Miksi kasvoista näkee, jos joku ei ole kovin älykäs?
Mistä se näkyy kasvoissa ja miksi? Katse? Ilme? Mikä niissä?
En tarkoita älyllisesti kehitysvammaisia vaan normaalin rajoissa olevia, keskitasoa vähemmän älykkäitä.
Kommentit (80)
Suu yleensä auki ja sellainen mateen katse, siitä tollon erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Suu yleensä auki ja sellainen mateen katse, siitä tollon erottaa.
Totta kai tollo tollon tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einstein, Hawking... hmm... joo, helvetin rumia, eli mitä rumempi, sitä viisaampi? Pitää paikkansa, sillä muoti- ja meikkipellet ovat vähä-älyisiä ja luulevat olevansa viisampia pukeutumalla ja trimmaamalla kroppaansa. Se on vähän sama kuin laittaisi ison pakoputken pään autoon ja kuvittelisi auton kulkevan kovempaa.
Ei kauneus ole yhtäkuin muoti- ja meikkipellet, vaan synnynnäistä kauneutta ja symmetriaa.
Aina on poikkeuksia, mutta ei Einstein ollut epäsymmetrinen tai ruma, ja Hawking oli sairas.Tarkoitat jotain kultaista leikkausta? Testataan väitettäsi: mikäli vain symmetriset ja synnynnäisesti kauniit olisivat älykkäitä, muiden ollessa tyhmiä, niin silloinhan ihmiset olisivat evoluution tuloksena pääosin älykkäitä ja kauniita. Koska lisääntymisessä suositaan niitä ominaisuuksia, jotka tuottavat parhaat jälkeläiset. Näin ei kuitenkaan ole. Miksi ei?
Koska miehet panee kaikkea missä on reikä ja ovat laiskoja tyytyjiä ja kauniit naiset päätyy niille jotka maksaa eniten. Typerykset lisääntyy kuin rotat idioottimaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einstein, Hawking... hmm... joo, helvetin rumia, eli mitä rumempi, sitä viisaampi? Pitää paikkansa, sillä muoti- ja meikkipellet ovat vähä-älyisiä ja luulevat olevansa viisampia pukeutumalla ja trimmaamalla kroppaansa. Se on vähän sama kuin laittaisi ison pakoputken pään autoon ja kuvittelisi auton kulkevan kovempaa.
Ei kauneus ole yhtäkuin muoti- ja meikkipellet, vaan synnynnäistä kauneutta ja symmetriaa.
Aina on poikkeuksia, mutta ei Einstein ollut epäsymmetrinen tai ruma, ja Hawking oli sairas.Tarkoitat jotain kultaista leikkausta? Testataan väitettäsi: mikäli vain symmetriset ja synnynnäisesti kauniit olisivat älykkäitä, muiden ollessa tyhmiä, niin silloinhan ihmiset olisivat evoluution tuloksena pääosin älykkäitä ja kauniita. Koska lisääntymisessä suositaan niitä ominaisuuksia, jotka tuottavat parhaat jälkeläiset. Näin ei kuitenkaan ole. Miksi ei?
Koska kaikki eivät saa kaunista kumppania, vaikka haluaisivatkin.
Mitä luulet, miksi ihmiset keskimäärin haluavat mahdollisimman kauniin partnerin?
Asiaa on tutkittukin, suomeksi ei löydy koska Suomessa on tapana jättää tietyt asiat sanomatta, mutta englanniksi löytyy hyvin kun googletat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe. Moni kyllä luulee näkevänsä, eikä välttämättä koskaan humaa erehdystään.
Siinä on joku sama ilmiö, kuin että ihmiset tunnistavat omantasoisensa älykkyyden ja pitävät itseään älykkäämpiä tyhminä. Ihmiset siis tunnistavat omankaltaisensa ulkonäön ja pitävät sitä älykkäänä.
Typerys ei tunnista älykkyyttä. Kyllä älykäs ihminen toisen erottaa joukosta.
.
Useimmista ihmisistä tuntuu tältä. Mutta tutkimusten mukaan he ovat väärässä: he eivät tunnista älykkyyttä, vaan samankaltaisuuden. He tunnistavat joukosta yhtä älykkään ihmisen kuin he itse ovat, mutta eivät itseään fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki eivät saa kaunista kumppania, vaikka haluaisivatkin.
Mitä luulet, miksi ihmiset keskimäärin haluavat mahdollisimman kauniin partnerin?
Asiaa on tutkittukin, suomeksi ei löydy koska Suomessa on tapana jättää tietyt asiat sanomatta, mutta englanniksi löytyy hyvin kun googletat.
Sinäkin jätit tietyt asiat sanomatta eli ei edes tiedä mitä googlettaa.
Näistä aloutuksista voi laskea suoraan aloittajan äo:n. Hienoa kuitenkin, että ap on oppinut kirjoittamaan, vaikka se on varmasti vaatinut ponnisteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe. Moni kyllä luulee näkevänsä, eikä välttämättä koskaan humaa erehdystään.
Siinä on joku sama ilmiö, kuin että ihmiset tunnistavat omantasoisensa älykkyyden ja pitävät itseään älykkäämpiä tyhminä. Ihmiset siis tunnistavat omankaltaisensa ulkonäön ja pitävät sitä älykkäänä.
Typerys ei tunnista älykkyyttä. Kyllä älykäs ihminen toisen erottaa joukosta.
.Useimmista ihmisistä tuntuu tältä. Mutta tutkimusten mukaan he ovat väärässä: he eivät tunnista älykkyyttä, vaan samankaltaisuuden. He tunnistavat joukosta yhtä älykkään ihmisen kuin he itse ovat, mutta eivät itseään fiksumpaa.
Tämän saman havainnon olen tehnyt tosielämässä. Esim itseäni on pidetty sekä tyhmänä että huippuäkykkäänä seurasta riippuen. On muutamankin kerran käynyt niin, että henkilö jolla selvästi on vaikeuksia abstraktissa hahmottamisessa, luetun ymmärtämisessä ja loogisessa päättelyssä on kutsunut minua tyhmäksi kun olen kysynyt jotain johon hän ei tiedä vastausta, tehnyt jotain minkä tarkoitusta hän ei tajua tai sanonut jotain mikä menee häneltä ohi. Olen varmasti aika kurjaa seuraa sellaisille henkilöille, joiden kanssa en voi olla oma itseni ja keskustella ns tasollani. Ei sillä, etten olisi ystävällinen, mutta minun on hankala pitää kipinää yllä, jos kaikki mistä nautin on toiselle liikaa.
Ja en hetkeäkään epäile, ettenkö itse menisi mahdollisesti samaan ansaan itseäni älykkäämpien kohdalla. Toisaalta käsittääkseni ymmärrän jotain älykkyyden olemuksesta ja sen ilmenemisistä. Ja enkä tosiaan kuvittele, että älykkyyden tai sen puutteen "näkee naamassa/katseessa". Ei näe. Se voi olla yksi johtolanka kokonaisuudessa, mutta vain idiootti tuomitsee ketään tyhmäksi "koska sillä oli hölmö katse ja suu auki" tjtn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me sinun sukulaisia fiksumpia ollaan, rakas Cheetah.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Eihän noista kumpikaan ollut ruma, päinvastoin keskimääräistä viehättävämmän näköisiä kasvoiltaan nuoruudenkuvissa.
Kyllä tyhmillä ihmisillä usein silmät seisoo päässä, kuten mainitsin ajovaloihin joutuneella peuralla.
Kyllä sen vaan näkee ..
Sen sijaan moni sekoittaa sen siihen, että voitko erottaa tavallisen talliaisen fiksusta.
Sitähän ei kysytty ..
Sinccis
Tietää kyllä etnisyyden perusteella ja etnisyyden huomaa naamasta. Jos on ____ niin se on helposti kilahtava raivopää kuumakalle joka ei ole kovin älykäs.
Jos taas on _____ niin se on yleensä kovaääninen narsisti joka on vieläkin tyhmempi.
Varmaan kuvittelit itse mitä noihin voisi täyttää. Niinpä.
Silmistä huomaa mielestäni aika hyvin kuinka syvällistä ihmisen ajatuksen juoksu on. Levollinen, tasapainoinen ja samaan aikaan vilkas katse kertoo että on älykäs. Itse monesti esitän tarkoituksella olevani pihalla kaikesta ja otan sellaisen passiivisen ja vähän pelokkaan ilmeen. Tuolla tavalla voi oikestaan tehdä mitä vain, kun kaikki kuitenkin pitää tyhmänä. Myös jos on vaikeaa tutustua ihmisiin, niin tuolla tavalla saa sosiaalisuutta, kun ihmiset lähestyvät helpommin, koska haluavat auttaa vähä-älyisempää.
Kyllä sen yleensä näkee ja on myös hyvin periytyvää. Olen päiväkodissa tehnyt opiskellessa tuurauksia. Joku lapsi käyttäytyy huonosti/kehitys jäljessä tms. Kun vanhempi tulee hakemaan niin kyllä sen jo naamasta näkee kauempaa ketä on tullut hakemaan.
Mutta hyvähän se vaan on että kaikki eivät ole niin älykkäitä. Maapallo tarvitsee siivoojia, roskakuskeja, postin jakajia yms.
Tietyissä tilanteissa tekeydyn ns. yksinkertaiseksi, otan tyhjän ilmeen ja puhun lyhyitä lauseita ja käytän helppoja sanoja. Ihan tietoisesti eikä häiritse pätkääkään vaikka joku pitäisi mua vähä-älyisenä :D Sehän on vähän tarkoituskin, eikös...
Vierailija kirjoitti:
Einstein ainakin nuoruuden kuvissa aivan älykkään ja komean näköinen.
Omasta mielestäni nämä terveys- kauneus- ja fitness ihmiset ovat älykkäitä siinä mielessä että pitävät ainakin itsestään huolta. Treenaavat ja syövät hyvin. Samaa ei voi sanoa ylipainoisista mammoista jotka syövät itsensä hautaan.
On myös älykästä tienata kauneudella ja elää ”omaa unelmaansa” ja toteuttaa haaveitaan. Kyllähän kaunis sisustus ja itsestään huolehtiminen lisäävät hyvinvointia. Toisten nykyaikaisia ”ig julkkis” ammatteja arvostelevat usein jossain matalapalkka-alalla työskentelevät elämäänsä kyllästyneet tantat.
Vierailija kirjoitti:
Silmistä huomaa mielestäni aika hyvin kuinka syvällistä ihmisen ajatuksen juoksu on. Levollinen, tasapainoinen ja samaan aikaan vilkas katse kertoo että on älykäs. Itse monesti esitän tarkoituksella olevani pihalla kaikesta ja otan sellaisen passiivisen ja vähän pelokkaan ilmeen. Tuolla tavalla voi oikestaan tehdä mitä vain, kun kaikki kuitenkin pitää tyhmänä. Myös jos on vaikeaa tutustua ihmisiin, niin tuolla tavalla saa sosiaalisuutta, kun ihmiset lähestyvät helpommin, koska haluavat auttaa vähä-älyisempää.
Mulla on kuivat tihrusilmät, todella huono näkö ja paksut silmälasit, minkä lisäksi ahdistun helposti ja pelkään sosiaalisia tilanteita mennen helposti lukkoon. Katseeni ei varmasti ole vilkas eikä levollinen. Siltikin valmistun tänä vuonna hyvin arvosanoin matemaattis-luonnontieteellisestä, Mensa-raja ylittyi testissä (en ole jäsen) ja olen kehitellyt kaikenlaisia omia ideoita, joita olisi tarkoitus pyrkiä kaupallistamaan. Rumakin olen. Varmaan pitäisit sitten minua tyhmänä jos samaan pöytään satuttaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen yleensä näkee ja on myös hyvin periytyvää. Olen päiväkodissa tehnyt opiskellessa tuurauksia. Joku lapsi käyttäytyy huonosti/kehitys jäljessä tms. Kun vanhempi tulee hakemaan niin kyllä sen jo naamasta näkee kauempaa ketä on tullut hakemaan.
Mutta hyvähän se vaan on että kaikki eivät ole niin älykkäitä. Maapallo tarvitsee siivoojia, roskakuskeja, postin jakajia yms.
Tämä on totta. Ongelmainen lapsi tarkoittaa yleensä (ei aina) myös ongelmaista aikuista. Oli kyseessä sitten elämänhallintaongelmat, mt-ongelmat tai puhdas tyhmyys (usein nämä kaikki kerralla).
T. koulunkäyntiavustaja
Vierailija kirjoitti:
No kun niille sanoo mitä tahansa, niin ne on aina vähän kuin peura ajovaloissa.
Eivät tajua mistä puhutaan tai tajuaminen kestää .. kestää .. ja kestää.
Sinccis
Johtuu myös siitä, etteivät juttusi voisi vähempää kiinnostaa. Sen takia kääntää automaattivaihteelle heti kun avaat suusi ja alkaa ajatella jotain muuta. Pahoittelen puolestasi, mutta näin se usein on.
Öhö