Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvoista näkee, jos joku ei ole kovin älykäs?

Vierailija
05.09.2019 |

Mistä se näkyy kasvoissa ja miksi? Katse? Ilme? Mikä niissä?
En tarkoita älyllisesti kehitysvammaisia vaan normaalin rajoissa olevia, keskitasoa vähemmän älykkäitä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einstein, Hawking... hmm... joo, helvetin rumia, eli mitä rumempi, sitä viisaampi? Pitää paikkansa, sillä muoti- ja meikkipellet ovat vähä-älyisiä ja luulevat olevansa viisampia pukeutumalla ja trimmaamalla kroppaansa. Se on vähän sama kuin laittaisi ison pakoputken pään autoon ja kuvittelisi auton kulkevan kovempaa.

Einstein ainakin nuoruuden kuvissa aivan älykkään ja komean näköinen.

Omasta mielestäni nämä terveys- kauneus- ja fitness ihmiset ovat älykkäitä siinä mielessä että pitävät ainakin itsestään huolta. Treenaavat ja syövät hyvin. Samaa ei voi sanoa ylipainoisista mammoista jotka syövät itsensä hautaan.

On myös älykästä tienata kauneudella ja elää ”omaa unelmaansa” ja toteuttaa haaveitaan. Kyllähän kaunis sisustus ja itsestään huolehtiminen lisäävät hyvinvointia. Toisten nykyaikaisia ”ig julkkis” ammatteja arvostelevat usein jossain matalapalkka-alalla työskentelevät elämäänsä kyllästyneet tantat.

Totta. Esim joku Kim Kardashian on varmasti älykkäämpi kuin 90% palstailijoista, mutta jostain syystä KAIKKI haluavat kuvitella, että hän olisi jotenkin tyhmä. Koska voi kamala, kauneuttaan ja seksuaalisuuttaan bisneksessä hyödyntävä älykäs nainen, joka tekee mitä haluaa on niin väärin!

Vierailija
42/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mistään näe.

MInä olen tutkitusti älykäs ja pärjännytkin olen ihan kohtuullisesti (nykyään proffana yliopistolla, omaisuutta olen kerännyt sen verran, että ulkoisilla kriteereillä arvioiden menee hienosti ja saan myös sisäistä henkistä tyydytystä tekemisistäni töisä ja muuten.)

Älykkyyteni on kuitenkin tutkittu juuri siksi, että kovin monien silmissä se näytti alunperin kovin vähäiseltä. ja näyttää vieläkin, jollei tiedä. Minä siis olen se joko pelokkaan tai ilmeettömän näköinen blondi, joka hengittää suun kautta ja jolla on silmälasit kroonisesti vinossa - ja joka puhuu outoja ja takertuu vääriin kysymyksiin. Ja kun tuossa nyt joku viittasi noihin perinnöllisyyksiin, niin minä haen päiväkodista sitä as+adhd -lasta.  Juu, ja av-palstailu on yksi niistä asioista, josta tyhmenmmän luulisi tunnistavansa, mutta minäkin olen silti täällä. En tiedä, miksi, koska tämä EI ole edes hauskaa eikä rentouttavaa, vaan pikemminkin ahdistavaa.

Itse en oleta kenenkään älykkyydestä yhtään mitään, en ulkonäön, enkä enää edes puheiden perusteella. Ihmiset pääsevät aina jotenkin yllättämään, huomaavat nerokkaasti jotain vaikka muuten ovat aika tavallisia tai ovat jossain suhteessa hämmästysttävän yksinkertaisia, vaikka muuten vallan fiksuja. Enkä oikein edes ymmärrä, että mitä hyötyä siitä olisi, että osaisi kertoa, kuka on älykäs ja kuka tyhmä. Samat ihmiset tässä maailmassa kuitenkin olisi ja niiden kanssa olisi tultava toimeen sellaisina kuin ne on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan näe ihmisen älykkyyttä kasvoista, suu auki kulkevalla voi olla nuha tai muuten hengitys vaikeuksia. Silmät seisovat päässä kun ei ole saanut nukuttua vuosiin kokonaisia öitä. Elämänhallinta vanhemmilla hukassa ihan vaikean elämän takia, ei älykkyyden.

Vierailija
44/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yleensä näkee ja on myös hyvin periytyvää. Olen päiväkodissa tehnyt opiskellessa tuurauksia. Joku lapsi käyttäytyy huonosti/kehitys jäljessä tms. Kun vanhempi tulee hakemaan niin kyllä sen jo naamasta näkee kauempaa ketä on tullut hakemaan.

Mutta hyvähän se vaan on että kaikki eivät ole niin älykkäitä. Maapallo tarvitsee siivoojia, roskakuskeja, postin jakajia yms.

Tämä on totta. Ongelmainen lapsi tarkoittaa yleensä (ei aina) myös ongelmaista aikuista. Oli kyseessä sitten elämänhallintaongelmat, mt-ongelmat tai puhdas tyhmyys (usein nämä kaikki kerralla).

T. koulunkäyntiavustaja

Päikyn tuuraaja ja koulunkäyntiavustaja. Jep jep.

Vierailija
45/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä mistään näe.

MInä olen tutkitusti älykäs ja pärjännytkin olen ihan kohtuullisesti (nykyään proffana yliopistolla, omaisuutta olen kerännyt sen verran, että ulkoisilla kriteereillä arvioiden menee hienosti ja saan myös sisäistä henkistä tyydytystä tekemisistäni töisä ja muuten.)

Älykkyyteni on kuitenkin tutkittu juuri siksi, että kovin monien silmissä se näytti alunperin kovin vähäiseltä. ja näyttää vieläkin, jollei tiedä. Minä siis olen se joko pelokkaan tai ilmeettömän näköinen blondi, joka hengittää suun kautta ja jolla on silmälasit kroonisesti vinossa - ja joka puhuu outoja ja takertuu vääriin kysymyksiin. Ja kun tuossa nyt joku viittasi noihin perinnöllisyyksiin, niin minä haen päiväkodista sitä as+adhd -lasta.  Juu, ja av-palstailu on yksi niistä asioista, josta tyhmenmmän luulisi tunnistavansa, mutta minäkin olen silti täällä. En tiedä, miksi, koska tämä EI ole edes hauskaa eikä rentouttavaa, vaan pikemminkin ahdistavaa.

Itse en oleta kenenkään älykkyydestä yhtään mitään, en ulkonäön, enkä enää edes puheiden perusteella. Ihmiset pääsevät aina jotenkin yllättämään, huomaavat nerokkaasti jotain vaikka muuten ovat aika tavallisia tai ovat jossain suhteessa hämmästysttävän yksinkertaisia, vaikka muuten vallan fiksuja. Enkä oikein edes ymmärrä, että mitä hyötyä siitä olisi, että osaisi kertoa, kuka on älykäs ja kuka tyhmä. Samat ihmiset tässä maailmassa kuitenkin olisi ja niiden kanssa olisi tultava toimeen sellaisina kuin ne on.

Hyvä pointti. Vaikka tutkimuksen mukaan esim hyvä ulkonäkö ja älykkyys jossain määrin korreloivat, niin on hyvä muistaa, että ihmisillä on todella voimakas taipumus halo-efektiin. Eli henkilöön, jolla on jokin itseä miellyttävä ominaisuus - yleensä miellyttävä ulkonäkö- liitetään muita positiivisia ominaisuuksia, olivat ne perusteltuja tai ei. Eli pidämme kaunista ihmistä helpommin mukavana, älykkäänä ja oikeassa olevana kuin rumempaa, vaikka todellisuudessa olisi päinvastoin. Samoin jos joku on kanssamme samaa mieltä tai jakaa kanssamme samanlaisen huumorintajun, taustan tai tyylin - > älykäs, hyvä ihminen. Eli enimmäkseen näissä "tunnistan älykkään ihmisen jo naamasta" - jutuissa on kyse enimmäkseen oman itserakkauden buustaamasta halo-efektistä.

Vierailija
46/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tuuraajia ja koulunkäyntiavustajiakin voi olla älykkäitä ja ei älykkäitä.

Itse opiskelin Hki yliopistossa ja tein keikkaa. Melkein kaikki keikkaa tekevät olivat opiskelijoita. Ei kai kukaan täysjärkinen tee pk-seudulla työtä mistä maksetaan reilu 12e/h. Sillä ei varmaan paljon asuntolainoja ym. Makseta.

Itselläni ei ole rahalla niin merkitystä kun on velaton asunto ja mies maksaa talouden ison kulut. Voin aivan hyvin mennä tekemään keikkatyötä jos aika käy pitkäksi ja lasten kanssa työskentely on mielekästä. Nyt kuitenkin koen opiskelut avoimessa mielekkäämmäksi. Varsinkin päiväkodeissa on niin huonot resurssit ettei siellä oikein voi varhaiskasvatus suunnitelmaa toteuttaa, päivät on enemmän sellaista selviytymistä aikataulussa.

47/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voikaan nähdä. Ennakkoluuloja kyllä voi olla, ja usein omille ennakkoluuloilleen hakee vahvistusta.

Vierailija
48/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin tuuraajia ja koulunkäyntiavustajiakin voi olla älykkäitä ja ei älykkäitä.

Itse opiskelin Hki yliopistossa ja tein keikkaa. Melkein kaikki keikkaa tekevät olivat opiskelijoita. Ei kai kukaan täysjärkinen tee pk-seudulla työtä mistä maksetaan reilu 12e/h. Sillä ei varmaan paljon asuntolainoja ym. Makseta.

Itselläni ei ole rahalla niin merkitystä kun on velaton asunto ja mies maksaa talouden ison kulut. Voin aivan hyvin mennä tekemään keikkatyötä jos aika käy pitkäksi ja lasten kanssa työskentely on mielekästä. Nyt kuitenkin koen opiskelut avoimessa mielekkäämmäksi. Varsinkin päiväkodeissa on niin huonot resurssit ettei siellä oikein voi varhaiskasvatus suunnitelmaa toteuttaa, päivät on enemmän sellaista selviytymistä aikataulussa.

Tunnen viisaita ja älykkäitä ihmisiä. Nuo ominaisuudet eivät tosiaankaan ole sidoksissa heidän töihinsä tai ammatteihinsa.

Mutta valitettavasti epäilen älyn puutetta ihmisellä, joka latelee ammatteja, joiden harjoittajat muka oletusarvoisesti olisivat vähemmän älykkäitä kuin joidenkin muiden ammattien piirissä työskentelevät.

Vierailija
49/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen viisaita ja älykkäitä ihmisiä. Nuo ominaisuudet eivät tosiaankaan ole sidoksissa heidän töihinsä tai ammatteihinsa.

Mutta valitettavasti epäilen älyn puutetta ihmisellä, joka latelee ammatteja, joiden harjoittajat muka oletusarvoisesti olisivat vähemmän älykkäitä kuin joidenkin muiden ammattien piirissä työskentelevät.

Näinpä näin. Suomen korkeimman äo:n omaava henkilö taitaa edelleen olla se taksikuski.

Oma isäni oli yksi terävimpiä tuntemiani henkilöitä, sellainen Pelle Peloton, ja hän oli lukihäiriöinen amis.

Vierailija
50/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu on hieman avoinna ja kasvoissa semmonen tyhman roikkuva ilme. Tai sitten hermostunut naureskeleva. Usein myos tupakoinnista johtuva huno iho, tupakoivathan ovat tyhmempia/koyhempia. tyhmat ihmiset eivat pysty saatelemaan aanen kayttoa ja ilmeitaan. tujottava katse on aina varma merkki tyhmyydesta, erityisesti lapsilla. 

Vierailija
51/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einstein, Hawking... hmm... joo, helvetin rumia, eli mitä rumempi, sitä viisaampi? Pitää paikkansa, sillä muoti- ja meikkipellet ovat vähä-älyisiä ja luulevat olevansa viisampia pukeutumalla ja trimmaamalla kroppaansa. Se on vähän sama kuin laittaisi ison pakoputken pään autoon ja kuvittelisi auton kulkevan kovempaa.

Omasta mielestäni nämä terveys- kauneus- ja fitness ihmiset ovat älykkäitä siinä mielessä että pitävät ainakin itsestään huolta. Treenaavat ja syövät hyvin. Samaa ei voi sanoa ylipainoisista mammoista jotka syövät itsensä hautaan.

On myös älykästä tienata kauneudella ja elää ”omaa unelmaansa” ja toteuttaa haaveitaan. Kyllähän kaunis sisustus ja itsestään huolehtiminen lisäävät hyvinvointia. Toisten nykyaikaisia ”ig julkkis” ammatteja arvostelevat usein jossain matalapalkka-alalla työskentelevät elämäänsä kyllästyneet tantat.

Totta. Esim joku Kim Kardashian on varmasti älykkäämpi kuin 90% palstailijoista, mutta jostain syystä KAIKKI haluavat kuvitella, että hän olisi jotenkin tyhmä. Koska voi kamala, kauneuttaan ja seksuaalisuuttaan bisneksessä hyödyntävä älykäs nainen, joka tekee mitä haluaa on niin väärin!

Valtaosa Kardashianeista on aivokuolleita. Kim ja hänen isänsä ovat älykkäitä ja molemmat sattumalta myös ajautuneet samalle akateemiselle uralle (jos et tiedä mikä ala kyseessä, googlaa: Laki)

Vierailija
52/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaupan kassa ja nään heti ulkonäöstä kuka on niin älykäs että kirjottelee vauva lehden av palstalle.

Vierailija
53/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa Kardashianeista on aivokuolleita. Kim ja hänen isänsä ovat älykkäitä ja molemmat sattumalta myös ajautuneet samalle akateemiselle uralle (jos et tiedä mikä ala kyseessä, googlaa: Laki)

Muiden Kardashianien ura on lähinnä Kimin ansiota.

Vierailija
54/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on tutkitusti keskivertoa vähemmän älykäs (ei kuitenkaan mikään kehitysvammainen), ja sillä on silmät lähellä toisiaan ja vähän sellainen hönö katse. Ei kuitenkaan mikään ruma ihminen ole, ihan kauniskin.

Vierailija
55/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nykyisin on virolaisia ja venäläisiä jotka tekee kohtuu rahalla töitä. 12e/t on kyllä aika ruhtinaallinen palkka.

Vierailija
56/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä katse, yksinkertainen elehdintä, usein jopa fyysistä epäsymmetriaa vrt. älykkäät jotka ovat useammin symmetrisiä.

Kyllä sen vaan pääsääntöisesti näkee.

"Tyhjä katse" jankkaajat ovat kyllä itse hieman yksinkertaisia...

Vierailija
57/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamalla on sellainen tietynlainen veltto ja hölmö ilme. Ei mikään downin syndrooma tms. -ilme eikä "olen syvissä mietteissä" -ilme, vaan sellainen "tuuli puhaltaa korvien läpi" -katse. 

Vierailija
58/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä mistään näe.

Samansuuntaista olin tulossa itse kirjoittamaan.

Huomasin nuoren Einsteinin kuvaa googlatessani muistuttavani piirteiltäni Mileva Mariciaa

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Albert_Einstein_and…

Olen myös niitä, jotka oletetaan tyhmäksi (add). Mensaan olisin halutessani päässyt jäseneksi (virallisisissa testeissä), mutta toisaalta minulla ei ole mitään muita sellaisia lahjoja, jotka liitetään älykkyyteen esim. Kielipäätä, taiteellisuutta, ulkonäköä tms.

Näen myös itse jokaisen omalla tavallaan valtavan nerokkaana ja oivaltavana.

Siinä missä turhaudun niin usein jokaisen (mukaan lukien itseni) lukemattomiin tapoihin olla typerä, vaikutun myös sillon tällöin muiden huomiokyvystä ja oivaltavuudesta.

Vierailija
59/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe. Moni kyllä luulee näkevänsä, eikä välttämättä koskaan humaa erehdystään.

Siinä on joku sama ilmiö, kuin että ihmiset tunnistavat omantasoisensa älykkyyden ja pitävät itseään älykkäämpiä tyhminä. Ihmiset siis tunnistavat omankaltaisensa ulkonäön ja pitävät sitä älykkäänä.

Typerys ei tunnista älykkyyttä. Kyllä älykäs ihminen toisen erottaa joukosta.

Älykkyys ei kyllä aina näy päällepäin, koska moni haluaa salata älykkyytensä. Säästyy monelta jankutukselta kun vain tuijottelee pöydän pintaa ja miettii omiaan.

Kaikkein sosiaalisimmat ihmiset eivät useinkaan ole niitä älykkäimpiä.

Inhoan näitä ylemmyydentuntoisia älykkyys vs. tyhmyys kirjoituksia. Älykkyys on pitkälti geneettistä ja osittain lapsuuden ympäristöön ja virikkeellisyyteen liittyvää. Näille asioille ei monesti lapsi voi yhtään mitään. Onko siis oikein tuntea ylemmyyttä? Tunteeko oikeasti älykäs etuoikeutettu ylemmyyttä? Äly ei kylläkään näy mitenkään ulospäin ulkonäöstä. Tästä ei ole mitään tieteellisiä todisteita. Väärää tietoa on myös tuo, että älykäs ei ole sosiaalinen. Nimenomaan tieteelliset tutkimukset osoittavat, että juuri äly ja tunneäly korreloivat vahvasti keskenään. Toki älykkäiden joukossa on myös epäsosiaalisia henkilöitä, mutta se ei johdu älykkyydestä.

Vierailija
60/80 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä mistään näe.

No tästä kirjoituksesta kyllä huomaa, että sinä olet oikeasti älykäs. Miksi? Tämä kirjoitus on yhtaikaa nöyrä ja ylpeä, realistinen, ongelman moniulotteisuuden tunnistava ja uutta näkökulmaa tuova sekä suvaitsevainen. Hyvin poikkeava tällä palstalla. Onneksi sinäkin olet täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme