Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten paino ei tipu! Elämäntapoja muutin kuukausi sitten

Vierailija
05.09.2019 |

En ole ylipainoinen, mutta haluaisin painosta 5-8kg pois. Synnytyksestä 4kk. Imetys lopetettiin 2kk iässä. Paino edelleen sama kuin sairaalasta lähtiessä. Painan 2kg enemmän mitä ennen raskautta..
Tein muutoksia kuukausi sitten syömisen suhteen. Sitä ennen jo kävin päivittäin lenkillä kuten nytkin.
Nyt syön aamupalan, juon vettä päivän aikana hyvin, syön säännöllisesti ja herkuttelen kerran viikossa! Eikä silti paino vaan tipu, mistä tämä johtuu?

Mitään lääkitystä ei ole joka voisi olla syynä. Ja olen alle 30v jos iällä on merkitystä. Uskomattoman vaikeaa tullut tässä laihdutuksesta. Menee motivaatio kun ei tule tuloksia 😩

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa muutaman kilon takia. Tee vaunulenkkejä ja ole miettimättä painoa, kyllä nuo kilot lähtee.

Vierailija
2/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh ja kuinka paljon tietoa tästäkin asiasta on saatavilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun jaoit omat kokemukset ja vinkkisi minulle 😘

AP

Vierailija
4/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

aloita vhh ja jätä jokapäiväinen sokerinmussutus pois. Kyllä laihtuu.

Vierailija
5/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Hih hih hih

Vierailija
6/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et sinäkään kovin hyviä pohjatietoja antanut. Et kerro mitään esim. niistä ruokavalion muutoksista, levosta, liikunnasta. Onko liikunta esim. vain yksipuolista lenkkeilyä. Ruokavalion muutos yksi peruna kahden sijaan, valvottaako vauva, jne.

Vierailija
7/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa sitä syömistä uudestaan.

Vierailija
8/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt ja milloin? Mitä tarkoittaa herkuttelu kerran viikossa?

Vierailija
9/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et sinäkään kovin hyviä pohjatietoja antanut. Et kerro mitään esim. niistä ruokavalion muutoksista, levosta, liikunnasta. Onko liikunta esim. vain yksipuolista lenkkeilyä. Ruokavalion muutos yksi peruna kahden sijaan, valvottaako vauva, jne.

Tämä on kyllä niin raivostuttavaa. Annat niitä vinkkejä tyhjästä ja sitten ap hyökkää päälle kun hyeena, kun jo tekee niin. Näiden motiivi taitaa olla lähinnä, että pääsee päästelemään niitä omia paineitaan.  Siksi en näihin enää jaksa vastata. Hymiöitä.

Hyvää päivän jatkoa ja jaxuhaleja!

Vierailija
10/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Selvästikään et ole sitä tietoa riittävästi hakenut ja tehnyt niitä oikeita muutoksia, joten tämä oli oikein oivallinen vinkki sinulle, etsi tietoa.

Vierailija
11/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä vaaka näyttää? Vaakalukema ei kerro ihmisen terveydestä ja hyvinvoinnista yhtään mitään. Lihava voi olla täysin terve, laiha voi olla sairas. Ns. normaalipainoisella voi olla liikaa rasvakudosta, vaikka vaaka näyttää kuinka "hyviä" lukuja tahansa. 

Sitäpaitsi ihmisen paino muutenkin vaihtelee ihan päivittäin jopa useita kiloja. Painonvaihtelut johtuu hormonitoiminnasta, vatsantoiminnasta, elimistön nestetasapainosta, liikunnasta, syödystä ruokamäärästä, vuorokauden ajasta, nukkumisesta, stressistä jne jne jne. 

Jos koet olevasi hyvävointinen ja terve, mitä väliä sillä on vaikka sun paino on nyt muutaman kilon enemmän kuin ennen vauvaa? Jos taas koet, että et voi niin hyvin, niin tee niitä muutoksia elämääsi se hyvinvointi edellä. Syö niin, että voit hyvin. Liiku niin, että voit hyvin. Sun painolla ei ole _mitään_ merkitystä. 

Ylipäänsä tuo ylläoleva koskee kaikkia niitä, jotka haluavat "laihduttaa pari kiloa". 

Vierailija
12/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina noista läskeistä jaksetaan länkyttää, vaikka kaikki tietää, miten laihdutaan.

Eriasia, jos sairaus/lääkkeet estää jotenkin laihtumasta.

Vierailija
13/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina noista läskeistä jaksetaan länkyttää, vaikka kaikki tietää, miten laihdutaan.

Sellaista sairautta ja lääkettä ei ole joka estää laihtumasta. 

Vierailija
14/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista sairautta ja lääkettä ei ole joka estää laihtumasta. 

Voisitko antaa tälle jonkinlaisen lähteen?

Vierailija
15/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit imettänyt pitempään, niin paino olisi tippunut helposti ja vauva saanut luonnollista ravintoa.

Vierailija
16/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää, miten laihdutetaan... Niinkö tosiaan? Mä kyllä sanon, että laihtuminen ei ole todellakaan helppoa! Joo, pystyisin kyllä olemaan syömättä ja laihtumaan niin (olen aikaisemminkin nuorena näin tehnyt), mutta jos ei halua pilata aineenvaihduntaansa ja heittää hyvästetä vähille lihaksilleen, laihtuminen ei todellakaan ole enää kolmenkympin paremmalla puolella helppoa.

Mä oon ollut nyt suurimman osan kesästä pätkäpaastolla, ja paino on pudonnut maksimissaan kaksi kiloa. Ei ole todellakaan helppoa tämä.

Vierailija
17/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon sisällä on tunnetusti vaikea laihduttaa. Ap ei antanut edes mitään tietoja omasta pituudesta ja painosta. Painaa 2kg enemmän kuin ennen raskautta ja haluaa silti 5-8kg laihduttaa? Onko tässä nyt joku 170cm pitkä joka painaa 60kg mutta haluaisi painaa 55kg? Jos näin, niin selvä hommahan se on että ne kilot on tiukassa. 

Vierailija
18/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää, miten laihdutetaan... Niinkö tosiaan? Mä kyllä sanon, että laihtuminen ei ole todellakaan helppoa! Joo, pystyisin kyllä olemaan syömättä ja laihtumaan niin (olen aikaisemminkin nuorena näin tehnyt), mutta jos ei halua pilata aineenvaihduntaansa ja heittää hyvästetä vähille lihaksilleen, laihtuminen ei todellakaan ole enää kolmenkympin paremmalla puolella helppoa.

Mä oon ollut nyt suurimman osan kesästä pätkäpaastolla, ja paino on pudonnut maksimissaan kaksi kiloa. Ei ole todellakaan helppoa tämä.

Se, että sanotaan kaikkien tietävän miten laihdutaan ei ole väite, että laihtuminen olisi helppoa. Joten ennen kun huudetaan silkasta huutamisen ilosta sitä oman pään pyhää totuutta vedetään hetki henkeä mitä on kirjoitettu.

Vierailija
19/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se helppoa, pitää vain tietää, miten keho toimii.

Vierailija
20/22 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää, miten laihdutetaan = laihtuminen on helppoa? Aika paljon on asiat muuttuneet sitten minun kouluaikojen :D Sinä tiedät kuitenkin miten laihtua vaikka se ei ole sinulle helppoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan