Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen sai huomautuksen "nenäkkäästä käytöksestä" syy ihan naurettava

Vierailija
05.09.2019 |

Päiväkodin työntekijä oli unohtanut puhelimensa sellaiseen paikkaan, josta lapseni sai sen käsiinsä. Oli mennyt syrjäisempään paikkaan pois katseiden alta ja alkanut katsoa puhelimelta lastenohjelmaa. Kun löytyi, tämä nainen oli sanonut lapselle "eihän sitä nyt kaunista päivää kannata viettää puhelinta tuijottaen" Lapsi oli vastannut, että no tuijotathan sinäkin. Tämä oli nyt ilmeisesti niin nenäkästä käytöstä että oikein koki tarpeelliseksi moittia lasta minulle, kun olin kotiin hakemassa. Mielestäni mitätön syy?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin uskon tähän kaikkeen mukaanlukien siihen ettei päiväkodin tädin luurissa ole mitään pin/kuvio/sormenjälkisuojausta millä sen saa auki.

Meillä ei ole, sillä hankaloittaisi käyttöä, kun puhelin on kuitenkin lähes jatkuvasti käytössä.

t. Päiväkodin "täti"

Anteeksi rouva varhaiskasvatusasiantuntija kun kutsuin sinua vähättelevästi tädiksi.

Vierailija
22/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin uskon tähän kaikkeen mukaanlukien siihen ettei päiväkodin tädin luurissa ole mitään pin/kuvio/sormenjälkisuojausta millä sen saa auki.

Meillä ei ole, sillä hankaloittaisi käyttöä, kun puhelin on kuitenkin lähes jatkuvasti käytössä.

t. Päiväkodin "täti"

Mihin te sitä jatkuvasti käytätte? Olen huomannut lapsenlapsia hakiessa, että aina on kännykkä kädessä ja siihen tuijotetaan niin ettei ehdi kertoa lapsen kuulumisia hakijalle. Huono malli kyllä lapsille.

Vanhemmat ilmoittaa nykyää applikaatiolla esim. milloin ovat tulossa lapsiaan hakemaan. Eilenkin 4 vanhemmista ilmoitti tulevansa myöhässä ja jouduin järjestelmään hoitajaa joka voi jäädä pidempää toisesta päiväkodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanavalmis vai k u s i p ….. ?

Vierailija
24/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetappa lapsellesi että toisten tavaroihin ei kosketa.

Tämä pitäisi opettaa monelle ”tulijallekin”.

Vierailija
25/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpuhelimissa yleensä ei ole.

Vierailija
26/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko huomautus kirjallisena, vai kertoiko työntekijä tuosta tapahtumasta?

Itse oli aina tyytyväinen, jos päiväkodin/esikoulun väellä oli aikaa kertoa päivästä, oli sitten kerrottavaa hyvistä tai huonoista asioista. Jos hyvistä ja hauskoista, niin oli hyvä kuulla, että lapsella menee hyvin, jos taas oli hölmöilty, niin halusin omalta osaltani olla varmistamassa, että samankaltainen hölmöily ei enää toistu. Tuo varmistaminen oli käytännössä sitä, että yhdessä vielä keskusteltiin niistä oikeista tavoista toimia. Kotona ei tarvinnut mitenkään rangaista.

Vierailija
27/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos päiväkoti-ikäiselle jättää kännykän näytille pöydälle, niin suuri todennäköisyys siihen kyllä on, että se siitä napataan.

Täti itse jättänyt luurinsa mihin sattuu, eikä tuo nyt niin kamalaa ole, että LAPSI sen nyt siitä nappaa ja katsoo lastenohjelmia.

Eikä tuo edes erityisen nenäkästäkään ollut. Mahtaa täti olla nokka ruudussa usein itsekin, kun lapsikin sen oli huomannut.

Huvittavin oli tuo kommentti, jossa moitittiin, kun lapsi oli oikein uskaltanut sanoa vastaan "Auktoriteetille".

:)

Ehhhehheeehheeee.... varsinainen auktoriteetti.

Toisekseen, opetatteko te ihan oikeasti lapsianne johonkin herranpelkoon? Että päiväkodin täti on joku jumalasta seuraava erehtymätön olento, jolle ei saa sanoa vastaan, vaikka höpisisi mitä?

Tottakai on ihan asiallista moittia lasta puhelimen luvattomasta haltuunotosta, mutta ei nyt päiväkodissa työskentelevän luulisi moisesta lapsen kommentista loukkaantuvan.

Tai toisaalta kannattaako äidinkään moisesta tuohtua, kun siitä päiväkodin täti kertoo.

Semmoista sattuu. Lapsista kun on kyse. Itse olisin kyllä jo päiväkodin ulko-ovelle ehdittyäni unohtanut koko jutun.

Vierailija
28/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun tuollaisesta tädistä joka yrittää alistaa lapset jonkun "auktoriteetin" alle.

Vierailija
29/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt suoranaisesti minusta ole nenäkästä. Riippuu äänensävystä. Saattaa olla, että lapsi vain ihmettelee, miksi ”tädillä” on oikeus katsella puhelinta pitkin päivää ja hänellä ei. Silloin auttaa ihan vaan asian selittäminen.

Vierailija
30/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika puhui totta, jos päiväkodin tädit näpräävät puhelimia työaikana. Siitä ei pidä rangaista. Sensijaan päiväkodin hoitaja olisi voinut kysyä esim. Miksi näpräät minun puhelintani. Tästä olisi päästy keskusteluun, voiko toisen omaisuutta lainata. J.n.e. Äiti voi kertoa, että kenenkään puhelimiin ei kosketa. Pojalla on varmaan omakin puhelin.

Vierailija
31/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä puhelin oli jäänyt auki. Kävikö mielessä?

Puhelimet ei jää auki, ne sulkee itse itsensä ettei akku kulu jos ei kukaan lääpi.

Vierailija
32/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tasan on, ainakin meillä on ihan turvallisuusohjeistuksissakin että pitää olla vähintään pinkoodilukitus. Sormenjälki käy jos on sellaisen lukija.

Vierailija
33/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Päiväkodin "täti"

Mihin te sitä jatkuvasti käytätte? Olen huomannut lapsenlapsia hakiessa, että aina on kännykkä kädessä ja siihen tuijotetaan niin ettei ehdi kertoa lapsen kuulumisia hakijalle. Huono malli kyllä lapsille.

Puhelimessa olevaan sovellukseen pitää heti merkitä lapsen hakuaika. Ohjelma jumittuu ja on hidas siksi seison joskus pitkän ajan puhelin auki ja kädessä pihalla.

Vierailija
34/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Päiväkodin "täti"

Eli lapsi oli oikeassa, räpläätte vain luurejanne ettekä ole niiden lasten kanssa.

Vierailija
35/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Päiväkodin "täti"

Tätä olen ihmetellyt. Että miksi niitä vasuja pitää päivittää, vanhemmille vastailla, tilastoja tuottaa jne. koko ajan 3 aikuisen voimin sen sijaan, että hoitajat olisi lasten kanssa. Puhelin on aina käytössä, kun täytyy kirjata lapsista koko hoitoajan kaikkea mahdollista, mutta lapset jätetään oman onnensa nojaan muuten.

Vierailija
36/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Päiväkodin "täti"

Puhelimessa olevaan sovellukseen pitää heti merkitä lapsen hakuaika. Ohjelma jumittuu ja on hidas siksi seison joskus pitkän ajan puhelin auki ja kädessä pihalla.

Rakettitiedettä. Samaan aikaan ei voi puhua muille?

Vierailija
37/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olet töissä? Työpuhelimissa nimenomaan on.

Vierailija
38/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, todella "nokkela"

Vierailija
39/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Ap:n mielestä löytäjä saa ottaa? Eli oletko opettanut lapselle, että jos löytää bussista puhelimen, sen saa omaksi? Tai jos löytää koulun lattialta lompakon, sen saa ottaa?

Mä löysin maanantaina parkkihallista 20€:n setelin. Joo, nyt se on mun.

Vierailija
40/44 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tilanteeseen puuttuminen on ymmärrettävää, mutta kohdistui vähän väärään asiaan. Isompi ongelma tuossa on se, että ottaa näkemänsä puhelimen ilman lupaa ja alkaa katsoa sillä ohjelmia, kuin se millä tavalla vastaa tästä huomauttamiseen. Vastaus kun ei välttämättä ollut edes tarkoitettu miksikään kuittailuksi, vaan saattoi olla myös ihan faktapohjaisen havainnon ilmaisu. Mutta puhelimen ottaminen kysymättä oli joka tapauksessa väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi