Mieltäni painaa
Poden flunssaa jos toista viikoa, en tiedä onko pelkkä allergia kyseessä vai jotain muuta.
Huomenna lekuri.
Pelkään että jos tämäon virus ja aiheuttaa jotain pahaa mun pienelle ihmisalulle??????????????
Nyt viikkoja 5+5.
Auttakaa!
Alan olla epätoivoinen, kuvittelen kaikenlaista. Jopa hartiapistoksesta lähtien...!
Kohta tarvin muutakin lääkitystä kuin panadol! :)
Kommentit (2)
Itsekin olen jo toista viikkoa melkö ärjyssä flunssassa ja pelkäsin ihan samoin kuin sinä. Oli pakko jopa soittaa Teratologiseen tietopalveluun ja kysyä, onko flunssasta haittaa sikiölle. Ei kuulemma ole. He neuvoivat, että kaikissa raskauksissa on n. 3 % (en muista tarkkaan, oliko 2-4 %, mutta sinne päin) riski sikiön epämuodostumiin. Epämuodostumien yhteyttä podettuihin alkuraskauden flunssiin ei ole todennettu. On kuulemma tosi tavallista että alkuraskaudessa äiti sairastaa jonkin infektiotaudin, sillä äidin immuunipuolustus on alentunut. Tämä siis sen vuoksi, että äidin keho ei hylkisi sikiötä. Niin, ja tuossa n. 3%:ssa on mukana siis KAIKKI epämuodostumat, erittäin vakavista pikkusormen kynnen epämuotoisuuteen.
Parasetamoli on sallittua sekä Nasolin tai vastaava, mutta sen annostusta ei saa ylittää. Minä kävin hakemassa apteekista myös Vicks VapoRub-tahnaa. Siinä sanotaan että käytöstä rask. aikana on neuvoteltava lääkärin kanssa, mutta apteekkari oli sitä mieltä että voi
käyttää huoletta höyryhengityksessä, iholle ei kannata levittää.
Pahempi vaihtoehto on se ettet hoida itseäs tässä tilanteessa. Itelläni todettiin astma just pahimmoilleen kesken neljännen IVF-hoidon ja olin huolissani, pitääkö mun tosiaan alottaa lääkitys JUST NYT. Lääkäri selitti, että happivajauksesta kärsii myös alkio eikä nykylääkkeillä oo vaaraa masussa köllöttelevää ajatellen tehdä hallaa.
Kerrot vaan lekurille tilanteen niin kyllä se osaa määrätä sulle sellaset lääkkeet joita voit turvallisesti sit käyttää. Paitsi jos se on tavallinen ns. flunssavirus niin se valitettavasti menee ohi vain ajan kans, ei lääkkeillä.
Tsemppiä jatkoon!
t. Ippu