Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etuhampaan juurihoito - kokemuksia?

Vierailija
02.09.2019 |

Kertokaa kokemuksia etuhampaan juurihoidosta. Mikä oli syy? Onko kestänyt hyvin? Laitettiinko kruunu? Onko hammas hajonnut?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin etuhampaan juurihoito yli 20 vuotta sitten. Syynä oli se, että exä oli lyönyt mun etuhampaat sisään :( Hirvein kipu muuten mikä hammaslääkärissä ikinä ollut oli se, kun hampaat piti vetää takaisin. Etuhammas on kestänyt hyvin. Tosin olen varonut aukaisemasta olutpulloja hampaillani. Myöskään väriero toiseen ei ole kovin iso. Jos hammas joskus hajoaa, laitatutan siihen implantin. Niitä on mulla poskihampaina ja ovat tosi luonnollisen näköisiä.

Vierailija
2/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä operaatio ja tummaksi jäi hammas ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettu kolme vuotta sitten. Ei ongelmia. Tosin en pure sillä mitään kovaa kuten porkkanaa.

Vierailija
4/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juurihoidettu kakkoshammas, mutta se jouduttiin lopulta repimään pois, kun koko hammas kuoli. Ennen juurihoitoa sattui perkeleesti, mutta juurihoito hillitsi kipua. Pakko oli kuitenkin poistaa myöhemmin, implantti laitettiin ja hyvä on.

Vierailija
5/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hml sanoi viimeksi et on mikrofrakturoilla ja ei tule kestämään enää kauaa. Hoidettiin päälle parikymmentä vuotta sitten. Hoito oli ihan Ok, kesti päälle vuoden ja hammas jäi vähän tummemmaksi kuin muut hampaat. Joten kokemukseni mukaan ei tartte pelätä mitään, mut ei välttämättä ole loppuelämän kestävä ratkaisu

Vierailija
6/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuhampaani juurihoidettiin sen jälkeen kun se oli haljennut onnettomuudessa. itseasiassa hoidettiin useampaan kertaan. Itse juurihoito ei sattunut yhtään, kiitos hyvän puudutuksen. Hammas ei kuitenkaan kestänyt vaan jouduttiin poistamaan muutaman vuoden päästä hoidosta.

Vierailija
7/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Pelottaa, kun ilman omaa syytäni saatan joutua tähän operaatioon. :( Eipä kai silti auta muu kuin ottaa vastaan se mitä tulee...

Vierailija
8/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuhampaani juurihoidettiin sen jälkeen kun se oli haljennut onnettomuudessa. itseasiassa hoidettiin useampaan kertaan. Itse juurihoito ei sattunut yhtään, kiitos hyvän puudutuksen. Hammas ei kuitenkaan kestänyt vaan jouduttiin poistamaan muutaman vuoden päästä hoidosta.

Laitettiinko hampaan tilalle silta tai implantti?

Vierailija
9/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juurihoidettu kakkoshammas, mutta se jouduttiin lopulta repimään pois, kun koko hammas kuoli. Ennen juurihoitoa sattui perkeleesti, mutta juurihoito hillitsi kipua. Pakko oli kuitenkin poistaa myöhemmin, implantti laitettiin ja hyvä on.

Miten pitkään sinulla on ollut implantti?

Vierailija
10/45 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ala-asteikäiselle tehty yläetuhampaaseen.

Eipä tuo ainakaan kauheasti valittanut, että sattunut olisi. Jonkun verran tietysti. Juurihoidettu hammas selvästi kaveriaan tummempi.

Ihan tapaturman seurauksena tuli. Ensin kolautti maitohampaan. Kuvattiin ja kaikki ok (kai). Maitohammas lähti ja pysyvä tilalle. Kolautti hampaan taas ja pala irti. Taas kyvattiin ja piti olla kaikki hyvin. Meni reilu vuosi ja alkoi valitella välillä kipua, jonka kuviteltiin johtuvan toisesta hampaasta. Sitten yksi aamu poski oli ihan paisunut, vauhdilla hammadlääkäriin ja todettiin että hammas pahasti tulehtunut ja juurihoitoon. Juurihoitokin kesti kauemmin kuin piti. Kai tuohon joskus tulee implantti, ihme jos pitkäikäinen hammas tuo olisi.

Vierailija
11/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto...

Vierailija
12/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla irtosi ensin tapaturman seurauksena yläetuhampaasta pala. Paikattiin ja pysyi muistaakseni vuoden hyvänä, kunnes yksi aamu hampaaseen sattui aivan hirveästi. Oli sitten kuollut koko hammas ja jouduin juurihoitoon. Hammas oli tosi arka ja vaikka puudutettiin niin sattui aivan älyttömästi. Nyt hammas on kymmenessä vuodessa tummunut nopeammin kuin muut hampaat.

Multa on juurihoidettu myös yksi poskihammas eikä se sattunut läheskään niin paljoa!

Vierailija
13/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla irtosi ensin tapaturman seurauksena yläetuhampaasta pala. Paikattiin ja pysyi muistaakseni vuoden hyvänä, kunnes yksi aamu hampaaseen sattui aivan hirveästi. Oli sitten kuollut koko hammas ja jouduin juurihoitoon. Hammas oli tosi arka ja vaikka puudutettiin niin sattui aivan älyttömästi. Nyt hammas on kymmenessä vuodessa tummunut nopeammin kuin muut hampaat.

Multa on juurihoidettu myös yksi poskihammas eikä se sattunut läheskään niin paljoa!

Varotko juurihoidettua etuhammasta vai puretko ihan normaalisti?

Vierailija
14/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti puren ja elän tuon kanssa :) En oo kokenut tarpeelliseksi varoa sen kummemmin.

Vierailija
15/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko juurihoidon tehdä julkisella eli halvemmalla siis kuin yksityisellä.

Sehän on hirveän kallista. Lähes 2000 euroa.

Vierailija
16/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko juurihoidon tehdä julkisella eli halvemmalla siis kuin yksityisellä.

Sehän on hirveän kallista. Lähes 2000 euroa.

Korjaan: voiko IMPLANTIN tehdä julkisella

Vierailija
17/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti puren ja elän tuon kanssa :) En oo kokenut tarpeelliseksi varoa sen kummemmin.

Huh, kiva kuulla että juurihoidettu hammas voi myös kestää eikä hajoa heti.

Vierailija
18/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juurihoifettiin etuhammas 14-vuotiaana. Kaaduin pyörällä ja hampaan kärkikin irtosi.

Hammas on kyllä tummunut, mutta muuten pysynyt suussa toistaiseksi 30 vuotta. Varon kyllä puremasta sillä näkkäriä tms kovaa. Toisaalta, pari vuotta sitten juurihoidettu poskihammas on nyt lohjennut ja se pitää poistaa.

Itse juurihoito ei satu puudutuksessa.

Vierailija
19/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juurihoidettiin molemmat etuhampaat 25 vuotta sitten tapaturman takia. Oli kyllä järkkyä, sattui tosi paljon. Hyvin ovat kestäneet kyllä, ei mitään ongelmia. Väri jäi kyllä hieman muita hampaita tummemmaksi, mutta ei niin paljon, että haittaisi.

Vierailija
20/45 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidettu hammas on kuollut; siinä ei ole enää hermoja ja verenkiertoa. Operaatio ei ole kovin kummoinen. Pääongelma on, ettei hammas kestä samalla tavalla kuin elävä hammas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä