näkevänsä ihmisten ulkonäöstä mt-ongelmat yms, ovat niitä jotka ovat sitten yllättyneitä, kun se "hyvä kaveri kirkon piiristä ja aivan mahtava tyyppi, kaikkien kaveri" paljastuu vuosikausia lapsia huumanneeksi rai sk a riksi. Samat ihmiset näkevät silmistä pahuuden (kts av:n ketjut aiheesta).

Ihmisen mt-ongelmia, persoonallisuutta yms ei näe ulospäin. Jossain vanhoissa psykiatrian kirjoissa oli tuosta jonkun edellä mainitsevasta huomiotaherättävästä meikkaamisesta naisilla manian aikana. Ei taida päteä nykyään kuten ei sekään että irtosuhteilevat naiset pitää pakkosteriloida.

Vierailija
39/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät sano esimerkiksi jalkansa loukanneesta ihmisestä aina nähdessään :"Loukannut jalkansa."

Mut sit taas jos näkee psyykkistä oireilua niin se sanotaan ääneen jopa suoraan henkilön edessä diagnoosi.

Miksi?

Vierailija
40/54 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen silmiin pistävä asia jos näkyy?

Yhdyssanavirheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän